![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Omdat het gewoon een randfiguur is die het eigen grote gelijk wilt halen, en geen moer geeft om de slachtoffers.
Citaat:
Trouwens, als het toch zo zou geweest zijn, dan heeft hij zelf een doofpot gehanteerd. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 18 april 2012 om 21:15. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Morele macht zijn ze nu totaal kwijt behalve over een paar pillarbijters, kwezels en halve achterlijken die in sprookjes geloven. Zaak is nu om ook de financiële macht van het instituut onderuit te halen. De eerste partij die het plan naar voor schuift om alle subsidie voor religies in te trekken, krijgt mijn stem, zelfs al was het N-va of VB.
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik denk dat de kerk vandaag enkel nog draait op vele arme landen waar de kerk nog heilig is . Leven op de kap van ame naive mensen , en vooral domme goed gelovige . das jullie sterk punt . Je kan zo 100 vragen stellen over de kerk en de bijbel , waar NOOIT een oprecht en verklaarbaar antwoord op komt . Je moet het dus om te geloven , hewoon met de paplepel binnen nemen zonder zwelgen en vooral zonder nadenken . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kerk heeft nog macht, anders zouden criminelen als Danneels nooit zo lang vrij kunnen blijven rondlopen. Maar de bijna absolute macht "van weleer" is al lang gebroken, en de afkalving gaat verder. Kerken lopen leeg, atheisten spreken zich uit tegen godsdienst, en al die schandalen zullen zeker geen deugd doen. Ik weet heel zeker dat ik het verdwijnen van die godsonzin in de marginaliteit (helemaal verdwijnen zal het wellicht nooit doen - er lopen genoeg fruitcakes rond op de planeet) nooit meer zal meemaken, en ook de eerstkomende generaties zullen dat niet zien gebeuren. Maar het lijkt mij eerder een kwestie van "wanneer?" dan een kwestie van "zal het?". En elke stamp die kan helpen om dat ridicule, achterlijke geloof in kabouters verder de dieperik in te duwen, zal ik met veel plezier helpen uitdelen.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Miljoenen arme mensen hebben gewoon schrik om iets van de kerk in vraag te stellen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En vanwaar die haat? Is het een moreel gebrek, of is het toch ook gewoon angst? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 19 april 2012 om 09:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2. Welke leegte? Het is niet omdat gelovigen een leegte te menen moeten opvullen met allerhande onzinnige rituelen in de hoop toch maar in de hemel terecht te komen, dat die leegte er bij rationele mensen is. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |||||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
En wat rationele mensen hiermee te maken hebben, weet ik niet. Ik denk dat je rationeel en atheïstisch verward. Rationaliteit is niet louter exclusief atheïstisch. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je denkt natuurlijk aan de middeleeuwen, een periode daar ik zelf aan de universiteiten nog een vak van heb opgenomen in mijn pakket. De balans voor religie is vrij positief, zeker voor Islam en het Christendom. De Katholieke Kerk heeft de kennis van de oudheid bewaard, en haar geleerde bisschoppen waren van groot belang om alles terug op te bouwen. Nu is het natuurlijk niet meer zo, maar je sprak over historisch. Oorlog en verwoesting is meestal terug te voeren op hebzucht en menselijke fouten. Het Joods-Christelijke tijdsidee heeft trouwens een belangrijke rol gehad in de verlichting en het latere marxisme. En vandaag? We hebben de pedofiliecrisis in de Kerk, een heel jammerlijke en abjecte zaak, een periode waar we allemaal gelukkig voorbij zijn. Wat hebben priesters die daar niks van wisten misdaan? Wat maakt hen een kanker? Citaat:
Citaat:
|
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, Distel, je zou de godsdienstpolitiek van de DDR en de USSR eens moeten vergelijken, en zien wie het effectiefst was.
![]() Christendom is een religie die opleeft bij vervolging. Misschien is gewoon laten doen de beste manier om er "vanaf te geraken"? |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan je ook geloof laten veinzen. De essentie van de macht van de kerk lijkt me echt louter van materiële aard. Ze waren werkgever, of de werkgevers speelden onder één hoedje. Citaat:
Maar het brokkelt af. Citaat:
Je outen als religieus wordt zelfs stilaan een nieuw taboe. Elk verstandig mens schaamt zich terecht om te bekennen dat hij in al die nonsens en hokuspokus gelooft. Blijven ingaan tegen die smerige nest! Waar het kan gerechtelijk vervolgen, en voor de rest ridiculiseren waar het mogelijk is. Na de heksenvervolgingen de pastoorsjacht, begot! Een koekje van eigen deeg.
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De nakomelingen van pastoors viseer ik niet. Is pastoor een geslacht? Hun seksuele voorkeur is strafbaar. Spaar me aub uw politiek correct gezwets.
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Europees Commissaris
|
![]() Religie is ook één van de discriminatiefactoren, hoor. Daar staat die etc. voor. Vrijheid van religie is een mensenrecht.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We hoeven niet van het christendom en zijn verwezenlijkingen af, we moeten van de club af die het monopolie erop claimt, en vooral moeten de bestuursleden van die club onschadelijk gemaakt worden.
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik voel weinig voor de katholieke hiërarchie, maar het katholieke geloof is ook een religie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen ze hun knieën kapot bidden, maar van de misdienaars moeten ze afblijven, en hun collegae aangeven die zulks niet kunnen. . Trouwens, bepleit jij vrijheid voor een religie die mensenoffers als ritueel beoefent?
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 19 april 2012 om 10:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|