Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 december 2011, 16:22   #141
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Indien De Croo toen de stekker er niet had uitgetrokken, was nu BHV nooit geplitst. En zeker niet met vermeende krachtpatser De Wever. Moest die pierewaaier er nog bij zijn, dan waren ze nog altijd aan het ruziemaken.

Nu zijn ze aan het regeren!
Nogmaals deze regering zal BHV niet splitsen , maar het probleem nog maar alleen verergeren! Het enige wat men inzake BHV met deze ploeg doet is de Franstaligen een nog grotere voet in Vlaams-Brabant en bij uitbreiding in heel Vlaanderen geven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 16:23   #142
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ahuramazda Bekijk bericht
Ik leid gewoon af uit uw "Nu zijn ze aan het regeren." dat dit uw prioriteit was. Wie of wat maakt blijkbaar niet veel uit voor u.
U hebt dit dus verkeerd afgeleid.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 16:24   #143
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik snap niet dat er Vlamingen zijn die pro De Croo zijn. Deze persoon is de oorzaak van alle miserie. Het was De Croo die de stekker uit de regering trok. Het was De Croo die loog dat hij niet wilt meewerken aan een nieuwe regering zonder NVA. En het was deze hypocriet die niet verder wilde onderhandelen met de Vlaamse groenen rond tafel. Dat laatste was voor mij althans de druppel. De Vlaamse groenen hadden moeten mee onderhandelen.

Begrijpen wie begrijpen kan.
Inderdaad. En de bedrieglijke manier waarop hij dat heeft gedaan. In de media zeggen dat er teveel partijen in de regering zitten, maar aan Di Rupo vragen om de groenen er uit te wippen. Als je te laf bent om aan de bevolking uit te leggen wat je plannen zijn... Staatsman noemt Het Oosten dit.
Resultaat alle verkiezingsoverwinnaars langs Vlaamse kant, de regering uitgezwierd. Democratie ten top.
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 17 december 2011, 16:25   #144
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg dat men (relatief snel) tot een akkoord is gekomen. De problemen zullen pas volledig opgelost zijn wanneer het akkoord integraal is uitgevoerd. Er is dus nog een hele weg te gaan.
Als dit BHV-akkoord volledig uitgevoerd wordt, zal het probleem alleen nog maar uitgebreid zijn.

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 16:25   #145
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 december 2011 om 16:26.
djimi is offline  
Oud 17 december 2011, 16:25   #146
HRobin
Minister

HRobin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, ik zeg dat men (relatief snel) tot een akkoord is gekomen. De problemen zullen pas volledig opgelost zijn wanneer het akkoord integraal is uitgevoerd. Er is dus nog een hele weg te gaan.
Dat heb U niet gezegd ... U zegt voor politici te zijn die problemen oplossen.
Maar nu zeg U dat de problemen nog niet opgelost zijn?

Blijkbaar weet U zelf niet meer wat U eigenlijk wil zeggen.
HRobin is offline  
Oud 17 december 2011, 16:26   #147
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Inderdaad. En de bedrieglijke manier waarop hij dat heeft gedaan. In de media zeggen dat er teveel partijen in de regering zitten, maar aan Di Rupo vragen om de groenen er uit te wippen. Als je te laf bent om aan de bevolking uit te leggen wat je plannen zijn... Staatsman noemt Het Oosten dit.
Resultaat alle verkiezingsoverwinnaars langs Vlaamse kant, de regering uitgezwierd. Democratie ten top.
Wees maar zeker dat de Groenen maar al te blij zijn dat ze niet in de regering zitten. Trouwens, De Croo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de Groenen niet wilde. Net als De Wever. Die moest er niets van hebben. Begrijpelijk. Weet u, Het V.O.K.A. is immers niet zo 'green-minded'...

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 16:31.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 16:27   #148
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat de Groenen ma
Rustig blijven, niet zo snel typen dan druk je niet per ongeluk op de "Antwoord versturen" knop
HRobin is offline  
Oud 17 december 2011, 16:28   #149
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Daar gaan we weer met de leugens.
Hou daar toch eens mee op.
Het is al lang bewezen dat ze aan de kant gezet zijn.
Dat is nooit bewezen, we hebben ogen en oren en konden live op televisie meevolgen hoe BDW "neen" zei op de vraag van de formateur om onderhandelingen op te starten op basis van zijn nota. Aangezien de andere partijen ja zegden EN er voldoende meerderheid (2/3) aanwezig was, kon de formatie doorgaan. Waarom zou deze simpele basisregel in de politiek hier niet toegepast worden ? Omdat er andere regels zouden gelden voor n-va ? Komaan... Niet degene die kiest om achter te blijven telt, wel degenen die kiezen om voort te gaan.
Had er met de overige partijen geen 2/3 meerderheid geweest, dan hadden we uiteraard een heel ander verloop gekregen.
Maar je kunt de geschiedenis niet herschrijven, in 2014 zal er een nieuwe kans zich voordoen.
peter1962 is offline  
Oud 17 december 2011, 16:28   #150
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dirk A Bekijk bericht
Volmondig mee eens.

Je hoeft geen NVA'er te zijn om te zien dat De Croo een valse hypocriet is. Een van de ergste soorten als je het mij vraagt.

En wat ik nog erger vind is dat Di rupo ingegaan is op De Croo's wens. Had ik niet verwacht van Elio
Oud 17 december 2011, 16:30   #151
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Rustig blijven, niet zo snel typen dan druk je niet per ongeluk op de "Antwoord versturen" knop
Maak me niets uit. U moet wat geduld hebben in plaats van nodeloos te reageren.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 16:31   #152
ahuramazda
Provinciaal Statenlid

ahuramazda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volmondig mee eens.

Je hoeft geen NVA'er te zijn om te zien dat De Croo een valse hypocriet is. Een van de ergste soorten als je het mij vraagt.

En wat ik nog erger vind is dat Di rupo ingegaan is op De Croo's wens. Had ik niet verwacht van Elio
De Croo lijdt volgens mij aan het "Bush junior"-syndroom. Wilt zoveel mogelijk "verwezenlijken" om uit de schaduw van zijn papa te raken. Daarom is hij een opportunist pur sang. Hoe je in godsnaam uw vertrouwen nog in zo'n persoon kunt steken is bij mij onbegrijpelijk.

- F. Nietzsche
ahuramazda is offline  
Oud 17 december 2011, 16:34   #153
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HRobin Bekijk bericht
Dat heb U niet gezegd ... U zegt voor politici te zijn die problemen oplossen.
Maar nu zeg U dat de problemen nog niet opgelost zijn?

Blijkbaar weet U zelf niet meer wat U eigenlijk wil zeggen.
Men kan geen problemen oplossen indien er geen akkoord is over de manier om die problemen op te lossen slimme. Maar blijkbaar gaat dit boven uw petje.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 17 december 2011 om 16:36.
Het Oosten is offline  
Oud 17 december 2011, 16:36   #154
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Men kan geen problemen oplossen indien er geen akkoord is over de manier om die problemen op te lossen slimme.
Oeps, hebben ze het nog niet gehad over de 'methode'? Ik dacht dat dat het eerste zou moeten zijn waarover men akkoord moest zijn. Dat ziet er echt niet goed uit! Toch prutsers in die Di Rupo I-ploeg?

Citaat:
Bokkenreyder is offline  
Oud 17 december 2011, 16:39   #155
Dirk A
Minister

Dirk A's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat de Groenen maar al te blij zijn dat ze niet in de regering zitten. Trouwens, De Croo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat hij de groenen niet wilde. Net als De Wever. Die moest er niets van hebben. Begrijpelijk. Weet u, Het V.O.K.A. is immers niet zo 'green-minded'...
U bent een vat vol leugens:

Citaat:
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/De...-de-maak.dhtml
Noch De Croo, noch Beke willen namen noemen, maar Groen!-kopman Van Besien maakt zich geen illusies. "Ze willen ons eraf rijden. Ik verwacht niet dat de groenen erbij zijn in de nieuwe regering.

Citaat:
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...tiek/1.1123727

Groen! wil absoluut deel uitmaken van de volgende federale regering,
Joëlle Milquet, als ex Vice-Eerste Minister en Minister van Binnenlandse Zaken en Gelijke Kansen: "Il y a des droits à consolider dans les six communes (à facilités), au niveau judiciaire, électoral, il y a un concept de communauté métropolitaine qui peut s'avérer fondamental en terme de désenclavement de Bruxelles... " klik hier
Dirk A is offline  
Oud 17 december 2011, 16:39   #156
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat er Vlamingen zijn die pro De Croo zijn. Deze persoon is de oorzaak van alle miserie. Het was De Croo die de stekker uit de regering trok. Het was De Croo die loog dat hij niet wilt meewerken aan een nieuwe regering zonder NVA. En het was deze hypocriet die niet verder wilde onderhandelen met de Vlaamse groenen rond tafel. Dat laatste was voor mij althans de druppel. De Vlaamse groenen hadden moeten mee onderhandelen.

Begrijpen wie begrijpen kan.
Spijtig genoeg zijn niet alle Vlamingen intelligent genoeg om Koekoeksjong De Croo te doorzien, beste suqar_7loe.

Toegegeven, het ziet er een onnozel ventje uit, maar ik zou het niet erg verstandig vinden om er dan maar van uit te gaan dat het ook een onnozel ventje IS.

Ik vrees dat jullie nog héél lang met deze super-streber opgescheept zullen zitten.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 december 2011, 16:40   #157
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wees maar zeker dat de Groenen maar al te blij zijn dat ze niet in de regering zitten.
Excuseer?

Dat klopt niet.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 17 december 2011 om 16:46.
suqar_7loe is offline  
Oud 17 december 2011, 16:41   #158
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Integendeel, deze persoon was de eerste aanzet tot de oplossing.
De eerste aanzet tot de verderzetting van de hypocrisie.
De eerste aanzet tot het opstellen van een begroting die niet in orde is.
De eerste aanzet tot het verarmen van de vlamingen.
De eerste die de 5% groei in de inkomstenbelasting verdedigde en zich daarbij in de voet schoot. De tweede die dat deed was het Oosten.
stuyckp is offline  
Oud 17 december 2011, 16:44   #159
HRobin
Minister

Standaard

Citaat:
Men kan geen problemen oplossen indien er geen akkoord is over de manier om die problemen op te lossen slimme.
En wat zijn dan, volgens U, de eindtermen (als ik me zo mag uitdrukken) ?
Wat zijn dan de bepalingen waarbij U dan oordeelt dat de problemen effectief zijn opgelost ?

Citaat:
Maar blijkbaar gaat dit boven uw petje.
HRobin is offline  
Oud 17 december 2011, 16:44   #160
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Dat is nooit bewezen, we hebben ogen en oren en konden live op televisie meevolgen hoe BDW "neen" zei op de vraag van de formateur om onderhandelingen op te starten op basis van zijn nota. Aangezien de andere partijen ja zegden EN er voldoende meerderheid (2/3) aanwezig was, kon de formatie doorgaan. Waarom zou deze simpele basisregel in de politiek hier niet toegepast worden ? Omdat er andere regels zouden gelden voor n-va ? Komaan... Niet degene die kiest om achter te blijven telt, wel degenen die kiezen om voort te gaan.
Had er met de overige partijen geen 2/3 meerderheid geweest, dan hadden we uiteraard een heel ander verloop gekregen.
Maar je kunt de geschiedenis niet herschrijven, in 2014 zal er een nieuwe kans zich voordoen.
Ik heb die persconferentie live gevolgd. En men had een show van de koning nodig om tot die 2/3 te geraken. Want CD&V had een beetje een krakkimikkige pers conferentie er net voor en er net na. En moest overtuigd worden met harde woorden.
Het is ondertussen wel al bewezen.
Het zijn ook elke keer anderen die beginnen te lullen over dit vermeende feit. U zegt steeds dat die perceptie voor ons belangrijk zou zijn, maar wij beginnen er niet steeds over. Dat zijn CD&V en 0VLD die dit gebruiken als bliksemafleider.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 17 december 2011 om 16:47.
stuyckp is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be