![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De nabestaanden natuurlijk.
![]() |
#144 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo is het helemaal niet gegaan. Maar wat vindt ge van het volgend verhaaltje: Vrouw wordt zwanger maar zegt niemand iets. Wanneer het kind geboren wordt steekt ze het in een plastiek zak en gooit het bij het huisvuil. Is dat een straf wettelijke overtreding volgens u ? Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Maar nogmaals: ik zie niet in waarom men een misgeboorte eerst moet gaan aangeven als zijn "geboren" en nadien moet gaan aangeven als zijnde "overleden". Vanaf hoeveel maanden zou dit dan moeten gebeuren? vanaf dat men kan zien of het een Mieke dan wel een Janneke zou geworden zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Beseft U wel dat u met dit standpunt het hebben van een miskraam als mogelijk misdrijf bestempelt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik had meer de vrouw in Zelzate in gedachten die haar kind levend in een plastiek zak achterliet waardoor het stierf. Had ze het verbrand dan was ze waarschijnlijk nooit gevonden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://www.babybytes.nl/Zwangerschap/kalender/week/24 560g dus ongeveer. Als er ontwikkelingsproblemen waren (en dat komt al eens voor bij een miskraam) is het gewicht vaak heel wat lager. Voor een baby van 2kg moet je wachten tot de 33e week. Dat is dan ook al levensvatbaar, hoewel er natuurlijk veel sterfte is onder de prematuren.
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de vader betreft.... daar wordt niet echt iets tegen geëist... een simpele boete voor het niet naleven van de regels |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Één van de bemerkingen/opmerkingen was dan ook, als ik me niet vergis, dat de eis voor die 18 maanden cel gewoonweg 'crimineel' is uitgaande van het feit dat die aangewreven nalatigheid niet echt van toepassing is gezien haar (veronderstelde) labiele toestand. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() excuseer ?
![]() Citaat:
Citaat:
Onschuldig tot het tegendeel bewezen is Bobke... Al de rest is blabla We leven nog steeds ( dacht ik en hoop ik ) in een rechtstaat Als we jou laten doen is dat laatste fundament ook snel weg. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hebt ge ook een reden om dat te beweren? Ik stel gewoon vast dat het bewijs vernietigd is. Schuldig verzuim is wellicht het enige waar ze nog kan van beschuldigd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dan ga je er weer vanuit dat het leefde ? Okay... da's inderdaad strafbaar De Belgische wet van 28 november 2000 betreffende de strafrechtelijk bescherming van minderjarigen heeft het onderscheid opgeheven dat in het strafrecht bestond tussen het "te vondeling leggen van kinderen" en het "verlaten van kinderen" ... men spreekt in het strafrecht dus enkel nog over het verlaten van kinderen. Het achterlaten van een kind in een behoeftige toestand door zijn ouders (art. 424). wordt bestraft met een gevangenisstraf van acht dagen tot zes maanden en/of een geldboete van 50 euro tot 500 euro. Stom hé ... al die moeite voor een perfecte misdaad : Doden en vervolgens verbranden teneinde het bewijsmateriaal te vernietigen ( waar ze dan toch om één of andere bizarre reden weer geen afscheid van kon nemen ) om uiteindelijk een straf te riskeren die wel eens zwaarder zou kunnen uitvallen. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die vrouw zou dringend hulp moeten krijgen, dat toont haar gedrag wel aan, hardvochtige rechter! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat wil niet echt zeggen dat ze negen maand zwanger was. Het parket is soms nogal opzettelijk vaag omdat ze een bepaalde indruk willen wekken.
Ik herinner me een keer dat ik verdacht was en dat het parket in het dossier vermelde dat ik ergens tussen 2000 en 2005 een misdaad begaan had, ze hadden dus geen enkel idee wil dat zeggen. En omdat ze dan zover terug gingen was het gelijk ook nog eens in staat van wettelijke herhaling, maar dat vond zelfs de rechter wat te gortig.
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is ook niet echt reden om van schuldig verzuim te spreken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |