![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Nu, er staat in de tekst van Jacob van Artevelde geen enkele spellingsfout. De ambtenarenspelling is uitsluitend geldig voor de ambtenarij en het onderwijs. Punt aan de lijn. Verder is iedereen vrij te spellen zoals hij wil. Niemand heeft dus het recht een afwijkende spelling als fout te bestempelen. Ikzelf gebruik de spelling die de Nederlandse Taalunie gepubliceerd heeft in Voorzetten 44, deel 1 (ISBN 97-9 0-8138-90-12-1), op de achterhaalde beregeling inzake de tussenletters na.
Heer, laat het Prinsenvolk der oude Nederlanden niet ondergaan in haat, in broedertwist en schande; Maak dat uit d’oude bron nieuw leven nogmaals vloeit, schenk ons de taaie kracht om fier, vol vroom vertrouwen, Met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen, tot statig als een eik voor U ons volk herbloeit. Laatst gewijzigd door Leo : 6 juli 2012 om 07:25. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gelukkig trok onze Eva zich daar weinig van aan.....en scoorde het populairste Vlaamse liedje ooit, tot nog toe: http://www.youtube.com/watch?v=T6YE5h2Xtow Eva de Roovere - Fantastig toch (3.000.000 hits) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Europees Commissaris
|
![]() Als ge een punt hebt, dan geef ik U graag gelijk! Wat niet zo dikwijls gaat voorkomen, maar in deze natuurlijk wel.
![]() Een goede leraar - laat staan dokter! - weet natuurlijk ook te zeggen waarom, anders gaat een rebelse leerling als den deze dat natuurlijk niet aannemen. Maar, ik heb het zelf opgezocht: ![]() http://www.jufmelis.nl/woordenschat/als-of-dan/uitleg Al heb ik zo een vaag vermoeden dat die uitleg nog niet volledig is.....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juli 2012 om 11:35. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#145 |
Europees Commissaris
|
![]() In het Duits is het:
- ich bin grösser als du. Versus dan in het NL. (Brabants ![]() - ich bin so gross wie du. Versus als in het NL. (Brabants: gelijk of als gij.) (Vorig weekend was een lieftallig stukje Duitsland bij mij en ik heb het er met haar over gehad. En zowaar een welingelichte bron, want ze is lektor bij een uitgeverij.) Alle talen zijn dynamisch. Maar ik betreur het, dat verkeerd taalgebruik uiteindelijk de norm wordt als fouten door genoeg mensen gemaakt worden. Waar zouden we eindigen als hetzelfde zou gelden voor wiskunde....
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 juli 2012 om 14:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
als: Als Zeuge (als getuige), Sowohl der Lehrer als auch die Schüler (Zowel de leraar als ook de leerlingen): dan: Grösser, Älter als (groter, ouder dan): als ook / evenals, Sowohl der Lehrer als auch die Schüler (Zowel de leraar als ook de leerlingen): Het woordje "wie" is trouwens ook goed, misschien dat "wie" nog vaker gebruikt wordt in plaats van "als" in het Duits.
![]() |