Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 maart 2012, 23:36   #141
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik ben oprecht content voor je.
Voila sie.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 01:39   #142
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

De concurrentie om het slinkend aantal leerlingen is groot tussen scholen.
Dan zijn dat soort reisjes natuurlijk een mooi lokkertje op opendeurdagen e.d.
Ik hoop maar dat ouders nog steeds een school kiezen op basis van de kwaliteit van het onderwijs en niet op basis van het aantal fancy uitstapjes, want het een houdt echt niet noodzakelijk verband met het ander.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 03:05   #143
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR Bekijk bericht
Naar aanleiding van het tragisch busongeval, durf ik me toch een kritsiche bedenking maken. De kinderen en onderwijzend personeel waren op terugweg van sneeuwklassen.
Wat is eigenlijk de educatieve meerwaarde van dergelijke reizen? Hoeft dat allemaal? Soms heb ik de indruk dat scholen het enkel organiseren omdat het leuk is om met uit te pakken. Het klinkt natuurlijk mooi als je kan zeggen dat je met je 6e jaars naar Zwitserland geweest bent.
In het hoger onderwijs is het nog erger gesteld. Daar heerst de leuze "hoe verder hoe beter". Marokko, ja zelfs India behoren daar tot de mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik dit er ferm over. Beseffen de inrichtende machten en de directies wel dat dit een enorme hap uit het gezinsbudget neemt?
Nee, ik kan daar weinig educatieve meerwaarde in vinden.
ik heb meer probleem met
- verantwoordelijkheid van de school in casu ? en moeten ze die verantwoordelijkheid inderdaad dragen... Is dit niet een bewijs dat de school hier potentieel een verantwoordelijkheid draagt waarvoor straks zal blijken dat z bvb niet voldoende verzekerd te zijn..

- volgens mij valt dit tijdens het schooljaar, wat mij zo meer zorgen baart is dat in een omgeving waar onderwijs al minder dan de helft van de 365dagen plaatsvindt... waarom uberhaupt men nog eens tijdens het schooljaar vakanties moet organiseren... Ik wist niet dat er kinderen buiten de schoolvakantieperiodes konden een week gaan skieen hebben die deze schoolvakantie dan verzet ?

- inderdaad het opbod tussen leerlingen die meegaan en leerlingen die niet kunnen meegaan, legt een druk op de ouders die nee tegen hun kind moeten zeggen. Nu ik heb zo een student die bijna alle dingen meedoet, en heb een die zo gezellig daar niet aan meedoet... en ze zijn alletwee gelukkig hoor. Maar uiteraard is de eerste het sociale beest die tegen niets nee kan zeggen en zich op den duur laat leven en de tweede gewoon een die nee kan zeggen zoals het moet, en die een veel beter georganiseerd leven heeft. Maar enfin dat zullen de vakantievoorstanders dan ook weer niet willen horen.
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2012, 20:30   #144
TaAlveriFikateuR
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
ik heb meer probleem met
- verantwoordelijkheid van de school in casu ? en moeten ze die verantwoordelijkheid inderdaad dragen... Is dit niet een bewijs dat de school hier potentieel een verantwoordelijkheid draagt waarvoor straks zal blijken dat z bvb niet voldoende verzekerd te zijn..

- volgens mij valt dit tijdens het schooljaar, wat mij zo meer zorgen baart is dat in een omgeving waar onderwijs al minder dan de helft van de 365dagen plaatsvindt... waarom uberhaupt men nog eens tijdens het schooljaar vakanties moet organiseren... Ik wist niet dat er kinderen buiten de schoolvakantieperiodes konden een week gaan skieen hebben die deze schoolvakantie dan verzet ?

- inderdaad het opbod tussen leerlingen die meegaan en leerlingen die niet kunnen meegaan, legt een druk op de ouders die nee tegen hun kind moeten zeggen. Nu ik heb zo een student die bijna alle dingen meedoet, en heb een die zo gezellig daar niet aan meedoet... en ze zijn alletwee gelukkig hoor. Maar uiteraard is de eerste het sociale beest die tegen niets nee kan zeggen en zich op den duur laat leven en de tweede gewoon een die nee kan zeggen zoals het moet, en die een veel beter georganiseerd leven heeft. Maar enfin dat zullen de vakantievoorstanders dan ook weer niet willen horen.
²
TaAlveriFikateuR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 18:46   #145
DHR
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TaAlveriFikateuR Bekijk bericht
Naar aanleiding van het tragisch busongeval, durf ik me toch een kritsiche bedenking maken. De kinderen en onderwijzend personeel waren op terugweg van sneeuwklassen.
Wat is eigenlijk de educatieve meerwaarde van dergelijke reizen? Hoeft dat allemaal? Soms heb ik de indruk dat scholen het enkel organiseren omdat het leuk is om met uit te pakken. Het klinkt natuurlijk mooi als je kan zeggen dat je met je 6e jaars naar Zwitserland geweest bent.
In het hoger onderwijs is het nog erger gesteld. Daar heerst de leuze "hoe verder hoe beter". Marokko, ja zelfs India behoren daar tot de mogelijkheden.
Persoonlijk vind ik dit er ferm over. Beseffen de inrichtende machten en de directies wel dat dit een enorme hap uit het gezinsbudget neemt?
Nee, ik kan daar weinig educatieve meerwaarde in vinden.
Een tip om de dure schoolreizen te halveren ! Laat de begeleidende leerkachten mee betalen voor hun logement en kosten.
DHR is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:24   #146
CyberpunX
Staatssecretaris

CyberpunX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Schoolreizen, ja. Skireizen, neen. Pedagogisch brengt het niets bij tot het schoolproject. Een goede, leerrijke schoolreis met ontspannende toets kan dat wel.
Hangt af van de klas.
Slimme studenten steken van alles iets op, de dommere van geen enkele reis.

Zijn wij ook op schoolreis geweest naar turkije, 4 sterrenhotel en niet veel meer doen dan liggen aan het strand. Af en toe wel een educatieve trip welke je makkelijk kon ontwijken door je zo lazarus te zuipen dat het onverantwoord was van je in de zon te laten wandelen. En begin niet over bezoeken aan steden of musea want het enige wat de leerlingen interesseert is de kortste baan naar het cafetaria of café.
CyberpunX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:38   #147
DHR
Vreemdeling

Standaard

Voor mijn 22ste ben ik nooit in het buitenland geweest, mijn ouders hadden de financiële middelen niet om mij te laten deelnemen aan trips allerhande, laat staan dat we op reis gingen. Heb ik mij dat beklaagd ? Bijlange niet.
Ik heb ondertussen de halve wereld gezien en ik maak gemiddeld 3 reizen per jaar, maar voor mij geen ski-reizen of strandvakanties, want ik zou echt niet weten wat ik daaraan heb.

Wat heeft een kind eigenlijk aan een ski-reis (met uitzondering van het risico op breuken allerhande) ?

Moet ik nu mijn ouders iets verwijten ?

Laatst gewijzigd door DHR : 19 maart 2012 om 19:43.
Oud 19 maart 2012, 19:42   #148
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHR Bekijk bericht
Een tip om de dure schoolreizen te halveren ! Laat de begeleidende leerkachten mee betalen voor hun logement en kosten.
Ik denk inderdaad dat u meer baat zou gehad hebben met bijlessen wiskunde in plaats van dure schoolreizen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 19:44   #149
DHR
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik denk inderdaad dat u meer baat zou gehad hebben met bijlessen wiskunde in plaats van dure schoolreizen.
Gelukkig heb ik die gehad, want ik ben leraar wiskunde geworden.
Oud 19 maart 2012, 19:46   #150
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DHR Bekijk bericht
Gelukkig heb ik die gehad, want ik ben leraar wiskunde geworden.
Zozo,

Dus volgens u kan men de prijs van de leerlingen halveren door de begeleiders de volle pot laten betalen?

Hoeveel leerlingen per begeleider telt u dan eigenlijk?

3, 4?

Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 maart 2012 om 19:48.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2012, 20:34   #151
DHR
Vreemdeling

Standaard

Wat ik bedoel is, dat in veel gevallen de leerlingen de reis van de leerkrachten mee betalen, maw de begeleidende leerkrachten reizen gratis. Mochten de leerkrachten hun reis zelf moeten betalen, zouden er (de helft) minder schoolreizen georganiseerd worden, ze zouden gewoonweg niet gaan. Ik heb mij misschien wat verkeerd uitgedrukt, maar ik ben helaas geen taalkundige (komt misschien doordat ik in mijn humaniora nooit op ski-klas ging).

Laatst gewijzigd door DHR : 19 maart 2012 om 20:40.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be