![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Satan is Hebreeuws voor 'lasteraar', 'tegenstrever', 'aanklager'....
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() de naam doet het nog steeds
![]()
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Hier een artikel van David Icke over Satanisme.
Citaat:
http://loveforlife.com.au/node/7118
Laatst gewijzigd door exodus : 22 mei 2012 om 15:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is dat soort satanisme, dat van die netwerken, ook een soort hierarchisch controlesysteem, net zoals alle religies dat zijn. Je hebt ook publieke fronten, waarvan sommige leden van de publieke fronten zich zelfs niet bewust zijn van een diepere tak. Die netwerken werken zoals geheime genootschappen, met verschillende graden van inwijding. Diegene aan de top hoeven zelfs niet in een satanische god te geloven, dat zijn verhaaltjes die weggelegd zijn voor de lagere graden. Wat wel een feit is, is dat ze zichzelf "te goed doen" aan rituelen, waarvan sommige met mensenoffers en dikwijls kinderoffers. De redenen daarvoor gaan het mainstream petje ver te boven. Uiteindelijk werken ze, zoals in vele geheime genootschappen, met een aspect van de grotere realiteit, bijvoorbeeld het werken met energie. Kindermisbruik heeft ook een energetische component. De misbruiker steelt energie van het kind voor zijn eigen rush. De misbruikers hoeft zichzelf daar niet eens bewust van te zijn, dit gebeurt ook onbewust, maar wees maar zeker dat ze in de hoge graden dit maar al te goed weten en ook actief nastreven. Zoals in het artikel staat: Citaat:
Ik wil hierbij wel zeggen dat zij bezig zijn met lagere energien, ze spelen in de schaduwen. In de hogere realiteiten van Liefde kunnen zij niet bestaan. De uiteindelijke bron is Liefde. Het kwaad dat wij kennen in onze wereld is slechts een aspect van de dualiteit van onze wereld. In de hogere realiteiten bestaat dit niet en wordt het kwaad aanzien als een illusie. Het kwaad is eigenlijk het ontkennen en afzetten tegen de hogere aard van het universum. Dat zal de kinderverkrachters en de wezens die hun aansturen echter geen bal schelen, zijn genieten maar al te graag van de lagere energien en de controle die het hun geeft.
Laatst gewijzigd door exodus : 22 mei 2012 om 16:54. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Idem hier.
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() In the Semetic West they call him Satan, in the East, the rig veda, it is the Asura of Light who fell into darkness to illuminate it.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De leden van the church of satan geven echter zelf toe NIET in een duivel te geloven, sterker nog ze beschouwen het hele 'concept' van offers brengen nu net iets typisch christelijk en vinden de toepassing hiervan compleet verkeerd! Hun filosofie is inderdaad te herleiden tot een vorm van hedonistisch libertarische levensstijl...niet meer maar ook niet minder ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gaat wel iets verder dan dat. LaVey was o.a. beïnvloed door het thelemisme van Crowley. Die filosofie is gebaseerd op de Vrije Wil (eigenlijk uw diepste natuur), de Liefde en het goddelijke van ieder individu. Voor het satanisme en het thelemisme is elk individu zijn eigen god die aan zichzelf moet werken. Uit het goddelijke vloeit ook een soort van egalitarisme voort (iedereen gelijkwaardig maar niet gelijk).
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De asymmetrie die je de discussie probeert op te leggen is opvallend. Je verwacht van "ons" dat we twee uur verknoeien aan het bekijken van jouw "argumenten" (je schrijft zelfs dat "skeptici hier niet terugkomen vooraleer ze onderstaande drie documentaires bekeken hebben"). Maar zelf vind je geen 10 minuten om in klare bewoordingen uit te leggen wat jouw stelling is en hoe en waar deze films deze stelling bekrachtigen. En uiteraard weiger je pertinent om het even welk materiaal te bestuderen dat jouw wereldbeeld naar de prullenbak verwijst. Tijd om wazige teksten te plegen over de "hogere aard van het universum" en magische "wezens" die de wereld aansturen heb je dan weer wel. In de middeleeuwen kon je zo misschien nog discussiëren, nu pakt het niet, echt niet. Bovendien laat je in de post hierboven zelfs je bewering weg, en herhaalt gewoon de links. Terug dus naar de oorspronkelijke post, waar naast branie ook een stelling stond. Citaat:
De eerste reportage (niet van ARD, maar van N24) gaat blijkbaar over kindermisbruik, ook in groep. Ik heb niet de hele reportage bekeken, enkel de eerste 15 minuten. Bewijzen van jouw stelling heb ik daar niet in gevonden. Niemand ontkent het bestaan van pedofilie, pedofiele netwerken, kindermisbruik, ... Jouw beweringen dat dit deel uitmaakt van een groots complot van duistere machten die we wereld aansturen worden in het eerste deel van de reportage echter niet bewezen. Misschien later wel, je kan eens verwijzen naar waar in de film jouw beweringen bewezen worden. Terug bij af dus. Stemmingmakerij en wazige new age gebrabbel hebben we gehad. Duidelijke onderbouwde stellingen niet. Citaat:
Wel het inhoudsloos gebrabbel over lagere energieën en hogere realiteiten. (Samen met het herhalen van je mantra's, maar een mantra blijvenherhalen is ook al geen bewijs. Het lijkt meer op een poging jezelf te overtuigen.)
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2012 om 07:46. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Ga je het doen of niet?
Laatst gewijzigd door exodus : 23 mei 2012 om 08:29. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien, maar jij doet dat niet.
Citaat:
Beide gevallen ken ik, en ik weet dat er nooit iets hard werd gemaakt van de straffe beweringen. En als jij het mag mag ik het ook. Ik daag je uit (om te beginnen) volgende boeken te lezen: The Demon-Haunted World van Carl Sagan. De ongelovige Thomas heeft een punt van Johan Braeckman en Maarten Boudry. "Kom niet terug voor je ze gelezen hebt!" ![]() Citaat:
![]() Geef zelf de specifieke feiten die jouw stelling onderbouwen (en verwijs eventueel naar minuut zoveel in de documentaire). En ga jij de boeken die ik hierboven vermeldde lezen? Ga jij het doen? En neen, ik zal me niet laten hersenspoelen door jouw filmpjes. ![]() Ik trek bovendien geen conclusies, ik merk op dat het begin van de documentaire weinig met jouw beweringen vandoen heeft. Het is aan jouw om jouw argumentatie te brengen, niet omgekeerd.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2012 om 09:03. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
Als Sagan het daarover heeft mag je altijd eens dat ingescande deel van je boek mij bezorgen. Citaat:
Ik zal ook niet verwijzen naar minuut zoveel, je moet het geheel bekijken. En als je het wil weten bekijk ze dan en evalueer voor jezelf als wat wij zeggen waar is. Nu ben je blijkbaar niet bereid van die te bekijken, houdt dan gewoon je mond. Zo simpel is het. Je kan niet oordelen vooraleer je de feiten bekeken hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
|
![]() Citaat:
![]() Jij moet trouwens niet meer komen spreken over goed onderzoek en de wetenschappelijke methode, als je dan één derde van een documentaire al afhaakt.
Laatst gewijzigd door exodus : 23 mei 2012 om 09:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
a) X is niet waar. b) ik heb geen bewijzen van X gekregen. Citaat:
![]() Toen ik dat boek in de thread over hallucinaties bracht weigerde je eveneens het boek te lezen. (Weer die asymmetrie: "wij" moeten naar jouw propaganda kijken, jij moet geen degelijk onderbouwde werken in beschouwing nemen, omdat ze jouw wereldbeeld genadeloos de prullenbak inwerken). Citaat:
Citaat:
![]() De feiten over Franklin en getuige X ken ik al lang. Als jij nieuwe feiten hebt, breng ze gerust.
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom zou ik dan kijken naar filmpjes over onderwerpen die ik ken en waarvan ik weet dat ze geen harde feiten bevatten? Wat die documentaire van N24 betreft, je bent zelf niet in staat om aan te geven wat daar zo specifiek jouw stellingen bekrachtigt. Ik zie dan ook geen speciale reden om er verder naar te kijken. De onderwerpen kindermisbruik, pedofiele netwerken, ed zijn helaas welbekend.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 23 mei 2012 om 09:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We zijn voor de rest helemaal akkoord met uw post, het zoeken naar hun duivel e.d. is iets wat religieuzen bezighoudt, mensen die 'in league with satan' meebrullen weten dat het om te lachen is.
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 23 mei 2012 om 09:27. |
|
![]() |
![]() |