Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 juni 2012, 14:02   #141
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Heb je eigenlijk wel geluisterd naar die directeur? Er werd ook halalvlees aangeboden.
Niet ook, maar enkel.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:05   #142
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Misschien kunnen we eens in een school waar overwegend moslimkinderen zitten, een verplichte BBQ houden met vakensvlees op de roosters, om de multiculturaliteit en de verdraagzaamheid te bevorderen.

Per slot van rekening zijn er meer varkens dan Vlamingen in Vlaanderen en mag de indoctrinatie van de multiculturaliteit ook eens in de andere richting werken.

Paulus.
Graag ook met hosties en matzes, en vergezeld van een glas wijwater of Lourdeswater naar keuze.
En als ceremoniemeester stellen we Baron Samedi aan, die en passant ook een multicultureel verantwoorde cursus naalden in poppetjes steken zal verzorgen.
Oud 15 juni 2012, 14:07   #143
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Woon je echt in Belgie?

Cools wordt in de eerste plaats betaald om te zwijgen en de machthebbers geen kritische vragen te stellen. Logisch want die machthebbers betalen uiteindelijk haar salaris.

Of wist je dat niet?
Er is een verschil tusen kritische vragen en insinuerende vragen. Zeker ls men dan de vragen niet laat beantwoorden.

Paulus.
Oud 15 juni 2012, 14:08   #144
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Vandaag heb ik besloten bij al wat ik over de toonbank koop (de slager, de apotheek, enz enz) de verkoper mij moet bevestigen dat het geen halal-product is. Ik wil geen religieus besmet product in mijn privézone (en ik zie niet in waarom wel in publieke zone ). Zo wil ik mijn steentje bijdragen aan de multicul maatschappij waar ook ik het recht heb op het bewaren van mijn identitiet en alles wat daaraan verbonden is. Bovendien breng ik zo de islamindoctrinatie tot de aandacht van alle aanwezigen in de winkel.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:09   #145
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet ook, maar enkel.

Paulus.
Kan mij nu eens iemand zeggen wat er mis is met halalvlees. Een van mijn kinderen woont in een moslimland. Als ik de reacties hier lees kan het niet anders of die gaat doodziek terug naar huis komen van halalvlees te eten.

Laatst gewijzigd door pajoske : 15 juni 2012 om 14:11.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:10   #146
Bokkenreyder

Bokkenreyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan mij nu eens iemand zeggen wat er mis is met halalvlees. Een van mijn kinderen woont in een moslimland. Als ik de reacties hier lees kan het niet anders of die gaat doodziek terug naar huis komen van het eten van halalvlees te eten.
Organiseren ze daar voor je kleinkinderen ook een "verplichte niet-halal-bbq" in de scholen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:

Laatst gewijzigd door Bokkenreyder : 15 juni 2012 om 14:12.
Bokkenreyder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:13   #147
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan mij nu eens iemand zeggen wat er mis is met halalvlees. Een van mijn kinderen woont in een moslimland. Als ik de reacties hier lees kan het niet anders of die gaat doodziek terug naar huis komen van het eten van halalvlees te eten.
1 de dieren worden onverdoofd geslacht.
2 er wordt gediscrimineerd gezien enkel een moslim de slachting mag uitvoeren.
3 er hangt dus een religieus tintje aan, waar ik niks mee te maken wil hebben.

En dan weet je het nu hé?!

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 juni 2012 om 14:14.
Oud 15 juni 2012, 14:13   #148
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Woon je echt in Belgie?

Cools wordt in de eerste plaats betaald om te zwijgen en de machthebbers geen kritische vragen te stellen. Logisch want die machthebbers betalen uiteindelijk haar salaris.

Of wist je dat niet?
Neen. Cools (en Verstraeten is in hetzelfde bedje ziek) is betaald om iedereen belachelijk te maken die kritiek heeft op rood. Je zag dat ze het al verdomd moeilijk had om FDW zijn standpunt te laten formuleren. Cools is betaald om rechts monddood te maken, maar bij FDW is ze wel bij het verkeerde adres.
Oud 15 juni 2012, 14:14   #149
pajoske

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bokkenreyder Bekijk bericht
Organiseren ze daar voor je kleinkinderen ook een "verplichte niet-halal-bbq" in de scholen?
Ik herhaal wat is er mis met halalvlees? Welke grote ongelukken gaan uw kinderen overkomen als ze halalvlees eten?
Oud 15 juni 2012, 14:15   #150
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Kan mij nu eens iemand zeggen wat er mis is met halalvlees. Een van mijn kinderen woont in een moslimland. Als ik de reacties hier lees kan het niet anders of die gaat doodziek terug naar huis komen van halalvlees te eten.
Halalvlees is religieus besmet voor niet-moslims. Daar ligt het probleem.
Oud 15 juni 2012, 14:15   #151
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Vandaag heb ik besloten bij al wat ik over de toonbank koop (de slager, de apotheek, enz enz) de verkoper mij moet bevestigen dat het geen halal-product is. Ik wil geen religieus besmet product in mijn privézone (en ik zie niet in waarom wel in publieke zone ). Zo wil ik mijn steentje bijdragen aan de multicul maatschappij waar ook ik het recht heb op het bewaren van mijn identitiet en alles wat daaraan verbonden is. Bovendien breng ik zo de islamindoctrinatie tot de aandacht van alle aanwezigen in de winkel.
Ik doe dat al jaren. En bovendien koop ik ook geen producten uit mohammedaanse landen. En na dat schandaal met die halalkaas in Nederland, hetgeen niet op de verpakking vermeld stond, ben ik er nog alerter op geworden.
Oud 15 juni 2012, 14:15   #152
pajoske

Standaard

Citaat:

Paulus.
Oud 15 juni 2012, 14:16   #153
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Ik herhaal wat is er mis met halalvlees? Welke grote ongelukken gaan uw kinderen overkomen als ze halalvlees eten?
En welke schade ondervinden moslims eraan als ze niet-halalvlees eten? Zuiver wetenschappelijk gezien?

Citaat:
Het (België) lijkt me een territorium van ideale schaalgrootte. ==> Bokkenreyder:
Oud 15 juni 2012, 14:16   #154
AnarchoChristophe
Europees Commissaris

AnarchoChristophe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, dat gaat niet, want al die hypocrieten in deze draad weten goed genoeg dat ze geen enkele zaak van de niet-halal intensieve veeteelt maken, die even gruwelijk is.

Noch kan het hen schelen dat een verplichte 'wat-dan-ook'-bbq in elk geval een aanval op de fysieke integriteit zou zijn (zoals in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=170866, waar men klaagt dat een moslim-kind weigerde niet halal-vlees te eten).

Conclusie: dit is gewoon weer een rondje moslim-bashen.

Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 15 juni 2012 om 14:18.
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:18   #155
Bokkenreyder

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AnarchoChristophe Bekijk bericht
Neen, dat gaat niet, want al die hypocrieten in deze draad weten goed genoeg dat ze geen enkele zaak van de niet-halal intensieve veeteelt maken, die even gruwelijk is.

Noch kan het hen schelen dat het bij een verplichte 'wat-dan-ook'-bbq in elk geval een aanval op de fysieke integriteit zou zijn (zoals in deze draad: http://forum.politics.be/showthread.php?t=170866, waar men klaagt dat een moslim-kind weigerde niet halal-vlees te eten).

Conclusie: dit is gewoon weer een rondje moslim-bashen.
Nope is gewoon het belachelijke van halal aan de kaak stellen.

Citaat:
Oud 15 juni 2012, 14:22   #156
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Ik heraal ook even,...

Paulus.
Vanaf welk woordje kun je niet meer volgen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 15 juni 2012 om 14:23.
Oud 15 juni 2012, 14:23   #157
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit een kip zonder kop zien rondlopen? Denkt gij echt dat die nog leeft. Zoek dan eens iets meer wetenschappelijke info.

Ge doet me denken aan stadskinderen die stomverbaasd zijn dat melk niet in de fabriek gemaakt wordt, maar van koeien komt.
Denkt gij trouwens dat dat wild allemaal op slag morsdood is? Word eens wakker ja, in plaats van klakkeloos aan te nemen wat die VB onnozelaars lullen.
ik heb van kleinsaf aan mijn grootvader kippen zien slachten; die liepen nog tot het einde van de tuin.

als je het filmpje had bekeken dan had je gezien dat de koe TIEN MINUTEN spartelt, met haar ogen draait en haar luchtpijp open en dicht gaat. Dat is niet hetzelfde als de stuiptrekkingen van een kip.

Ik ben trouwens een pak ouder dan jij dus gelieve je kinderpraatjes aan iemand anders te verkopen.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 15 juni 2012 om 14:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:27   #158
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Er hoeft niet "mis" te zijn met dat vlees. Het gaat erom dat halal slachten religieus is, een verplichting bij moslims maar evident niet zo bij niet-moslims. Is het dan zo moeilijk te begrijpen dat veel mensen daar dan ook niet van willen weten, anderen er neutraal tegen staan en nog anderen gewoon puur principieel negatief reageren omdat er geen alternatief (zou) aanwezig zijn geweest ?

In Dubai bv is in de supermarkt alle vlees halal. Maar er is een afzonderlijke afdeling met daarboven een plakaat : "this section is for non muslims". En daar kun je een massa vleeswaren en andere producten kopen die niet halal zijn. Duitse varkensworst, salami, frankfurter worstjes enz.

En in de kontekst van dit draadje : ja, zelfs echte zwan worstjes kun je daar kopen.

Zie je het verschil ? Er is geen dwang, er is keuze.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2012, 14:29   #159
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
Ik doe dat al jaren. En bovendien koop ik ook geen producten uit mohammedaanse landen. En na dat schandaal met die halalkaas in Nederland, hetgeen niet op de verpakking vermeld stond, ben ik er nog alerter op geworden.
Geen halal kopen is één zaak, het openlijk luidop zeggen en eisen in de winkel is nog wat anders. Doe je dat ook?
Oud 15 juni 2012, 14:32   #160
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kwantum Bekijk bericht
Geen halal kopen is één zaak, het openlijk luidop zeggen en eisen in de winkel is nog wat anders. Doe je dat ook?
wat is daar nu zo moeilijk aan?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:40.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be