Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 november 2011, 23:57   #141
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Eens te meer laat je zien dat je niet het geringste benul hebt waar je over spreekt. In de ambtenarij wordt niet met arbeidsovereenkomsten gewerkt.
Ik denk dat jij niet weet over wat je spreekt....
Citaat:
Bij de overheid zijn er twee soorten functies:

•Ambtenaren in een statutaire functie worden vast benoemd. De arbeidsvoorwaarden voor statutaire functies worden bepaald door een geheel van teksten.
•Ambtenaren in een contractuele functie worden, net als in de privésector, aangeworven met een arbeidsovereenkomst van bepaalde of onbepaalde duur. Een contractuele ambtenaar verdient even veel als een statutaire collega, maar heeft minder carrièremogelijkheden.
Ambtenaren in een statutaire functie hebben ook een hoger pensioen dan contractuele ambtenaren of werknemers in de privésector.
http://www.belgium.be/nl/werk/werk_z...j_de_overheid/
zebrapad is offline  
Oud 10 november 2011, 23:59   #142
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Weet je bewijs jij uw stelling dat ze meer werken.
Jij komt hier boude beweringen lanceren en je verwacht dat anderen dan maar het tegendeel aantonen. Nee, ventje, zo werkt dat niet.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline  
Oud 10 november 2011, 23:59   #143
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Uw verontwaardiging zou misschien enigszins geloofwaardig geweest zijn, als u ze ook hier geuit had:

Maar eigenaardig genoeg laat u daar niet van zich horen.

Van uw soort van selectieve verontwaardiging ben ik hoegenaamd niet onder de indruk.
Je moet jezelf maar verdedigen tegen zwakke argumenten die tegen u worden gebruikt. Maar u heeft natuurlijk wel een punt dat u "bulshit" ook niet aan mij hebt geantwoord. Uw antwoorden aan mij zijn meestal langer.
Dus bij deze amon-re : bulshit is een zwak argument ook voor u.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 00:03   #144
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
ongelooflijk hoeveel kennissen ze plots hebben, om hun zelfverklaard eigengelijk door te drukken
Van die 50 geloof ik zelf ook niks van. Ik hou het op 38 met die 3 speciale verlofdagen erbij.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 00:04   #145
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Omdat u argumenten zwak zijn speel ik nog niet op de man omdat ik u daar op wijs.
Ik had het hierover:
Citaat:
Broekske op de enkels. nu ja je hebt geen kleren aan.
Of schuilt daar ergens een "argument" in dat me ontgaat?

Citaat:
Uw argument dat een 36 uur week bij de sector hoort is bijna hetzelfde als zeggen : het is nu zo, aanvaard het en zever er niet over.
Zo is het ook. Elke sector heeft zijn voor- en nadelen. Het is nogal tendentieus om hier over de voordelen van iets te komen zaniken zonder de nadelen ervan te willen zien.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2011, 00:04   #146
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Het heeft totaal geen zin meer om tegen zulk losgeslagen, schuimbekkende meute, die niet verder geraakt dan wat kwetsend woorden-brakerij., enig zinnig argument in te brengen.
Als je al niet wil toegeven dat je meer verlof hebt dan in de privé, tja.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 00:06   #147
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Ik denk dat jij niet weet over wat je spreekt....

http://www.belgium.be/nl/werk/werk_z...j_de_overheid/
Als je ook maar een klein beetje had opgelet, had je geweten dat het in dit topic over statutaire ambtenaren gaat. Het ambtenarenpensioen geldt immers niet voor contractuele personeelsleden.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2011, 00:06   #148
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je al niet wil toegeven dat je meer verlof hebt dan in de privé, tja.
Daar valt niks aan toe te geven, want het is eenvoudigweg niet juist.

Citaat:
Raf is offline  
Oud 11 november 2011, 00:13   #149
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar haal je het uit dat "de overheden" tijdens die periode dicht zijn? Probeer je misschien een beetje tot feiten te beperken.
De FODs werken niet tussen kerst & nieuw.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 november 2011, 00:15   #150
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Op federale ministeries wordt al geprikt sinds begin jaren tachtig
Niet in alle FODs
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 11 november 2011, 00:16   #151
Amon_Re

Standaard

Citaat:
ongelooflijk hoeveel kennissen ze plots hebben, om hun zelfverklaard eigengelijk door te drukken
Weet ge, ik heb eigenlijk geen problemen met die hoeveelheid verlofdagen en zelfs niet met het feit dat ze een hoger pensioen trekken. Ik heb problemen met de hoeveelheid ambtenaren.
Amon_Re is offline  
Oud 11 november 2011, 00:16   #152
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik had het hierover:

Of schuilt daar ergens een "argument" in dat me ontgaat?

Zo is het ook. Elke sector heeft zijn voor- en nadelen. Het is nogal tendentieus om hier over de voordelen van iets te komen zaniken zonder de nadelen ervan te willen zien.
uw broek op de enkels is niet op de man spelen maar u wijzen op de enorme zwakte van uw argumenten.
Sorry maar die sectoriele verschillen is onzin. Want dan is heel de ambtenarij die zogenaamde sector die een groot voordeel heeft met een 36 uren week en de daarbij als gevolg meer dagen verlof. En dat is net het punt van de discussie, dat uw sector meer verlof heeft dan eender andere sector in de privé.
U ontkende dat er zoveel verlof was, maar als het puntje bij het paaltje komt blijkt dat dus niet te kloppen en komt u maar met die sector verschillen af.

We gaan hier niet in overeenkomen en dat hoeft ook niet
Als ik zelf een ambtenaar was zou ik het statuut wellicht even vurig verdedigen als u, en dankbaar die dagen verlof aanvaarden.

Op dezelfde manier sta ik er niet voor te springen om mijn voordelen als bediende te laten verwateren omdat het grondwettelijk hof heeft beslist dat binnen enkele jaren er geen verschil meer mag bestaan tussen arbeiders en bedienden. Sta me toe te hopen dat arbeiders gaan opgewaardeerd worden.

Ik ben vrij zeker dat als het grondwettelijk hof zich erover buigt hetzelfde lot beschoren is tussen het verschil tussen dat zogenaamde vastbenoemde tov een bediende uit de privé of een contractueel. Ook dat verschil moet weg en om dezelfde reden. Alle belgen zijn gelijk.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 00:19   #153
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Daar valt niks aan toe te geven, want het is eenvoudigweg niet juist.
We hebben samen aangetoond van wel.
36 uren week en 3 dagen extra.
die 36 uren ben ik zelf mee afgekomen en bewezen door de link naar de site van de nmbs en die 3 dagen komen van u.

U kunt dus niet ontkennen. Ambtenaren hebben meer verlof.
stuyckp is offline  
Oud 11 november 2011, 00:23   #154
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Als je ook maar een klein beetje had opgelet, had je geweten dat het in dit topic over statutaire ambtenaren gaat. Het ambtenarenpensioen geldt immers niet voor contractuele personeelsleden.
En die statutaire ambtenaar is op zijn eerste werkdag statutaire benoemd...
Draai niet rond de pot aub....
zebrapad is offline  
Oud 11 november 2011, 00:25   #155
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Van die 50 geloof ik zelf ook niks van. Ik hou het op 38 met die 3 speciale verlofdagen erbij.
Dat is nog steeds het dubbele van in de privé. Nu, ik heb geen directe contacten bij de NMBS dus ik kan alleen afgaan op wat ik indirect te horen krijg.
Amon_Re is offline  
Oud 11 november 2011, 00:30   #156
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jij komt hier boude beweringen lanceren en je verwacht dat anderen dan maar het tegendeel aantonen. Nee, ventje, zo werkt dat niet.
Raf, wiskunde is eenvoudig hoor; als de meeste sectoren werken met een CAO van 38u en de overheid met 36u, dan werkt de privé meer PUNT

en raf als de ambtenaar gemiddeld 80% van zijn laatste wedde krijgt en dan 2400euro pensioen krijgt, verdient hij daarvoor 2750euro gemiddeld. Dat zegt ook dat hij gemiddeld 3 keer meer verdient dan het minimumloon en dus geen laag loon heeft

Dus boude uitspraka, wiskunde is eenvoudig , hij verdient gemiddeld 3x meer dan het minimumloon en daarvan is dan een hele laag zeg maar 40% die meer dan 3 keer meer dan die fameuze beroemde loonspanningsidieaal van de vakbond verdient. ENRaf, dan heeft weliswaar diezelfde ambtenaar gemiddeld 5% minder gewerkt dan de privé. We spreken nog niet van hun fameuze systemen in in pensioen te gaan vanaf 45 jaar in het leger, bij de oude belgacom vanaf 50jaar, bij dat vakbondsbankske die failliet gegaan is vanaf 50jaar, rimpeldag systemen, educatieve verloven die niet betaan in de privé etc

Dus ik denk zelfs dat de overheid een krak is in het verduiken van hun eigen priviliges en bewust de privésector willen voorliegen door geen data te publiceren en de vergelijkingen te obfusceren zodat ze maar niet teveel moeten toegeven dat ze in feite absoluut niet kunnen klagen, integendeel dat ze dik teveel verdienen

EN dan maar jaliers kikken op die auto di in de oprivé gegegeven wordt, en kikken op die GSM of laptop waar je dan dag en nacht emails mee hebt die u achtervolgen. Nee jongen, de ambtenaar werkt met moeite 36u PUNT

En �* propos, ik wacht nog op uw antwoord: wat doe je met het probleem dat de privé zowaar een 2 volledige maandweddes moet sparen om een tweede of derde pensioenpeiler op te bouwen om daarmee dan een 'equivalent' pensioen te halen van de ambtenaar . Du sop die manier wordt de loonkloof weer 20% kleiner of groter ?? Dat is ook eenvoudige wiskunde, als ik 4500euro in eenpensioenspaarpot moet stoppen dan zijn dat 2 netto weddes die 9000euro bruto wedde vertegenworodigen die ik nu niet kan opleven, en die ik nu moet sparen om later een beetje meer pensioen te krijgen. AMbtenaren moeten dat niet doen, toch wel tof hé

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 november 2011 om 00:36.
brother paul is offline  
Oud 11 november 2011, 00:45   #157
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Weet ge, ik heb eigenlijk geen problemen met die hoeveelheid verlofdagen en zelfs niet met het feit dat ze een hoger pensioen trekken. Ik heb problemen met de hoeveelheid ambtenaren.
Ik heb enkel problemen met jouw leugens.
Pietje is offline  
Oud 11 november 2011, 00:56   #158
Amon_Re

Standaard

Citaat:
Tja, da's vervelend dan, gezien het geen leugens zijn.
Amon_Re is offline  
Oud 11 november 2011, 01:03   #159
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat er teveel zijn, kun je gewoon afleiden aan het loonbeslag die we beleven in belgie vergeleken met andere landen. Eenmaal je wereldkampioen bent en een regering hebt die klaar is ons absoluut wereldkampioen te maken zoals we nu wereldkampioen regeringsvormen zijn (wordt zo stillekes aan 2 jaar) dan denk ik dat we toch niet veel wiskunde nodige hebben om te stellen teveel is teveel.

EN vanwaar komt die obese overheid en wat doet ze voor haar burger en specifiek om te zorgen dat de ECONOMIE beter draait ? Je kunt toch moeilijk zeggen dat een flitspaal iets is die de economie stimuleert ? Je kunt moeilijk beweren dat een saneringswetgeving iets is die de economie stimuleert ? Je kunt toch moeilijk zeggen dat zo'n verhuurregister iets is die de economie stimuleert ,

Je moet dan eens het kwaliteit van werk bekijken:
3% rijdt zonder officiele nummerplaa
5-10%M rijdt onverzekerd
vroeger betaalde 20% zijn TVtaks niet
hoeveel procent zit hier illegaal ?
hoeveel procent krijgt nooit een fiskale controle ?
hoeveel procent betaalt zijn boetes nooit
hoeveel procent van de zaken komen nooit voor de rechtbank ?
dan ga jij zeggen, jamaar ziewel dat er niet genoeg zijn ??
dan zeg ik gewoon ziewel dat ze niet efficient werken, gewoon parapluutje trekken en werk weerkkaatsen zodat ze zoweinig mogelijk moeten doen, zitten vitten op een commatje en klasseren

ik vraag mij terzijde altijd afwat de impact is van migranten op die statistieken ? of die gasten zo nog altijd redeneren vanuit hun land van afkomst en zo alle regels aan hun laars kunnen lappen.

Laatst gewijzigd door brother paul : 11 november 2011 om 01:05.
brother paul is offline  
Oud 11 november 2011, 01:51   #160
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
De FODs werken niet tussen kerst & nieuw.
Bron?

Citaat:
Raf is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be