![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Lol inderdaad. Je hoeft zelfs niet eens tweetalig te zijn om hier premier te kunnen worden.
Alle gekheid op een stokje, als ik zo de commentaren lees krijg ik de indruk dat men in bedekte termen wil zeggen dat Nederlands, ondanks decennia van Vlaams economisch overwicht, nog steeds maar een boerentaaltje is. De hogere cultuur en finesse van het Frans zou ons uit de put van de achterlijkheid moeten halen. La Belgique de Papa is nog niet helemaal dood. Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 8 december 2011 om 16:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik vraag me in feite af waarom Vanderpoorten dit visje nu ineens uitgooit?
Beetje pasmunt voor postje? Oekij krigt postje als je promoot dat je vanaf nu allemaal frans gaat spreken, liefst van in de kleuterklas. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hij durft die eigenlijk nog amper te gebruiken. Of het moet verdoezeld worden achter dialectklanken. En dan die blik van 'gij zijt niet van hier hé' wanneer je AN spreekt. Trek uwe kop eens uit de klei, bende boerkes. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Altijd zal men men met nevenargumenten de werkelijke bedoeling verdoezelen.Men wil hiermede gewoon het Belgisch establishment paaien. Als er dan uit beroepsoverweging een 2de taal op jeugdige leeftijd moet aangeleerd worden dan moet dat Engels zijn.Punt. Gelukkig zijn er nog voldoende lui dit dit door hebben. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Veronderstel dat ze wel naar buitenlandse zenders keken, zouden dan onze BV's wel daar bekender zijn ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En dat verklaart ook dat het NVA nooit maatregelen zal goedkeuren die de positie van het Nederlands wezenlijk versterken. It's the economy stupid... Dat er heel wat VLD'rs zijn die de rest van Vlaanderen wensen te veranderen vind ik dan nog consequent. Uiteindelijk is onze taal niet meer dan een (overbodige) kostenpost. Citaat:
In het Franstalige gedeelte is Duits niet verplicht. In het Duitstalige gedeelte is of Frans of Italiaans een verplicht keuzevak (ná Engels) behalve voor al het technisch onderwijs. Citaat:
Wie dat niet erkent is ongeloofelijk naief. Everytime heeft volkomen gelijk. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2011 om 00:08. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het staat eenieder vrij om te wonen waar hij is. Maar dit soort van volksverhuis omwille van een politieke agenda heeft wat weg van de ultra-zionistische kolonisten die maar huizen blijven bijbouwen op de westelijke jordaanoever. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vlaamse tv > 85% Engels En jij bent verbaasd dat niemand het Nederlands serieus neemt als cultuurtaal in Belgie? Of bepalen de Franstaligen het Vlaamse media beleid? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2011 om 00:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Het toont ook aan dat Vlamingen meer affiniteit hebben met Engels dan met Frans.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
(Dank je wel Vlaamse belastingbetaler.) Citaat:
3 % van de Vlamingen heeft Frans nodig in zijn of haar beroep. Je zal toch veroordeeld zijn tot die 97 % van andere jobs.... Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 december 2011 om 00:29. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door SDG : 9 december 2011 om 08:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
'De schuld van VTM'.
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#156 |
Parlementslid
|
![]() Emotioneel geweld ook.
![]()
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen tijd om gans de draad te lezen, maar toch zo verwaand om mijn gedacht hier neer te zetten:
als hevig flamingant, ben ik toch voorstander om in ons onderwijs ruim aandacht te schenken aan de kennis van het Frans. Voor mijn part inderdaad Frans vanaf het 3° studiejaarke, en Engels vanaf het 1° middelbaarke. Talenkennis is goud waard.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik heb mijn engels amper op school geleerd. En mijn Frans is er op achteruit gegaan sinds het middelbaar ![]()
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 9 december 2011 om 14:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() bron?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |