![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bourgeois wil dat de gemeentebesturen nadenken over de functie van het kerkgebouw. De meeste kerken staan leeg of worden maar sporadisch gebruikt. Er zijn ook verschillende kerken die eigenlijk te groot zijn voor het wekelijks aantal bezoekers. Je kan een kerk ook compartimenteren, waardoor één gedeelte de oorspronkelijke functie blijft behouden en het andere gedeelte gebruikt wordt voor culturele doelen. Er zijn ook kerken die je perfeckt kan ombouwen naar een cultureel centrum of een ontmoetingshuis. Er zijn zeer veel mogelijkheden, men moet ze wel willen benutten. Een kerk afbreken zit er meestal niet in omdat zeer veel kerkgebouwen beschermd zijn. De eigenlijke bedoeling is om leegstand te vermijden en ondertussen geld te vinden om het gebouw in stand te houden of om het te renoveren. Ik heb de volledige brief op een PDF file staan.
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Een rondzendbrief die gemeenten aanzet tot nadenken...
Dat zal indruk gemaakt hebben... |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Inderdaad
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() .
Laatst gewijzigd door born2bewild : 26 december 2011 om 20:08. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Ik durf zelfs nog verder te gaan: anno 2011 zijn sommige van zijn uitspraken ronduit debiel. Zijn woordvoerder, Jürgen Mettepenningen, vergeleek hem met een spookrijder die denkt dat alle andere fout zijn en had er meer dan zijn buik van vol.
Laatst gewijzigd door Jakko : 26 december 2011 om 20:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Krijgen we binnenkort een Vlaams aartsbisschop? Ik hoop dat de Vlaamse geestelijken hier werk van maken, en de problemen alleszins eens aankaarten in Rome. Het is de schuld van dit soort Belgicistisch gedoe dat de kerk steeds vreemder wordt voor de doorsnee Vlaming. De Vlaming krijgt het gevoel dat de kerk iets wereldvreemds is, en dat het niet verzoenbaar is met de Vlaamse beweging. En dat is het net wel! Laatst gewijzigd door bgf324 : 26 december 2011 om 20:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Scheiding van Kerk en Staat behelst slechts het afbakenen van terreinen van machtsuitoefening. Dat belet niet dat men elkaar wederzijds kan bekritiseren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Het is ten andere aan de Kerk zelf om te oordelen hoe ze zich organiseert, niet aan de politiek. Het Vlaams Belang mag dus roepen wat het wil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Zoals ik reeds in een eerdere post heb aangegeven: de kerk was, is, en zal altijd een vijand van de Vlaamse ontvoogding blijven... Als men ziet dat de kerk serieus van zijn pluimen aan het verliezen is en pedofiel-ranzige geurtjes verpreidt, dat BDW durft reageren, dat FDW zich openlijk als atheist out, dat de oude garde van het Vlaams Nationalisme nu weer een slag in het gezicht krijgt dan denk ik dat het vooral de kerk is die zich gisteren in de voet heeft geschoten. Citaat:
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Het VB zal het Vaticaan eens zeggen hoe ze hun bisdommen moeten organiseren.
Dat zal daar veel indruk maken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Jakko : 26 december 2011 om 23:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
|
![]() Het VB heeft de kerk opgeroepen om van Vlaanderen en Wallonië twee aparte bisdommen te maken omdat een waalse kardinaal zegt dat de politieke overtuiging van de helft van de Vlamingen fout is zotteke...iedereen mag de kerk oproepen om wat dan ook te doen....ik roep de kerk hier en nu op om te stoppen met pedofilie...mag het ja?
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel dezelfde Léonard die tegen homo's is, die er alles aan doet om de pedofiel schandalen te minimaliseren, tot zelfs pedofielen in bescherming neemt. De katholieke kerk, zou zich beter in stilzwijgen hullen uit diepe schaamte voor alles wat ze al aangericht heeft. De kerk heeft al niet veel geloofwaardigheid en zal ze op deze manier zeker en vast niet herwinnen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Dat vond ook Dewever. Het is aan de Vlaamse katholieken om te oordelen over zijn uitspraken. Naar mijn gevoel zal het overigens weer averechts werken, maar da's natuurlijk natte vingerwerk.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |