![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op welke statistiek jullie zich nu baseren om te gaan bewijzen dat die wegen moeten verlagen naar 30/u, en dan wijzen naar spelende kindjes, is net hetzelfde als wijzen naar het eten van chocolade en een verband leggen met darmkanker (dus voor de goeie gang van zaken, nog nooit gehoord of gelezen dat er een verband is). Het enige dat je hoort zeggen van ons is 1° maak uw wegen fout toleranter: dus als er fouten gebeuren op een weg, bestudeer dat hé,waarom en hoe je dat kunt oplossen 2° zorg dat snelheid op een baan niet teveel varieert dat het geen pommelé wordt. Of dat je met 'vuistregels' van zo breed is zo snel kunt rijden 3° en baseer u op wetenschappelijkheid in plaats van veralgemeningen Sowieso kan het niet anders dat één voertuig in beweging is wanneer het botst ??. Zeggen dat alle wegen in steden 30/u moet worden, is net hetzelfde als zeggen dat alle moslims dieven zijn bvb.. Zo sterk veralgemenen jullei Zeggen dat alle doden door snelheid vallen is net hetzelfde als vertellen dat je van aluminium alzheimer krijgt 4° als je dan toch snelheden in een zone moet verlagen naar 30/u, wel zorg dan dat iedereen met aangepast materiaal daar rondrijdt. Dus je schakelt in de steden over op bvb elektrische voertuigen (en pasop ik ben daar nu zelfs niet tegen) maar doe niet een wagenpark die gemaakt is om 70-100/u te rijden aan een gigantische suboptimale snelheid van 30/u rijdne dat is uw eerste of met moeite tweede vites, uw motor draait suboptimaal, uw auto braakt roet, uw snelheidsmeter is niet nauwkeurig genoeg, etc
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 december 2011 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | ||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
De mijne heeft in ieder geval geen probleem met 30.
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister
|
![]() Citaat:
't Is niet omdat we allemaal in een 500pk racemachine rijden dat we ook overal waar we zin hebben of "de baan uitnodigd om hard te rijden" dat ook effectief moeten doen. Het is geen racecircuit waar enkel ervaren RACEPILOTEN rijden. Er lopen ook kinderen op de baan en er zijn fietsers en andere rijtuigbestuurders op de baan. Veiligheid en hoffelijkheid zijn daar aan de orde en geen berekende of onberekende risico's! Maar hoe vaak ook men en met welk cijfermateriaal, logica, gezond verstand of wat dan ook aanzet je blijft het weerleggen met uw eigen idee-fix. Het raakt gewoon niet doorgedrongen in dat ziek, verwrongen intelligent hoofd van u en uw gelijken. Mij stelt het alvast constant triest dat hierdoor elke verdere redevoering of discussie quasi zinloos wordt of is. Misschien moeten de handschoenen af maar in dit geval vrees ik dat ook dat niet helpt.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/989/Bin...sduivels.dhtml TOuring zegt dat je een groene golf hebt tussen lichten die alleen werkt als je 110km/u rijdt... zo slim en zo efficient en zo goed is belgie georganiseerd. Belgie zit vol WOORDEN en geen INHOUD... Het 30/u fetisjisme is gewoon een gemakkelijkheidsoplossing van mensen die EX CATHEDRA zonder na te denken iets op papier zitten te braken. Voor de rest, maak u geen zorgen als er 30 moet gereden worden rij ik dertig hoor, maar nogmaals rij met een vrachtwagen 30, met een auto kun je daar 60 want een auto zijn remafstand versus een vrachtwagen verhoudt zich als een ferrari versus een citroen C1 ik heb een aversie gekregen voor het snelheidsfetisjisme door inderdaad een ongevalformulieer die eens zo vlijtig ingevuld werd door een politieagent, die inderdaad de scherpe analyse ingevuld had dat mijn snelheid niet aangepast was aan de omstandigheden, dus ik reed te hard;.. Kijk ik reed natuurlijk 50km/u maar dat was niet te hard want op die plaats mag je 50/u rijden, en mag je nog altijd 50/u rijden. Dus het snelheidsbordje gaan veranderen om dan één ongeval minder te hebben en alle automobilisten straffen met 30/u op basis van die analyse is verkeerd hoor. Die auto waar ik tegen geknald ben was gewoon aan het stuntelen, ze was stilgevallen, madam duwde niet op haar stoppers, de andere straat waren er al twee die voorrang van rechts gaven aan madame, en tegen dat ik doorhad dat madammeke stilstond kon ik inderdaad niet meer genoeg remmen,achteraf gezien moest ik ernaast gereden hebben maar kom... De analyse is: verkeerde communicatie tussen weggebruikers, en verkeerd gereageerd...
whoami#Warondysinfo https://euvsdisinfo.eu/ ![]() https://ground.news/ ![]() ![]() https://euromaidanpress.com/2024/01/...uhansk-oblast/ https://www.newsnow.co.uk/h/World+Ne...kraine?type=ln Laatst gewijzigd door brother paul : 1 december 2011 om 08:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Daarenboven 'verdrinkt' de schoolzone in de grotere zone 30 ... de schoolzones vallen niet meer op ...
![]() |
#148 |
|
![]() Lummel, 't gaat niet over ervaring ... ik heb in mijn leven al meer dan 1.000.000 km gereden ... iedereen (IEDEREEN), ook jij, je vrienden én collega's, lijdt daaronder ... je wilt het gewoon niet snappen
![]() |
#149 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je verder zoals je zegt en ik defensief rijd dan kan ik u enkel maar proficiat wensen en bedanken om dit zo te houden. En iedereen maakt al eens foutjes en rijd te hard als de omstandigheden het wérkelijk toelaten. Ben zelf geen uitzondering maar mijn veiligheid, die van mijn passagiers en ander weggebruikers zijn mijn prioriteit als ik rijd. Logica dicteert dat iedereen die een rijbewijs heeft dat ook doet. Vaak genoeg zie je spijtig genoeg dat het niet zo is. En dat is een psychologisch probleem en waar we dringend van af moeten raken.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() Neen, vraag aan Micele waarom.
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Dus niet iedereen heeft er last van.
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dus we zijn goed bezig, of moet volgens u de maximum snelheid daar omlaag zodat er slechts 85% de snelheid respecteren? Langs de andere kant Citaat:
![]() |
![]() |
#153 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs de permanente verliespost NMBS wordt wat teruggeschroefd en men laat de OV boel wat in de honderd lopen. Koop maar terug een autootje mensen het autosalon staat voor de deur. En laat je zeker niet afschrikken van het wegvallen van die 3 en 15 % ecopremie, dat was toch maar voor de marginalen... ![]() Lekker een comfortabele onderhoudsvriendelijke middenklasser die relatief ook wat verbruikt en meer afdraagt aan de staat. De staat zal wel zelf extra ervoor zorgen dat vooral het verbruik in de praktijk verder de hoogte ingaat, liefst verdubbeld ... en die milieublabla is voor de volgende generatie (zien we aan de nieuwe BIV en komende wegentaks). ![]() Die groene golf zoals ik ze al een tiental jaren of meer ken in Nederland en Duitsland willen/kunnen ze niet toepassen in B€lzi€k op grotere schaal. (dat groene golf-alternatief maakt de flitspalen-snelheid aan de rode lichten natuurlijk overbodig... wat ik al eerder aangehaald heb, maar de neg€€rders hier gaan er niet op in). Het is de moeite om alles te citeren, Paul. Deze morgen zelfs een hele blz in het Gejank van Limburg over de N74 en de grote klote-ring van Hasselt waar je 110 kmh moet rijden om de groene golf te halen. Lap flits kassa kassa... op de Hasseltse ring moet zowat aan elk roodlicht een flitspaal staan... héhé Citaat:
de N74 tussen Hasselt en Houthalen ken ik zelfs zeer goed. Maar daar moet men ook al redelijk dikwijls wat sjoemelen en nauwgezet op die borden/lichten kijken en regelmatig toch wat versnellen tot aan de flitsgrens van 96 kmh en iets meer om weer in de groene golf te zitten op dat stuk 90-weg (2+2-middenberm). En wat geluk moet je ook hebben. Dat stuk N74 kan dus al beter afgesteld worden. Een paar inductielussen en snelheidsaanbevelingsbord halfweg tussen de lichten om de groene golf autostroom te tellen/lokaliseren en hun snelheid te detecteren zou natuurlijk optimaal zijn, maar kost weer geld. Mag niet ! [c-mode] FOUT dus die groene golf te optimaliseren, het MOET opbrengen !! Dus stop die "wildgroei GROENE GOLF van 3 op 100 gewestwegen in Belziek" for godsake. Snelheidsflitspalen en nog wat mobiele controles tussen de lichten brengen meer op, en lekker wat strukturele files bijmaken jagen het verbruik de hoogte in. ![]() FOUT dus, flitspalen en meerverbruik brengen meer geld op als die peanuts... ![]() Citaat:
Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 2 december 2011 om 11:47. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Aanliggende fietspaden die aanliggend de uitgangen van rotondes kruisen zijn uit den boze. Hier vind je de design rules voor rotondes http://www.dft.gov.uk/ha/standards/d...on2/td1607.pdf en hier de design rules voor alle wegen http://www.dft.gov.uk/ha/standards/dmrb/index.htm met hier http://www.dft.gov.uk/ha/standards/d...6/section2.htm die voor alle kruisingen. In de eerste referentie in chapter 5 (vanaf pag 14) kan je vinden dat de afstand tussen de rotonde en oversteekplaatsen minstens 5 tot 10 m moet bedragen. Die regels zijn het resultaat van 50 jaar ervaring. Wij leggen rotondes aan die niet aan die regels voldoen, stellen dan vast dat er veiligheidsproblemen en capaciteitsproblemen zijn en beslissen dan om ze terug om te bouwen tot dwaze kruispunten met lichten ipv de rotondes naar de beschikbare regels om te bouwen. Dat vind ik dus totaal verkeerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Idd, en die design rules worden ook regelmatig eens herzien of verbeterd, want de verkeersmiddelen en weggebruikers evolueren. Citaat:
Waarom Belziek of Vlaanderen in de 80-90´s toen ze die onveilige rotondes aangelegd hebben die internationale regels totaal negeerde is me een raadsel. Lijkt me dorpspolitiek op Belgische schaal. ![]() Hetzelfde met de wildgroei van wegmeubilair zonder enige standards van het buitenland te bekijken. Hier durven ze 15 jaar drempels en plateaus te leggen zonder degelijke wetgeving over voorwaarden en hun afmetingen. En de gemeentewegbeheerder doet dan natuurlijk wat hij wil, geen controle/handhaving mogelijk. Die wetten komen dan als het kwaad allang geschied is. En dan spreek ik nog niet van enige opvolging van die wetten, wetten bestaan enkel voor het "voetvolk". Belziek is een heel rijk en gezond land. ![]() Be heeft dringend een comité W nodig, van Weg(wan)beheer.
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 5 december 2011 om 15:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blij voor te zien dat Peter ook erkent dat de designrules het verschil kunnen maken in verkeersveiligheid....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
Het aanleggen van zones 30 kan zeker een verschil maken in verkeersveiligheid, zeker als ze ondersteund worden door aanpassingen. Er zijn veel factoren die het verschil kunnen maken. In eerste instantie zijn er de oorzaken aanpakken - Alcohol - Drugs - Snelheid - Overtredingen - Weginrichting - Actieve veiligheid vh voertuig In tweede instantie zijn er die de gevolgen aanpakken - Snelheid - Gordeldracht - Weginrichting - Passieve veiligheid vh voertuig In derde instantie zijn er die de gevolgen minimaliseren - Medische zorgen Wat ik nu bij een aantal mensen hoor is dat ze de punten die niet in hun kraam passen proberen te minimaliseren. De een zegt dat de gordel vervelend is en zelfs kan doden De ander zegt dat hij zijn rijgedrag aanpast als hij gedronken heeft Nog een ander zegt dat hij veilig door rood kan rijden omdat hij goed oplet Jullie zeggen dat snel rijden geen probleem geeft omdat ge goed oplet. Vanuit mijn standpunt bekeken zijn die allemaal in hetzelfde bedje ziek en zijn ze de oorzaak van dat we zo slecht presteren tov het buitenland.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 december 2011 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Die vragen specifiek om feedback van de wegbeheerders om hun ontwerpregels te kunnen verbeteren: Give us your feedback We'd like to hear your feedback on the guides - what works, what doesn't - as you apply them to your projects. Please email us with your comments. De Amerikaanse staat Maryland heeft die normen gewoon 1 op 1 overgenomen zoals blijkt uit dit document http://www.ite.org/traffic/documents/tcir0019.pdf omdat: "We have selected the Australian Design guide as a model because its design procedure most closely represents current procedures already adopted by the Maryland State Highway Administration. We would like to extend our sincere thanks to those individuals at Austroads responsible for developing “Guide to Traffic Engineering Practice - “Roundabouts”. Most importantly we thank them for allowing us to reprint much of what they had developed." Kijk, wij moeten dus ook niet meer doen dan dat. En vervolgens maak je die regels dwingend en abonneer je je op de regelmatige updates van de Britten of de Aussies. Moeilijk is het niet, en je hebt direct state of the art wegenaanleg beschikbaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Minister
|
![]() Citaat:
-> bestuurlijk en qua bevoegdheden hopeloos opgedeeld en versnipperd is, waardoor uiteindelijk al die besturen gewoon hun goesting zonder zich van iets of iemand iets aan te trekken. En met het tussenvoegen van het niveau gewest werd de versnippering alleen maar erger -> een overheid heeft die niet de efficiëntie nastreeft en er geen graten in vindt om steeds opnieuw het warm water te willen uitvinden Ons wegennet (of beter de verzameling wegen die daar moet voor doorgaan) is een extreem voorbeeld van de inefficiëntie die daaruit voortkomt. Dat zou op zich nog niet eens zo erg zijn, moest dat niet elk jaar honderden mensen het leven kosten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Deze regels gelden voor alle straten die niet vallen onder wat zij noemen het "trunk road network", het hoofdwegennet. |
|
![]() |
![]() |