Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 januari 2012, 19:15   #141
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Dus eerst Vlaanderen uitleveren aan het neoliberalisme om vervolgens het neoliberalisme te bekampen? De logica ontgaat me.

Met uitzondering van twee partijen die voluit de neoliberale kaart trekken: VB en N-VA. En daar stemt ge dan op.

Zou er geen verband zijn tussen de "andere ideeën" van N-VA op staatkundig en op socio-economisch vlak?
En gelijk heeft hij. Eerst de vlaamse zaak, daarna de rest. Voor mij geen probleem ik ben rechts dus ik zit goed bij de N-VA. Maar geen enkele linkse partij is in Vlaanderen geloofwaardig. Groen niet, SPA niet en zeker PVDA niet. Dat zijn trouwens communisten die van pvda.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 19:24   #142
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als het gaat om separatisten zijn staatsnationalisten per definitie rechts als ze bij de begoede kan van hun land wonen en links als ze aan de andere kant wonen.
Ge kent er niks van. Als txiki links is en in vlaanderen woont. Mag hij toch voor een splitsing zijn zeker wat zit je toch te bazelen.
Oud 5 januari 2012, 19:29   #143
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zwaaien de Europese Commissie, het IMF, Merkel, Sarkozy, Cameron en consoorten (onder druk van "de markten" uiteraard) dan allemaal met recepten (draconische besparingen, het "Duitse model",...) waarvan zij pertinent weten dat die alleen maar een verdere verarming van de bevolking tot gevolg zullen hebben en de economie niet uit het dal zullen helpen?

Dat klopt allemaal hoor, en de SZ had allang hervormd moeten zijn, alleen: het is nu niet het moment om drastisch te bezuinigen, integendeel, op momenten dat het economisch erg slecht gaat is het net belangrijk dat overheden blijven investeren (schulden afbouwen doe je als je geld op overschot hebt, wat tijdens een crisis niet het geval is). De draconische besparingen die de EU en het IMF hebben opgelegd aan Griekenland, Ierland en Portugal zullen alleen maar tot gevolg hebben dat de koopkracht van hun bevolkingen verder daalt en hun economieën nog sterker krimpen, waardoor de overheidsinkomsten blijven dalen (net als het vertrouwen in die landen) en nog meer besparingen "noodzakelijk" worden, en zo gaat dat maar voort.

D�*t beleid willen de EC, het IMF en ook partijen als de N-VA dan nog eens opleggen aan alle landen van de eurozone... Sterker zelfs, de N-VA wil nog verder gaan dan de EC en het IMF doordat elke verhoging van de belastingen voor hen taboe is, zelfs de achterpoortjes sluiten die toelaten dat grote bedrijven soms letterlijk 0% belastingen betalen is voor hen onbespreekbaar. De EC en het IMF staan op z'n minst nog toe dat de getroffen landen een deel van hun tekort wegwerken door nieuwe inkomsten te heffen (weliswaar ook weer op kap van de bevolking).

Akkoord, de regeringen van die landen (en andere) hebben fouten gemaakt doordat ze niet hervormden en bespaarden toen ze de gelegenheid hadden, maar moeten die bevolkingen daarvoor gestraft worden?

Sta me toe dat te betwijfelen, deze schuldencrisis is in de eerste plaats een vertrouwenscrisis en die vertrouwenscrisis zou volgens mij niet ontstaan zijn zonder de bankencrisis.
Je bent hier totaal verkeerd. Die grote staatsschulden kunnen niet blijven groeien, dus als het dit jaar geen probleem zou geweest zijn dan had het binnen een jaar of 3,4 zeker gebeurd. De bankencrisis heeft de zaak enkel bespoedigd. Een staat mag geen structureel tekort hebben, en wij hebben dat al jaren.
Oud 5 januari 2012, 19:31   #144
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
En Wallonië in de afgrond duwen. Kei links!
Pardon, wie gaat dat doen ?
Alleen het VB is voor een onmiddelijke splitsing.
Ik denk dat je de standpunten van de N-VA niet goed kent. Toch maar eens die nota van De Wever eens lezen want je kent er duidelijk niet veel van.
Oud 5 januari 2012, 19:34   #145
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Welkom in de geglobaliseerde wereld. Een effect van de globalisering is dat de welvaart verspreidt naar de groei- en ontwikkelingslanden en hierdoor moeten wij hier inboeten aan onze luxe. Dit is niet het verhaal dat de EC het IMF, Merckozy en anderen met zoveel vertellen maar dit is de realiteit van hun recept.

It's a dirty job but someone has to do it.

http://www.youtube.com/watch?v=5DvuyvuHmJI
Thriftville vs Squanderville

De realiteit is dat je gelijk hebt. Nu schulden afbouwen in de PIIGS landen heeft nefaste gevolgen voor de overheidsfinanciën. Om geld te kunnen uitgeven om de economie te ondersteunen wordt nu gekeken naar de BRIC landen. Deze staan ook niet te springen.

De N-VA maakt de mensen blaaskens wijs. Er is geen enkel besparingsplan dat kan werken zonder dat er extra belastingen worden gehoffen.

Buiten dit politiek spelletje heeft de N-VA gelijk. Het is zoals je hierboven stelt dat men moet besparen wanneer je geld op overschot hebt. Als je moet ingrijpen in een recessie dan zit je met de nefaste effecten die je hierboven beschrijft. Ook al komt er mogelijk dit of volgend jaar een recessie in ons land, dan nog zullen we niet zo hard worden getroffen als de PIIGS landen als we nu de nodige maatregelen worden genomen.
N-VA maakt de mensen geen blaaskens wijs. N-VA zegt dat er nu teveel belastingen zijn en daarin hebben ze gelijk. De staat moet ontvetten, er moet meer bespaard worden. De lasten waren al torenhoog en ze worden nog hoger. Meer inzetten op activering, werkloosheidsuitkering beperken in de tijd is een uitstekend middel, of werklozen gemeenschapsdienst laten doen. Dan zullen ze wel moeite doen om werk te zoeken en zich des noods te verplaatsen.
Oud 5 januari 2012, 19:38   #146
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan zal N-VA toch de enige gematigde liberale partij zijn waarvan de leiders met figuren als een Dalrymple dwepen.

Ach, dat is vooral een symbolische toegeving, de gevolgen daarvan zullen naar alle waarschijnlijkheid miniem zijn.

Die zaken vallen wel degelijk onder het gezag van een Vlaams parket, net daarom worden die Franstalige magistraten gedetacheerd naar Halle-Vilvoorde, anders konden die zaken ook gewoon in Brussel berecht worden.

En tja, dat mensen berecht worden in hun eigen taal, was dat niet ooit een eis van de Vlaamse Beweging?

Wat is er mis met overleg tussen de verschillende lokale en gewestelijke overheden uit Brussel en haar hinterland? Voor meer zal die metropolitane gemeenschap immers nooit dienen, Vlaanderen zal heus geen beslissingsbevoegdheid overdragen. Dit is een argument dat ik echt niet snap... de oprichting van de euregio Rijsel-Kortrijk betekende toch ook geen uitbreiding van Frankrijk? De oprichting van de metropoolregio Hamburg betekende toch ook geen uitbreiding van de deelstaat Hamburg?

Alsof N-VA wél een visie heeft, alsof hun programma wél meer is dan gewoon een lijst van bevoegdheden die overgeheveld moeten worden, alsof hun voorstellen wél een einde aan het vechtfederalisme zouden maken.

Mja, kan zijn, ik ken de details van de financieringswet te slecht om daarop te antwoorden.

Alleen zou N-VA ondertussen haar ideologie stevig constitutioneel verankerd hebben.
Daar is een 2/3 meerderheid voor nodig waar haal je het vandaan om zulke zever op het forum te posten.
Dalrymple daar wordt niet met gedweept er wordt naar geluisterd, dat is een groot verschil met dwepen. Jij zoekt in elk klein detail een reden om op N-VA in te hakken. Je bent links, en dat is ok, N-VA is centrum rechts en dat is ook ok. Maar je moet een beetje realistisch blijven en je overdrijft in uw anti N-VA argumenten. De zaken zijn niet zo zwart-wit.
Ik denk dat je niet zoveel weet van de N-VA. Ze zijn niet tegen solidariteit bvb.
Oud 5 januari 2012, 19:40   #147
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het eerste wat moet gebeuren, voor men begint te schuiven met bevoegdheden of hardop droomt van "onafhankelijkheid", is de uitbreiding van het Brussels Hoofdstedelijk Gewest en het taalgebied Brussel-Hoofdstad (dat het Engels als voertaal dient in te voeren).

Je kunt het land pas gaan opdelen als elk deel een logisch, organisch en levensvatbaar sociologisch geheel vormt.

In afwachting van de terugkeer van het klassieke ideologische debat, ben ik dan ook gedwongen te kiezen voor het FDF. Jammer genoeg komt deze partij niet op in mijn gouw. Zo doende rest er mij geen andere optie dan alsnog te stemmen op basis van "klassieke" ideologische tegenstellingen of - in het beste geval - uitdrukkelijk niét te stemmen op partijen die zich het hardst verzetten tegen uitbreiding van Brussel.

Die partijen kunnen na de uitbreiding alsnog naar mijn stem hengelen. Even goede vrienden. Een kwestie van fasering en prioriteiten.
Brussel is een stad. En dat is dat. Men had er nooit een gewest van mogen maken. Nooit!
Oud 5 januari 2012, 19:53   #148
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Brussel is een stad. En dat is dat. Men had er nooit een gewest van mogen maken. Nooit!
Ik vermoed dat dat de reden is waarom de francofone "Bruxellois" zo furieus reageren als wordt gesuggereerd dat het oerdomme systeem van "een kleine stad + 18 gemeenten" af te schaffen. Immers dan ziet hun "gewest" er nog idioter uit. Stel je voor een "gewest" zonder gemeenten!
Oud 5 januari 2012, 21:00   #149
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn helemaal geen rechtse uitspraken. Maar het is wel een kromme uitspraak van u.
Don't shoot the messenger.

Ik betreur het dat er een achteruitgang is van het debat op dit forum. Dit is wel een tijdje beter geweest. Tegenwoordig wordt er enkel op de man geschoten en wordt er geen argumentatie meer gevoerd.

Als je dat een "kromme uitspraak" vind dan kan je misschien zelf gelijk hebben. Als je het echter bij je eigen gelijk wil houden blijf dan lang en gelukkig leven in je eigen bekrompen wereldje.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 21:02   #150
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nou nou, censuur zou men beter toepassen op mensen die idiote uitspraken doen. En met moeite logica gebruiken of het helemaal niet gebruiken.
Mijn gedacht !

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 5 januari 2012, 21:08   #151
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Incompetent zijn ze zeker wel want na jaren van macht is de Waalse economie nog steeds een niemandsland.
Denk je nu echt dat ze daar bij de PS van wakker liggen ? Hoe groter het sociaaleconomisch kerkhof hoe groter hun machtsbasis. Als de mensen afhangen van de staat voor hun levensonderhoud dat stemmen ze links.

De PS is dus verre van incompetent.

Oud 5 januari 2012, 21:10   #152
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Niemand kan en wil een franstalige verhinderen om zijn moedertaal te spreken waar en wanneer hij wil: hij mag ze gewoon niet officieel opdringen in het bestuur van de regio waarnaar hij zich verplaatste.
Vertel dat eens aan de Peeeeuuuuummmmmaaaaannnnnnnssssss.

Alsjeblief zeg, dat deze eerste eens aan zijn taaltje werkt. Hij kan geen letter uitspreken zonder dat hij zijn Limburgs accent in de verf moet zetten.

Oud 5 januari 2012, 21:12   #153
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ge kent er niks van. Als txiki links is en in vlaanderen woont. Mag hij toch voor een splitsing zijn zeker wat zit je toch te bazelen.
Dan kan hij het beste kiezen voor de Sp.a en voor zijn linkse Vlaams kamaraardje Bert Ancieaux en consoorten.

Oud 5 januari 2012, 21:14   #154
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Pardon, wie gaat dat doen ?
Alleen het VB is voor een onmiddelijke splitsing.
Ik denk dat je de standpunten van de N-VA niet goed kent. Toch maar eens die nota van De Wever eens lezen want je kent er duidelijk niet veel van.
Ik denk dat je beter eens het belang van de voorstelling van Plan B in de pers au serieus neemt.

Oud 5 januari 2012, 21:16   #155
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Don't shoot the messenger.

Ik betreur het dat er een achteruitgang is van het debat op dit forum. Dit is wel een tijdje beter geweest. Tegenwoordig wordt er enkel op de man geschoten en wordt er geen argumentatie meer gevoerd.

Als je dat een "kromme uitspraak" vind dan kan je misschien zelf gelijk hebben. Als je het echter bij je eigen gelijk wil houden blijf dan lang en gelukkig leven in je eigen bekrompen wereldje.
Don't shoot the messenger is van toepassing op iemand die een boodschap brengt van iemand anders maar er in feite zelf niets mee te maken heeft.
Dat is op u niet van toepassing. Veel argumenten heb ik van u de laatste tijd ook niet gezien. Vroeger viel het nog mee maar de laatste tijd ben je vervallen in een vervelend getrol. Je bent altijd een 2 gezicht geweest, je bent wel degelijk tegen de N-VA, maar doet je soms voor alsof je voor bent. Of je durft het zelfs aan om mij te beschuldigen van N-VA bashing, terwijl ik wel degelijk een partijkaart heb en jij niet.
Het is een kromme uitspraak ook omdat er van u geen argumenten zijn gekomen. Zelfs txiki die in mijn ogen vrij gematigd en verstandig is moet van u al niet meer weten, en dat heb je volledig aan jezelf te danken, je mag er heel trots op zijn.
Ik weet niet of een links vlaams nationalistisch alternatief leefbaar is in Vlaanderen. Dat is het wel geweest, maar dat is volledig kapot gemaakt door het opportunisme van Anciaux.
Ik ben zelf centrum rechts. Ik wil helemaal mijn wil niet opdringen aan iemand die links is. Dat lukt toch niet, en omgekeerd ook niet. Maar ik kan wel luisteren naar de standpunten, ermee in debat gaan en er hopelijk wat van leren.
Maar uw links rechts tegenstelling zoals je ze hier vandaag hebt geponeerd bewijst dat je amper in staat bent om te weten wat juist links en rechts is. Laat staan dat je de grijze zonen die in het midden zweeft kan identificeren. Sommige maatregelen zijn gewoon gezond verstand en niet noodzakelijk links of rechts.
En jij moet nu eens leren om een eigen standpunt in te nemen en dat consequent aan te houden in plaats van warm en koud te blazen. Dat wordt niet gewaardeerd en zelfs al zou je een zinvolle post bijdragen, gaat daar al sowieso met een scheef oog naar gekeken worden. Het is weer van vive. Wat gaat het nu weer zijn.
Dus in plaats van over de kwaliteit van het forum te zagen zou ik als ik u was met uzelf beginnen.
Ik heb mij alvast zelf voorgenomen om niet te schelden en mij daarin niet te laten uitdagen. Ik heb mij daar in het verleden wel eens aan laten vangen. Zelfs al ben ik nooit zelf begonnen, die posts worden toch tegen je gebruikt, zonder de aanleiding ervan mee te posten.

Laatst gewijzigd door stuyckp : 5 januari 2012 om 21:17.
Oud 5 januari 2012, 21:18   #156
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan kan hij het beste kiezen voor de Sp.a en voor zijn linkse Vlaams kamaraardje Bert Ancieaux en consoorten.
Neen, dat kan hij niet, en dat wil jij niet snappen.
Oud 5 januari 2012, 21:19   #157
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je beter eens het belang van de voorstelling van Plan B in de pers au serieus neemt.
blablabla. Wat weet jij nu of ik dat serieus neem ja of neen.
Oud 5 januari 2012, 21:19   #158
Bokkenreyder
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

*stelt vast dat Viveke zich niet goed in zijn vel voelt: zijn posts zijn steeds meer en meer doorspekt met zinloos venijn*

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 januari 2012, 21:22   #159
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Denk je nu echt dat ze daar bij de PS van wakker liggen ? Hoe groter het sociaaleconomisch kerkhof hoe groter hun machtsbasis. Als de mensen afhangen van de staat voor hun levensonderhoud dat stemmen ze links.

De PS is dus verre van incompetent.
De PS is wel degelijk incompetent. Omdat in tegenstelling tot wat zij denken dit niet eeuwig kan blijven duren, en ondertussen de mentaliteit bij de bevolking helemaal gevormd zal zijn naar PS norm.
Tevens hun standpunten wat betreft migranten en het importeren ervan en de kosten die dat heeft teweeggebracht bewijzen incompetentie.
Oud 5 januari 2012, 21:22   #160
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Vertel dat eens aan de Peeeeuuuuummmmmaaaaannnnnnnssssss.

Alsjeblief zeg, dat deze eerste eens aan zijn taaltje werkt. Hij kan geen letter uitspreken zonder dat hij zijn Limburgs accent in de verf moet zetten.
racistisch gezwets.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be