![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 26 december 2011 om 14:53. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Je gaat me trouwens niet zeggen dat rokers plots niet meer op café gaan, omdat ze binnen niet meer mogen roken? En als dat zo het geval is, dan zal hun vrouw content zijn ![]()
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
|
![]() waarom de '
![]() is alcohol geen drug volgens u?
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]()
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan jij niet lezen?
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat er publieke communicatie-ruimtes moeten komen, deels gerund op omzet van non-drug consumptie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar hebben de BTW-verlagingen tot voor kort ook niet veel effect gesorteerd.....het dalen van de klandizie is dus gewoon verder gegaan tijdens periodes dat er minder BTW afgestaan moest worden....
[geniale modus] Mogelijk is er een oorzakelijk en recht evenredig verband tussen lagere BTW en dalend café-bezoek ![]() [/geniale modus] |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mensen raken meer en meer verzuurd omdat men in een maatschappij moeten leven waar sociale banden zo goed als onbestaande zijn of gemaakt (valselijk), omdat het eigenbelang, geldgewin en materieel bezit of gewin boven het eigen welzijn staat daar dit een ongehoorde druk legt op de menselijk psyche. Je raakt verzuurd omdat je omgeving verzuurd IS en dat de ene mens dit aan de andere doorgeeft, zelfs ouders op kinderen. Het is heel simpel te zien maar ja als je kiest om met oogkleppen rond te lopen... laat staan er iets aan wil veranderen dan zie je de simpele waarheid niet tussen de complexe, lepe maar comfortabele leugens. Niet door die van anderen als je eigen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het was nochtans goed, geen enkele niet-roker was verplicht om in de rook te zitten...
Geen enkele nietroker was verplicht om tussen de rokers op café te gaan. Geen enkele nietroker had reden tot klagen, tot een bende randdebielen het niet kon laten om met vingertjes te wijzen, zonder reden want ze werden NIET verplicht om bij rokers te zitten... Maar, antirokers verplichten hun medemens wel om niet meer te roken in café's... Antirokers gaan nu hun pijlen richten op roken in de privésfeer en dan zullen ze eens gaan zien welke voeding ze kunnen aanpakken... Want ze stoppen niet, ze gaan gewoon door met hun gefrustreerde verboden... Het gaat hen niet over roken, het gaat hen om het machtsgevoel dat ze elders missen... Met zelfstandigen deze keer als de dupe... |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
De café's die over kop gaan zijn vooral de verouderde eerder wat marginalere café waar hun clienteel bestaat uit veelal oudere en vereenzaamde dus zwakkere mensen waar die café hun enige verzet was en enige mogelijkheid tot sociaal contact. Nu deze café sluiten zullen vele van die mensen nog verder in hun isolement terechtkomen, en zal de levenskwaliteit van die mensen (die al niet te hoog lag) nog verlagen. Op dat vlak heeft de anti-rokerswet ernstig gefaald.
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kende ooit een kaderlid die zei "Ik wil in mijn dienst een mannen die niet kunnen zuipen." (hij kwam dan ook zelf regelmatig bezopen op 't werk.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ex-roker kan ik gerust bevestigen dat het ontberen van een sigaret geen aangenaam gevoel geeft. Het is (was) een feit dat je op café gaat om in alle rust of plezier wat sociale contacten te onderhouden, onderwijl je sigaretje rokend. Als je dus op café moet gaan terwijl je dat gevoel van ontbering hebt, dan blijf je liever thuis je (veel goedkoper) pintje drinken waarbij je wèl mag roken. Alleen dan wel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |