Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 december 2011, 12:57   #141
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
serieus ik begrijp U niet.
Je begrijpt me maar al te goed. Maar doet nu alsof.

Anders moet je toegeven dat je de niet-erkenning van de Armeense genocide helemaal niet volgt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 23:29   #142
Samuray
Schepen

Samuray's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ben geen voorstander van het wettelijk decreteren van historische waarheden en feiten. En evenmin van het wettelijk verbieden van het ontkennen van historische feiten.
De Genocide die tegen de Armeniërs werd gepleegd in 1915 door het Ottomaanse Rijk is een historisch feit. Het ontkennen ervan is even absurd en verwerpelijk als het ontkennen van de Holocaust. Dat wil niet zeggen dat ik voorstander van om dit bij wet te decreteren, zoals het Frans Parlement nu doet. Zoiets is dom en contraproductief. Uiteraard keur ik het absurde negationisme van de Turkse Staat af. Maar ik heb geen wet nodig om historische feiten te erkennen.
Dus niet.
Samuray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 december 2011, 23:31   #143
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
De Turkse overheid gedraagd zich in dit geval zoals een op heterdaad betrapte gangster die hardnekkig blijft ontkennen, ondanks de vele bewijzen...Belachelijk als het niet zo triestig was.
Geen "vele bewijzen". Wat we tegenkomen zijn vervalsingen, bedrog, fraude en dergelijke onethische materie.
Oud 31 december 2011, 23:34   #144
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan ook moeilijk anders als u de onderstaande referenties leest. Enver Pasha had o.m. dit te zeggen tegen de Amerikaanse ambassadeur Morgenthau

The Ottoman Empire should be cleaned up of the Armenians and the Lebanese. We have destroyed the former by the sword, we shall destroy the latter through starvation.

Of deze uitlating van Talaat Pasha tegenover de Duitse ambassadeur

Turkey is taking advantage of the war in order to thoroughly liquidate (grundlich aufzaumen) its internal foes, i.e., the indigenous Christians, without being thereby disturbed by foreign intervention.

Tenslotte inspireerde de Armeense genocide ene A. Hitler tot volgende uitspraak nav zijn inschatting dat de westerse mogendheden na een tijdje de holocaust zouden vergeten

Who, after all, speaks today of the annihilation of the Armenians?

http://www.armeniapedia.org/index.ph...enocide_Quotes
Een Turkse minister die aan jan en alleman verkondigt dat hij de Armenen uit wil roeien...
Welke planeet leven jullie (pro-)Armeense volgelingen eigenlijk?

(dat Hitler-citaat is zo'n voorbeeld van vervalsingen en fraude waarover ik eerder heb gehad)
Oud 31 december 2011, 23:35   #145
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Triest al die wetten die een mens verbieden zus of zo te denken of te communiceren. Hoe kan je straks nog weten of er een idioot voor je staat of een redelijk mens ?

Ivm de genocide op de Armeniërs : het bewijst dat Turkije eigenlijk toch wel een beetje deel uit maakt van Europa (en zeer zeker een Europese geschiedenis en verleden) Welke bloeiende Europese natie heeft geen genocide op zijn conto ? Allemaal zijn ze ooit zwaar over de schreef gegaan. 't Is dat mijn geheugen me een beetje in de steek laat maar ben er laatst nog enkele tegen gekomen in boeken. Tijdens de periode van de kolonisatie is het bij elke Europese natie wel ergens en soms meer dan één keer zwaar uit de hand gelopen en ik heb het dan niet of enkele dorpjes die van de kaart werden geveegd maar hele streken, ... Steevast ging het om honderd(en) duizend(en) slachtoffers. De Turken zijn geen uitzondering. Hun groepsdenken mag wel eens ophouden.
Europeanen zoeken partners in crime. Turken kunnen tevens anders op hoger moreel nivo dan hun zitten, dat is onacceptabel voor ze.
Oud 1 januari 2012, 01:22   #146
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samuray Bekijk bericht
Europeanen zoeken partners in crime. Turken kunnen tevens anders op hoger moreel nivo dan hun zitten, dat is onacceptabel voor ze.
Ipv normale waarden te ontwikkelen, hun seculier apparaat hoog te houden, kiezen ze nu duidelijk voor een verdere verachtelijking van hun land; ze zijn boos ja, op Frankrijk, op Koerden, op wie nog allemaal?
Als er dan weer een aardbeving is, dan laten ze liever hun eigen bevolking dood gaan dan dat ze hulp moeten aanvaarden.
Echt achterlijk dat land, net zoals zovelen in die regio. Nog een geluk dat ze hier niet te dichtbij liggen, zou gevaarlijk zijn.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:24   #147
UnionJack
Lokaal Raadslid

Standaard

PS , ik ben reeds 2x in Turkije geweest en wou komend jaar naar Egypte gaan, maar puur uit principe zal ik mijn geld wel elders op doen. Westerse toeristen zijn daar toch niet meer welkom.
UnionJack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:55   #148
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Geen "vele bewijzen". Wat we tegenkomen zijn vervalsingen, bedrog, fraude en dergelijke onethische materie.
Dus volgens jou liegen de Armeniërs ? Zij zijn nooit " ge-genocideert " door de Turken ? Die 1,5 miljoen Armeniërs, mannen vrouwen kinderen en grijsaards, die zijn zomaar, plotseling overleden ? Een epidemie misschien ? Loodvergiftiging ? Allergie aan stroppen ? Collectieve zelfmoord ?
Zeg het eens, wij zijn benieuwd ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 01:58   #149
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
PS , ik ben reeds 2x in Turkije geweest en wou komend jaar naar Egypte gaan, maar puur uit principe zal ik mijn geld wel elders op doen. Westerse toeristen zijn daar toch niet meer welkom.
Ik zet geen voet meer in moslimlanden. Als blanke westerling moet je daar veel te veel op je tellen passen, en voor zulke zever ga ik niet op vakantie ergens.

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 januari 2012 om 01:59.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 02:07   #150
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dus volgens jou liegen de Armeniërs ? Zij zijn nooit " ge-genocideert " door de Turken ? Die 1,5 miljoen Armeniërs, mannen vrouwen kinderen en grijsaards, die zijn zomaar, plotseling overleden ? Een epidemie misschien ? Loodvergiftiging ? Allergie aan stroppen ? Collectieve zelfmoord ?
Ze gingen "op reis" maar waren vergeten hun eten mee te brengen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 03:20   #151
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Een Turkse minister die aan jan en alleman verkondigt dat hij de Armenen uit wil roeien...
Welke planeet leven jullie (pro-)Armeense volgelingen eigenlijk?

(dat Hitler-citaat is zo'n voorbeeld van vervalsingen en fraude waarover ik eerder heb gehad)
U gaat het ons eens allemaal vertellen zeker? Waarom doen jullie Turken er toch nog steeds zo kinderachtig over?

Bovendien, het feit dat ik erken dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden maakt me niet pro. U gaat blijkbaar graag over tot dat soort zwart-wit denken. Ga nu maar in een hoekje wat mokken dat de boze buitenwereld uw fabeltjes maar niet wil geloven.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 1 januari 2012 om 03:23.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 17:44   #152
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UnionJack Bekijk bericht
Ipv normale waarden te ontwikkelen, hun seculier apparaat hoog te houden, kiezen ze nu duidelijk voor een verdere verachtelijking van hun land; ze zijn boos ja, op Frankrijk, op Koerden, op wie nog allemaal?
Als er dan weer een aardbeving is, dan laten ze liever hun eigen bevolking dood gaan dan dat ze hulp moeten aanvaarden.
Echt achterlijk dat land, net zoals zovelen in die regio. Nog een geluk dat ze hier niet te dichtbij liggen, zou gevaarlijk zijn.
Je blik is vertroebeld. Hoe komt dat?
En dat van de aardbeving, hoe kom je erbij?
Oud 1 januari 2012, 17:46   #153
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
1,5 miljoen is een uit de lucht gegrepen aantal, het waren er minder.
Daar jij met dit cijfer aankomt, daag ik je uit om dat met een solide bron te onderbouwen.
Verder daag ik je uit om bewijzen voor een genocide te overleggen.
Oud 1 januari 2012, 17:50   #154
Samuray
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
U gaat het ons eens allemaal vertellen zeker? Waarom doen jullie Turken er toch nog steeds zo kinderachtig over?

Bovendien, het feit dat ik erken dat er een Armeense genocide heeft plaatsgevonden maakt me niet pro. U gaat blijkbaar graag over tot dat soort zwart-wit denken. Ga nu maar in een hoekje wat mokken dat de boze buitenwereld uw fabeltjes maar niet wil geloven.
Als ik kritische houding tegen deze beschuldiging aanneem, maakt dat mij niet perse een Turk. De foraleden hier die het voor de Armenen opnemen zijn immers ook niet automatisch Armenen (inclusief jij).
Als je een Armeense genocide erkent, adviseer ik je om de bewijzen goed na te lopen.
Oud 1 januari 2012, 17:58   #155
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Daar jij met dit cijfer aankomt, daag ik je uit om dat met een solide bron te onderbouwen.
het minimaliseren is begonnen... laat me raden een turk zeker

http://www.mega.nu:8080/ampp/rummel/sod.chap5.htm
knock yourself out
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 18:52   #156
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat is jouw (politieke) motivatie?
Oud 1 januari 2012, 20:14   #157
eno2
Banneling

Standaard

Een genocide is een genocide - als de Turkskes echt bij de EU willen, dan zullen ze minstens het bestraffen van de aanklagers van die genocide moeten opgeven. Misschien wordt hun trots gespaard en moeten ze de genocide niet officieel erkennen....
Maar ik zet 10000€ in dat ze niet in de EU komen met een volwaardig statuut
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:00   #158
artisjok
Banneling

Standaard

Omdat onze Vlaamse/Europese media hierover niet bericht :

Turkish Premier has once more criticized France for a bill criminalizing the denial of Armenian Genocide.

No one must pursue policy of exploiting Turkey for electoral gains – it is unacceptable. France is not considering its own role in the 1915 events – its provocations and logistical support to gangs, the Turkish premier said in a televised addressed to the nation.
Recep Erdogan called for opening archives and stated Turkey is against distorting historical facts.

Depending on France moves with respect to the Armenian Genocide bill, Turkey will consistently implement retaliatory measures. “We are not going to conceal anything. We are not against revealing historical facts, but we are against distorting history,” Erdogan said.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/erdoghan/
Representatives of Turkic peoples living in Saint Petersburg, Russia, are highly critical of the French National Assembly for approving a bill criminalizing denial of the Armenian Genocide.

The action was organized by the Azeri community. Ismail Agayev, Chairman of the International Diasporan Center, announced the goal of the picket. The participants chanted slogans – “Sarkozy, stop!”, “France’s parliament, stop!”, “Azerbaijan and Turkey are brothers!”, “Karabakh belongs to Azerbaijan!”

The protesters demanded that France not be allowed to remain OSCE Minsk Group co-chairing country any more.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/turks/

Om dit te begrijpen moeten we er nu een kaart bijnemen van de Zuid-Kaukasus, en opzoeken wat de relaties zijn tussen Turkije, Azerbeidzjan, Nagorno-Karabach en Armenië.

Laatst gewijzigd door artisjok : 1 januari 2012 om 22:15.
Oud 1 januari 2012, 22:09   #159
Elio di Supo
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Omdat onze Vlaamse/Europese media hierover niet bericht :

Turkish Premier has once more criticized France for a bill criminalizing the denial of Armenian Genocide.

No one must pursue policy of exploiting Turkey for electoral gains – it is unacceptable. France is not considering its own role in the 1915 events – its provocations and logistical support to gangs, the Turkish premier said in a televised addressed to the nation.
Recep Erdogan called for opening archives and stated Turkey is against distorting historical facts.

Depending on France moves with respect to the Armenian Genocide bill, Turkey will consistently implement retaliatory measures. “We are not going to conceal anything. We are not against revealing historical facts, but we are against distorting history,” Erdogan said.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/erdoghan/
Representatives of Turkic peoples living in Saint Petersburg, Russia, are highly critical of the French National Assembly for approving a bill criminalizing denial of the Armenian Genocide.

The action was organized by the Azeri community. Ismail Agayev, Chairman of the International Diasporan Center, announced the goal of the picket. The participants chanted slogans – “Sarkozy, stop!”, “France’s parliament, stop!”, “Azerbaijan and Turkey are brothers!”, “Karabakh belongs to Azerbaijan!”

The protesters demanded that France not be allowed to remain OSCE Minsk Group co-chairing country any more.
http://www.tert.am/en/news/2012/01/01/turks/

Om dit te begrijpen moeten we er nu een kaart bijnemen van de Zuid-Kaukasus, en opzoeken wat de relaties zijn tussen Turkije, Azerbeidzjan, http://nl.wikipedia.org/wiki/Nagorno...gorno-Karabach en Armenië.
Tja, de Turken en aanverwanten zijn niet zo opgezet met de Franse strafbepalingen op het ontkennen van een genocide. Dat is nu toch ook niet om van verbazing achterover te vallen.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 januari 2012, 22:28   #160
Straatplan
Banneling

Standaard

Het ontkennen van de Armeense genoice is het zelfde als het ontkennen van de Holocaust. Van mij mag je want achterlijkheid is er niet om te verbieden maar om mee te lachen.
Straatplan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be