Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 3 maart 2012, 08:40   #141
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
Oops.... ik lees hier een politiek correcte lapsus van formaat:

http://www.demorgen.be/dm/nl/996/Eco...n-heette.dhtml

----------------------------------

Durven ze de moslimgemeenschap nu van anti-semitisme beschuldigen????
Lijkt me niet "politiek correct" ingegeven maar economisch. De allochtonen zijn een grote doelgroep die banken nu gaan proberen raken.

Citaat:
Voor veel bedrijven zijn alle Nederlanders gelijk. Daarmee laten ze geld liggen. Ondernemers die zich op allochtonen richten boeren de laatste tijd goed met ‘eigen’ banken, verzekeraars en energieleveranciers.

Achmed en Fatima, de allochtone evenknieën van Henk en Ingrid, deden altijd al het liefst hun boodschappen bij de islamitische slager en de groenteboer. Van hun producten is zeker dat ze voldoen aan islamitische voorwaarden, dat ze halal zijn. Maar inmiddels halen Achmed en Fatima ook hun gas en elektra bij een op allochtonen gerichte leverancier, bellen zij mobiel via een speciaal voor hen opgerichte provider en bankieren ze bij een islamitische bank.

Bankieren
Het bedrijfsleven heeft de Nederlandse allochtonenmarkt ontdekt. Bedrijven en instellingen die uit de allochtone hoek komen, zijn daarin het meest succesvol. Bij het succes speelt een rol dat veel minderheden zich de laatste tijd minder prettig voelen in Nederland. Zo kondigden onlangs twee Marokkaanse banken aan dat zij nog dit jaar hun activiteiten in Nederland uitbreiden, omdat Marokkanen 'vanwege het politieke klimaat' behoefte hebben aan bedrijven waarbij zij zich thuisvoelen. De Attijariwafa Bank is van plan een aparte afdeling op te zetten voor islamitisch bankieren waarbij, volgens de regels van de sharia, geen rente wordt berekend.
http://www.topmorocco.com/nl/nieuws/...jke-doelgroep/

Was ook onlangs iets over op onze tv.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 09:09   #142
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Het artikel dat je aanhaalt is zuiver discriminerend en racistisch als we het naar het vlaamse equivalent van Henk en Ingrid verplaatsen.

Jan en Mieke deden altijd al het liefst hun boodschappen bij de dorpsslager en de groenteboer. Van hun producten is zeker dat ze voldoen aan vlaamse nationalistische voorwaarden, dat ze VLAAMS zijn. Maar inmiddels halen jan en mieke ook hun gas en elektra bij een op eigen vlaamse nationalisten gerichte leverancier, bellen zij mobiel via een speciaal voor hen opgerichte provider en bankieren ze bij een eigen vlaams nationalistische bank.

Bankieren
Het bedrijfsleven heeft de VLAAMSE NATIONALISTEN ontdekt. Bedrijven en instellingen die uit de eigen vlaams nationalistische hoek komen, zijn daarin het meest succesvol. Bij het succes speelt een rol dat veel vlamingen zich de laatste tijd minder prettig voelen in eigen land . Zo kondigden onlangs twee Vlaamse banken aan dat zij nog dit jaar hun activiteiten in Belgique uitbreiden, omdat Vlamingen 'vanwege het politieke klimaat' behoefte hebben aan bedrijven waarbij zij zich thuisvoelen. De Vlaams Belang Bank is van plan een aparte afdeling op te zetten voor vlaams nationalistisch bankieren waarbij, volgens de regels van de vlaamse zuinigheid, geen rente wordt berekend

Jan en Mieke

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 maart 2012 om 09:10.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 maart 2012, 10:15   #143
largo_w

Standaard

Citaat:
Het artikel dat je aanhaalt is zuiver discriminerend en racistisch als we het naar het vlaamse equivalent van Henk en Ingrid verplaatsen.

Jan en Mieke deden altijd al het liefst hun boodschappen bij de dorpsslager en de groenteboer. Van hun producten is zeker dat ze voldoen aan vlaamse nationalistische voorwaarden, dat ze VLAAMS zijn. Maar inmiddels halen jan en mieke ook hun gas en elektra bij een op eigen vlaamse nationalisten gerichte leverancier, bellen zij mobiel via een speciaal voor hen opgerichte provider en bankieren ze bij een eigen vlaams nationalistische bank.

Bankieren
Het bedrijfsleven heeft de VLAAMSE NATIONALISTEN ontdekt. Bedrijven en instellingen die uit de eigen vlaams nationalistische hoek komen, zijn daarin het meest succesvol. Bij het succes speelt een rol dat veel vlamingen zich de laatste tijd minder prettig voelen in eigen land . Zo kondigden onlangs twee Vlaamse banken aan dat zij nog dit jaar hun activiteiten in Belgique uitbreiden, omdat Vlamingen 'vanwege het politieke klimaat' behoefte hebben aan bedrijven waarbij zij zich thuisvoelen. De Vlaams Belang Bank is van plan een aparte afdeling op te zetten voor vlaams nationalistisch bankieren waarbij, volgens de regels van de vlaamse zuinigheid, geen rente wordt berekend

Jan en Mieke
Soms vraag ik me af wat u doet in het dagelijks leven... veel buiten komen zal het wel niet zijn. Segmentatie van de markt is een erg courante marketingtechniek. Banken die maar één product aanbieden bestaat al lang niet meer; er is er één voor zelfstandigen, één voor driekindergezinnen, één voor... Moesten de banken in de Vlaams nationalisten echt een aparte markt vinden (quod non) zouden ze daar inderdaad op inspelen. Niks discriminerend aan... u mag bijvoorbeeld gerust een sharia belegging kopen; alleen zie ik dat niet onmiddellijk gebeuren.
Citaat:
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
Oud 3 maart 2012, 10:37   #144
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Soms vraag ik me af wat u doet in het dagelijks leven... veel buiten komen zal het wel niet zijn. Segmentatie van de markt is een erg courante marketingtechniek. Banken die maar één product aanbieden bestaat al lang niet meer; er is er één voor zelfstandigen, één voor driekindergezinnen, één voor... Moesten de banken in de Vlaams nationalisten echt een aparte markt vinden (quod non) zouden ze daar inderdaad op inspelen. Niks discriminerend aan... u mag bijvoorbeeld gerust een sharia belegging kopen; alleen zie ik dat niet onmiddellijk gebeuren.
me dunkt zijn er al verschillende zelfstandigen veroordeeld omdat ze in hun zaak liever "vlamingen only" binnenlaten.... of bent U dat al vergeten?
Een verhuurder die liever aan "echte valmingen only" verhuurt krijgt ook een boete remember? Waarom zouden Fatima en Achmed dan wel aan apartheid mogen doen en Henk en Ingrid niet? Omdat de laatsten de dhimmiestatus al op voorhand krijgen aangemeten misschien?

waarom mag het ene wel en het andere niet?

Denk je dat je als niet-moslim een renteloze lening kan krijgen in de islamitische bank of zou je daarvoor minstens de Marokkaanse nationaliteit moeten bezitten?

Over mijn privé leven zou ik maar niet teveel uitwijden: het zijn uw zaken niet.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 maart 2012 om 10:39.
Oud 3 maart 2012, 10:58   #145
largo_w

Standaard

Citaat:
me dunkt zijn er al verschillende zelfstandigen veroordeeld omdat ze in hun zaak liever "vlamingen only" binnenlaten.... of bent U dat al vergeten?
Dat is ook een ronduit xenofoob en disciminerende uitspraak die u daar maakt.
Citaat:
Een verhuurder die liever aan "echte valmingen only" verhuurt krijgt ook een boete remember? Waarom zouden Fatima en Achmed dan wel aan apartheid mogen doen en Henk en Ingrid niet? Omdat de laatsten de dhimmiestatus al op voorhand krijgen aangemeten misschien?
"Fatima en Achmed" doen helemaal niks... ze worden naar bepaalde banken gelokt door technieken van marktsegmentatie. Waar het op neer komt is de markt in stukjes snijden en ieder zo veel mogelijk naar zijn "goesting" te bedienen. "Henk en Ingid" mogen natuurlijk wel naar de shariabeleggingen trekken maar daar ben je niet veel mee hoor. Ik zie ook net nut niet.
Citaat:
waarom mag het ene wel en het andere niet?
Omdat het ene niks met het andere te maken heeft... misschien?
Citaat:
Denk je dat je als niet-moslim een renteloze lening kan krijgen in de islamitische bank of zou je daarvoor minstens de Marokkaanse nationaliteit moeten bezitten?
Nee dat kan zo maar... niemand die u tegenhoudt om klant te worden bij een Marokkaanse bank of bij de Sharia-tak van een Nederlandse bank.
Citaat:
Oud 3 maart 2012, 11:29   #146
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
ze worden naar bepaalde banken gelokt
haaa.... in de overdrachtelijke zin?

zoals in
- ze WORDEN gelokt
- ze KRIJGEN geen kansen
- ze ONDERGAAN discriminatie
- ze WORDEN geleefd....

toch erg als je zo zelf totaal niks zelfstandig mag doen van de linkse goegemeente hé.

En daarmee dat ze er dus mee rekening gaan houden dat de naam van het bedrijf niet al te joods mag klinken.... of ... ze mogen niet meer binnen? of wat is het ?

Als de turkse groentenboer dus wil dat ik er nog groenten ga kopen, dan gaat hij de winkel niet meer "bij Fatima en Mehmed" mogen noemen, maar wel "bij Jan en Mieke".... anders kom ik niet, en neen dat is helemaal niet racistisch van mij in zo'n geval natuurlijk.

jaja ik ga het nog begrijpen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 3 maart 2012 om 11:32.
Oud 3 maart 2012, 11:36   #147
largo_w

Standaard

Citaat:
haaa.... in de overdrachtelijke zin?

zoals in
- ze WORDEN gelokt
- ze KRIJGEN geen kansen
- ze ONDERGAAN discriminatie
- ze WORDEN geleefd....

toch erg als je zo zelf totaal niks zelfstandig mag doen van de linkse goegemeente hé.
Linkse goegemeente? Maar waar heb jij het in Godsnaam over?
http://en.wikipedia.org/wiki/Marketing onbekend?
Citaat:
En daarmee dat ze er dus mee rekening gaan houden dat de naam van het bedrijf niet al te joods mag klinken.... of ... ze mogen niet meer binnen? of wat is het ?
Het idee is eerder dat je moeilijk een doelgroep kan aanspreken door een andere doelgroep in je marketing te steken. Zo zal het moeilijk zijn om Circe aan te trekken in een bedrijf dat Halalbank noemt of zo.
Citaat:
Als de turkse groentenboer dus wil dat ik er nog groenten ga kopen, dan gaat hij de winkel niet meer "bij Fatima en Mehmed" mogen noemen, maar wel "bij Jan en Mieke".... anders kom ik niet, en neen dat is helemaal niet racistisch van mij in zo'n geval natuurlijk.
Met de beste wil van de wereld snap ik zelf niet wat je bedoelt en wat de parallel is met het bankverhaal. Kan je wat duidelijker zijn?
Citaat:
jaja ik ga het nog begrijpen.
Ik denk het ook... af en toe eens buiten gaan, wat dingen lezen en zo en je komt er zeker nog.
Citaat:
Oud 3 maart 2012, 11:44   #148
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met de beste wil van de wereld snap ik zelf niet wat je bedoelt en wat de parallel is met het bankverhaal. Kan je wat duidelijker zijn?
tiens

Als de belgische bank dus wil dat de islamitische bevolkingsgroep er klant wordt, dan gaan ze de bank niet meer "Symon" mogen noemen, want dat klinkt te joods, maar wel Belfius.... anders komen de moslims niet, en neen dat is helemaal niet racistisch van hen in zo'n geval natuurlijk.
Misschien dat je nu de betekenis snapt wat ik bedoel en wat de parallel is met het bankverhaal? Jij hebt me toch net de principes van de marketing uitgelegd... of niet soms?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be