![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat heeft je warrig betoog over een dode koning daarmee te maken? En kun je volledig citeren? Wat gun je me nu eigenlijk, Ebertje? En wie zijn de meesten van dit forum dan? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Of wacht .. wij doen dat hier al eeuwen niet meer. Hoe zit dat dan met de nieuwkomers? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat is wat ik ontzettend mis: de vriendelijkheid bij deze mensen is ver zoek. In de bus, op straat, in de winkel, ... overal hetzelfde. Ze bekijken je niet, geen goedendag, geen helpende hand, een zitje in de bus wordt niet afgestaan voor een bejaarde dame of heer, er wordt enkel scheef en denigrerend naar je gekeken, alsof men een insect ziet, men kruipt je voor aan kassa's, als mensen moeten rechtstaan wegens plaatsgebrek zetten zij liever hun tassen op de stoeltjes, die ze zeker niet wegnemen, ... ook niet voor ouderen, een vrouw met een buggy wordt niet geholpen, ze zien enkel mekaar, je zal ze ook nooit ontmoeten in een autochtoon restaurant, bij een autochtone bakker, een autochtone slager, men houdt geen rekening met iets, zorgt voor geluidsoverlast door zeer hard te praten of te schreeuwen op straat, berispt de kinderen die mogelijk kattenkwaad aan het uithalen zijn niet, ze klagen alles aan, alles is hun te veel, zijn onverdraagzaam jegens onze feesten en gebruiken, ... Dat vind ik zo pijnlijk. Het laatste restje sociaal weefsel wat nog in onze geïndividualiseerde maatschappij overblijft, vervalt zo volledig. De publieke beeldvorming die ze geven, alle allochtonen, zowel van Oost-Europa als Noord-Afrika als Zwart Afrika, is dat het om een zeer kattig, kort, brutaal en fel soort mensen gaat die anderen enkel gebruiken in functie van zichzelf, en beginnen te klagen en te keer te gaan als een driftige peuter als ze hun zin niet krijgen... Dat is vrees ik ook de reden dat ze zoveel gedaan krijgen in dit land, waar de meeste blanke mensen bv niet op OCMW steun of spontane dienstverlening van openbare instanties moeten rekenen... ![]() Voor alle duidelijkheid, dit is iets wat ik vast heb gesteld over de jaren heen. Het is niet dat ik op basis daarvan bepaalde standpunten ga aanhangen. Ik stoor me er zelf niet heel erg aan, tenzij er voorvallen ontstaan waarbij ik me niet gerespecteerd voel in mijn integriteit wat helaas wel eens is gebeurd. Maar ik kan me voorstellen dat dit zeker voor oudere mensen die altijd in een bepaalde buurt zijn opgegroeid en daar ook iedereen kennen, moeilijk kan zijn.
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 22 april 2012 om 18:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat is flink van jou dat je het onderscheid maakt. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welnee.
Je kreeg aandacht genoeg vandaag. Te veel is ook niet goed, want je kan zo een volume aan antwoorden blijkbaar niet aan: ofwel lees je er over, ofwel begrijp je ze niet, ofwel haspel je ze door elkaar. Probeer volgende week nog eens.
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() Volgende week zal ze nog voor blok staan, want zal ze nog niet lezen wat er staat, zal het weer niet begrijpen en zal ze evenveel trollen als gewoonlijk.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Waarin u suggereert "leer die mensen eindelijk eens kennen". Kan daaruit niet het besluit worden getrokkent dat u meent dat een toename van contacten heilbrengend is in de relatie autochtonen/allochtonen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | ||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
0,5% van de wereldbevolking bezit 38,5% van alle rijkdom. Citaat:
Het ging over ons solidair systeem waarbij ook volwassenen zonder kinderen mee betalen aan onderwijs. Het is een systeem waarvoor we gestreden hebben en waar we allen samen aan gebouwd hebben en bouwen. Citaat:
Citaat:
Je ik wil gerust eens meekomen. Citaat:
Waarom zou jij geen rechthebbende zijn? Citaat:
Wist je dat niet? Citaat:
|
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb niets gezegd over een aantal of een toename. Het zijn wel die contacten die verrijkend kunnen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Banneling
|
![]() Dus in principe is een uitdieping van 1 enkel contact voldoende om iemands visie over allochtonen bij te stellen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Toch wel.
Citaat:
En de cijfers om je 'verwaarloosbare uitzonderingen' aan te tonen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Banneling
|
![]() Diegenen die al een contact hebben gehad met één van de 4000 Marokkanen in onze gevangenissen of 1 van de andere 5000 Marokkaanse dubbelpaspoortigen, zullen hun visie niet meer bijstellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Banneling
|
![]() als ik arti goed begrepen heb best�*�*t "dé moslim" totaal niet en zit dé marokkaan gewoon per ongeluk in het gevang.?
samen met dén iranier, en dén turk, en toevallig ook dén algerijn of dén egyptenaar... maar er is geen enkele mogelijke combinatie of verbinding mogelijk hé Arti? Buiten het feit dat ze nu toch per ongeluk allemaal toevallig besneden zijn zeker? Dat moéten dus Kellog's fanaten zijn! kan niet anders hé Filo? Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 22 april 2012 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De smeerlappen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Banneling
|
![]() Frankrijk : Marine Le Pen 20 % (hoogste score ooit)
Veelzeggend over le ras-le-bol met de "diversiteit".... |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @ Groentje,
Je kent de wijk Sledderlo in Genk? Vertel artisjok even wat daar zoal gebeurt als je als buitenstaander door die wijk rijdt met je auto. 't Is mogelijk dat ze daar nu wat 'geciviliseerder' geworden zijn, maar ik herinner me nog dat als je er met je auto door de straten reed, je geluk had als je geen glasschade opliep aan je auto, deuken en blutsen, van 't 'stenen gooien' had je gegarandeerd! Waarschijnlijk de moderne variant op 'stenigen'? Er te voet doorheen wandelen raad ik niet aan. Bussen hebben er politiebegeleiding, zonder rijden (reden iig) ze er niet doorheen. Is de situatie enigszins verbeterd?
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bedankt. (Hier is Sleddero vandaag: http://www.youtube.com/watch?v=CZj2K3qsQ7o ) Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 22 april 2012 om 20:40. |
|
![]() |
![]() |