Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 februari 2003, 16:25   #141
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe
Kijk eens aan! De grote pleitbezorger van een onafhankelijk West-Vlaanderen uit zijn afgrijnzen over de Kortrijkzanen! Blijkbaar is Wet-Vlaanderen toch niet zo "monocultureel" om uw eigen woorden eens te citeren. Afsplitsen die boel! Uw eigen kaartenhuisje stuikt in elkaar!
Als je mijn vorige posts gelezen hebt zul je ook gelezen hebben dat voor mijn part provincies op hun beurt federaties van streken moeten zijn, en streken op hun beurt federaties van gemeenten. Gemeenten die dit wensen mogen op hun beurt federaties van deelgemeenten zijn, en deelgemeenten die dit wensen mogen op hun beurt federaties van dorpen en wijken zijn. Ik ben namelijk voorstander van een van onder opgebouwd fraktaalfederalisme op basis van de vrije associatie: de oorspronkelijke bevolking beslist zelf in referenda over het van onderop aangaan van verbanden tot het nivo dat ze zelf wensen, en inzake de materies die ze zelf wensen. De plaatselijke oorspronkelijke bevolking dient trouwens over ALLE institutionele hervomingen het laatste woord te krijgen: autonomie, onafhankelijkheid, opgaan in grotere gehelen, staatshervormingen, bestuurlijke eenheden, bestuurlijke hervormingen, grondwetswijzigingen, wijzigingen van de kieswet,... De Vlaamse regering stelt van boven opgelegde stads- en plattelandsgewesten voor. Op het eerste gezicht staan die dichter bij de bevolking. Maar de centralistische manier waarop ze deze wil invullen komt eigenlijk neer op een pseudo-autonomie, waarbij de ondergeschikte besturen altijd een Vlaamse overheid als betuttelende schoonmoeder naast zich zouden hebben. Als ze echte autonomie zouden krijgen, dan zouden ze bijvoorbeeld het recht krijgen om een officieel statuut te geven aan plaatselijke streek- en minderheidstalen van inheemse oorsprong.

PS: Ik wil er toch eens op wijzen dat de verschillen binnen het staatkundig Vlaanderen groter zijn dan deze binnen West-Vlaanderen aangezien het een groter gebied en een grotere bevolking bestrijkt.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Doomy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 20:26   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy
Ook in sommige plaatsen die van het toerisme leven wordt de oorspronkelijke bevolking en haar plaatselijke jeugd sociaal verdrongen. Zo is het toeristisch centrum van Brugge zodanig duur geworden dat Bruggelingen daar niet meer leven of uitgaan. Je ziet ze daar alleen nog maar om te werken in de horekasektor.
Als u echt niet op de hoogte bent van de werkelijkheid, zwijg er dan over. U toont hiermee aan dat u niets van Brugge kent. Zelf heb ik een half jaar geleden een huis gezocht in en rond Brugge, en er moet gezegd worden dat de prijs gelijk loopt met die in andere steden als Kortrijk, Waregem, Oostende of Gent. Alleen is het zo dat men in Gent bijvoorbeeld een veel groter aanbod heeft in 19e eeuwse arbeidershuisjes, terwijl dat in Brugge niet het geval is (het eigenlijke centrum is veel kleiner, en in de andere parochies van Brugge gaat het meestal om woningen uit de jaren zeventig en tachtig). En om zelfs verder te gaan: in de hoofgemeente waar ik woon wordt er op dit ogenblik een appartementenblok gebouwd aan bijna dezelfde instapprijs als een appartementsgebouw aan de Maalse Steenweg te Brugge (prijs, kwaliteit en oppervlakte lopen bijna gelijk).

Alleen in enkele hoofdstraten van Brugge zijn de prijzen bijzonder hoog, maar daar gaat het niet zelden om een waardevol geschiedkundige gebouwen. Zo staat er rond de leien een volledig gerestaureerd herenhuis uit midden 19e eeuw (vier verdiepingen + zolder, garage en grote tuin, gericht op het zuiden) te koop voor 12 miljoen oude BF. Dat mag wel hoog zijn, in Gent betaal je eenzelfde prijs voor een dergelijk gebouw in de binnenstad.

En wat het uitgaan betreft, u weet gewoon niet waarover u spreekt. Heel mijn jeugd heb ik in Brugge uitgegaan; ik ken er alle kroegen, eethuisjes e.d. De prijzen zijn niet overdreven. Alleen op de markt moet je niet in de restaurants gaan dineren, want die zijn bijna uitsluitend op de toeristen gericht. Echter, al in de zijstraten aan de kant van De Post vind je verschillende kroegen en eethuisjes aan normale prijzen. Zelfs in de twee grote Zandstraten is alles aan normale prijs.

Neen, over Brugge heeft u me echt niets te leren. Uw discours is totaal foutief, en waarschijnlijk allemaal van horen zeggen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2003, 03:02   #143
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, over Brugge heeft u me echt niets te leren. Uw discours is totaal foutief, en waarschijnlijk allemaal van horen zeggen.
Ik weet dit van een oudere zuster van mij die al sinds de jaren 1980 in Brugge woont, alsook van haar dochters/mijn nichten die in Brugge zijn opgegroeid. Ook kennissen die in Brugge wonen hoor ik soms klagen over de arrogantie en lompheid van toeristen. Zij zullen het toch wel weten, zeker? Of beelden die zich dat allemaal maar in?

PS: Wat vind je dan trouwens van die rijke inwijkelingen uit het Vlaamse binnenland aan de West-Vlaamse kust die zich arrogant gedragen tegenover de oorspronkelijke bevolking? Of zijn die villa's die ze overal neerploffen ook maar inbeelding?
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben.

westhoek.jpg
Oud 7 februari 2003, 12:03   #144
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
... hoor ik soms klagen over de arrogantie en lompheid van toeristen. Zij zullen het toch wel weten, zeker? Of beelden die zich dat allemaal maar in?
Ja, maar dat was niet het punt dat u in uw vorig bericht meende te moeten maken. Trouwens, u merkt terecht op dat dit "soms" gebeurt. Er zijn inderdaad een aantal toeristen die zich onbehouwen gedragen, maar dat is een verschijnsel dat men overal aantreft. Sommige mensen menen immers dat ze in het buitenland niet meer vriendelijk en beleefd moeten zijn... Dat is geen specifiek verschijnsel voor de toeristen in Brugge.
Oud 7 februari 2003, 12:06   #145
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
PS: Wat vind je dan trouwens van die rijke inwijkelingen uit het Vlaamse binnenland aan de West-Vlaamse kust die zich arrogant gedragen tegenover de oorspronkelijke bevolking? Of zijn die villa's die ze overal neerploffen ook maar inbeelding?
Verkeerde stelling gebaseerd op scheefgetrokken perceptie van de werkelijkheid. Villa's worden niet zomaar "neergeploft"; daarvoor heeft men nog steeds een bouwvergunning nodig. Die wordt nog altijd afgeleverd door de plaatselijke verkozenen, politici die door de locale bevolking werden aangeduid. Wanneer er dan al eens zo'n villa wordt "neergeploft" dan ligt de schuld niet zozeer bij de "rijke inwijkelingen", maar bij de plaatselijke politici.

Arrogante mensen vindt men overal, niet alleen in de streken die u vernoemd. En dat alles heeft niets met de hele discussie te maken die we voeren.
Oud 7 februari 2003, 20:09   #146
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verkeerde stelling gebaseerd op scheefgetrokken perceptie van de werkelijkheid. Villa's worden niet zomaar "neergeploft"; daarvoor heeft men nog steeds een bouwvergunning nodig. Die wordt nog altijd afgeleverd door de plaatselijke verkozenen, politici die door de locale bevolking werden aangeduid. Wanneer er dan al eens zo'n villa wordt "neergeploft" dan ligt de schuld niet zozeer bij de "rijke inwijkelingen", maar bij de plaatselijke politici.¨
Niet moeilijk als de plaatselijke gemeenteraad steeds meer samengesteld is door rijke inwijkelingen verkozen door rijke inwijkelingen. Natuurlijk zullen ze zichzelf niets tekort doen. En wat bouwvergunningen betreft: de praktijk leert dat daar enorm mee kan gefoefeld worden. Ons kent ons, je weet wel?

westhoek.jpg
Oud 7 februari 2003, 20:23   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Niet moeilijk als de plaatselijke gemeenteraad steeds meer samengesteld is door rijke inwijkelingen verkozen door rijke inwijkelingen. Natuurlijk zullen ze zichzelf niets tekort doen. En wat bouwvergunningen betreft: de praktijk leert dat daar enorm mee kan gefoefeld worden. Ons kent ons, je weet wel?
Bijzonder zwak argument. Er zijn ook nog de gewestplannen, en tegenwoordig is het gefoefel niet meer vanzelfsprekend. En trouwens in de meeste landelijke dorpen achter de kuststreek is de "inheemse" bevolking nog steeds in de meerderheid (het achterland van Knokke-Heist ken ik tamelijk goed; ik baseer me daar voornamelijk op).

Maar misschien kunt u ons cijfers geven die het tegendeel bewijzen? Of gaat het hier weer over fantasierijke blablabla? Zoals over die beruchte transfers van West-Vlaanderen naar Antwerpen zoals u eens stelde?
Oud 7 februari 2003, 22:55   #148
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Als inwoner van Groot-Beernem vind ik het trouwens een schande dat rijke Bruggelingen de schaarse bouwgronden van mijn gewoonte opkopen om daar hun obscene villa's neer te poten waardoor de autochtone bevolking gedwongen wordt om uit te wijken. De nieuwste inwijkeling is éne Luc Goutry parlementair van de CD&V. Dat we dat zomaar over ons laten gaan!
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2003, 23:23   #149
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar misschien kunt u ons cijfers geven die het tegendeel bewijzen?
Om een idee te geven geef ik hier enkele cijfers van de kustgemeente Bredene. Op 31 december 2001 telde Bredene 14.484 inwoners. In vergelijking met het jaar voordien betekende dit een stijging met 191 eenheden. Het Bredens inwonersaantal is sedert 1972 met meer dan 50% of ruim 4.900 eenheden gestegen. De oorspronkelijke inwoners geraken stilletjesaan in de verdrukking.

westhoek.jpg
Oud 7 februari 2003, 23:31   #150
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc
Als inwoner van Groot-Beernem vind ik het trouwens een schande dat rijke Bruggelingen de schaarse bouwgronden van mijn gewoonte opkopen om daar hun obscene villa's neer te poten waardoor de autochtone bevolking gedwongen wordt om uit te wijken. De nieuwste inwijkeling is éne Luc Goutry parlementair van de CD&V. Dat we dat zomaar over ons laten gaan!
Tijdens de hoogdagen van L&H werden de huur- en koopprijzen voor vastgoed ook onbetaalbaar voor de inwoners van Ieper en omgeving omdat kapitaalkrachtige inwijkelingen tot driemaal de oorspronkelijke prijs ervoor wilden betalen. Voor een krot waar een boom door het dak groeide werd zelfs meer dan 10 miljoen oude Belgische Frank gevraagd! De oorspronkelijke inwoners moesten uitwijken naar andere gemeenten in de Westhoek of zelfs daarbuiten om nog iets betaalbaars te vinden. Nu zijn de prijzen na het L&H-debakel wel weer gezakt , maar ze liggen toch nog altijd een stuk hoger dan de oorspronkelijke prijzen.

westhoek.jpg
Oud 8 februari 2003, 08:23   #151
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Om een idee te geven geef ik hier enkele cijfers van de kustgemeente Bredene. Op 31 december 2001 telde Bredene 14.484 inwoners. In vergelijking met het jaar voordien betekende dit een stijging met 191 eenheden. Het Bredens inwonersaantal is sedert 1972 met meer dan 50% of ruim 4.900 eenheden gestegen. De oorspronkelijke inwoners geraken stilletjesaan in de verdrukking.
Volledig naast de zaak. In uw vorige berichten had u het over het achterlandgemeenten van de Vlaamse kust. En nu komt u aandraven met cijfers van een kustgemeente.

Niemand heeft ooit het tegengestelde beweert wat de kustgemeenten zelf betreft: er is inderdaad een grote inwijking, vooral van oudere en gepensioneerde mensen die hun oude dag aan de kust willen doorbrengen. Maar betekent dat de "oorspronkelijke bevolking" daardoor in verdrukking komt? U geeft ons immers geen cijfers van uitwijking van die bevolking; pas dan zouden we kunnen spreken over "verdrukking".

Wanneer een gemeente groeit, betekent dit nog geen verdrukking of uitwijking van de oorspronkelijke bevolking (en oorspronkelijk moet met een grote korrel zout worden genomen, daar er in ieder dorp of stad voortdurend mensen door verhuis en huwelijk bijkomen uit andere plaatsen). Als ik even nagaat wie er echt oorspronkelijk is in mijn dorp (u weet wel van die nauwelijks zevenhonderd mensen), dan merk ik dat meer dan één derde niet "echt oorspronkelijk" is. Een groot deel zijn mannen en vrouwen uit de omliggende dorpen die met iemand van hier trouwden, anderen verhuisden naar hier omdat ze een boerderij overnamen, weer anderen zoeken blijkbaar de rust in een afgelegen dorp (een familie uit Brugge kocht hier vorige week een huis). Wie is dan de "oorspronkelijke" bevolking??? Diegenen die een lange stamboom van onafgebroken verblijf kan voorleggen??? Iemand die tien generaties hier woonde en alleen trouwde met iemand uit het dorp zelf??? Binnen het woongebied van een volk zijn er altijd verschuivingen gebeurd. Dat is nu eenmaal zo.

Zo heeft een gemeente als Aalter (Oost-Vlaanderen) de afgelopen tien jaar een spectaculaire bevolkingsgroei gekend, die voornamelijk te weten is aan een grote instroom van jonge gezinnen die er willen wonen (ideaal gelegen: gelegen aan belangrijke verkeersassen als de treinlijn en autosnelweg Brugge-Gent, aanwezigheid van industrie met kanaalzone). Sedert 1980 is de bevolking met 40% gestegen. Niemand wordt er echter "verdrukt": er zijn allerlei nieuwe verkavelingen en appartementen bijgekomen. Kortrom, uw stelling als zou een bevolkingsaangroei onmiddellijk een verdrukking van de "oorspronkelijke" bevolking met zich mee brengen, is volkomen larie.

Maar goed, dat was even buiten de zaak. Nog even aanstippen dat die "oorspronkelijke bevolking" zelf de gronden ter beschikking stelt in de kuststeden om er een flatgebouw op te poten. Zo verkocht de plaatselijke roomijsboer van Nieuwpoort (geboren en getogen Nieuwpoortenaar!) de grond van zijn goeddraaiend winkel om daarop een heus appartament op te poten. Wordt hij nu plotseling verdrukt? Neen, in ruil krijgt hij de volledige benedenruimte, die weer als winkel zal worden ingericht, plus een appartement op de derde verdieping.

Om uw voorbeeld trouwens geloofwaardig te maken zou u ons de cijfers van de herkomst van de groei moeten geven. In die zin zijn uw cijfers waardeloos om er conclusies uit te trekken. Zo horen we te weten: (a) groei door natuurlijke aanvloei, (b) groei door inwijking uit omliggende gemeenten, (c) groei door inwijking uit West-Vlaanderen, (d) groei door inwijking uit andere Vlaamse provincies, (e) groei door inwijking uit Waalse provincies, (f) aantal sterfgevallen onder de "oorspronkelijke" en ingeweken bevolking, (g) uitwijking van de "oorspronkelijke" bevolking.
Oud 8 februari 2003, 08:34   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Als ze echte autonomie zouden krijgen, dan zouden ze bijvoorbeeld het recht krijgen om een officieel statuut te geven aan plaatselijke streek- en minderheidstalen van inheemse oorsprong.
Foute redenering.

Niemand vraagt de officialisering van de dialecten, tenzij enkele zonderlingen zoals u. Indien het tegendeel waar zou zijn, dan bestonden er al vele jaren verenigingen, werkgroepen of zelfs partijen die die betrachting zouden nastreven.

West-, Oost-Vlaamse, Brabantse en Limburgse dialecten zijn allemaal plaatselijke taaluitingen van die ene taal, nl. het Nederlands. Het spelletje over "streektalen" is al oud en het komt van de eerste generatie belgicisten. Zo stelde Charles Rogier dat er in Vlaanderen allerlei dialecten werden gesproken... zodanig dat het geen zin had het AN als ambtelijke taal in te voeren. Dat moest het Frans worden. Het gaat hier dus om hetzelfde argument, maar een beetje gerecycleerd. Maar de achterliggende idee is nog steeds het belgicistische gedachtengoed.
Oud 9 februari 2003, 02:35   #153
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Citaat:
Cijfers over de door hem zo graag aangehaalde geldstromen uit West-Vlaanderen naar Antwerpen, daarover zwijgt hij opeens echter in alle talen...
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 07:28   #154
Doomy
Minister-President

Doomy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In uw vorige berichten had u het over het achterlandgemeenten van de Vlaamse kust. En nu komt u aandraven met cijfers van een kustgemeente.
Ik denk dat ik altijd duidelijk geschreven heb over de West-Vlaamse kust en West-Vlaamse kustgemeenten. Van waar haal je dat van die achterlandsgemeenten?

Citaat:
Niemand heeft ooit het tegengestelde beweert wat de kustgemeenten zelf betreft: er is inderdaad een grote inwijking, vooral van oudere en gepensioneerde mensen die hun oude dag aan de kust willen doorbrengen. Maar betekent dat de "oorspronkelijke bevolking" daardoor in verdrukking komt?
Als ze onvriendelijk bejegend worden door inwijkelingen wel. Als de gewone West-Vlaming met een gemiddeld inkomen niet meer welkom is aan de kust (omdat het zogezegd een "frigoboxtoerist" is) of niet mag binnengaan in een plaatselijke diskoteek die door een niet-Westvlaming wordt uitgebaat (omdat "boerkes niet toegelaten zijn") komen ze duidelijk in de verdrukking. En hier spreek ik van eigen ondervinding.

Citaat:
Wie is dan de "oorspronkelijke" bevolking??? Diegenen die een lange stamboom van onafgebroken verblijf kan voorleggen??? Iemand die tien generaties hier woonde en alleen trouwde met iemand uit het dorp zelf??? Binnen het woongebied van een volk zijn er altijd verschuivingen gebeurd. Dat is nu eenmaal zo.
Degenen die er én geboren zijn én er opgegroeid zijn (en er dus tot aan hun meerderjarigheid gewoond hebben). Beide voorwaarden moeten samen vervuld zijn. Zij zijn degenen die met de plaats in kwestie opgegroeid zijn. In die zin is iemand met Noord-Afrikaanse ouders die hier geboren en opgegroeid is een oorspronkelijke inwoner, terwijl iemand die uit een andere streek binnen hetzelfde land komt een inwijkeling is. Wat mij betreft zijn inwijkelingen welkom, op voorwaarde dat ze de oorspronkelijke bevolking respekteren.

Citaat:
Nog even aanstippen dat die "oorspronkelijke bevolking" zelf de gronden ter beschikking stelt in de kuststeden om er een flatgebouw op te poten. Zo verkocht de plaatselijke roomijsboer van Nieuwpoort (geboren en getogen Nieuwpoortenaar!) de grond van zijn goeddraaiend winkel om daarop een heus appartament op te poten. Wordt hij nu plotseling verdrukt? Neen, in ruil krijgt hij de volledige benedenruimte, die weer als winkel zal worden ingericht, plus een appartement op de derde verdieping.
Dat kan je dan ook zeggen van de rand rond Brussel. Wat is dan -buiten het feit dat er daar ook nog eens een taalkonflikt bovenop komt- het verschil? Hetzelfde kan je ook zeggen van Kempense gemeenten met veel Nederlandse inwijkelingen. In wezen gaat het in zowel de rand rond Brussel als de West-Vlaamse kust als de Kempense gemeenten om een probleem van sociale verdringing van de minder kapitaalkrachtige bevolking.

westhoek.jpg
Oud 9 februari 2003, 14:05   #155
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Nog maar eens een voorbeeldje om aan te tonen dat er helemaal geen Belgische eenheid bestaat:

Voor de "Belgen" in het buitenland bestaan er twéé organisaties, eentje voor de Vlamingen en eentje voor de Franstaligen. Of wat dacht u? 8)

Voor de Vlamingen is dit "Vlamingen in de Wereld":
www.viw.be
Citaat:
Vlamingen in de Wereld (VIW) is een actief netwerk van Vlamingen over de hele wereld.
Wij willen een band smeden en onderhouden tussen Vlaanderen en al de uitgeweken Vlamingen in Europa en in alle continenten, emigranten en expats.

Er moeten zoveel mogelijk nuttige contacten ontstaan op economisch, cultureel, sociaal en gewoon menselijk vlak. VIW wil het goede imago van Vlaanderen in het buitenland verzorgen, via uitgeweken Vlamingen. VIW wil jongeren in Vlaanderen de mogelijkheden tonen van de grote wereld, van het internationale, in denken en in doen.

Zoals u ziet is er van "Belgie" weinig sprake
Voor de Franstaligen is dit "Union Francophone des belges �* l'étranger":
www.ufbe.be

Deze clubs werken volledig onafhankelijk van elkaar en organiseren eigen activiteiten. Er vinden geen gezamenlijke activiteiten plaats.

Naast deze overkoepelende organisaties zijn er nog een heleboel (semi-)privé organisaties zoals de "Vlaamse Clubs":

Vlaamse Club in Londen: www.vlaamseclublonden.com

Vlaamse Club in Luxemburg: www.vlaamseclub.lu

Vlaamse Club in New York: www.viwny.com

Ook bij deze clubs zijn er slechts heel weinig verwijzingen naar "Belgie". Zo wordt bijvoorbeeld 11 juli gevierd (zie hun activiteitenagenda) en er staat niks bij 21 juli.....

Sire, il n'y a pas de belges... Wie heeft dat nu nóg niet door!?
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 15:00   #156
Bruno*
Banneling

Bruno*'s schermafbeelding

Locatie: Koninkrijk België - Royaume de Belgique-Königreich Belgien
Stuur een bericht via MSN naar Bruno*
Standaard

Proficiat aan de N-VA die Walter Capieau op Senaats- en Kamerlijst zet.
Bruno* is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2003, 15:02   #157
Bruno*
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze clubs werken volledig onafhankelijk van elkaar en organiseren eigen activiteiten. Er vinden geen gezamenlijke activiteiten plaats.
Kwestie van rassenschande te vermijden.
Oud 9 februari 2003, 16:10   #158
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Citaat:
Kwestie van rassenschande te vermijden.
Natuurlijk, Tacitus, natuurlijk.
Oud 9 februari 2003, 16:17   #159
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tacitus
Proficiat aan de N-VA die Walter Capieau op Senaats- en Kamerlijst zet.
Tja, frustrerend hé, steeds meer bekende mensen gaan naar de N-VA!

Walter Capiau, de broer van Karel Van Noppen,... allemaal mogelijke stemmentrekkers!

Laat ze maar komen, Grietje!
Oud 9 februari 2003, 23:20   #160
Bruno*
Banneling

Standaard

Broer van Karel VN die zei "ik ben nog steeds geen Vl-nationalist".
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be