![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is aan de N-VA om er werk van te maken. Ze hebben al bereikt in de politiek wat voor velen onmogelijk werd geacht, ze zijn heus wel bekwaam om te stoppen met politieke spelletjes en effectief een noodregering op te starten. Dat dit niet zal gebeuren door eenzijdige mediaverklaringen is duidelijk, dat is gewoon een politiek spel spelen. Daar hebben ze het volste recht op maar persoonlijk vind ik dat het daar nu niet het moment voor is.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
|
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() N-VA zit nog altijd niet met 2 benen in de oppositie. Ook al komen ze in de oppositie terecht zullen ze toch met een opbouwend initiatief moeten komen om een alternatieve regering te vormen.
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#143 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo te zien is er maar éne die geen NEEN mag zeggen? |
|
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zijn een anti-establishmentpartij en dat moeten ze blijven. De huidige politieke partijen maakten er een zootje van en ze blijven het doen. Meedoen met hun spelletjes zou een aanfluiting zijn van wat de kiezers verwachten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Waar zou die regering een meerderheid gehaald hebben, zonder ecolo, zonder CDH, zonder groen en zonder de PS en, De SP? Het moet de NVA toch behoorlijk dwars zitten dat de onderhandelaars het probleem BHV (het stokpaardje van Weverke) waarover al 45 jaar onderhandeld werd heeft kunnen oplossen en de grootste besparingen ooit in dit land hebben kunnen realiseren, tewijl zij aan de zijlijn, door hun eigen inschattingsfout nog wel, hebben mogen toekijken. En nu maar vloeken en knarsetanden. ![]() Laatst gewijzigd door speurneus : 28 november 2011 om 12:17. |
|
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. BHV is niet het stokpaardje van De Wever. Verantwoordelijke deelstaten, dat is het stokpaardje van De Wever. 3. BHV werd niet opgelost 4. De begroting is een ramp. Er wordt amper bespaard en er wordt weer deftig bijbelast in het land met zowat de hoogste belastingsgraad ter wereld. Indien hij dit mee had onderhandeld werd hij aan de schandpaal genageld EN terecht. Hij heeft geen enkele inschattingsfout gemaakt, hij heeft voorspeld wat er zou gebeuren en hij heeft nog maar eens gelijk gekregen.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 28 november 2011 om 12:22. |
|
![]() |
![]() |
#147 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vooral als al die Vlaamse partijen (of bijna allemaal) toch een manifest ondertekend hebben waar ze beweren van dat wel willen te doen (namelijk confederalisme nastreven). Laatst gewijzigd door patrickve : 28 november 2011 om 13:51. |
|
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, op dit vlak is de NVA zeker te vergelijken met het VB. Ze zijn in hetzelfde bedje ziek.
|
![]() |
![]() |
#152 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het einde van Belgie lag niet op tafel, het is een drogreden om de NVA om die reden uit te sluiten. De NVA wilde een confederatie, of ten minste een confederalisering in deze legislatuur, net zoals de VLD en de CD&V. |
|
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een confederatie is niks anders dan een geheel van soevereine staten die op zekere vlakken vrijwillig beslissen van nauw samen te werken. Men doet samen wat men wenst, en het volstaat dat op gelijk welk punt 1 lid het niet eens is met de anderen, en op dat punt wordt niks samen gedaan. |
|
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Als men tot de conclusie komt dat er niet veel is dat men nog samen wenst te doen, dan is dat inderdaad een vrij losse politieke band, maar is dat echt een argument om het dan willens-nillens toch samen te doen? Voor mij alleszins is een land, of mijn identiteit als Belg, veel meer dan een politiek bestuur. Dat zal ergens onderaan de top 10 bengelen, denk ik. Het interesseert mij eigenlijk helemaal niet wie of waar men een bepaald beleid wil voeren. Het raakt mij enkel als dat op een dysfunctionele manier gebeurt, zoals nu. Als ik vermoed dat het beter kan op een ander niveau, dan moet dat maar, en ik zal me er geen morzel minder Vlaming of Belg of Europeaan door voelen. |
|
![]() |
![]() |
#155 |
Europees Commissaris
|
![]() Blijkbaar geloven de markten er meer in dan sommige doemdenkers hier op het forum. Intussen al -4.8% rente op 10 jaar.
http://www.bloomberg.com/apps/quote?ticker=GBGB10YR:IND
#156 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat maakt een heel groot verschil, natuurlijk. Een confederatie kan nooit geblokkeerd geraken omdat men het niet eens geraakt. Een federatie wel. Ik vind het uitgangspunt van een federatie trouwens verkeerd, want coercitief op een ridicule manier: je MOET samen doen waar je geen akkoord over hebt ! In een federatie kan de ene de andere tot samenwerking DWINGEN. In een confederatie werkt men enkel samen op vrijwillige basis. Dat verandert totaal de machtsverhoudingen, en ik vind - als liberaal is dat vanzelfsprekend he ! - dat het confederaal model een veel gezonder machtsverhouding heeft dan het federale systeem. Als er verstandhouding is tussen twee regio's is er trouwens in de praktijk geen verschil tussen beide, want men gaat altijd akkoord gaan. Het enige verschil tussen beide is dat een regio in een confederatie de andere niet aan 't lijntje kan houden. Citaat:
Ik heb niet veel "natiegevoel". Ik heb natuurlijk wel mijn identiteit, maar ik beschouw dat als toevallig, zoals ik andere dingen in 't leven heb die toevallig zijn, van de kleur van mijn haar tot mijn schoenmaat. Ik voel mij evenveel Belg of Vlaming of Europeaan als ik mij lid voel van de club van schoenmaat 43 of zo. Daarentegen, aangezien dat dus wel een deel is van mijn eigenheid, moet men mij niet komen uitlachen omdat ik schoenmaat 43 zou hebben of zo. Men moet mij dus ook niet komen uitlachen omdat ik Vlaming of Belg of Europeaan ben. Daaruit volgt dat ik "naties" en "bestuur" en "staten" als heel pragmatisch beschouw, als een instrument voor de organisatie van bestuur, en meer niet. En ik begrijp dus niet heel goed de mensen die lastig doen over het afbouwen van een instrument dat niet goed werkt in dat opzicht. |
||
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik niet, dat is voor na de eerste begrotingscontrole. Ook niet vergeten dat de stijging van vorige week echt wel waanzinnig te noemen was. Sommigen staan hier nu al te juichen omwille van een rente van 5,65 terwijl die vorige week nog op 4,8 stond. Zo zie je maar hoe lachwekkend snel onze Belgicistjes vergeten dat 5,65 dramatisch is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |