![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#142 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() jij kent dus niks van islam? of anders heb je niet goed opgelet tijdens de koranlessen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister
|
![]() Citaat:
In elke gemeenschap zijn er wel mensen die 'incidenten' veroorzaken. Voor elk van die mensen zijn er honderden die hun job wel goed doen.
![]() |
![]() |
#144 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dus nogmaals: het principe van de godsdienstvrijheid is de reden waarom een hoofddoek aanvaardbaar is. De gemiddelde huis-, tuin- en keukenmoslim heeft trouwens geen probleem met godsdienstvrijheid. Maar verbied hun godsdienst, en ze zullen gegarandeerd een pak extremistischer worden, wat een logische reactie is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heeft hier niks mee te maken.
Godsdienstvrijheid is de vrijheid om je eredienst te houden, niet om de rest van de maatschappij op te zadelen met je onnozelteiten, en al helemaal niet om de wet te overtreden zoals de boerka-dragers.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Trouwens, dat u dit recht blijft misbruiken voor foute dingen, is een argument voor hen die het willen afschaffen.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat de huis- tuin en keukenmoslim denken doet hier niks aan af. Hun eigen religie ordonneert de doodstraf voor afvalligheid. Alleen kan die dus niet worden uitgevoerd wegens niet wettelijk. Islam is een ideologie die onze bestaande wetten met de voeten treedt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat u bereid bent dat wel te accepteren, is typisch en beschamend. Citaat:
||
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Godsdienstvrijheid werd in eerste instantie ingesteld om de godsdienstoorlogen tussen de verschillende christelijke strekkingen op te heffen.
Tegenwoordig wordt er niemand meer vervolgd omwille van zijn religieuze overtuiging. Maar onder het mom van godsdienstvrijheid proberen de leden van één bepaalde religieuze ideologie de bestaande wetten om te buigen of te omzeilen. Ik zie echt niet in waarom ik niet met een witte puntmuts kan gaan werken, met net zoveel respect als wij voor de hoofddoeken schijnen te moeten hebben. Ik moet dat nu eenmaal doen van mijn Heilige Theepot.
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mij absoluut niet gelaten! |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"...alsmede de vrijheid hetzij alleen, hetzij met anderen zowel in het openbaar als in zijn particuliere leven zijn godsdienst of overtuiging te belijden door het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst en de inachtneming van geboden en voorschriften. ' onnozelteiten' kunnen dus perfect zolang ze niet in conflict komen met andere wetsbepalingen Citaat:
Maar we weten beiden dat die wet er gekomen is net omdat soort 'zottigheden' die liever niet zien te bannen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen dat is absoluut geen onzin.
Het recht op dat de dragen gaat op zolang het strookt met ander wetten of bepalingen. Het zijn net die bepalingen die men jaar na jaar wat aanschroeft opdat integraal te kunnen bannen. Citaat:
Op het eerste gezicht teken ik daar onmiddellijk voor ware het niet dat godsdienstvrijheid net in eerste instantie inhoudt dat je ook niet verplicht bent ( maar enkel het recht hebt ) een bepaalde (geloofs)overtuiging te delen. Best handig voor een niet-gelovige dus |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De werkvloer lijkt mij niet de geschikte plaats voor ' onnozelheden'. Ongeacht of het religieuze of politieke zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Wordt stilaan dringend tijd dat religie/godsdienst gewoon onder 'hobby's' geklasseerd wordt.
Mensenlief, we zijn ondertussen in 't 12de jaar van de 21ste eeuw, FCOL wie gelooft die onzin nu nog? ![]()
Chaos, Panic & Disorder... My Work Here Is Done No other religion [past or present] inspires the sort of hate that the "Religion of Peace" produces. All change is not growth, as all movement is not forward. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Btw als men begint over 'kopvodden' in het straatbeeld is dat 1) openbaar 2) hun vrije tijd, dacht ik Citaat:
Kortweg komt het erop neer dat 'onnozelheden' in de zin van louter kleding best kunnen zolang ze niet indruisen tegen de veiligheidsregels en/of verantwoorde dresscode. Zolang een hoofddoek dus niet hindert is er niets dat zegt dat zoiets niet kan of mag. Het is niet omdat men permanent dat begrip 'hinderen' uitholt dat daarom het basisprincipe niet zou gelden of dat daarom een hoofddoek an sich hinderlijk zou worden in context van werk Als AH ( daar gaat het hier over ) er geen graten inziet hoofddoeken te weren ( ook niet achter de kassa ) toe te laten dan 'bewijst' dit net dat dat perfect met elkaar rijmbaar is. Dat bepaalde klanten zich daaraan storen staat daar volledig los van. Als uiteindelijk blijkt dat het overgrote deel van het publiek zal wegblijven omwille bediend te worden door iemand met hoofddoek dán zal AH wel tot de nodige conclusies komen en met wat op de proppen komen waardoor het niet meer kan. Laatst gewijzigd door praha : 6 juni 2012 om 23:07. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dankzij Europa kunnen hoofddoekfanaten zonder probleem naar Nederland waar hun onzin wel getolereerd wordt. En let op, persoonlijk wil ik hoofddoeken tolereren, gelijk waar, maar wie in zijn zaak, huis, club,.. er geen wil moet dat recht hebben. Citaat:
Als een voetballer jou besteelt, ga je hem niet verschonen door te zeggen dat alle andere voetballers van onbesproken gedrag zijn.
Laatst gewijzigd door Supe®Staaf : 6 juni 2012 om 23:15. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar in uw post waar ik op reageerde had u het niet over hoofdoeken maar over “het onderwijzen ervan, door praktische toepassing, door eredienst “ |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |