![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Welk statuut in welke structuur voor Vlaanderen? | |||
Provincie Vlaanderen in de EU |
![]() ![]() ![]() |
2 | 4,26% |
Soevereine Vlaamse staat in Europa |
![]() ![]() ![]() |
19 | 40,43% |
Deelstaat Vlaanderen in België |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,64% |
Geen apart statuut voor Vlaanderen in België |
![]() ![]() ![]() |
8 | 17,02% |
Andere |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,66% |
Aantal stemmers: 47. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Gouverneur
|
![]() Dus Limburg en Luik moeten om historische redenen één zijn?
En taal, is dat niet slechts een deeltje? Kun je dat even toelichten...
![]() |
#142 |
Gouverneur
|
![]() De Brabander heeft het enkel over historische gebieden, alleen bestond België toen nog niet.
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Gouverneur
|
![]() Ja zeg, de hele tijd zeuren over historische gebieden, en dan de grootste verdediger zijn van een staat die niet bestond.
![]() Als de Brabanders zo graag met zijn historiche gebieden bezig is, dat hij dan eerst het toen onbestaande België opdoekt!
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 17:17. |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Luik is voor het grootste deel van haar geschiedenis meertalig geweest, met sterke Dietse/Nederlandse en Duitse vertegenwoordiging.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Tijd voor hen om dit te herstellen, anders zijn er geen taalkundige redenen ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 17:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() Belgische politici hebben een hele tijd geijverd om Vlaanderen te herenigen. Zelfs nog toen WOI begon wou de Duitse keizer Frans-Vlaanderen, nadat hij het zou veroverd hebben, aanbieden als betaling voor een vrije doorgang naar Frankrijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoe doe je dat toch?
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Gouverneur
|
![]() Ah neen, ik zoek gewoon tegenstellingen, die er duidelijk wel zijn
![]()
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Gouverneur
|
![]() Nee hoor, leve oude graafschappen, en leve België
![]() Wordt eens wakker zeg.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 17:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
De unie is er om dat proces uit te voeren. En als je dat gaat ontkennen, dan weet je gewoon niet waar je het over hebt. Citaat:
Ik heb een hekel aan nietzeggende woordenkramerij. Regionalisme is maar een vage verwijzing naar een bestuursniveau, geen politiek programma op zich. Citaat:
Citaat:
Nogmaals: wat je daar zegt, bewijst dat je niet weet wat de verdragsrechtelijke status van de EU is noch dat van de Wereldhandelsorganisatie. Vrijhandel is gewoon geen keuze meer voor de landen die ervoor gekozen hebben. En de EU? Die is zelfs geen vrijhandelszone, maar - nog erger - een (economische en monetaire) unie. De WTO streeft naar integratie van regionale vrijhandelszones, niet naar regionaal protectionisme. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Nestor Burma : 16 december 2011 om 19:37. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]() Ik zie een hoop tegenstrijdigheden, enerzijds pleiten voor oude graafschappen én voor België, hoe doe je dat dan? Ik snap het niet, en de Brabander zelf ook niet zo goed ![]() Maar goed, als dat je mening is, niet mijn probleem. Ik heb niet veel met die historische gebieden, toch niet zo veel.
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Nee. Aangezien je meerdere keren in je bekrompen betoogje 'je' gebruikte, beschouw ik dat als een verwijzing naar mij. Ik ben voor een België (en bij uitbreiding een Heel-Nederland) bestaande uit oude Nederlanden.
Jouw uitspraken zonder inzicht daarentegen zijn erg bekrompen, en dat waarschijnlijk met opzet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Als ik over 'je' spreek dan bedoel ik gewoon 'je' als iemand, als persoon, niet JIJ, Albrecht. Alleszins in die berichten, dat is misschien niet duidelijk, maar dat bedoelde ik wel ![]() ![]() Maar goed, ik ben bekrompen ![]()
Heer, laat het prinsenvolk der oude Nederlanden, niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande. Laatst gewijzigd door Lavox : 16 december 2011 om 21:14. |
|
![]() |
![]() |