Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 juni 2012, 23:13   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Larie.
Een goeie advocaat zal u een groot voorschot aanrekenen en vervolgens zijn stagiar naar het gerechtshof sturen om u te verdedigen. Die mannen weten al op voorhand dat je dat gaat verliezen. Dat zullen ze u achteraf wel vertellen.

Ge moogt gij niet staan zwaaien met uw pistool zunne, ook niet om naar de vogeltjes te wijzen. Ook niet als ik met een mes voor u zou staan, dan nog steeds niet.
Politie wel, anderen niet.

Trouwens weet jij veel of ik toevallig ook geen pistool heb?
Wat dan?
Iemand die doodgestoken wordt met een mes, op welk punt mag die van u een pistool gebruiken om zich te verdedigen?
Oud 18 juni 2012, 23:20   #142
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Iemand die doodgestoken wordt met een mes, op welk punt mag die van u een pistool gebruiken om zich te verdedigen?
Dat is een vraag die geen antwoord heeft want het mag gewoon niet.
Je mag geen mensen neersteken en je mag geen mensen doodschieten.
Je bent alle twee in evenveel overtreding.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 23:24   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wettelijke zelfverdediging is geen overtreding.
Oud 18 juni 2012, 23:28   #144
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wettelijke zelfverdediging is geen overtreding.
Neen maar het is relatief.
Wie verdedigd zich tegen wie om den duur?
Jij pakt een pistool omdat ik toevallig u eens mijn mes liet zien en voel me sterk geïntimideerd door uw pistool en tracht mezelf te verdedigen.

Ne goeie advocaat ...nietwaar?
Oud 18 juni 2012, 23:39   #145
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stel nu, je bent te voet onderweg en gewapend met een pistool, als je ziet dat er op 5 �* 6 meter afstand, iemand op het punt staat om met een mes te worden gestoken door een andere persoon.
Té ver om fysiek nog te kunnen voorkomen, maar je ziet dat je nog juist genoeg tijd hebt om je pistool te nemen, te ontgrendelen, te mikken en te vuren, nét voor het moment dat het lemmet in het weke vlees zal ploffen.

Wat ga je doen ?
En vooral, hoe denk je je daarna te gaan voelen ?
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 23:46   #146
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Hij gelooft wellicht dat omdat een mes minder doeltreffend is, dat men geen pistool tegen een mes mag gebruiken.
Deze redenering is een van de redenen waarom men Russische maffiosi zonder verdoving in een heropvoedingskamp moet steken. Daarin worden hen de principes van de rechtstaat ingebracht d.m.v. brainwash-technieken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 juni 2012, 23:49   #147
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Stel nu, je bent te voet onderweg en gewapend met een pistool, als je ziet dat er op 5 �* 6 meter afstand, iemand op het punt staat om met een mes te worden gestoken door een andere persoon.
Té ver om fysiek nog te kunnen voorkomen, maar je ziet dat je nog juist genoeg tijd hebt om je pistool te nemen, te ontgrendelen, te mikken en te vuren, nét voor het moment dat het lemmet in het weke vlees zal ploffen.

Wat ga je doen ?
En vooral, hoe denk je je daarna te gaan voelen ?
Uit reflex zal ik schieten. Ik heb dat ooit al eens gedaan als kleine jongen toen een andere mijn hond een schop gaf had hij een seconde later een loodje in zijn rug te pakken uit mijn magnum loodjesrevolkerke. Een blauwe plek en meer niet, maar was het een echt pistool dan had ik evengoed geschoten.

Maar dat zijn reflexen waar verstand niet aan te pas komt.
En uiteraard dat is ook het gevaar daarvan gewapend rond te lopen. Immers de andere is altijd de slechte.
In feite ben je zelf geen haar beter dus.

Tenslotte wat was daar aan de hand? Misschien stond die mens zich gewoon te verdedigen?
Oud 19 juni 2012, 00:31   #148
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Uit reflex zal ik schieten. Ik heb dat ooit al eens gedaan als kleine jongen toen een andere mijn hond een schop gaf had hij een seconde later een loodje in zijn rug te pakken uit mijn magnum loodjesrevolkerke. Een blauwe plek en meer niet, maar was het een echt pistool dan had ik evengoed geschoten.
Zo zie je maar.

Citaat:
Maar dat zijn reflexen waar verstand niet aan te pas komt.
En uiteraard dat is ook het gevaar daarvan gewapend rond te lopen. Immers de andere is altijd de slechte.
In feite ben je zelf geen haar beter dus.
Toch wel, ik bewijs een gewapende klootzak een dienst door A: hem te behoeden om verdere wetsovertredingen en slachtoffers te maken en B: door mijn pistool te laden met rubberen kogels, zodat ik hem kan stoppen met slechts een paar pijnlijke kneuzingen tot gevolg, ipv levensgevaarlijk te verwonden of erger.

Ik ben dus minstens één haartje beter dan menig lowlife, want die dragen meestal geen rubberen messen bij zich.

Citaat:
Tenslotte wat was daar aan de hand? Misschien stond die mens zich gewoon te verdedigen?
Uiteraard is elke situatie anders en dient precair de ernst van de toestand te worden ingeschat, alvorens drastische dingen beginnen te doen.
Het ging me gewoon om een hypothese, waar een en ander zo duidelijk was als een klontje.

We kunnen alleen maar hopen dat het lot ons niet in zo'n benarde situatie brengt als Tavek meemaakte, maar als het zo is, dan kan je maar beter iets op zak hebben, waarmee je toch een goede kans maakt om er ongeschonden mee weg te komen.
Oud 19 juni 2012, 00:38   #149
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Deze redenering is een van de redenen waarom men Russische maffiosi zonder verdoving in een heropvoedingskamp moet steken. Daarin worden hen de principes van de rechtstaat ingebracht d.m.v. brainwash-technieken.
Stoffig getheoretiseer tenzijde, die rechtstaat heeft mij nooit enig goed gedaan, integendeel. Men kan beargumenteren dat het aan de falen van die rechtstaat ligt, maar dat is nog steeds een institutioneel falen.
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 01:22   #150
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stoffig getheoretiseer tenzijde, die rechtstaat heeft mij nooit enig goed gedaan, integendeel.
De wereld draait dan ook niet om jou. Nu, als je liever als zek wil verderleven, dan kan ik je een etablissement aanbevelen.

Eén ding moet men je evenwel nageven: je bent eerlijk. Je komt er eerlijk voor uit dat je van een heel aantal cultuuruitingen, principes en instituties hier te lande niet begrijpt waarvoor ze dienen en ze dus wenst te verwoesten. Dit betekent dat men je dit begrip nog kan bijbrengen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 juni 2012 om 01:26.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2012, 01:25   #151
Восход-1
Banneling

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 19 juni 2012 om 01:25.
Oud 19 juni 2012, 01:25   #152
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
De wereld draait dan ook niet om jou. Nu, als je liever als zek wil verderleven, dan kan ik je een etablissement aanbevelen.
Ah, het is een "leef volgens de rechtstaat of draag de gevolgen".

De rechtstaat mag dan wel een goede oplossing zijn op grote schaal, dit betekent niet dat ik mij geheel aan die principes zal onderwerpen in mijn persoonlijk leven. Het draait inderdaad niet om mij, zie je.
Oud 19 juni 2012, 01:33   #153
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Eén ding moet men je evenwel nageven: je bent eerlijk. Je komt er eerlijk voor uit dat je van een heel aantal cultuuruitingen, principes en instituties hier te lande niet begrijpt waarvoor ze dienen en ze dus wenst te verwoesten. Dit betekent dat men je dit begrip nog kan bijbrengen.
Dat interesseert mij regelrecht niet om die dingen al dan niet te verwoesten. Dat leidt tot niets goed.
Dat ik iets begrijp betekent niet dat ik er ook een blind, dura lex sed lex-esk geloof in moet hebben.
De wereld is nog altijd de wereld, weetjewel.

En verder zie ik dat je bijgedraaid bent. Het bijbrengen aan cultuur aan de onontwikkelde mens die de juiste principes niet begrijpt.
Oud 20 juni 2012, 00:32   #154
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo zie je maar.

Toch wel, ik bewijs een gewapende klootzak een dienst door A: hem te behoeden om verdere wetsovertredingen en slachtoffers te maken en B: door mijn pistool te laden met rubberen kogels, zodat ik hem kan stoppen met slechts een paar pijnlijke kneuzingen tot gevolg, ipv levensgevaarlijk te verwonden of erger.

Ik ben dus minstens één haartje beter dan menig lowlife, want die dragen meestal geen rubberen messen bij zich.

Uiteraard is elke situatie anders en dient precair de ernst van de toestand te worden ingeschat, alvorens drastische dingen beginnen te doen.
Het ging me gewoon om een hypothese, waar een en ander zo duidelijk was als een klontje.

We kunnen alleen maar hopen dat het lot ons niet in zo'n benarde situatie brengt als Tavek meemaakte, maar als het zo is, dan kan je maar beter iets op zak hebben, waarmee je toch een goede kans maakt om er ongeschonden mee weg te komen.
Je kunt alleen maar hopen dat als je een revolver mag dragen, die niet met rubberen kogels gevuld is.

Allez...dit alles slaat toch op niks?

Tenzij je suïcidaal bent?
Oud 20 juni 2012, 06:50   #155
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

"Kleine" crimi ?
Achter de tralies !
Zonder pardon !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2012, 18:54   #156
Diego Raga

Standaard

Citaat:
Je kunt alleen maar hopen dat als je een revolver mag dragen, die niet met rubberen kogels gevuld is.

Allez...dit alles slaat toch op niks?
Rubberen kogels hebben dezelfde impactsnelheid als een stalen kogel, maar door hun relatieve zachtheid tov een ijzeren penetreert die de huid dus niet.
Een paar blauwe plekken of gekneusde ribben zijn geen onherstelbare beschadigingen, itt een geperforeerd lichaam.

Dus niet alleen uit mededogen voor mijn criminele medemens (stoppen is voldoende, kwetsen is er in principe al over), maar ook voor m'n eigen gemoedsrust.
Zelfs al ben je 1000% in je recht, een mens doden draag je voor altijd mee en als dat kan vermeden worden door een eenvoudige technische ingreep, dan is het al lang goed voor mij en wsl ook voor de overvaller, die zich nadien wsl de hemel inprijst omdat ie geen échte kogels gevangen heeft.
Iedereen tevreden dus.

Maar neer gaan de SOB's, down they go.
Enfin, rubber dus.

Citaat:
Tenzij je suïcidaal bent?
Net omdat ik hou van m'n leven.
Oud 20 juni 2012, 18:59   #157
Восход-1
Banneling

Standaard

Ik ben het in deze eens met Diego Raga. Heeft er iemand hier eigenlijk informatie of ervaring met pepperballs?

http://www.security-discount.com/en/...73ffai3f3vgbp3

Laatst gewijzigd door Восход-1 : 20 juni 2012 om 19:01.
Oud 20 juni 2012, 19:11   #158
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Rubberen kogels hebben dezelfde impactsnelheid als een stalen kogel, maar door hun relatieve zachtheid tov een ijzeren penetreert die de huid dus niet.
Een paar blauwe plekken of gekneusde ribben zijn geen onherstelbare beschadigingen, itt een geperforeerd lichaam.

Dus niet alleen uit mededogen voor mijn criminele medemens (stoppen is voldoende, kwetsen is er in principe al over), maar ook voor m'n eigen gemoedsrust.
Zelfs al ben je 1000% in je recht, een mens doden draag je voor altijd mee en als dat kan vermeden worden door een eenvoudige technische ingreep, dan is het al lang goed voor mij en wsl ook voor de overvaller, die zich nadien wsl de hemel inprijst omdat ie geen échte kogels gevangen heeft.
Iedereen tevreden dus.

Maar neer gaan de SOB's, down they go.
Enfin, rubber dus.

Net omdat ik hou van m'n leven.
Die rubberballetjes, als de inbreker/belager een lederen vest draagt en je schiet erop, dan ketsen die af en dan zegt die man zo, "joenge, nu ga ik dat speelgoed geweertje in je reet omhoog stampen."

Al die fantasieên zijn allemaal schoon in de verbeelding en de films. Als de kerel waar je opschiet niet buiten gevecht gesteld ineen zakt, wat is dan het nut?
Oud 20 juni 2012, 19:14   #159
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:
Die rubberballetjes, als de inbreker/belager een lederen vest draagt en je schiet erop, dan ketsen die af en dan zegt die man zo, "joenge, nu ga ik dat speelgoed geweertje in je reet omhoog stampen."

Al die fantasieên zijn allemaal schoon in de verbeelding en de films. Als de kerel waar je opschiet niet buiten gevecht gesteld ineen zakt, wat is dan het nut?
In heel veel gevallen zijn de gevolgen van overkill veel erger dan de gevolgen van underkill door onze wetgeving.
Ik ben overigens niet geheel zeker of een rubbertje geen enkel effect zal hebben op iemand met een vest. De overdracht van kinetische energie is nog aanzienlijk.
Oud 20 juni 2012, 19:20   #160
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In heel veel gevallen zijn de gevolgen van overkill veel erger dan de gevolgen van underkill door onze wetgeving.
Ik ben overigens niet geheel zeker of een rubbertje geen enkel effect zal hebben op iemand met een vest. De overdracht van kinetische energie is nog aanzienlijk.
Wanneer voel je je geroepen om op iemand te schieten? Ik denk toch dat dit alleen in extreme gevallen gebeurd waarbij het leven van jezelf of je familie in gevaar is.

Als je in zulke gevallen met speelgoed luchtgeweertjes gaat schieten, om maar zeker de aanvaller/overvaller/of wat dan ook toch maar zeker niet te kwetsen, sorry, maar dan scheelt er iets aan uw denkvermogen.

Geloof je nu echt dat iemand die u komt vermoorden van plan zal veranderen omdat je hem een blauwe plek geeft?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be