![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je mag geen mensen neersteken en je mag geen mensen doodschieten. Je bent alle twee in evenveel overtreding. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wettelijke zelfverdediging is geen overtreding.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen maar het is relatief.
Wie verdedigd zich tegen wie om den duur? Jij pakt een pistool omdat ik toevallig u eens mijn mes liet zien en voel me sterk geïntimideerd door uw pistool en tracht mezelf te verdedigen. Ne goeie advocaat ...nietwaar? |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Té ver om fysiek nog te kunnen voorkomen, maar je ziet dat je nog juist genoeg tijd hebt om je pistool te nemen, te ontgrendelen, te mikken en te vuren, nét voor het moment dat het lemmet in het weke vlees zal ploffen. Wat ga je doen ? En vooral, hoe denk je je daarna te gaan voelen ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar dat zijn reflexen waar verstand niet aan te pas komt. En uiteraard dat is ook het gevaar daarvan gewapend rond te lopen. Immers de andere is altijd de slechte. In feite ben je zelf geen haar beter dus. Tenslotte wat was daar aan de hand? Misschien stond die mens zich gewoon te verdedigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Ik ben dus minstens één haartje beter dan menig lowlife, want die dragen meestal geen rubberen messen bij zich. Citaat:
Het ging me gewoon om een hypothese, waar een en ander zo duidelijk was als een klontje. We kunnen alleen maar hopen dat het lot ons niet in zo'n benarde situatie brengt als Tavek meemaakte, maar als het zo is, dan kan je maar beter iets op zak hebben, waarmee je toch een goede kans maakt om er ongeschonden mee weg te komen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Stoffig getheoretiseer tenzijde, die rechtstaat heeft mij nooit enig goed gedaan, integendeel. Men kan beargumenteren dat het aan de falen van die rechtstaat ligt, maar dat is nog steeds een institutioneel falen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Eén ding moet men je evenwel nageven: je bent eerlijk. Je komt er eerlijk voor uit dat je van een heel aantal cultuuruitingen, principes en instituties hier te lande niet begrijpt waarvoor ze dienen en ze dus wenst te verwoesten. Dit betekent dat men je dit begrip nog kan bijbrengen.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 19 juni 2012 om 01:26. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#151 |
Banneling
|
![]() dubbel
Laatst gewijzigd door Восход-1 : 19 juni 2012 om 01:25. |
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De rechtstaat mag dan wel een goede oplossing zijn op grote schaal, dit betekent niet dat ik mij geheel aan die principes zal onderwerpen in mijn persoonlijk leven. Het draait inderdaad niet om mij, zie je. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat ik iets begrijp betekent niet dat ik er ook een blind, dura lex sed lex-esk geloof in moet hebben. De wereld is nog altijd de wereld, weetjewel. En verder zie ik dat je bijgedraaid bent. Het bijbrengen aan cultuur aan de onontwikkelde mens die de juiste principes niet begrijpt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allez...dit alles slaat toch op niks? Tenzij je suïcidaal bent? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Kleine" crimi ?
Achter de tralies ! Zonder pardon ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
|
![]() Citaat:
![]() Een paar blauwe plekken of gekneusde ribben zijn geen onherstelbare beschadigingen, itt een geperforeerd lichaam. Dus niet alleen uit mededogen voor mijn criminele medemens (stoppen is voldoende, kwetsen is er in principe al over), maar ook voor m'n eigen gemoedsrust. Zelfs al ben je 1000% in je recht, een mens doden draag je voor altijd mee en als dat kan vermeden worden door een eenvoudige technische ingreep, dan is het al lang goed voor mij en wsl ook voor de overvaller, die zich nadien wsl de hemel inprijst omdat ie geen échte kogels gevangen heeft. Iedereen tevreden dus. Maar neer gaan de SOB's, down they go. ![]() Enfin, rubber dus. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Banneling
|
![]() Ik ben het in deze eens met Diego Raga. Heeft er iemand hier eigenlijk informatie of ervaring met pepperballs?
http://www.security-discount.com/en/...73ffai3f3vgbp3 Laatst gewijzigd door Восход-1 : 20 juni 2012 om 19:01. |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Al die fantasieên zijn allemaal schoon in de verbeelding en de films. Als de kerel waar je opschiet niet buiten gevecht gesteld ineen zakt, wat is dan het nut?
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik ben overigens niet geheel zeker of een rubbertje geen enkel effect zal hebben op iemand met een vest. De overdracht van kinetische energie is nog aanzienlijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je in zulke gevallen met speelgoed luchtgeweertjes gaat schieten, om maar zeker de aanvaller/overvaller/of wat dan ook toch maar zeker niet te kwetsen, sorry, maar dan scheelt er iets aan uw denkvermogen. Geloof je nu echt dat iemand die u komt vermoorden van plan zal veranderen omdat je hem een blauwe plek geeft?
![]() |
![]() |