Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 mei 2012, 11:45   #141
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fallen Angel Bekijk bericht
Nope, lees wat ik schrijf.
moslim - diabetes - vegetarisch

Citaat:
Vegetarisch is één van de talloze voorbeelden. Je hebt macrobiotisch, veganistisch, allelei diëten, etc.
Nu ja, dan krijgen die ook nul op het gedeelte proeven zeker? niet proeven = niet proeven. Gezondheidsredenen = toelaatbaar, sprookjes niet.

Citaat:
Er zijn zelfs zaken waar zware boetes en zelfs gevangenisstraf (als ik mij niet vergis) op staan moest een leeraar dat verplicht voorschotelen aan je kinderen.
ja hoor, drie jaar gevang om een stukje gekookte kip te laten proeven. Er zijn zelfs gevallen waarbij ze tot twintig jaar kregen.

Citaat:
Niemand verplicht hen om rund te eten.
niemand verplicht hen om varkensvlees te eten of om verdoofd geslacht rundsvlees te eten. Alleen EISEN ze dat ze hun eigen gemarteld vlees krijgen voorgeschoteld aan iedereen.

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 11:46.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:52   #142
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
niemand verplicht hen om varkensvlees te eten of om verdoofd geslacht rundsvlees te eten. Alleen EISEN ze dat ze hun eigen gemarteld vlees krijgen voorgeschoteld aan iedereen.
Hebt u uw openingspost gelezen?

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:56   #143
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu ja, dan krijgen die ook nul op het gedeelte proeven zeker? niet proeven = niet proeven. Gezondheidsredenen = toelaatbaar, sprookjes niet.
Nogmaals het gaat om een leeraar die kinderen iets verplicht om te eten.

Dit is hetgeen het probleem is. Al de rest is praat voor de vaak.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 11:59   #144
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
och, buiten de examens worden er geen puntjes meer gegeven? het gaat hoe langer hoe beter met de allochtoonse leerlingen zeker? zijn ze ondertussen al geslaagd?
...wat heeft dat gebrabbel precies te maken met het citaat van mij erboven? Heb ik ergens beweerd dat er geen punten gegeven worden buiten de examens? Me dunkt van niet.

Citaat:
het gaat over het zich houden aan de religieuze beperkingen die blijkbaar voor sommigen primeren boven de job.
Hoe hindert het zich houden aan de regel om enkel halalvlees te eten het uitvoeren van je job? Ik zie niet in hoe dat het geval zou zijn: het is perfect mogelijk om dat te doen zonder dat dat invloed heeft op je jobprestaties, of je toewijding aan je job. Je argument slaat dus nergens op, het gaat om twee naast mekaar staande zaken.

Citaat:
Of dacht je dat zo'n moslimjoenk dat op haar 12de al eist dat de juf halal kip serveert ineens mee ingepakt gaat teambuilden naar de vossemeren? Denk je dat ze mee een driedaagse workshop gaat doen, met een gemengd gezelschap? of denk je dat ze tijdens de ramadan de klanten van het bedrijf gaat entertainen met een heerlijke lunch?
Opnieuw: dingen die jij er bij sleurt, gebruik makend van de glazen bol die je blijkbaar ergens liggen hebt. Mijn gok: op dat laatste na zal ze dat allemaal doen: ze zit nu op een gemengde, katholieke school, wat betekent dat ze bijvoorbeeld ook de lessen katholieke godsdienst volgt. Je probeert haar en haar familie nu als een soort wannabe-Taliban af te schilderen, op basis van 1 incident, terwijl het eenvoudige feit dat deze vader z'n kinderen naar een katholieke school gestuurd heeft niet bepaald overeenstemt met het beeld van een extremistische moslim...

Mijn ervaring met moslimjongeren (ik sta al 12 jaar in het onderwijs) is dat zij er over het algemeen geen probleem van maken om mee te gaan op klasuitstappen, in gemengd gezelschap (de klas). Ze doen mee zoals iedereen. Het enige waar zij steeds weer zich aan houden is het dieet: zij zullen vaak gewoon die periode geen vlees eten, omdat dit niet halal is. Voor de rest doen ze overal aan mee, zonder problemen. Al de veronderstellingen die jij er bijsleurt worden dus NIET door mijn ervaringen ondersteund.

Die leerplandoelstellingen al gevonden?

Laatst gewijzigd door Scorpio : 5 mei 2012 om 12:15.
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:34   #145
F.B.
Parlementslid

Standaard

F.B. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:37   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
...en dat mag die leerkracht niet, punt.
Kunt u uw stelling aantonen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:45   #147
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Kunt u uw stelling aantonen?
Zoals ik eerder al gezegd heb, mag je enkel dingen evalueren die bijdragen tot het behalen of nastreven van een leerplandoelstelling. Dat lijkt me hier niet het geval te zijn. In het betreffende leerplan techniek ( http://ond.vvkso-ict.com/leerplannen...k-2010-017.pdf) wordt dat onder het puntje evaluatie ook nog eens herhaald (p.12). Het geven van een nul omwille van tuchtredenen (iemand die niet wil luisteren, taken te laat afgeeft, e.d.) mag bovendien ook niet.
Oud 5 mei 2012, 12:49   #148
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Leren dat smaak en structuur van vlees anders wordt als men het kookt of bakt mogen ze niet meer leren?
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:54   #149
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Leren dat smaak en structuur van vlees anders wordt als men het kookt of bakt mogen ze niet meer leren?
Leren wel, proeven niet (als ze dat niet willen).

In de biologieles over het voortplantingsstelsel laat je ze toch ook niet voelen?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2012, 12:54   #150
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder al gezegd heb, mag je enkel dingen evalueren die bijdragen tot het behalen of nastreven van een leerplandoelstelling. Dat lijkt me hier niet het geval te zijn. In het betreffende leerplan techniek ( http://ond.vvkso-ict.com/leerplannen...k-2010-017.pdf) wordt dat onder het puntje evaluatie ook nog eens herhaald (p.12). Het geven van een nul omwille van tuchtredenen (iemand die niet wil luisteren, taken te laat afgeeft, e.d.) mag bovendien ook niet.
het 0 krijgen omdat men niet wil proeven én bijgevolg ook niet kan bepalen hoe de structuur/smaak van gekookte kip is, is geen tuchtmaatregel, maar gewoon een 0 omdat men het antwoord op de vraag (na het proeven) niet kan beantwoorden.

Blijkbaar mogen ze van jou ondertussen ook geen tuchtmaatregelen meer nemen?

Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 5 mei 2012 om 12:55.
Oud 5 mei 2012, 12:55   #151
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tenzij je ze eerst rauwe kip laat proeven, leer je dat niemand aan door ze een stukje gebakken of gekookte kip te laten proeven. En ik mag hopen dat dat hier niet gebeurd is...
Oud 5 mei 2012, 12:57   #152
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
het 0 krijgen omdat men niet wil proeven én bijgevolg ook niet kan bepalen hoe de structuur/smaak van gekookte kip is, is geen tuchtmaatregel, maar gewoon een 0 omdat men het antwoord op de vraag (na het proeven) niet kan beantwoorden.
Het citaat in het leerplan graag. Voor de derde keer.

Citaat:
Blijkbaar mogen ze van jou ondertussen ook geen tuchtmaatregelen meer nemen?
Een nul geven is geen tuchtmaatregel. Straf schrijven, nablijven, strafstudie, uitsluiting, e.d. zijn tuchtmaatregelen. En daar heb jij mij niks over horen zeggen.
Oud 5 mei 2012, 12:57   #153
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij je ze eerst rauwe kip laat proeven, leer je dat niemand aan door ze een stukje gebakken of gekookte kip te laten proeven. En ik mag hopen dat dat hier niet gebeurd is...
ze leren wel hoe een stuk gekookte kip te beschrijven. allez, een stuk haram gekookte kip. Halal gekookte kip is blijkbaar anders.
Oud 5 mei 2012, 12:58   #154
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Het citaat in het leerplan graag. Voor de derde keer.

Een nul geven is geen tuchtmaatregel. Straf schrijven, nablijven, strafstudie, uitsluiting, e.d. zijn tuchtmaatregelen. En daar heb jij mij niks over horen zeggen.
vraag op het blad: beschrijf smaak en structuur van de kip nadat je die geproefd hebt. Antwoord: LEEG. punten : 0
Oud 5 mei 2012, 12:59   #155
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Zelf ben ik vegetariër en de halal-kwestie terzijde is het belachelijk dat de school je verplicht om een stuk vlees op te eten.
Oud 5 mei 2012, 13:03   #156
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
ze leren wel hoe een stuk gekookte kip te beschrijven. allez, een stuk haram gekookte kip.
Leerplandoelstelling? Vierde keer!

Citaat:
vraag op het blad: beschrijf smaak en structuur van de kip nadat je die geproefd hebt. Antwoord: LEEG. punten : 0
Leerplancitaat. Komaan, dit is echt niet zo'n moeilijk pricipe, ik heb je verdorie de link gegeven en alles. Als het niet in het leerplan staat, mag het niet geëvalueerd worden. Ook al voor de zoveelste keer.
Oud 5 mei 2012, 13:05   #157
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Doe geen moeite, Scorpio. Cynara is niet geïnteresseerd in de kern van de zaak. Zijn enige bedoeling is moslim bashing.
Oud 5 mei 2012, 13:07   #158
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Doe geen moeite, Scorpio. Cynara is niet geïnteresseerd in de kern van de zaak. Zijn enige bedoeling is moslim bashing.
hoezo moslimbashing? w�*�*rom wou ze niet meedoen? toch niet omdat Allah het zei? of wel soms?
Oud 5 mei 2012, 13:08   #159
Cynara Cardunculus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Zelf ben ik vegetariër en de halal-kwestie terzijde is het belachelijk dat de school je verplicht om een stuk vlees op te eten.
als ik jullie zo bezighoor vraag ik me af waarom wij indertijd tijdens de kooklessen zo netjes het door ons gekookte eten opaten. In feite had ik héél hard moeten gaan roepen dat ik geen gehakt lust.
Oud 5 mei 2012, 13:12   #160
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
hoezo moslimbashing? w�*�*rom wou ze niet meedoen? toch niet omdat Allah het zei? of wel soms?
QED
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be