![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Ik vraag me af wat er nu gepredikt wordt aan universiteiten, nu allicht de professoren ook te maken krijgen met hun multicul-ideaal ... en ze allemaal maatregelen moeten nemen als ze de spullen die ze de ene dag achterlaten, de volgende dag nog terug willen zien. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#143 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Een tijdje geleden werd Brussel als vierde geklasseerd op grond van het aantal moorden per inwoner. Nu da's fout. Vorig jaar werd gemeld dat er een 3-tal lijken uit het kanaal in Brussel werden gevist. Iemand uit de kanaalzone heeft me verteld dat het er tussen de 20 en de 30 waren, en die zijn zeker niet opgenomen in de statistieken. We leven in een land van leugens. En zo glijdt alles af. Wat over Leuven wordt vertelt heb ik horen vertellen over de plaats waar ik een paar jaar studeerde in Brussel. Nu wil je d'er gewoon niet komen, en is het in de statistieken de plaats met de meeste gewelddaden aan de metro. In kritiek geven ben je nooit op het juiste moment, het is te vroeg of te laat. In Belgie glijdt alles naar beneden, dus het is niet zozeer de situatie, maar de richting waarnaar het gaat. Lang geleden kwam ik voor het eerst in Sicilie, en er waren toen wel wat nasty plaatsen. Vlakbij waar we logeerden werd gewoon een vrouw op het strand verkracht, om zomaar iets te noemen. Je was opgelucht als je terug in Brussel was. De laatste keer dat ik er was, was 2 jaar geleden, met 2 van m'n bengels. Wel ik was opgelucht op Sicilie te zijn, waar de verloedering er niet meer is, en het in de goeie richting gaat. Landen en terug zijn in Brussel was een hoogst deprimerende aangelegenheid. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jij hangt hier het ene broodje aap na het andere op. Moest ik niet beter weten ik zou denken dat Leuven een Brussel ghetto geworden is.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 24 mei 2012 om 08:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Gouverneur
|
![]() Ik ben er dit jaar regelmatig geweest. De dingen die jij beschreef heb ik nooit of te nimmer meegemaakt. Ook niet op minder drukke momenten. Zelfs niet na middernacht op de Brusselsestraat. Het enige wat ik zag waren dronken studenten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
|
![]() Was je zat toen je die laatste post schreef of is je toetsenbord kapot?
![]() Enne, ik moet wel zeggen, je hebt wel een beetje een hoge dunk van jezelf. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
|
![]() Citaat:
Het heeft een rok en ze geven het aandacht. Simple as that. (GSM-touchscreen, hobbeltrein ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mmm, 'k Ga toch eens terug wat meer in Leuven moeten rondhangen, precies. Eens zien of ik ergens een blonde vlinder met een rokje zie rondfladderen. ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Vreemdeling
|
![]() Even wat niet leven in deze draad blazen!
![]() Afgelopen nacht hoorde ik enkele harde bonzen in de Parijsstraat, en besloot om een kijkje te nemen uit m’n raam. Daar zag ik drie buitenlanders nogal verdacht aan een krantenwinkel rondhangen. Ze waren de ingang van de winkel aan het inspecteren en één ervan had zwarte handschoenen aan. Ik kon dus al wel raden welke intenties ze hadden. Van zodra de kust weer veilig was -zelfs in de nachtelijke uurtjes zie je hier nog tamelijk wat volk passeren, want de Oude markt is vlakbij- begonnen ze weer tegen het rolluik te stampen. Per toeval zie ik in de verte een combi patrouilleren, en ik beslis om snel naar beneden te lopen. Eens beneden zie ik één van de inbrekers mijn richting uitwandelen terwijl ik teken doe naar de combi. Ik doe mijn verhaal en wijs de verdachte aan. De politie vertelt me dat hij geen onbekende is, en dat ze de winkel zullen controleren. Ik wandel terug naar mijn raam om het tafereel gade te slaan. Er komt al snel een persoon tevoorschijn uit de deur in het rolluik. Hij stond in de kleine opening tussen het rolluik en de onbeschadigde glazen deur van de winkel. Ze vragen zijn ID kaart die hij wonderbaarlijk genoeg niet (bij)heeft en vragen hem wat hij daar stond te doen. “Aan het plassen” was zijn zwakke excuus. Ze fouilleren hem vluchtig en hij wordt weggestuurd door de politie met de ‘bedreigende’ woorden: “En dat we U hier niet meer terug zien”. Een boete voor wildplassen zat er zelfs niet in, of telt dat niet meer als je achter een ingetrapte rolluik staat? ![]() Binnen de 10 minuten zie ik weer twee buitenlanders tegen de ingang stampen, en nu hoor ik ook het glas van de tweede deur breken. Ik bel naar 112 en leg het verhaal uit aan de telefonist. Hij schakelt me door naar zone Leuven. Daar doe ik opnieuw het verhaal -kwestie van geen tijd te verliezen- en moet een reeks vragen beantwoorden. Dit duurde enkele minuten tot ze uiteindelijk een patrouille sturen. Ik moet me beschikbaar houden voor een eventuele verklaring, en ga nogmaals naar beneden eens ze zijn aangekomen. Daar zie ik dat ze de persoon die me de eerste keer passeerde hebben tegengehouden samen met een andere buitenlander die ik niet eerder had gezien. Helaas waren beide de wacht aan het houden vermoed ik, en was er nog niemand kunnen binnendringen in de winkel. De overige daders waren opnieuw ontkomen. Ik hoor op een afstand dat beide personen illegaal in ons land verblijven en dat elke aanwezige agent (6 op dit moment) de ‘deurenstamper’ Hassan al minstens 15 keer heeft opgepakt. Hij gaat in verwoede discussie in héél gebroken Nederlands en Frans. Ik zie dat ze niet goed weten wat nu te doen, totdat ze uiteindelijk beslissen om beide personen mee te nemen naar het commissariaat. Hassan vliegt een nachtje in de cel, hoewel dat waarschijnlijk maar enkele uurtjes zal zijn aangezien het al half 5 was. ![]() Waar zullen ze de volgende keer toeslaan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
|
![]() Nu is de Alma zelfs al overvallen, gewoon zonder wapens, ... geld uit de kassa gegraaid op een minder bewaakt moment.
Wie verwacht zich daar nu ook aan in een studentenrestaurant?? Wtf ... wtf ... :-/ Volgens mij ziet Leuven er binnenkort uit zoals Spanje: dikke een soort van zeer harde tralies met kleine vakjes voor iedere winkeletalage en zelfs huisdeuren, die je af en op kan rollen. Dit is toch te gek voor woorden? Die mensen komen hier gewoon alles graaien. Dan lees ik in de metro van vandaag dat één op tien kinderen in armoede zou leven... Het verhaal gaat verder over hoe erg dit wel niet is en hoezeer dit kan leiden tot sociale uitsluiting... Nu weten wij allen dat bepaalde groepen echter zeer bewust kiezen voor wat wij volgens onze normen "arm" noemen: namelijk leven van een leefloon of uitkering, het laagste inkomen wat je kan overkomen in deze geciviliseerde zorgsamenleving ... Men kiést hier echter voor, door naar hier te emigreren. Men verkiest dat wat wij armoede noemen, boven hun leven daar ... We weten ook allemaal, dat die arme migrantenkindjes in de praktijk niet op de kin kloppen zoals het artikel laat uitschijnen, maar eerder op hun "rijke" buurjongetje zullen kloppen of een voorbijganger en passant zullen beroven van haar handtas ... Verderop in het artikel gaat het plots enkel over migranten. België wordt plots aan de schandpaal genageld omdat bij migranten de kinderarmoede blijkbaar vreemd genoeg en tot ieders onthutsing - want we weten toch allemaal dat migranten hier komen om te werken en goed functioneren op de arbeidsmarkt, hier ook de nodige capaciteiten voor hebben of deze desgewenst aanleren, ... - 1 op 5 is. Aan dié, wordt er dan wijselijk besloten, kinderarmoede bij die groep, moét België iets doen, wordt er dan besloten door een UNICEF-medewerkster! De andere armen, namelijk de autochtone armen, die vaak ècht armen zijn, mogen in de koude blijven staan ... Alsjeblieft zeg ... je moet het maar durven. En dan pretenderen een organisatie te zijn "voor de mensen" zonder onderscheid of discriminatie. Dit is toch te maf voor woorden? En dit wordt dan politiek-correct genoemd? Er wordt duidelijk onderscheid gemaakt op basis van afkomst of ras en niemand die daar over valt? Ongelofelijk... Het is zeer ver gekomen in dit land zeg ik dan ... Door de warmte ben ik overigens de studentenstad en mijn klein kamertje daarin ontvlucht. Straks keer ik echter weder. Toch even een rust om hier niet constant door vervelende migranten aangegaapt te worden, geen geschreeuw, geroep, getier te horen, niemand te zien spuwen voor je voeten, niemand te horen rochelen, mensen die het niet nodig vinden om op de bus bijna op je schoot te gaan zitten, de halve bus inpalmen met één groep of gezin, die niet hun hand per se willen leggen waar jij de jouwe legt en die er dus maar gewoon in alle ernst over leggen ![]() ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 mei 2012 om 12:40. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
|
![]() Citaat:
Wat een verhaal ... Moest je dit een halfjaar geleden hebben geschreven, zou ik mogelijks hebben gedacht dat je een fantast was die bepaalde bevolkingsgroepen wou zwartmaken ... Nu weet ik echter dat niets minder waar is ... Je hebt zeer goed en moedig gehandeld. Chapeau daarvoor. Dat noem ik pas goed staatsburgerschap waarvoor je een eervolle vermelding zou moeten krijgen, incluis van de uitbater van de zaak. Ik denk dat veel mensen het niet meer zouden zitten deze moeite nog te doen. ![]() Een schande dat de politie in dit land het blijkbaar zelfs al niet meer ziet zitten om hiertegen op te treden en moedwillig buiten spel wordt gezet ... Tegen illegalen met hun zevenhonderd namen kan men niks doen blijkbaar. Gezellig ... Als men al deze mensen eens actief zou opsporen en buitengooien hé ... Die hebben het zich in Leuven ideaal gevonden: een zeer gezellige en compleet onbewaakte stad. Waarom? Er is nooit criminaliteit geweest en het bestond enkel uit studenten die er plezier wilden maken ... Resultaat is een vrijheid - blijheid stad waar weinig beveiligd wordt ... en waar ze dus goed hun slag kunnen slaan. Vroeger kon je als je op stap ging je jas met portefeuille en gsm in laten hangen of op een hoop leggen op de plek waar je op stap was. Niets geen zorgen verder ... Nu kan je zelfs nog niet gerust zijn als je een gesloten handtas meeneemt met alles erin en die constant met je leven bewaakt, waardoor amusement ook al ver zoek is ... (als je constant op moet letten). ![]()
Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 30 mei 2012 om 12:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Europees Commissaris
|
![]() Tijdens Leuven in scene zag het aan de Dirk Boutslaan letterleijk zwart van het volk. Aan het grasparkje aan de leie kon je met moeite 1 blanke ontdekken. Op de bruul zag je veel gehoofddoekte vrouwen met hun nest. Wat me niet echt verbaasde aangezien het één van de minst boeiende evenementen was van Leuven in scene. leuk als je een kroost hebt maar om te zeggen daarvoor een speciale dag uit van te maken? Eerder iets als je daar lokaal woont.
Wat me verder opviel was dat er amper allochtonen waren in het stadspark, ladeuze en oude markt. Op den keizersberg kon je hen echter wel gemakkelijk identificeren. Niet op het evenement zelf maar aan de inkom, veel lawaai.
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu, dat probleem lijkt me toch wel fel opgeblazen ook. Ik woon ondertussen acht jaar in Leuven en ga regelmatig uit. Ben nog nooit met onveiligheid geconfronteerd, en heb me nog nooit onveilig gevoeld. Ja, er wordt af en toe gevochten op de Oude Markt maar dat is doorgaans krapuul onderling, dus daar heb ik geen last van. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ge moet u niet laten doen.
Dat klinkt als een bedreiging, alsof hij u gaat zoeken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
|
![]() -onlangs is een kennis van me in elkaar geslagen aan het station van leuven (in de diestsestraat).
-Niet zoveel eerder dan dat voorval, werd tevens een andere kennis aangevallen met een bijl nabij de apotheker van dienst van heverlee (aan de spoorweg) terwijl die pijnstillers ging halen voor z'n zwangere vrouw (die in de auto zat). Met dat deze een vechtsport kent heeft hij zichzelf kunnen verdedigen en is de dader afgedropen (politie heeft hem niet kunnen pakken). -Ik heb op een donderdagavond gezien hoe er iemand in de bondgenotenlaan, wandelend met z'n vriendin, zonder enige aanleiding een schop van jewelste in z'n nek kreeg van een stel jongeren (ik vermoed dat het gefilmed werd met gsm)... de vriendin trok hem door.. en gelukkig maar... had hij teruggeslagen denk ik niet dat hij nog kon wandelen vandaag. Leuke noot: Autochtone omstaanders stonden erbij, keken er naar en wandelden gehaast door. Dit alles op zo'n 6 maanden eigenlijk... daarvoor heb ik er in 3 jaar nooit gehoord over dit soort toestanden. oorzaak: opgefokt crapuul dat uit brussel & mechelen komt afzakken naar leuven
NEE tegen assimilatie! NEE tegen racisme! Laatst gewijzigd door Raven : 30 mei 2012 om 16:22. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 |
Minister
|
![]() Chicago aan de Dijle zeg ik je.
Het is onhoudbaar. Koop een geweer en kom niet meer buiten zonder pepperspray. Zo erg dat het is in Leuven joh. Vandaag al 3 keer overvallen.
![]() |
#159 |
|
![]() Er is iets van aan, maar ik moet wel zeggen dat je een dergelijke draad over bijna elke centrumstad van Vlaanderen zou kunnen openen. Zelf heb ik er ook nog geen last van gehad.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
|
![]() Citaat:
![]() Fuck, dat zijn echt Amerikaanse toestanden, erger dan de ghetto... Een bijl ?? Heverlee?? Station?? Bondgenotenlaan schop in de nek?? Zoiets kan hééééééééél anders aflopen ... En het lijkt dat het zo eens moet aflopen ooit, en zelfs dan nog zal niemand wakkerschieten. ![]() Fantastisch toch, ons juridisch beleid. En zo werkzaam. :-/ Wie zijn die mensen eigenlijk vraag ik me af? Illegalen? Nieuwe migranten? Hebben ze een bepaalde nationaliteit? Is het dezelfde groep als die vroeger naar de zwembaden ging om daar alles kort en klein te slaan en voor ongeziene taferelen te zorgen die tijdelijk Vlaanderen wakkerschudde? Zoals ik reeds zei. Ik zie hier veel gehoofddoekte vrouwen, maar ze storen me niet. Net als hun mannen lijken ze ondanks hun hoofddoek relatief geïntegreerd en willen ze gewoon een leuk en gezellig leventje hier en een goede toekomst voor hun kinderen ... Het zijn zeker niet zij die zorgen voor deze overlast. Ook de mannen die ze bij zich hebben, lijken vaak heel rustige en eerder zorgzame en verzorgde types dan iets anders ...
![]() |
![]() |