Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 januari 2012, 09:33   #141
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Veel valt er natuurlijk niet te lachen met trieste planten.
Toch nog eentje om het af te leren:
christelijk?
lol goeike
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 13:48   #142
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Het ene heeft wel iets met het andere te maken. Het Vlaams belang is een racistische partij en mensen die stemmen op een racistische partij zijn racisten. Zo eenvoudig kunnen de zaken soms zijn.

Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor! Vele jaren zijn vooral de proteststemmen naar daar gegaan, net om een punt te maken en niet voor hun racistische programma.
Ikzelf zal niet op VB stemmen, maar in mijn omgeving zijn er genoeg die het wel doen (of deden en nu NVA stemmen), maar dat zijn echt niet allemaal racisten!
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 13:56   #143
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor! Vele jaren zijn vooral de proteststemmen naar daar gegaan, net om een punt te maken en niet voor hun racistische programma.
Ikzelf zal niet op VB stemmen, maar in mijn omgeving zijn er genoeg die het wel doen (of deden en nu NVA stemmen), maar dat zijn echt niet allemaal racisten!
Ik heb niets tegen jouw mening. Ik deel je mening gewoon niet.

Mensen die stemmen zouden op voorhand moeten weet waarvoor ze stemmen door de partijstandpunten te lezen. Mensen die VB stemmen gaan akkoord met een racistisch programma. U mag er van maken wat u wilt en toch zijn VBstemmers verderfelijke racisten. En/Ofwel marginalen. Dat laatste werd ook vaak bewezen door allerlei onderzoekjes.

Mensen die proteststemmen uitdelen. Waarom geven de de NVA geen proteststem? Of Groen!? Of pvda? Of Cd&v?
Oud 4 januari 2012, 17:50   #144
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Mensen die VB stemmen gaan akkoord met een racistisch programma. U mag er van maken wat u wilt en toch zijn VBstemmers verderfelijke racisten. En/Ofwel marginalen.
Als we deze redenering even doortrekken, zijn dan alle moslims - die de koran aanhangen - moordenaars, pedofielen en al die andere vetzakkerij dat in dat boekje staat?
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 17:51   #145
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Als we deze redenering even doortrekken, zijn dan alle moslims - die de koran aanhangen - moordenaars, pedofielen en al die andere vetzakkerij dat in dat boekje staat?
Is Allah een moordenaar, pedofiel 'en alle andere vetzakkerij'?
Oud 4 januari 2012, 17:51   #146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
Niet iedereen die VB stemt/gestemd heeft is racist hoor!
Omgekeerd ook hoor.
Ik ben racist (volgens de huidige beschrijving) maar ik zou nooit VB stemmen.
Oud 4 januari 2012, 17:52   #147
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat moet ik eens nagaan. Zijn goede kameraad de profeet alleszins wel.
Oud 4 januari 2012, 17:54   #148
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat moet ik eens nagaan. Zijn goede kameraad de profeet alleszins wel.
U daalt in mijn achting. Zomaar iets beweren waar je totaal geen kennis over bezit.

De profeet een pedofiel? Bron? En kom niet af met anti-islam lectuur want zo kan ik ook beginnen.
Oud 4 januari 2012, 18:03   #149
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
De profeet een pedofiel? Bron? En kom niet af met anti-islam lectuur want zo kan ik ook beginnen.
According to the traditional sources, Aisha was six or seven years old when she was betrothed to Muhammad and nine when the marriage was consummated. (bron)
Oud 4 januari 2012, 18:07   #150
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Is de show ergens op het net te bekijken of te downloaden?
Oud 4 januari 2012, 18:21   #151
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
According to the traditional sources, Aisha was six or seven years old when she was betrothed to Muhammad and nine when the marriage was consummated. (bron)
Ik vroeg een islamitische bron en bij mijn weten is wikipedia niet altijd juist. Is dit alles van kennis die je bezit over Aicha? 2 alinea's bestaande uit niet eens 30 zinnen tekst en dan te weten dat wij er jaren over hebben gedaan om tot de conclusie te komen dat Aicha's leeftijd niet bekend is.

Volgens de hadith waar u het over heeft is Aicha op 9 jarige leeftijd getrouwd en werd ze door de Profeet (vzmh) verloofd op 6jarige leeftijd.

« Abd Allah b. Safwan kwam samen met een andere persoon bij Aisha en Aisha zei (tegen de laatste): "O zus en zo, heb jij gehoord wat de Hafsah zeggen? Hij zei, "Ja, Moeder van de Gelovigen." Abd Allah b. Safwan vroeg haar, "Wat zeggen ze? Zij antwoordde, "Er zijn negen bijzondere kenmerken in mij die in geen enkele vrouw aanwezig zijn, behalve voor wat God verleende aan Maryam bt. Imran. Bij God, ik zeg dit niet op mezelf te prijzen boven wie dan ook van mijn gezellen." "Wat zijn deze?" vroeg hij. Zij antwoordde: "De engel die ten val gebracht werd door mijn gelijkenis; de Boodschapper van God die met me trouwde wanneer ik zeven jaar oud was; mijn huwelijk dat geconsumeerd was toen ik negen was; hij huwde me toen ik een maagd was, .... » (Tabari, pagina, volume 7, page 7)

Vele geleerden nemen deze hadith voor waar aan. Anderen daarentegen twijfel aan de authenticiteit van deze overlevering wat ik volkomen normaal vind. Als men de overleveringsketen nagaat dan rijzen er toch enkele vragen in me op.

De overlevringsketen van deze overlevering is als volgt:

De meldingsketen van deze hadith is als volgt:
Abd al-Hamid b. Bayan al-Sukkari hoorde van Muhammad b. Yazid hoorde van Ismai'il (dit is Ibn Abi Khalid) hoorde van Abd al-Rahman b. Abi al- Dahhak hoorde van een man van Quraysh hoorde van Abd al-Rahman b. Muhammad en deze kwam met een ander bij Aicha en zij vertelde hem dat....

U leest en ziet duidelijk dat binnen de keten van overleveraars niks geweten is over de overlevering 'een man van de qoeraych'. Binnen de hadithwetenschappen mag men zo een hadith niet onmiddelijk voor waar aannemen en dient deze overlevering onderzocht te worden aangezien de toestand van 1 van de overleveraars niet gekend is.

Daarnaast zijn er ook hadithwetenschappers die zich jarenlang hebben bezig gehouden met het onderzoeken van deze zaak.

« Fatimah (ra) werd geboren rond de tijd dat de Kaa'bah herbouwd werd, wanneer de profeet (vzmh) 35 jaar oud was (...) Zij [Fatimah] was vijf jaar ouder dan Aisha (ra)» (Al-Isabah fi Tamyeez al-Sahaabah, Ibn Hajar al-Asqalaniy, Vol. 4, Pg. 377, Arabisch, Maktabah al-Riyadh al-Haditha, al-Riyadh, 1978)

Deze hadith toont aan dat Aicha enkele jaren ouder was. Fatima (de dochter van de Profeet) werd geboren toen Mohammed 35 jaar was in het jaar 605. Aicha trouwde met de profeet in het jaar 623-624. Fatima was toen 18-19 jaar. Het is algemeen bekend dat Aicha 5 jaar jonger was dan fatima dus in principe zou ze dan ongeveer 13-14 jaar.

In nog een andere hadith vertelt me totaal iets anders.

Volgens andere historische bronnen was Aisha 10 jaar jonger dan haar zus Asma, die in het jaar 73 AH op 100 jarige leeftijd stierf. Dit wil zeggen dat Asma in 622, het jaar van de Hijra, 100-73= +/- 27 jaar oud was. Zij was 10 jaar ouder dan Aisha, dus was Aisha op dat moment +/- 17 jaar. Vermits haar huwelijk met de Profeet 1 �* 2 jaar na de Hijra afgesloten werd, was zij, volgens de hadith, toen 18 �* 19 jaar. Bron:

Ibn Kathir (1301-1373) en Al Zahabi schreven dat Aisha 10 jaar jonger was dan haar zus Asma (Ibn Kathir zou zich daarvoor gebaseerd hebben op Al Zahabi) :

Volgens Abd al-Rahman ibn abi zannaad: « Asma (ra) was tien jaar ouder dan Aisha» (Siyar A`la'ma'l-nubala', Al-Zahabi, Vol. 2, pg. 289, Arabisch, Mu'assasatu'l-risala'h, Beirut, 1992)

Volgens Ibn kathir: « Zij (Asma) was tien jaar ouder dan haar zuster (Aisha). » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 371, Arabisch, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933)

Diezelfde Ibn Kathir, alsook Ibn Hajar al-Asqalani, een shafi'itische Soennietisch islamgeleerde en hadith deskundige, (1372-1448), vermelden dat Asma stierf in het jaar 73 AH:

Volgens Ibn Kathir: « Zij [Asma] was getuige van het doden van haar zoon gedurende dat jaar [dwz 73 AH], zoals we reeds vermeld hebben, en vijf dagen later overleed ze zelf. Volgens de andere narratieven vond haar dood geen 5 maar 20, of een paar dagen meer dan 20, of 100 dagen later plaats. Het best bekende narratief is dat van 100 dagen later. Op het ogenblik van haar dood was ze 100 jaar oud. » (Al-Bidaayah wa al-Nihaayah, Ibn Kathir, Vol. 8, pg. 372, Arabic, Dar al-fikr al-`arabiy, Al-jizah, 1933).

Volgens Ibn Hajar Al-Asqalani: « Zij (dwz. Asma) leefde honderd jaar en stierf in het jaar 73 of 74 AH. »(Taqreeb al-Tehzeeb, Ibn Hajar Al-Asqalaaniy, Pg. 654, Arabic, Bab fi al-nisaa, al-Harf al-alif, Lucknow)

Al-Dhahabi stelt dan weer dan er een groter leeftijdsverschil was tussen beide zussen dan 10 jaar.

Graag een weerlegging met ayat en hadith van uw kant aub. Ik wacht vol spanning.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 4 januari 2012 om 18:23.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 18:29   #152
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Dat moet ik eens nagaan.
Ik ben benieuwd naar je antwoord. Hier lul je jezelf niet meer uit.
Oud 4 januari 2012, 18:35   #153
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Veel valt er natuurlijk niet te lachen met trieste planten.
Toch nog eentje om het af te leren:
christelijk?
Leuke feestjes moeten dat zijn bij jou... wat een belegen vorm van humor in 1960 was dit zeker grappig , in bepaalde kringen.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 18:45   #154
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Vele geleerden nemen deze hadith voor waar aan. Anderen daarentegen twijfel aan de authenticiteit van deze overlevering wat ik volkomen normaal vind.
Er is dus twijfel over, laten we er voor de gemakkelijkheidshalve vanuit gaan dat u gelijk hebt omdat we anders afwijken van de kern van de discussie. Mijn punt was dus dat stellen dat alle VB stemmers racisten zijn even belachelijk is als stellen dat alle islamieten moordenaars zijn omdat ze de koran aanhangen.
Oud 4 januari 2012, 18:47   #155
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Niet op legale wijze voor zover ik weet.
Oud 4 januari 2012, 18:48   #156
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Al gevonden. Ga er straks eens lekker van genieten.
Oud 4 januari 2012, 18:49   #157
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Leuke feestjes moeten dat zijn bij jou... wat een belegen vorm van humor in 1960 was dit zeker grappig , in bepaalde kringen.
Groot gelijk jongen, deze lijkt me meer op jouw van toepassing

De Hemel.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 19:10   #158
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Er is dus twijfel over,
De leeftijd is niet gekend inderdaad. Dat jij ons wilt wijsmaken dat ze 6 jaar was, doe je met een bepaald doel voor ogen.

Citaat:
laten we er voor de gemakkelijkheidshalve vanuit gaan dat u gelijk hebt omdat we anders afwijken van de kern van de discussie.
U hoeft me geen gelijk te geven. U betrok er de islam, de moslims, Mohammed en God bij. En niemand anders. U ging offtopic. Ik ging in op je reacties en je doet zelfs geen moeite om mijn reacties te weerleggen. Ik heb liever een discussie waarin men de gedachten verruimt ipv een discussie waarin je de ander gelijk geeft zonder maar een letter te hebben gelezen van de argumenten die ik heb aangehaald.

Citaat:
Mijn punt was dus dat stellen dat alle VB stemmers racisten zijn even belachelijk is als stellen dat alle islamieten moordenaars zijn omdat ze de koran aanhangen.
VB stemmers gaan akkoord met een racistisch partijprogramma. Wat snap je daar niet aan?

Wij, moordenaars zegt u. Ik citeer Allah:

Citaat:
"God verbiedt niet dat jullie hen die niet wegens de godsdienst tegen jullie gestreden hebben en die jullie niet uit jullie woningen verdreven hebben, met respect en rechtvaardigheid te behandelen." (Koran 60:8)
Citaat:
"Jullie die geloven! Wees standvastig voor God als getuigen van de rechtvaardigheid. En laat de afkeer van bepaalde mensen jullie er niet toe brengen niet rechtvaardig te zijn. Weest rechtvaardig, dat is dichter bij godvrezendheid. En vreest God. God is welingelicht over wat jullie doen." (Koran 5:8)
Citaat:
"Wanneer jij hen ziet die onze tekenen bespotten, wend je dan van hen af totdat zij op een ander gesprek overgaan..." (Koran 6:68)
Citaat:
"Een goede daad en een slechte daad zijn niet gelijk. Beantwoord het slechte met iets dat beter is. Op die manier zal uw vijand uw vriend worden. Maar het wordt slechts aan hen die geduldig volharden aangeboden." (Koran 41:34)
Citaat:
"Wend je wang niet hoogmoedig van de mensen af en loop niet verwaand op de aarde rond. God bemint geen enkele ingebeelde en verwaande." (Koran 31:18)

Ik val je niet aan. Mijn punt is gewoon dat u het recht niet bezit uit te halen naar een ander als u geen kennis over de ander bezit. Dat komt nogal heel dom over.
Oud 4 januari 2012, 19:41   #159
Noorderlicht
Lokaal Raadslid

Noorderlicht's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door Noorderlicht : 4 januari 2012 om 19:41.
Noorderlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 januari 2012, 19:45   #160
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als hij bestaat en dezelfde is als die van het oude testament? JA
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be