Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 november 2011, 16:22   #141
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Effect Bekijk bericht
Ik probeer u van niets te overtuigen, enkel van het feit dat mijn relatie het goed stelt zonder monogamie. U kan met uw eigen vriendin doen en laten wat u wil, dat maakt mij niets uit. Het feit dat u van mijn relatie een karikatuur probeert te maken, maakt van u de fanatiekeling. Immers uw dringt uw eigen persoonlijke waardebepaling aan mij op.

Vanaf het begin heb ik gezegd dat open relaties niet voor iedereen zijn. U valt dus onder die groep. U moet wel accepteren dat monogamie evenmin voor iedereen is. Als u dat niet kan, bent u fanatiek.
en t feit dat ge uw vriendin gemanipuleerd hebt in uw uitdaging ... waar zit dat ergens in persoonlijke waardebepaling opdringen aan iemand anders ?
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 16:34   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik probeer u van niets te overtuigen, enkel van het feit dat mijn relatie het goed stelt zonder monogamie.
Uw eerste zin en je spreekt jezelf tegen.

Citaat:
U kan met uw eigen vriendin doen en laten wat u wil, dat maakt mij niets uit. Het feit dat u van mijn relatie een karikatuur probeert te maken, maakt van u de fanatiekeling. Immers uw dringt uw eigen persoonlijke waardebepaling aan mij op.
Ik dring u helemaal niets op, ik bespreek gewoon mijn gedachten over uw berichten.

Citaat:
Vanaf het begin heb ik gezegd dat open relaties niet voor iedereen zijn. U valt dus onder die groep. U moet wel accepteren dat monogamie evenmin voor iedereen is. Als u dat niet kan, bent u fanatiek.
Ik betwijfel sterk ofdat je een ernstig beeld hebt over mijn "groep," of mijn opvattingen over sex wat dat betreft, mijn huidige vrouw is een ex-prostitue, mijn vorige vrouw was een "actieve" prostitue.
Oud 10 november 2011, 16:41   #143
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik betwijfel sterk ofdat je een ernstig beeld hebt over mijn "groep," of mijn opvattingen over sex wat dat betreft, mijn huidige vrouw is een ex-prostitue, mijn vorige vrouw was een "actieve" prostitue.
In de hoop dat ze voor zichzelf werkten kan ik dat enkel goedkeuren. Prostituees zijn een van de belangrijksten beroepen die er zijn om een maatschappij tegen zichzelf te beschermen. Pooierschap daarentegen is een van de meest verwerpelijke beroepen mogelijk.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 16:48   #144
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Jep. Volgens mij heb je gelijk. "Bezitten" ligt bij mannen iets gevoeliger.
Bah neen... zo zou ik het ook weer niet stellen.
Alles hangt er dan maar vanaf wat je 'bezit' noemt hé

In dit geval zou je dan kunnen stellen dat het gevoelige 'bezit' van een man ligt tussen de benen van wat hij resp. zijn vrouw of lief of whatsoever noemt.
Het 'bezit' van een vrouw resp. de man is dan misschien niet zo direct maar wel eens zo doordringend, lijkt me ...

Ik krijg vaak de indruk dat dat zover gaat als het hele hebben en houden betreffende incluis zijn denken, fantasieën, verlangens, genot, etc
Een totaal aan mentale ketens gebonden slaaf dus.
Maar misschien is dat maar louter interpretatie... tenslotte ben ik M
praha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 16:55   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de hoop dat ze voor zichzelf werkten kan ik dat enkel goedkeuren. Prostituees zijn een van de belangrijksten beroepen die er zijn om een maatschappij tegen zichzelf te beschermen. Pooierschap daarentegen is een van de meest verwerpelijke beroepen mogelijk.
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Wie met een prostitue is die moet dan aparte rekeningen hebben ofzo?

Als de vrouw dan brood koopt dan mag de man daar geen boterham van eten?
Oud 10 november 2011, 17:01   #146
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
hoe kan een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' overspel zijn? ge moogt toch nog wel vriénden hebben mag ik hopen
Hebt ge het hele stuk gelezen of alleen die geciteerde paragraaf ?

Indien je dat gelezen zou hebben ( en ook ergens als wetenschappelijke verklaring aanvaarden ) dan moge het toch vrij duidelijk zijn ?
Overspel dient hier te worden beschouwd als een inbreuk op zekerheid... en niet zozeer datgene men nu al dan niet zou uitgestoken hebben op of met een ander, an sich.
Voor een vrouw is een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' dus een potentieel gevaar ... want dat kan betekenen dat die vrouw uiteindelijk hare vent alzo kan gaan 'inpikken'.

En dat is geen fabeltje maar bittere realiteit... zo werkt het meestal ook
Al moet daar natuurlijk wel bij gesteld worden dat alles dient beschouwd te worden binnen de huidige socio-maatschappelijke structuren.
( dat verschil merk je zowel tussen de verschillende culturen als doorheen de grote veranderingen binnen onze cultuur de recente geschiedenis )

Ik vermoed dus dat de schrijver van dat stuk dus met 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' ook net iets anders bedoeld dan een sterke vriendschapsband ( nvdr. nog niet zolang geleden kon dit al evenmin ... en ik betwijfel of menige vrouw dat heden kan pikken moest haar man haar even komen te vertellen dat hij een 'sterke en diepgaande vriendschapsband' met een vrouw heeft )

Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2011 om 17:08.
Oud 10 november 2011, 17:07   #147
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Hoe gaat dat dan in zijn werk? Wie met een prostitue is die moet dan aparte rekeningen hebben ofzo?

Als de vrouw dan brood koopt dan mag de man daar geen boterham van eten?
U weet dat ik dit niet bedoel. In een normale relatie zorg je inderdaad voor elkaar. Maar wanneer jij je ex-vrouw verplicht om meer te werken om zelf een bmw te kopen... zie je waar ik heen wil?
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 17:12   #148
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
Hebt ge het hele stuk gelezen of alleen die geciteerde paragraaf ?

Indien je dat gelezen zou hebben ( en ook ergens als wetenschappelijke verklaring aanvaarden ) dan moge het toch vrij duidelijk zijn ?
Overspel dient hier te worden beschouwd als een inbreuk op zekerheid... en niet datgene je nu al dan niet zou uitgestoken hebben op of met een ander.
Voor een vrouw is een 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' dus een potentieel gevaar ... want dat kan betekenen dat die vrouw uiteindelijk hare vent alzo kan gaan 'inpikken'.

En dat is geen fabeltje maar bittere realiteit... zo werkt het meestal ook
Al moet daar natuurlijk wel bij gesteld worden dat alles dient beschouwd te worden binnen de huidige socio-maatschppelijke structuren.
( dat verschil merk je zowel tussen de verschillende culturen als doorheen de grote veranderingen binnen onze cultuur de recente geschiedenis )

Ik vermoed dus dat de schrijver van dat stuk dus met 'diepgaande emotionele band met een andere vrouw' ook net iets anders bedoeld dan een sterke vriendschapsband
het lijkt me nog steeds geen overspel.
wellicht wel iets wat bij sommigen tot bezorgdheid leidt.
maar geen overspel.
Daarbij: aan diepgaande emotionele banden kunt ge natuurlijk geen z�*k doen. Zoiets is en blijft er. Vrouwen die dan verzoeken om daar geen contact mee te hebben, kunnen misschien hópen dat die band daardoor verbroken wordt, dat lijkt me nogal een illusie. Het enige wat het oplevert zijn spanningen en een vent die ongelukkiger is - ik ga er vanuit dat mensen met diepgaande emotionele banden zich gelukkig voelen bij die diepgaande emotionele banden. Het lijkt me dus niks positiefs op te leveren, ook niet voor de vrouw. Daarnaast is het gewoon gemeen.
Dat ge nu eens vriendelijk verzoekt om 's avonds eens thuis te zijn ipv bij die vriendin te gaan hangen, snap ik wel. Maar de diepte van een emotionele band hangt ook niet zoveel af van hoeveel tijd je met elkaar besteedt.

In ieder geval, als ik ooit een vent heb die wil dat ik m'n beste vriend opgeef, dan tel ik tot 10, en issem maar beter gezien.

Ik zou trouwens niet weten wat men anders kan bedoelen met 'diepgaande emotionele band' dan 'vriendschap'.
Oud 10 november 2011, 17:19   #149
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
en toch zou t me niks zeggen ...

daar is toch niks 'spontaans' meer aan ??
Er zijn zoveel mensen en koppels die het niet spontaan doen.
Voor vele is het deel van de planning, rite, bijleggen van vlammende ruzies ( niet aan te raden volgens mij ... voor LT-realties ), doorbreken van de sleur, etc..
Bovendien vind ik het _ met alle respect verder_ behoorlijk 'verdacht' als een vrouw ( ik dacht toch dat je V was ) spreekt over spontane seks.
Mijn ervaring, en dat wordt eveneens gestaafd door de verschillende onderzoeken , leert me dat in het algemeen gesteld een vrouw niet 'spontaan' sekt ... maar dat steeds doet uit één of ander belang.
Uiteraard is dat gesproken vanuit een stereotype benadering en niet vanuit een individuele
Oud 10 november 2011, 17:21   #150
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Inderdaad zo, van broek uit, kom we gaan er eens aan gaan beginnen wie heeft er hier allemaal goesting... ?

The chasse is better than the catch.
Dan hangt alles misschien af van wat men onder het begrip 'spontaan' verstaat ?
Oud 10 november 2011, 17:22   #151
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
het lijkt me nog steeds geen overspel.
wellicht wel iets wat bij sommigen tot bezorgdheid leidt.
maar geen overspel.
Daarbij: aan diepgaande emotionele banden kunt ge natuurlijk geen z�*k doen. Zoiets is en blijft er. Vrouwen die dan verzoeken om daar geen contact mee te hebben, kunnen misschien hópen dat die band daardoor verbroken wordt, dat lijkt me nogal een illusie. Het enige wat het oplevert zijn spanningen en een vent die ongelukkiger is - ik ga er vanuit dat mensen met diepgaande emotionele banden zich gelukkig voelen bij die diepgaande emotionele banden. Het lijkt me dus niks positiefs op te leveren, ook niet voor de vrouw. Daarnaast is het gewoon gemeen.
Dat ge nu eens vriendelijk verzoekt om 's avonds eens thuis te zijn ipv bij die vriendin te gaan hangen, snap ik wel. Maar de diepte van een emotionele band hangt ook niet zoveel af van hoeveel tijd je met elkaar besteedt.

In ieder geval, als ik ooit een vent heb die wil dat ik m'n beste vriend opgeef, dan tel ik tot 10, en issem maar beter gezien.

Ik zou trouwens niet weten wat men anders kan bedoelen met 'diepgaande emotionele band' dan 'vriendschap'.
Het is moeilijke materie, om maar iets te zeggen, en vooral, er zijn daar geen algemeen geldende regels. Er zijn daar individueel bepaalde regels van kracht, een voorbeeld: die van ons die brengt wel eens een vriendinnetje mee naar huis, waar we dan sex mee hebben, maar dat is iets dat ik niet zou moeten proberen, want daar is ze te jaloers voor.
Oud 10 november 2011, 17:23   #152
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is dat niet iets wat ze zichzelf en hun partner wijsmaken ?
Misschien... dat overbluffen is ook part of the game

Citaat:
puur sex is het toch nooit hé ?! ... ttz t zou mijn ding toch ni echt zijn ...
sorry ... maar daar bevestig je dan toch het cliché mee

Laatst gewijzigd door praha : 10 november 2011 om 17:23.
Oud 10 november 2011, 17:27   #153
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
t is toch net in dat ritueel en de onzekere uitkomst dat heel de spanning ligt ?!
echt, in die zin is de sex alleen wel banaal, mij te banaal dan ...
Ja okay... dat heeft ook wel iets
Maar dan kan je toch moeilijk spreken over 'spontaan' ?
Of noem je dan de 'succesvolle' ( maar onzekere ) uitkomst 'spontaan' zoals een dobbelsteen 'spontaan' op een zes kan vallen
Oud 10 november 2011, 17:27   #154
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is moeilijke materie, om maar iets te zeggen, en vooral, er zijn daar geen algemeen geldende regels. Er zijn daar individueel bepaalde regels van kracht, een voorbeeld: die van ons die brengt wel eens een vriendinnetje mee naar huis, waar we dan sex mee hebben, maar dat is iets dat ik niet zou moeten proberen, want daar is ze te jaloers voor.
ge zou geen vriendje moeten meebrengen?

Oud 10 november 2011, 17:28   #155
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar dat steeds doet uit één of ander belang.
orgasmes
Oud 10 november 2011, 17:33   #156
praha
Secretaris-Generaal VN

praha's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fred uit Gent Bekijk bericht
Dat is waar.

Ja, maar de kat kan zodanig tevreden zijn met uw super-melk, dat uw buurman zijn brol haar niet interesseert.

Dat is ook waar.

Fred.
't zal daarom zijn dat gegarandeerd de kat wel plots drastisch bijkomt van de brol-melk van de buurman en de super-melk blijkbaar geen effect meer heeft wegens 'gewenning' ?
Oud 10 november 2011, 17:41   #157
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bah neen... zo zou ik het ook weer niet stellen.
Alles hangt er dan maar vanaf wat je 'bezit' noemt hé

In dit geval zou je dan kunnen stellen dat het gevoelige 'bezit' van een man ligt tussen de benen van wat hij resp. zijn vrouw of lief of whatsoever noemt.
Het 'bezit' van een vrouw resp. de man is dan misschien niet zo direct maar wel eens zo doordringend, lijkt me ...

Ik krijg vaak de indruk dat dat zover gaat als het hele hebben en houden betreffende incluis zijn denken, fantasieën, verlangens, genot, etc
Een totaal aan mentale ketens gebonden slaaf dus.
Maar misschien is dat maar louter interpretatie... tenslotte ben ik M
Praha. Wat je daar vertelt is een perfect argument voor morgen: vrouwendag. Ik kom erop terug. Er valt veel over te vertellen. Hoewel ik niet meen het met je eens te zijn. Je verwart utopie met realiteit. Mannen zijn zoals ze zijn, vrouwen ook. Andere verwachtingen monden uit op op de klippen lopende relaties. En ik stel vast dat de verwachtingen niet meer stroken met de realiteit.

Hoe dan ook. Een vrouw die het perfect heeft geformuleerd, in een perfect werk, is Simone de Beauvoir. Existentialist bij uitstek. "De tweede sekse" is een meesterwerk waar zowel mannen en vrouwen zich kunnen in terugvinden. Ze erkent binnen haar emancipatieverhaal de bezitterigheid (en penetreren is voor mannen een vorm van bezit) bij de mannen. En terecht.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 17:44   #158
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ge zou geen vriendje moeten meebrengen?

Shit, je was me voor.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 17:46   #159
Ratatosk
Europees Commissaris

Ratatosk's schermafbeelding

Standaard

Als een man vreemd gaat betekend het dat de vrouw des huizes even opwindend is als 2 planken gespreid.

Laatst gewijzigd door Ratatosk : 10 november 2011 om 17:46.
Ratatosk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2011, 17:47   #160
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Als een man vreemd gaat betekend het dat de vrouw des huizes even opwindend is als 2 planken gespreid.
Een eekhoorn van de wereld, dat zie je zo.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be