Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juni 2012, 11:26   #141
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Meningen komend van mensen die een situatie beoordelen op basis van krantenartikels, zeker in een politiek geladen situatie, zijn, denk ik overbodig. Vooral omdat zij het volgende doen:

Door het veelvuldig uiten van zulke, vaak ondoordachte en weinig empathische, meningen, zorgt men ervoor dat de slachtoffers, die om een of andere reden (en die zijn er veel!) niet meteen naar buiten zijn gekomen met wat er gebeurd is, dit nog onwaarschijnlijker zullen laten gebeuren, in angst voor een reactie zoals "had je maar meteen ermee uit moeten komen, nu heb je sowieso bijbedoelingen".

Dit is niet slecht bedoeld. Dit is enkel een raad die ik probeer te geven vanuit een hoek die helaas te weinig begrepen wordt, met zeer rampzalige gevolgen.
Probeer je in te leven in mensen, en denk eraan dat elke handeling gevolgen kan hebben. Ik denk niet dat jij een slecht mens bent, en ik hoop dat je hier iets aan hebt.
Je overdrijft! niemand eist dat je daags nadien naar de vertrouwenspersoon moet gaan. Tenzij het gaat over verkrachting valt er ook niets "aan te geven" bij politie.
Maar twintig jaar later krantenkoppen halen en in TV programma's je verhaal komen doen omdat (ik citeer haar) "Vandendriesche niet als burgemeester geschikt was" is er écht wel ver over.
Dan nog snel een ander gevalleke van een overspelig koppel dat jarenlang tussen de lakens kroop maar een vervelende situatie kreeg toen het "af" was, terwijl de dader dement in een bejaardentehuis zit, lijkt me nu ook niet bepaald gevrijwaard van enig sensatie-genoegen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:31   #142
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dit klopt niet.
Dit klopt wel degelijk....er blijven natuurlijk uitzonderingen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:31   #143
Восход-1
Banneling

Standaard

Oordelen op basis van wat men ziet en hoort, en dan conclusies trekken over hoe het "hoort te zijn".
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 11:33   #144
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
On topic, het is zeer positief dat er vijandig wordt gereageerd op agressieve daden van primitievelingen. Maar het zou leuk zijn moest dit niet gebruikt worden voor goedpraten van dergelijk gedrag in eigen kringen. De eerlijkheid van je betoog wordt hierdoor ondermijnd.
graag een bewijs daarvan...
Oud 6 juni 2012, 11:35   #145
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oordelen op basis van wat men ziet en hoort, en dan conclusies trekken over hoe het "hoort te zijn".
een juryuitspraak noemt men dat in gerechtskringen...

wat is uw punt eigenlijk ?..zwijgen over verkrachtingen tot je zelf een lul in je reet hebt gevoeld ?
Oud 6 juni 2012, 11:36   #146
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
graag een bewijs daarvan...
Citaat:
Volgens mij komen 99% van de vrouwen liever PVDD in een donkere steeg tegen dan een groepje verrijkers...
Dat de straatjongeren erg(er) zijn, betekent niet dat PVDD "wel best ok" is.
Oud 6 juni 2012, 11:37   #147
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is uw punt eigenlijk ?..zwijgen over verkrachtingen tot je zelf een lul in je reet hebt gevoeld ?
Misschien geen slecht idee. Anders komt er toch vooringenomenheid uit. Ik dacht dat jij een redelijk mens was, maar het bleek niet zo te zijn.
Oud 6 juni 2012, 11:50   #148
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien geen slecht idee. Anders komt er toch vooringenomenheid uit. Ik dacht dat jij een redelijk mens was, maar het bleek niet zo te zijn.
zever...

De enige onredelijke in dit debat bent u...u breekt de basis van de democratie af tot op de grond door te stellen dat alleen exclusieve ingewijden mogen oordelen...

ruik ik ergens een dubbelnicker ?

Gelukkig is de werkelijkheid heel anders en worden politici en hun kiezers en jury's en rechters samengesteld uit het volk...
Oud 6 juni 2012, 11:52   #149
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat de straatjongeren erg(er) zijn, betekent niet dat PVDD "wel best ok" is.
Quote ?
linkje ?
bron ?

waar dat beweerd werd/wordt ?

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 6 juni 2012 om 12:07.
Oud 6 juni 2012, 13:19   #150
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Ja, dat is toch wel een beetje te oud voor mij. 'Jonge zus van djimi' zag ik anders direct zitten, is dat geen compliment?

...
Bedankt voor 't compliment

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:26   #151
Demper
Secretaris-Generaal VN

Demper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Tiens, jij verdedigt toch het Westen?
Laat eens het achterste van je tong zien, ipv altijd in de marge te staan wauwelen.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:30   #152
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is o zo typisch dat heerschappen als Edina, Восход-1 en Kallikles er PVDD moeten bijsleuren.

"Ziede wel, jullie doen dat ook, dus onze verrijkers mogen dat nog veel meer doen."

Goedpraterij van het walgelijkste soort.
Eigen volk eerst onder multiculturalisten en allochtonen.
Oud 6 juni 2012, 14:37   #153
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Ze mogen zij zeggen wat ze willen op de website van Hollaback!
In de reportage is het overduidelijk dat het om allochtonen gaat die er dergelijk gedrag op nahouden. Ze mogen bij Hollaback! zo politiek correct zijn als ze willen, de waarheid is de waarheid als het over Brussel gaat.

Denk liever eens twee minuten na voor je andere mensen racisme zit aan te wrijven. Als de waarheid racistisch is, tja, dan zijn er wel degelijk "verbanden" te zien.
Het is duidelijk dat jij de boodschap van hollaback niet begrijpt. Niemand ontkent dat ook sommige allochtonen zich bezondigen aan seksuele intimidatie. Het punt dat zij maken is net dat het alomtegenwoordig is. Het komt voor in alle sociale klassen, in alle culturen en in alle landen. Hollaback is dan ook een internationale beweging.

Citaat:
Ik persoonlijk heb mij overduidelijk uitgesproken tegen Pol Vandendriessche, daar staan de bewijzen van op dit forum. Ik ben tegen elke vorm van seksuele intimidatie, door eendert wie.
Indien u de poblematiek niet zou misbruiken voor andere doeleinden, dan zou u dat sieren.

Citaat:
Er is natuurlijk wel enig verschil tussen het buitensporig geflirt van Pol, en een Afrikaan die in een wasserette publiekelijk zit te masturberen als er een vrouw binnenkomt.
Straks ga je nog beweren dat publiekelijk masturberen schering en inslag is bij Afrikanen... of dat exhibitionisme niet voorkomt bij autochtonen. Een beetje ernstig blijven hé!

Natuurlijk zijn er gradaties. Iemand nafluiten, toeroepen dat je ze mooi vindt of haar telefoonnummer vragen (toch wel het gros van de feiten) is van een andere categorie als iemand hoer noemen. En dat is dan weer van een andere categorie als iemand betasten zoals PVDD deed. Dat je dat "buitensporig geflirt" noemt vind ik eigenlijk wel veelzeggend.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 14:43   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het moet frustrerend zijn voor politiek correcte linkies maar bij bepaalde misdrijven zijn bepaalde groepen de ontegensprekelijke gangmakers en hoort die problematiek wel degelijk thuis in de I&I draad omdat het een 'geimporteerde vorm van racisme/overlast/intimidatie/geweld' is...
Ik vind het eerder frustrerend dat sommigen blijkbaar wel de splinter in iemand anders zijn oog zien, maar niet de balk in het eigen oog. Het is ronduit belachelijk om seksuele intimidatie als een geïmporteerd probleem te bestempelen. Dat zal er zeker niet voor zorgen dat het ten gronde wordt aangepakt.
Oud 6 juni 2012, 14:50   #155
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik tolereer helemaal niet de daden van Van den Driessche. Ik vind gewoon dat de dames in kwestie na twintig jaar niet moeten komen zeuren op TV. Dit was een duidelijke politieke actie. Ze hadden hun mond moeten opendoen toen hij die daden pleegde (maar de carrière ging voor zeker? Idem voor Jos Geysels, gijsels hoe je het ook schrijft: je hebt geen twintigjarige sexueel geobsedeerde werkrelatie als je dat niet wil.)
Misschien moet je nog maar eens herlezen wat je in de beteffende draad allemaal schreef. Je banaliseerde de feiten totaal en trok ze zelfs in twijfel. Precies de reden waarom er zo vaak geen klacht wordt ingediend. En waarom vele klachten zonder gevolg blijven. Het is in deze zaak trouwens pertinent onwaar dat ze er pas na twintig jaar mee naar buiten zijn gekomen. Het was ondertussen zelfs een publiek geheim. Bovendien zijn er nog verschillende recentere getuigenissen over zijn seksuele intimiderend gedrag gekomen nadien. Maar je toont ondertussen wel mooi aan hoe groot het probleem van seksuele intimidatie wel niet is.

Citaat:
Ik heb er nooit een probleem mee gehad vroeger (nu doen ze het niet meer) dat bouwvakkers een fluitconcertje gaven als ik voorbijliep. Dit is echter van een heel andere orde dan de "hoerenroepers" en de geilaards. Ik heb zo eens achter mijn dochter gelopen in een verrijkte Antwerpse straat: zij heeft in het gentse reeds geleerd om haar blik strak op de grond te houden en beheerst door te stappen, ik zag hoe het geil bijna uit hun monden liep achter haar rug. En neen, dat heeft niks te maken met tolerantie. Dat is zuivere belaging. Als je daarbij nog het kooswoordje "hoer" hoort roepen is het plaatje compleet.
Het merendeel van de opmerkingen zijn - zoals ook blijkt uit de undercoverreportage van Koppen - niet anders dan fluitconcerten van bouwvakkers nochtans. Ook van dat laatste zijn overigens veel vrouwen niet gediend, maar als daarover wordt geklaagd, dan worden die vrouwen als gefrustreerde, intolerante feministen bestempeld.
Oud 6 juni 2012, 14:57   #156
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zeker en vast wel. Daarom heeft men vertrouwenspersonen aangesteld bij wie men een klacht kan indienen. iets gewoon laten gebeuren (vroeger noemde men het ook wel eens "carrière maken op de rug" en dan twintig jaar later aan de grote klok hangen is géén daad van "openheid".

a) je maakt geen carrière op je rug
en
b) als je wordt lastiggevallen op het werk dan neem je ONMIDDELLIJK actie.

OF
c) als je niet wil dat in je décolleté wordt gekeken dan draag je een gesloten blouse.
Dit tart toch wel alles. Dus als je seksuele geïntimideerd wordt op je werk en je hebt de moed niet om er iets tegen te ondernemen, of je klachten worden niet ernstig genomen, dan maak je carrière op je rug?!? En jij beweert dat je wakker ligt van het probleem van seksuele intimidatie.

En wat is het verschil met "als je niet wil dat in je décolleté wordt gekeken dan draag je een gesloten blouse" en "als je niet wil nageroepen worden op straat, draag dan geen sexy kledij/draag een hoofddoek/...". Nu val je toch wel helemaal door de mand.

Met zo'n instelling ben je mi in ieder geval niet bekwaam om als vertrouwenspersoon in een organisatie op te treden. Ik denk niet dat er veel slachtoffers het gevoel zouden hebben dat ze bij zo iemand terecht kunnen of serieus genomen zouden worden.
Oud 6 juni 2012, 14:59   #157
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Het is duidelijk dat jij de boodschap van hollaback niet begrijpt. Niemand ontkent dat ook sommige allochtonen zich bezondigen aan seksuele intimidatie. Het punt dat zij maken is net dat het alomtegenwoordig is. Het komt voor in alle sociale klassen, in alle culturen en in alle landen. Hollaback is dan ook een internationale beweging.
Het punt is dat bij ons en overal in West-Europa allochtonen meer dan oververtegenwoordigd zijn in de statistieken van seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting. Met name één soort allochtonen.

Ter illustratie:
83 van de 86 bij de politie gemelde verkrachtingen in Oslo begaan door niet-Westerse mannen, 9 van de 10 slachtoffers etnisch Noorse vrouwen

Wie even op zoek gaat op het internet, ziet soortgelijke cijfers voor het VK, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland en ga zo maar door.
Oud 6 juni 2012, 15:01   #158
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit tart toch wel alles. Dus als je seksuele geïntimideerd wordt op je werk en je hebt de moed niet om er iets tegen te ondernemen, of je klachten worden niet ernstig genomen, dan maak je carrière op je rug?!? En jij beweert dat je wakker ligt van het probleem van seksuele intimidatie.
Ik heb nergens beweerd "dat ik er wakker van lig". De meeste "gevallen" die me ter ore kwamen waren dik zelf uitgelokt.

Citaat:
En wat is het verschil met "als je niet wil dat in je décolleté wordt gekeken dan draag je een gesloten blouse" en "als je niet wil nageroepen worden op straat, draag dan geen sexy kledij/draag een hoofddoek/...". Nu val je toch wel helemaal door de mand.
Niet echt.
Als ik in een minirok over straat loop, dan vind ik het normaal dat mensen (m/v) naar mijn welgevormde benen kijken. Ik ga dan geen zever verkopen omdat mijnheer X naar mijn dijen keek. als ik niet kan verdragen dat ze naar mijn dijen kijken terwijl ik met een minirok tot onder mijn poep rondloop, dan moet ik langere rokken dragen.
Dit heeft niks te maken met uw gevolgtrekking: ik heb het over KIJKEN, niet naroepen en evenmin een beroep aan vastplakken;
Als iemand zich als een ingepakt laken op straat begeeft, dan kijk ik ook. Als ze daar niet tegenkunnen dan moeten ze maar normaal doen. Ik ga die dames echter niet naroepen dat ze een ingepakt lustobject zijn.

Citaat:
Met zo'n instelling ben je mi in ieder geval niet bekwaam om als vertrouwenspersoon in een organisatie op te treden. Ik denk niet dat er veel slachtoffers het gevoel zouden hebben dat ze bij zo iemand terecht kunnen of serieus genomen zouden worden.
Ge zou nogal eens verschieten!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2012, 15:16   #159
Demper
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Indien u de poblematiek niet zou misbruiken voor andere doeleinden, dan zou u dat sieren.

Straks ga je nog beweren dat publiekelijk masturberen schering en inslag is bij Afrikanen... of dat exhibitionisme niet voorkomt bij autochtonen. Een beetje ernstig blijven hé!

Natuurlijk zijn er gradaties. Iemand nafluiten, toeroepen dat je ze mooi vindt of haar telefoonnummer vragen (toch wel het gros van de feiten) is van een andere categorie als iemand hoer noemen. En dat is dan weer van een andere categorie als iemand betasten zoals PVDD deed. Dat je dat "buitensporig geflirt" noemt vind ik eigenlijk wel veelzeggend.
Jij leeft duidelijk in een multicultureel sprookje.
Het zijn de feiten die tellen, niet de verzinsels die jij voor waar aanneemt.
Hoe wereldvreemd kan je zijn?
Trek eens een rokje aan en stap door Brussel.
Dan zal je zien dat het in Brussel zeker niet om alle sociale klassen en culturen gaat die er dierlijk gedrag op nahouden.

Ik misbruik geen problematiek voor andere doeleinden.
De waarheid is de waarheid, en die zal jij moeten slikken, ongeacht van mijn overtuiging.

Lees eens goed het bericht van Macchiavelli.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Het punt is dat bij ons en overal in West-Europa allochtonen meer dan oververtegenwoordigd zijn in de statistieken van seksuele intimidatie, aanranding en verkrachting. Met name één soort allochtonen.

Ter illustratie:
83 van de 86 bij de politie gemelde verkrachtingen in Oslo begaan door niet-Westerse mannen, 9 van de 10 slachtoffers etnisch Noorse vrouwen

Wie even op zoek gaat op het internet, ziet soortgelijke cijfers voor het VK, Zweden, Denemarken, Duitsland, Nederland en ga zo maar door.
Oud 6 juni 2012, 16:58   #160
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Demper Bekijk bericht
Het is o zo typisch dat heerschappen als Edina, Восход-1 en Kallikles er PVDD moeten bijsleuren.

"Ziede wel, jullie doen dat ook, dus onze verrijkers mogen dat nog veel meer doen."

Goedpraterij van het walgelijkste soort.
Eigen volk eerst onder multiculturalisten en allochtonen.
Heerschappen als mij? Wat voor iemand ben ik dan?

Als jij goed zou lezen, dan zou jij zien dat het niet ik was die PVDD erbij sleurde. Ik heb er zelfs een bron voor:

http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=122

Hier reageer ik op een reeds bestaande discussie over VDD. Ik haalde hem zelf niet aan.

Verder schuif je mij iets in mijn schoenen wat ik helemaal niet ben. Ik ben het eens over de noodzaak van ontmanteling van culturen die dingen die in de titel worden beschreven produceren. Maar blijkbaar is er maar 1 manier om deze mening aan te hangen, en als men die niet volgt staat men bij de vijand.

De manier waarop met het onderwerp in deze draad werd omgegaan wekt geen enkele sympathie voor hen die jullie mening aanhouden.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be