Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 10 maart 2012, 10:50   #141
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht
scheppen hoofdzakelijk alleen winst voor die bedrijven die wordt geïnvesteerd in het buitenland.
Zeg het eens in het Nederlands.
Citaat:
die 100 miljoen euro voor leefloners schept (een heel klein beetje) welvaart voor hen.
Profitariaat dus. Laat ze hun eigen welvaart in home sweet home scheppen in plaats van hier te teren op de inspanningen van anderen.

Citaat:
kosten 12 helikopters Belgische leger : 500 miljoen euro
Goed voor de wapenindustrie.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:51   #142
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
scheppen hoofdzakelijk alleen winst voor die bedrijven die wordt geïnvesteerd in het buitenland.

die 100 miljoen euro voor leefloners schept (een heel klein beetje) welvaart voor hen.

kosten 12 helikopters Belgische leger : 500 miljoen euro
Dus omdat een helikopter duur is, moeten we maar goed vinden dat sommige groepen oververtegenwoordigt zijn bij het OCMW?
Van een drogreden gesproken!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 10:53   #143
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dus omdat een helikopter duur is, moeten we maar goed vinden dat sommige groepen oververtegenwoordigt zijn bij het OCMW?
Van een drogreden gesproken!

versta je dat niet? een vergelijking?

natuurlijk is de laagste sociale klasse oververtegenwoordigt bij het ocmw. dat is alleen logisch omdat het ocmw juist is opgesteld voor de sociaal laagste klasse. ik zie daar geen ex-CEO naar toe stappen

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 10:56.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 11:04   #144
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

natuurlijk is de laagste sociale klasse oververtegenwoordigt bij het ocmw. dat is alleen logisch omdat het ocmw juist is opgesteld voor de sociaal laagste klasse. ik zie daar geen ex-CEO naar toe stappen
Een vergelijking die nergens op slaat wordt ook wel ene tang op een varken genoemd, zegt dat u iets?
Uieraard behoor je met een leefloon tot lagere sociale klasse, is dat uw " argument" om oververtegenwoordiging van bepaalde groepen goed te vinden?
Tangen op varkens en waarheden als koeien maken dit met u nog geen discussie waarin ik tijd wil steken.
Kan veranderen mocht u werkelijk argumenten geven, dus die oververtegenwoordiging vind u geen probleem?
Oud 10 maart 2012, 11:06   #145
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:

het is niet de "laagste sociale klasse" die oververtegenwoordigd is: 100% van de OCMW gangers zijn van de laagste sociale klasse!

Het zijn de niet-belgische vreemdelingen die hier niks te zoeken hebben die oververtegenwoordigd zijn.... het zijn de hier aangewaaide snelle belgen die oververtegenwoordigd zijn.

Waarom komt 10% europeanen hier aan de uitkeringskas lurken? Persoonlijk ken ik een portugese vrouw (zeer mooi, 34, gezond) die hier al jaren leeft van het OCMW en misschien nog wat bijklust in het zwart. Zou die madam niet beter gewoon naar huis gaan? O ja, haar moeder doet dit ook.

Nochtans zijn de Europese open-grenzen wetten niet voorzien op een verblijf van langer dan drie maanden zonder dat men aanwijsbare inkomsten heeft. Maar ja... daar mag je niet op spreken zeker? In ieder geval niet als het over Roma zigeuners gaat, want dan krijgen ze weer nachtmerries van mensen met een snorretje.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 10 maart 2012 om 11:08.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 11:38   #146
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een vergelijking die nergens op slaat wordt ook wel ene tang op een varken genoemd, zegt dat u iets?

tja, als jij vind dat de kosten voor het ocmw die de staat maakt (100 miljoen), hoger ligt dan de kosten die de staat maat voor helikopters voor het leger (500 miljoen) of voor subsidies voor bedrijven (2.5 miljard), moet je volgens mij terug naar de schoolbanken om wiskunde te leren.

de kosten voor alle (dus zelfs niet alleen ocmw) uitkeringen liggen lager dan 2% van de totale begroting.

Laatst gewijzigd door Sywen : 10 maart 2012 om 11:39.
Oud 10 maart 2012, 11:46   #147
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tja, als jij vind dat de kosten voor het ocmw die de staat maakt (100 miljoen), hoger ligt dan de kosten die de staat maat voor helikopters voor het leger (500 miljoen) of voor subsidies voor bedrijven (2.5 miljard), moet je volgens mij terug naar de schoolbanken om wiskunde te leren.

de kosten voor alle (dus zelfs niet alleen ocmw) uitkeringen liggen lager dan 2% van de totale begroting.
Nergens deed ik die uitspraak, wel dat de prijs van een helikopter als vergelijking met de kosten van het OCMW als een tang op een varken slaat.
De kosten van het OCMW zijn trouwens voor gemeentes die de tekorten moeten bijpassen,dit leidde er al toe dat het Antwerp OCMW in de problemen kwam omdat de budgetten op waren.
Komt er nog van u een argument waarom u vind dat er geen probleem is met de oververtegenwoordiging van bepaalde groepen?
Nee? Geen argument?
Dacht ik al...
Oud 10 maart 2012, 12:15   #148
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zijn dus voor alle duidelijkheid helemaal geen nonsens,want onze wetgeving, manier van samenleven, doelstellingen, normen en waarden zijn op die basiswaarden gerealiseerd, het zijn pijlers van deze cultuur.
Het ging over het feit dat mensen niet zouden mogen kiezen uit de supermarkt.
Dat is wel degelijk nonsens, want iedereen doet het.

Citaat:
Dat u voor en een ander tegen holibi's is
Wat?

Citaat:
toont aan dat u helemaal niet begrijpt wat ik schreef, wanneer Fred uit Gent holibi's niet discrimineert en op geen enkele manier zich verbaal, fysiek agressief opstelt, mag hij gerust als persoonlijke mening hebben dat hij " tegen holebi's is".
Om het voor u nog wat duidelijker te stellen" niet zijn mening maar handelen ( gedrag) staat centraal.
Wel, dan zijn we het daar ook over eens.
Indien allochtonen er een andere mening op nahouden dan wij dan is dat aanvaardbaar, maar actief handelen tegen de wet (gelijkheid man/vrouw, holibirechten, ...) is niet toegestaan.

Citaat:
Het verschil tussen u en mij is dan ook dat ik cosequent ben, van mij mogen mensen ook tegen allochtonen zijn, maar dan denkt u ineens moreel boven anderen te moeten uitklimmen, want van u mag Fred wel tegen holebi's zijn maar anderen niet " tegen allochtonen" zijn,
Alweer een mooie stropop.
Ik discussieer met de 'anti-holibi' even goed als met de racisten hier.
En mocht er hier iemand zijn die mannen boven vrouwen plaatst, dan zal ik ook daar op inpikken.
Het uiten van die mening is inderdaad toegelaten, maar het uiten van een afkeurende mening evenzeer.

Citaat:
ook al geven zij met het laatste duidelijk aan het over gedrag te hebben.
Homofoben en seksisten hebben het ook duidelijk over gedrag.
Ik zie geen verschil.

Citaat:
Laat ik mijn punt over vrijheid van mening en religie nog maar eens voor u samenvatten, moslims genieten hier van die vrijheid! Je mag gerust de vijf pijlers van je geloof vrij beleven, maar wanneer je jezelf op religie beroept om afwijken van de hier geldende waarden ( gelijkheid man en vrouw, holibirechten, scheiding kerk en staat) in vraag te stellen en handelen zonder erkenning van die waarden aan deze samenleving op te leggen, heeft dit alles met dwang en niets meer met die vrijheden te maken.
Een paar opmerkingen.
- Het in vraag stellen van een mening moet altijd kunnen, dat zegt ge zelf.
- Een mening proberen opleggen aan anderen vind ik inderdaad niet kunnen, maar is dat niet wat hier op dit forum dagelijks geprobeerd wordt?
- Zoals ik al schreef vind ik ook dat we bovengestelde waarden moeten verdedigen, maar niet door het afschaffen ervan.
- naast uw gelijkheid man en vrouw, holibirechten, scheiding kerk en staat is gelijkheid van mensen ongeacht de afkomst en godsdienstvrijheid ook een basisrecht. En dat wordt hier met de regelmaat van de klok met de voeten getreden.

En dat is waar we verschillen.
Gij verdedigt een paar van die rechten en treed de andere met de voeten. Maw, ge beschouwt de basisrechten als een supermarkt waar ge a la carte kunt kiezen .

Citaat:
De strijd voor holebirechten, gelijkheid man en vrouw en scheiding van kerk en staat is al gevoerd en die gaan we niet overdoen, niet voor Mohammed en niet voor Fred uit Gent, laat dat duidelijk zijn. Er is dus een wereld van verschil tussen uw en mijn opvattingen!
Ik weet niet in welke plaats je leeft, maar ik kan u garanderen dat de strijd nog niet gestreden is. Bij allochtonen, noch bij autochtonen (zie bv Fred en Paulus als voorbeeld).

Citaat:
Dat totaalpakket van waarden die je niet in vraag kunt stellen met de verwachting dat de samenleving daarnaar zal handelen, moet je glashelder stellen tegenover iedereen, ongeacht origine of afkomst en overtuiging.
Valt de godsdienstvrijheid en gelijkheid ongeacht de afkomst daar dan ook niet onder?
Waarom maakt ge dat niet duidelijk aan de anderen op dit forum?

Citaat:
Nergens hield ik een betoog dat iemand moet meedoen aan buurtfeesten, integendeel!
Wat verstaat ge dan onder verplicht participeren?

Citaat:
Is jou Nederlander ook Belg? Denk het
Als ge er de gewoonte van maakt uw vragen meteen te beantwoorden, doe ik geen moeite meer hoor.

Citaat:
Je sneer over discriminatie negeer ik liever, ik gun u uw broodnodig superioriteitsgevoel!
Zo te zien heb ik geen lessen te krijgen van u over superioriteitsgevoel.
Oud 10 maart 2012, 12:16   #149
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uieraard behoor je met een leefloon tot lagere sociale klasse, is dat uw " argument" om oververtegenwoordiging van bepaalde groepen goed te vinden?
Tangen op varkens en waarheden als koeien maken dit met u nog geen discussie waarin ik tijd wil steken.
Kan veranderen mocht u werkelijk argumenten geven, dus die oververtegenwoordiging vind u geen probleem?
Over superioriteitsgevoel gesproken.
Oud 10 maart 2012, 12:21   #150
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Over superioriteitsgevoel gesproken.
Dat kan ik niet echt opmaken uit alice' bijdrage.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 12:33   #151
Elbow
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Dat kan ik niet echt opmaken uit alice' bijdrage.
Ik ook niet.
Elbow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 12:51   #152
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Het ging over het feit dat mensen niet zouden mogen kiezen uit de supermarkt.
Dat is wel degelijk nonsens, want iedereen doet het.

Wat?

Wel, dan zijn we het daar ook over eens.
Indien allochtonen er een andere mening op nahouden dan wij dan is dat aanvaardbaar, maar actief handelen tegen de wet (gelijkheid man/vrouw, holibirechten, ...) is niet toegestaan.

Alweer een mooie stropop.
Ik discussieer met de 'anti-holibi' even goed als met de racisten hier.
En mocht er hier iemand zijn die mannen boven vrouwen plaatst, dan zal ik ook daar op inpikken.
Het uiten van die mening is inderdaad toegelaten, maar het uiten van een afkeurende mening evenzeer.

Homofoben en seksisten hebben het ook duidelijk over gedrag.
Ik zie geen verschil.

Een paar opmerkingen.
- Het in vraag stellen van een mening moet altijd kunnen, dat zegt ge zelf.
- Een mening proberen opleggen aan anderen vind ik inderdaad niet kunnen, maar is dat niet wat hier op dit forum dagelijks geprobeerd wordt?
- Zoals ik al schreef vind ik ook dat we bovengestelde waarden moeten verdedigen, maar niet door het afschaffen ervan.
- naast uw gelijkheid man en vrouw, holibirechten, scheiding kerk en staat is gelijkheid van mensen ongeacht de afkomst en godsdienstvrijheid ook een basisrecht. En dat wordt hier met de regelmaat van de klok met de voeten getreden.

En dat is waar we verschillen.
Gij verdedigt een paar van die rechten en treed de andere met de voeten. Maw, ge beschouwt de basisrechten als een supermarkt waar ge a la carte kunt kiezen .

Ik weet niet in welke plaats je leeft, maar ik kan u garanderen dat de strijd nog niet gestreden is. Bij allochtonen, noch bij autochtonen (zie bv Fred en Paulus als voorbeeld).

Valt de godsdienstvrijheid en gelijkheid ongeacht de afkomst daar dan ook niet onder?
Waarom maakt ge dat niet duidelijk aan de anderen op dit forum?

Wat verstaat ge dan onder verplicht participeren?

Als ge er de gewoonte van maakt uw vragen meteen te beantwoorden, doe ik geen moeite meer hoor.

Zo te zien heb ik geen lessen te krijgen van u over superioriteitsgevoel.
Het ging helemaal niet over "kiezen in een supermarkt", wel dat waarden en normen een totaalpakket zijn, waarbij je jezelf niet kunt gedragen alsof het een supermarkt is en al la carte kiezen!
Hoe u dit nu brengt toont uw morele eerlijkheid in deze discussie aan, diep onder nul dus.

U probeert uzelf eruit te draaien, feit blijft dat u Fred uit Gent aanhaalde om uw breeddenkendheid te illustreren en u in iedereen die kritiek geeft op ( het gedrag van) allochtonen als racist ziet die u moet " bestrijden".
U hanteert dus twee maten en gewichten, ik niet.

Pleitte ik ergens voor afschaffing van bijvoorbeeld vrijheid van religie?? Nee, wel dat dit niet misbruikt kan worden om aan de samenleving zaken op te leggen die in strijd zijn met andere grondwaarden die minstens zo belangrijk zijn dan vrijheid van religie.

De gelijkheid van mensen wordt op dit forum amper met de voeten getreden, wel wordt gesteld dat niet iedereen onmiddellijk toegang moet krijgen tot bijvoorbeeld sociale zekerheid, criminelen moeten worden gestraft waarbij sommigen verdedigen dat je moet kunnen uitwijzen wanneer het vreemdelingen betreft of allochtonen, dat is niet gelijk aan stellingen dat mensen ongelijk zijn, omdat het allochtonen of moslims zijn.
Dat bestaat enkel in uw perceptie die niet per difinitie gelijk is aan de werkelijkheid omdat u dat vindt.

Kunt u even het citaat geven waar in staat dat ik " een paar van die rechten verdedig"?
U liegt, alweer.

Wat heeft u niet begrepen uw mijn stellingname dat je in discussies gerust " tegen homo's" mag zijn zolang je niet discrimineert, verbaal of fysiek geweld gebruikt? Ik zie dat niet als een strijd die gestreden moet worden,wat is dat voor onzin??

Wel moet je de strijd anabinden met gelovigen die hun geloof inzetten om acceptatie in vraag te stellen en zelfs gebruiken als liegitieme reden tegenover de samenleving, hou je daar mee bezig inplaats van met Paulus of Fred uit Gent!
Verplichte participatie??Hoe vaak moet ik nog herhalen dat mensen gerust naast mekaar mogen leven, zolang iedereen de basispijlers van deze samenleving ook accepteert en niet door handelen in vraag stelt?

Voor mij moet je vooral economische participatie opleggen, inkomsten uit arbeid en geen uitkering, wanneer dit niet noodzakelijk is.

U slaat steeds de plank mis...
Oud 10 maart 2012, 13:39   #153
F.B.
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht
Ik denk dat de vraag staande blijft: wat is er positief aan de multiculturele samenleving, een eigenschap die eigen is aan dit soort samenleving.
Zelfs na 150 posts.

Ik vraag me trouwens af of de allochtonen wel zitten te wachten op de multicul.
F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:46   #154
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Er is helemaal niets positief aan de multiculturele samenleving.

De liefde voor de multicul zit vooral in de broek bij de grote verdedigers.
Ze willen zuiderse mannen of vrouwen in bed krijgen.
Meer is het echt niet.
Tja : positief of negatief : er is er nog nooit een andere geweest...

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:49   #155
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Tja : positief of negatief : er is er nog nooit een andere geweest...
inderdaad.

jammer dat er mensen zijn zoals de KKK-clan en (neo-)nazis die dat willen tenietdoen

Oud 10 maart 2012, 13:51   #156
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
En wat houdt die serieuze zinspeling dan in?

De multiculturele samenleving is onvermijdelijk, leer er mee leven en verder wat litanie tegenover uw geliefde doelwitten Amerika en Israel ...
Wat is dat nu weer voor een stellingname?
Zo kan de medische wereld zeggen: Kanker is deel van de wereld, so be it, leer ermee leven,
Rotmentaliteit is dat.
Wat dacht u van: Criminaliteit is deel van de grootsteden, leer ermee leven. Je zegt toch ook niet: er zijn fraudeurs, leer ermee leven? Of: er zijn criminelen, leer ermee leven?
Wat niet deugt moeten we bestrijden.
dat de multicul onvermijdelijk is, is verkeerd ingeschat. Door de grootteorde van de allochtoonse invasie is in steeds meer wijken, steden en gemeenten al lang geen sprake meer van multicul. D�*t is het probleem.

Citaat:
Ik vraag me ten andere af hoe u zou staan tegenover de multiculturele samenleving als we hier zouden overspoeld worden door Amerikanen
Zolang de amerikanen onze cultuur, waarden en normen respecteren, komt het wel goed. Anders ook dikke ambras.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:54   #157
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door F.B. Bekijk bericht
Zelfs na 150 posts.

Ik vraag me trouwens af of de allochtonen wel zitten te wachten op de multicul.
U vraagt zich dit nog af?
Ze gebruiken de multicul om hun zin te krijgen. De dag dat allochtonen hier helemaal de lakens uitdelen is het gedaan met de multicul gedachte. Dan kan jij en ik oprotten. dat willen ze nu ook al trouwens
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:56   #158
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Wat is dat nu weer voor een stellingname?
Zo kan de medische wereld zeggen: Kanker is deel van de wereld, so be it, leer ermee leven,
Rotmentaliteit is dat.
Wat dacht u van: Criminaliteit is deel van de grootsteden, leer ermee leven. Je zegt toch ook niet: er zijn fraudeurs, leer ermee leven? Of: er zijn criminelen, leer ermee leven?
Wat niet deugt moeten we bestrijden.
dat de multicul onvermijdelijk is, is verkeerd ingeschat. Door de grootteorde van de allochtoonse invasie is in steeds meer wijken, steden en gemeenten al lang geen sprake meer van multicul. D�*t is het probleem.

Zolang de amerikanen onze cultuur, waarden en normen respecteren, komt het wel goed. Anders ook dikke ambras.
Mensen die "andere" culturen niet wensen te kennen of misprijzen hebben er zelfs nauwelijks een.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 13:59   #159
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die "andere" culturen niet wensen te kennen of misprijzen hebben er zelfs nauwelijks een.
Ja vrouwen met naft overgieten omdat ze naar een sportwedstrijd hebben gekeken , verdient respect.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 maart 2012, 14:07   #160
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
vooral diegenen die liefst hun eigen "cultuur" zo de grond inboren dat er niks meer overschiet zeker? Over welke cultuurlozen heb je het dan?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be