![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Zijn ze dan minder gevaarlijk als de daarnaast nog eens 10 pinten hebben gedronken?
![]() |
#142 | |
|
![]() Citaat:
Ik kan vrij goed tegen drank. Ik kan zonder problemen 10 pinten drinken en niemand gaat iets merken (tenzij ze aan mijn adem ruiken). En ik denk van mijzelf dat ik dan nog een goede chauffeur ben. Ik ben (of eerder was) ook een vrij goede gamer. Ik heb dan ook eens de test gedaan en na 10 pinten (het waren eigenlijk 10 cubalibre's) een paar spelletjes gespeeld. Man ... ik ging af als een gieter. Ge denkt dat ge goed speelt, maar die anderen zijn plotseling een pak beter. Raar hé.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2012 om 20:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Rijden om 2 uur 's nachts is om de 5 minuten 1 auto in't oog houden, en (wat blijkbaar moeilijk is voor sommigen) uw snelheid normaal houden, niet denken dat ge scherp staat om 200 km/h af te kunnen. Als je al moeilijkheden hebt om tussen de lijnen te blijven, kan je beter stoppen en te voet verder gaan. Maar dan zijn we er eh: je moet nog voor uzelf kunnen uitmaken wat ge nog afkunt, en kunnen toegeven dat ge niet zijt zoals ge anders zijn ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De waggelaar heeft bij een controle een even grote kans (boete/rijverbod) als iemand die nog bewust weet waar die met bezig is.
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 9 januari 2012 om 22:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
|
![]() Stel je dan eens voor dat zulke onkundige chauffeurs dan nog eens gedronken hebben?
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je echt zat bent, dan zet je de lijn tussen de twee rijstroken in het midden van je wagen.
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja je gaat blijkbaar regelmatig af als een gieter... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Wat is het effect van een verlaging van de promille ?
-diegene die zich nu beperken tot de toegstane hoeveelheden durven dan niets meer te drinken -diegene die vroeger bezopen achter het stuur kropen, blijven dat doen gevolg voor het verkeer = niets Ik rij elk jaar 25.000 km en ben al 25 jaar niet meer gecontroleerd op dronkenschap... Meer controles is de oplossing en NIKS anders.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
|
![]() Citaat:
amai, heb jij geluk. Ik neem aan dat je in een boerengat woont..want hier in de buurt doen ze tijdens de nieuwjaarsperiode dag en nacht controle's.. Zelfs op een doordeweekse woensdag om 10u30 laten ze me stoppen om te blazen ![]() Mij niet gelaten, dat is weer een sleutelhangertje meer ![]()
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb het al eerder gezegd. Ik kan goed tegen drank en vind van mijzelf dat ik na 10 pinten nog nuchter ben. Ge gaat het ook niet zien aan mij. Maar tussen denken dat ge nog weet waarmee ge bezig zijt en veilig rijden is een grote kloof. Het probleem is, dat het meettoestel waarmee ge meet of ge nuchter zijt onder invloed is, en dat ge het dus niet moogt betrouwen. Het meettoestel van de politie is daarvoor beter geschikt.
![]() |
![]() |
#152 | |
|
![]() Citaat:
Zowel gamen als rijden is het besturen van een 'avatar' laat het ons zo noemen. Om te winnen in games moet ge er voor zorgen dat ge door goede reacties en goede beslissingen uw avatar buiten het gevaar houdt. Bij rijden is dat identiek. Zolang er inderdaad niemand op de weg is en het is een weg die ge perfect kent is er geen probleem. Maar op wegen waar ge het niet kent moet ge constant beslissen wat op welke plaats de geschikte snelheid is, en bij probleemsituaties snel en correct reageren. En dat laatste lukt niet zo goed meer, noch bij het gamen, noch bij het rijden.
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Ik zou graag eens de statistieken zien van het exacte alcoholgehalte bij accidenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() hebben ze nie, ze hebben daar geen budget voor
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
|
![]() Citaat:
En ik zie ook niet goed de relevantie er van in in deze context.
![]() |
![]() |
#157 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Waar ik woon is van minder belang, mijn verplaatsingen zijn voor 80% op gewestwegen of autostrades..wel zelden of nooit op feestdagen en late weekenduren.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En nee, daar krijgt ge geen sleutelhangers. 'k Moet die rommel dan ook nie hebben ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Vreemdeling
|
![]() Zelf ben ik voorstander van een nultolerantie op het vlak van alcoholgebruik tijdens het rijden.
Op deze manier wordt er niet meer gegokt of er al dan niet x aantal toegelaten consumpties zijn rekening houdende met de ervaring / gewicht...
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Eindelijk : ik vond het niet fijn om telkens ik met de auto wilde rijden eerst minstens twee pinten te moeten drinken. Zelfs één vind ik teveel. Veel liever zou ik geen alcohol drinken alvorens met de wagen de baan op te mogen. |
|
![]() |
![]() |