Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2011, 22:03   #141
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Quran- 4:15 “If any of your women are guilty of lewdness, take the evidence of four (reliable) witness from amongst you against them; if they testify, confine them to houses until death do claim them. Or God ordain for them some (other) way.”

Sinds wanneer is levenslang huisarrest hetzelfde als eremoord????

Het tweede punt is dacht ik niet uit de Koran.
Er staat :
until death do claim them

Ik heb een boek gelezen geschreven door een van de Al-Sauds (koninklijke familie, er zijn er enkele duizenden).
Daarin beschrijft ze hoe het er in Saoedi-Arabie, het vaderland van de islam aan toegaat als een vrouw de eer heeft beschaamd. Daar wordt het koranvers letterlijk gevolgd. Een van haar nichten had prijs ( ze had geprobeerd het land te ontvluchten met haar Westers liefje, een militair) en werd levend in haar kamer ingemetseld tot de dood volgde (door honger en dorst).
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:04   #142
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robin H Bekijk bericht
Ik heb een idee : u schrijft het op een bord en ga er mee , na het avondgebed op vrijdag, aan de moskee staan.

DIT STAAT NIET IN DE KORAN

Ondertussen in de echte wereld
Ik lees gewoon wat er staat en stel een vraag.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:06   #143
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom vermijdt je doelbewust dit deel :
"until death do claim them"
Oud 22 november 2011, 22:07   #144
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Er staat :
until death do claim them

Ik heb een boek gelezen geschreven door een van de Al-Sauds (koninklijke familie, er zijn er enkele duizenden).
Daarin beschrijft ze hoe het er in Saoedi-Arabie, het vaderland van de islam aan toegaat als een vrouw de eer heeft beschaamd. Daar wordt het koranvers letterlijk gevolgd. Een van haar nichten had prijs ( ze had geprobeerd het land te ontvluchten met haar Westers liefje, een militair) en werd levend in haar kamer ingemetseld tot de dood volgde (door honger en dorst).
Until death do us part.

Wilt dat zeggen dat bruid en bruidegom vermoord worden na de trouw?

En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).

Laatst gewijzigd door Fallen Angel : 22 november 2011 om 22:07.
Oud 22 november 2011, 22:09   #145
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik ruik al van verre hoe FA deze afschuwelijk daden probeert te minimaliseren.

Daders zijn moslims ergo : oorzaak is Islam.
Daar valt geen speld tussen te krijgen. Het gaat tenslotte om per definitie, zieke bezeten religieuze geesten nl MOSLIMS.

Duidelijk zo FA? Dus of het nu letterlijk of niet in het grote sprookjesboek staat, waar een wil is , ...

Stel anders de vraag hier maar eens
Integendeel. Ik ben gewoon aan het kijken wie een stok zoekt om een bepaalde groep te stigmatiseren en wie effectief het probleem van eremoorden wil aankaarten.

Oud 22 november 2011, 22:09   #146
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Until death do us part.

Wilt dat zeggen dat bruid en bruidegom vermoord worden na de trouw?
Until death do claim them.

Waarom vervorm je dat stuk van de korantekst? Welk belang heb je daar bij?
Oud 22 november 2011, 22:11   #147
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel. Ik ben gewoon aan het kijken wie een stok zoekt om een bepaalde groep te stigmatiseren en wie effectief het probleem van eremoorden wil aankaarten.
Over welke bepaalde groep heb je het nu mits je beweert dat de moslims er niets mee te maken hebben?
Cowboys?
Chinezen?
Amerikanen?
Tibetanen?
Oud 22 november 2011, 22:11   #148
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Zou kunnen zijn maar we wijken af van het feit dat eremoorden in veel gevallen in de islamitische cultuur voorkomen.
Dus ontkennen dat het deels niet religieus gebonden is onzin.
Ja, eremoorden komen veelal voor bij moslims; waarmee je impliciet vertelt : eremoorden komen ook bij niet-moslims voor.

Als het deels religieus gebonden is, waarom komt het dan niet voor bij alle islamitische culturen? Wat doe je dan met de niet-moslims die eremoorden begaan?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:12   #149
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Until death do claim them.

Waarom vervorm je dat stuk van de korantekst? Welk belang heb je daar bij?
In het belang van de islam doet elke rechtgeaarde dhimmie dat.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:16   #150
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
speelt geen rol wat er staat, het resultaat der interpretatie van hun "heilig sprookje" des te meer en dat valt niet te ontkennen.

Dus nogmaals : FA moet het hen gaan uitleggen, vind ik.
Ik denk dat hij eens moet googlen op 'honour killings' en dan naar de afbeeldingen moet kijken.
Oud 22 november 2011, 22:19   #151
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wel, laten we de tafsir erbij halen;
Major;
Citaat:
وَٱللاَّتِي يَأْتِينَ ٱلْفَٰحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَٱسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنْكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي ٱلْبُيُوتِ حَتَّىٰ يَتَوَفَّاهُنَّ ٱلْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ ٱللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً }

As for those of your women who commit lewdness, adultery, call four, Muslim men, of you to witness against them; and if they witness, against them such [lewdness], then detain them in their houses, and prevent them from mixing with people, until, the angels of, death take them or, until, God appoints for them a way, out of it. This was stipulated for them at the very beginning of Islam, but then a way out was appointed for them through [the stipulation] that the virgin should receive a hundred lashes and be banished for a year, and the married woman be stoned. The prescribed punishment was explained thus in the hadīth, ‘Come listen to me! Come listen to me! God has now made a way out for them’, as reported by Muslim.
Sunni;
Citaat:
{ وَٱللاَّتِي يَأْتِينَ ٱلْفَٰحِشَةَ مِن نِّسَآئِكُمْ فَٱسْتَشْهِدُواْ عَلَيْهِنَّ أَرْبَعةً مِّنْكُمْ فَإِن شَهِدُواْ فَأَمْسِكُوهُنَّ فِي ٱلْبُيُوتِ حَتَّىٰ يَتَوَفَّاهُنَّ ٱلْمَوْتُ أَوْ يَجْعَلَ ٱللَّهُ لَهُنَّ سَبِيلاً }

(As for those of your women) your free, married women (who are guilty of lewdness) i.e. of fornication, (call to witness) that they were caught red-handed in the act (four of you against them) four of your free men. (And if they testify) to the Truth of the allegation (then confine them to the houses) keep them in prison (until death take them) until they die in prison (or (until) Allah appoint for them a way) out by means of stoning. Imprisoning a free, married woman who commits fornication until she dies in prison was later abrogated by stoning.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:19   #152
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
speelt geen rol wat er staat, het resultaat der interpretatie van hun "heilig sprookje" des te meer en dat valt niet te ontkennen.

Dus nogmaals : FA moet het hen gaan uitleggen, vind ik.
Wat moet ik uitleggen? Dat sommige mensen aan het zoeken zijn achter een stok uit racistische motieven.

Voor hetzelfde geld zit er aan de andere kant een even grote racist te fulmineren over de "Westerse" gezinsdrama's, schoolshooting's, etc.

Daar ga ik mijn bed niet voor opmaken.

Oud 22 november 2011, 22:21   #153
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
u hebt daar vast cijfers van?
Ik durf niet vragen achter de cijfers van de naamloze slachtoffers die nooit de pers halen...

Ik hoop dat ik me vergis, maar dat kunnen er jaarlijks vele duizenden zijn.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:21   #154
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Major;

Sunni;
Als ik mij niet vergis zijn dat interpretaties.

Oud 22 november 2011, 22:21   #155
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
u hebt daar vast cijfers van?
Eermoord komt, in weerwil van de Turkse bias, voor in talrijke landen, met name rond de Middellandse Zee, in het Midden-Oosten en Centraal Azië (Bakker, 2003; Kvinnoforum, 2003). Het betreft meer in het bijzonder het gebied van Turkije tot aan Jemen en van Egypte richting Pakistan. In de volgende landen is over eermoord gerapporteerd: Afghanistan, Egypte, Gaza, India, Iran, Irak, Jemen, Jordanië, Libanon, Pakistan, Syrië, Tunesië, Turkije en de West Bank (UN, 2002; Amnesty International, 2003). Daarnaast ook in Brazilië, China, Ecuador, Kenia, Oeganda, Peru en Somalië en, binnen Europa, in Bosnië, Griekenland, Italië, Kosovo, Kroatië, Macedonië en Servië-Montenegro (Vandello & Cohen, 2003; Lacey, 2004; Kvinnoforum, 2003). Over het vóórkomen van eermoord in Marokko lopen de meningen uiteen.
http://www.huiselijkgeweld.nl/doc/fe...rwraak_cot.pdf
Oud 22 november 2011, 22:24   #156
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Major;

Sunni;
Bedankt. Hij heeft nu een antwoord op zijn vraag en Artisjok bezorgde een lijstje met islamitische landen.
Als het nu nog niet duidelijk is, zit er slechte wil in't spel.
Oud 22 november 2011, 22:24   #157
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat moet ik uitleggen? Dat sommige mensen aan het zoeken zijn achter een stok uit racistische motieven.
Zo zijn er altijd. Dit betekent niet dat je de discussie uit de weg moet gaan omdat er enkele heethoofden tussen zitten.

Jij en artisjok verschuilen zich achter de al dan niet racistische motieven van enkelen hier om de kern van de zaak niet te hoeven aanraken.

Dat is laf.

Citaat:
Voor hetzelfde geld zit er aan de andere kant een even grote racist te fulmineren over de "Westerse" gezinsdrama's, schoolshooting's, etc.
Hij doet maar. Misschien heeft hij zelfs af en toe gelijk.
Oud 22 november 2011, 22:25   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door acR0B0T Bekijk bericht
dergelijk gedrag hoort niet thuis in het Westen
Neen, eremoord hoort in het Westen niet thuis.
Het hoort nergens thuis!
Net zoals "huiselijk" geweld tegen vrouwen ook niet thuishoort in het westen of elders.
Maar daar gaat dit topic niet over. Daar gaat geen enkel topic over. Wellicht zijn we daarover niet verontwaardigd.
Oud 22 november 2011, 22:28   #159
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Eermoord komt, in weerwil van de Turkse bias, voor in talrijke landen, met name rond de Middellandse Zee, in het Midden-Oosten en Centraal Azië (Bakker, 2003; Kvinnoforum, 2003). Het betreft meer in het bijzonder het gebied van Turkije tot aan Jemen en van Egypte richting Pakistan. In de volgende landen is over eermoord gerapporteerd: Afghanistan, Egypte, Gaza, India, Iran, Irak, Jemen, Jordanië, Libanon, Pakistan, Syrië, Tunesië, Turkije en de West Bank (UN, 2002; Amnesty International, 2003). Daarnaast ook in Brazilië, China, Ecuador, Kenia, Oeganda, Peru en Somalië en, binnen Europa, in Bosnië, Griekenland, Italië, Kosovo, Kroatië, Macedonië en Servië-Montenegro (Vandello & Cohen, 2003; Lacey, 2004; Kvinnoforum, 2003). Over het vóórkomen van eermoord in Marokko lopen de meningen uiteen.
http://www.huiselijkgeweld.nl/doc/fe...rwraak_cot.pdf

Uw lijstje is ver van volledig!
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2011, 22:28   #160
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Neen, eremoord hoort in het Westen niet thuis.
Het hoort nergens thuis!
Net zoals "huiselijk" geweld tegen vrouwen ook niet thuishoort in het westen of elders.
Maar daar gaat dit topic niet over. Daar gaat geen enkel topic over. Wellicht zijn we daarover niet verontwaardigd.
We we we.

Spreek voor jezelf als het niet hindert. En in plaats van te klagen dat er geen draad over bestaat, maak er zelf één.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be