Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 8 juli 2004, 01:12   #141
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke
ventje, gij bent compleet aan het flippen.
Nog eentje die argumentatief op zijn tandvlees zit.

Citaat:
als u iemand beschuldigd MOET u dit kunnen bewijzen. DAT IS DE WET!
Waar beschuldig ik iemand?
Ik trek gewoon de overduidelijke parallellen tussen datgene waar het Vlaamsblok voor veroordeeld werd, en ideeën waar ook de VU//N-VA mee bezig is//was.

Citaat:
Kan gewoon een lezers brief zijn van een of andere POLITIEKE RIVAAL. ferm bewijs....
Volg de blauwe link.
Lees de tekst.
Merk dat hier een advocaat (=rechtsgeleerde) tegen het blok-arrest argumenteert dat de N-VA dan eveneens in hetzelfde bedje ziek zijn.

Citaat:
dus weral walgelijke uitlatingen die niks terzake doen.
Wat is daar walgelijk aan?
Waren de VU'ers tegen de Walen of niet?
Zijn de N-VA'ers plots Walenvriendjes en unitaristen geworden?

Citaat:
Citaat:
In hetzelfde artikel:

Zou het de links-liberalen van D66 dan verboden zijn in België te poneren dat nieuwe migranten maar in fases tot sociale voorzieningen kunnen worden toegelaten nadat zij een tijd in het land hebben gewerkt? ,,D66 stelt voor dat de regering een dergelijk systeem gaat uitwerken, waarbij onze gedachten uitgaan naar een periode van zelfredzaamheid van minimaal 7 jaar,’’ vermeldt de Integratienota van de partij van 5 april 2004. D66 potentieel een racistische partij - uit te maken door de rechtbank? Dat gelooft niemand, maar op basis van de overwegingen in het arrest hoort de partij wel degelijk onder verdenking te staan
Het zoveelste artikel dat niks met de N-VA te maken heeft
Een of andere bril verhindert jou om identieke situaties te onderkennen en ze navenant konsekwent te beoordelen.
Een roze als je het over de N-VA gaat?
Of een paardebril wanneer ik de waarheid keihard onder je neus wrijf?

Citaat:
onozel ventje,
Prachtig argumentje.

Citaat:
WAAR TREKT HIJ DE LINK MET N-VA? Uitspraken van een andere partij voor de N-VA, hoe zwak moet je al niet staan in uw schoenen.
De advocaat in kwestie trekt de parallel tussen dat waar het Vlaamsblok voorveroordeeld werd en datgene wat partijen als N-VA en D66 voorlopig vrijelijk mogen afbrieven.
Hij vindt het N-VA en D66 discours evenveel (of even weinig) strafbaar als dat van het Vlaamsblok.
Die gelijkenis geef ik hier al ettelijke malen weer.
Gezien de verhouding gescheld//reacties die ik erop krijg, vermoed ik dat de gelijkenis 'toekomt' en flink wat emotie doet oplaaien.

Maar doe rustig verder met het verwerkingsproces.
Sommigen zijn nog in de ontkenningsfase, anderen in de woede-fase.
Ooit zien jullie het in, en geven jullie toe dat Staaf er bal opzat wanneer hij zei: "Als het Vlaamsblok een veroordeling verdient, dan ook de N-VA om identieke reden"

Citaat:
nog debieler,
Foei, foei.

Citaat:
De wet zegt dat reclame en opschriften enkel in een andere taal verboden zijn. U bent ten allentijde wettelijk verplicht ook de teksten in het Nederlands te vermelden.
Misschien is die wet achterhaald, en dient ze aangepast te worden aan de gewijzigde situatie?

Citaat:
Sinds wanneer is de VU de N-VA? Er zit geen enkele VUer uit die tijd in het partijbestuur of mandataris van de N-VA. De N-VA is een NIEUWE partij. Zelfs als het de N-VA was, sinds wanneer is een partij verantwoordelijk voor individuen, al of niet lid van een partij?

Dat verdient nader opzoekingswerk.

Citaat:
dus weer met uw bek tegen de grond
Leg me eens het grote verschil tussen de VU en de N-VA uit.
Dat de N-VA qua zetels, invloed en stemmen maar een flauw schimmetje is van de VU weet ik best.
Nu nog het 'verschil' in standpunten.

Citaat:
weer de zoveelste uitspraak van personen die NIKS met de N-VA te maken hebben.
De uitspraak gaat over flaminganten in het algemeen.
Reken je de N-VA'ers daar niet meer bij misschien?

Citaat:
Gij zijt een zielig maar vooral DOM ventje. Debieler kan dit kan niet meer.
Wat heeft dit te maken met de discussie?

Citaat:
Weet u, u begint uitlatingen te doen die de juridische kant van de zaak beginnen te benaderen.
Inderdaad.
Dat is mijn stelling.
Als de rechter het VB veroordeelt, kan met evenveel (of even weinig) reden de N-VA gepakt worden.

Je slaagt er niet in dit te weerleggen.
Noch beleefd (zoals Distel probeert) ook niet met je persoonlijke verwijten en gescheld aan mijn adres.

Citaat:
Ik raad u aan (als u tenminste niet te laf bent), een lezers brief onder uw echte naam te publiceren in de krant.
Ja, GISERKE

Citaat:
We zullen eens zien hoe een advocaat uw teksten zou aanzien.
Laat me raden, laster en eerroof?
Een partij of ideologie kan je niet belasteren.
Enkel personen.
In een discussie dreigen de hulp van meneer de juge in te roepen, maakt niet veel indruk, hoor. Net als schelden wijst dit erop dat je argumentatief geen kant meer op kunt.

Vraag trouwens eens aan jouw advocaat wat hij eronder verstaat wanneer je iemand bejegent op deze wijze:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door [color=red
[size=7]GISERKE[/size][/color]] ventje, gij bent compleet aan het flippen.
onozel ventje
laf
Gij zijt een zielig maar vooral DOM ventje
Debieler kan dit kan niet meer.
Niet echt een sterke of (aan)gepaste reactie vanwege een [size=6]N-VA[/size]-sympathisant, die zijn partij wil vrijpleiten van systematische stigmatisatie van anderen...........
Oud 8 juli 2004, 07:44   #142
giserke
Banneling

Standaard

nog eens een bewijs hoe labiel je bent, dat je zinnen uit hun verband moet halen. En dat die vent advocaat is doet niks terzake. hans 1 is ook advocaat (allee wel één van de onderste deurveeg )

En hebt u de titel gelezen? Hij noemt het PSEUDO RECHTSPRAAK!
Als je het volledige artikel leest zegt hij dat de wet VERKEERD IS TOEGEPAST
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 08:37   #143
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel

Bullshit. Meermaals hebben ik en anderen u gevraagd waar de N-VA de door u aangehaalde uitspraken heeft gebruikt. U heeft hierop nog niet geantwoord.
Bullshit
Jullie weten best dat mijn analogie VB//N-VA klopt.
Bewijzen vragen, is een makkelijke dooddoener.
Neen, Staaf.
"Jullie weten best dat mijn analogie VB//N-VA klopt." D�*t is een gemakkelijke dooddoener. Bewijzen vragen is de normaalste zaak van de wereld wanneer iemand een partij beschuldigd van racisme. Ik hoop dat niemand jou ooit voor de rechter sleept en je na 2 minuten veroordeeld krijgt met "edelachtbare, je weet best dat hij schuldig is".

Citaat:
Dan maar weer een tapijtbombardement met een collectie (gezags)argumenten, bewijzen, citaten,...........
Weer?

Citaat:
http://www.tertio.be/ar2.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fernand Keuleneer (advocaat!)
Het arrest stelt dat ,,het Vlaams Blok bij het voeren van zijn propaganda [...] op openlijke en systematische wijze het zogenaamde zondebokmechanisme hanteert, en de bedoeling heeft, door de daarbij gehanteerde slogantaal of sarcasme, de bevolking aan te zetten tot vreemdelingenhaat en deze ook warm te maken voor de voorgestelde discriminerende maatregelen.??
Zondebokmechanisme is bij mijn weten geen juridisch begrip. Zondebokken zoeken kan moreel verwerpelijk zijn, maar tot nu toe was het niet verboden. Wie er de propaganda van de vroegere Volksunie of N-VA op naleest, zal merken dat voor die partijen de Franstaligen in dit land de zondebok zijn.
?Onverdachte bron?: een tekst waarin het Blok-arrest afgebroken wordt.
Als ?argument? om het Vlaamsblok te vergoelijken, wordt hier verwezen naar hetzelfde mechanisme gehanteerd door de VU, nu N-VA.

Ik gebruik dit argument liever als stok om de N-VA te slaan: als het Vlaamsblok ervoor veroordeeld werd, is de N-VA ook pakbaar. 8)

In hetzelfde artikel:

Citaat:
Zou het de links-liberalen van D66 dan verboden zijn in België te poneren dat nieuwe migranten maar in fases tot sociale voorzieningen kunnen worden toegelaten nadat zij een tijd in het land hebben gewerkt? ,,D66 stelt voor dat de regering een dergelijk systeem gaat uitwerken, waarbij onze gedachten uitgaan naar een periode van zelfredzaamheid van minimaal 7 jaar,?? vermeldt de Integratienota van de partij van 5 april 2004. D66 potentieel een racistische partij - uit te maken door de rechtbank? Dat gelooft niemand, maar op basis van de overwegingen in het arrest hoort de partij wel degelijk onder verdenking te staan
Hier maakt de auteur opnieuw de identieke redenering als ikzelf: D66 (Links-liberaal//Nederland) potentieel racistisch!!!
Hoe ongeloofwaardig hij de stelling vindt: hij schuift N-VA & D66 naar voor als verdacht naar analogie met??.
Deze rechtsgeleerde volgt mijn stelling dus wél, in tegenstelling tot de scheldkunstenaars hier op dit forum??.
De visie van iemand anders is geen bewijs, doch slechts een visie (zoals het woord zegt).

Citaat:
http://users.pandora.be/schilderscen...va/nieuws.html
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door N-VA-Gent
13-01-04 Gent: N-VA tegen eentalig Turkse reclame!
De gecontesteerde reclame waar we gisteren melding van maakten blijkt reclame te zijn van een Turkse maatschappij die hier in Gent in de Turks taal reclame maakt en daarmee onze medemens met Turkse roots goedkoop naar Turkijke wil laten bellen. Dat vernamen we van Turkse Gentenaars. De N-VA, de Nieuw-Vlaamse Alliantie, blijft er uitaard bij dat EENTALIG TURKSE PUBLICITEIT IN GENT NIET KAN.
Turken mogen volgens de N-VA absoluut niet in hun eigen taal bediend worden.
Een fraai staaltje onverdraagzaamheid en taalracisme, met de bedoeling het Vlaamsblok rechts voorbij te steken?
Waarom zijn zij tegen die reclame? Laten we eens kijken op http://forum.politics.be/viewtopic.php?p=462443

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artikel
Datum: 26 januari 2004.
Persmededeling van de voorzitter vd N-VA arrondissement Gent-Eeklo.

Gent: N-VA tegen eentalig Turkse reclame!

De N-VA, de Nieuw-Vlaamse Alliantie, merkt dat er in
het Gentse op bepaalde reclamepanelen (oa. aan de
Dampoort, wijk Sluiseke,...) affiches met reclame voor
de 'Pay & Go kaart' VOLLEDIG in het Turks werden
aangebracht.

N-VA Gent-Eeklo is van oordeel dat dit niet door de
beugel kan en dat dit ook een inbreuk betekent op de
taalwetgeving.
We leven in Vlaanderen en het
Nederlands in onze moeder- en voertaal. N-VA merkt dat
grote bedrijven zich steeds meer bedienen van laakbare
praktijken om toch maar te kunnen verkopen en N-VA
merkt ook dat zowel de lokale als de federale overheid
daar te weinig tegen optreedt en de bestaande wetten
niet laat toepassen.

EENTALIG TURKSE PUBLICITEIT IN GENT KAN NIET.

Zo'n praktijk brengt misschien wel een extra "Pay and
go"-kaart op maar zet de integratie-inspanningen van
velen op de helling.

Dit kan een "bagatel" lijken maar veel mensen ergeren
zich aan dergelijke niets ontziende handelspraktijken
die - naast de kas van de multinational - ook het
extremisme spijzen.

N-VA zal de wetgeving er op napluizen en de
publiciteitsdienst van Belgacom contacteren met de
vraag naar het waarom van de eentalig Turkse reclame
en de eisen dat voortaan het Nederlands gebruikt
wordt. Wanneer Belgacom en Proximus (die de kaarten
verspreidt) niet willen reageren zal N-VA oproepen tot
een publieke boycot van het product.
Géén racistisch motief dus, hoe dwaas u die actie van de N-VA ook kan vinden.

Citaat:
http://www.vjm.cc/vjm/actualiteit/politiek023.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Filip Dewinter
Mijnheer Van Grembergen, voor u begint over het Vlaams Blok en over een aantal marginale gebeurtenissen die zich op 1 mei jongstleden hebben voorgedaan, wil ik er u even aan herinneren dat uw eigen partij niet geheel vrij te pleiten valt van het gebruik van soortgelijke slogans. Ik zou u graag even herinneren aan de grote VU-betogingen van weleer. Ik heb u en veel van uw medestanders toen slogans horen scanderen als 'Walen buiten' en 'Cyaankali voor het FDF'.
Deze getuigenis vanwege mede-flaminganten spreekt voor zich.
Wie durft het sloganeske aanzetten tot haat en geweld jegens de Walen van de vroeger VU?ers nog ontkennen?
De N-VA is niet de VU. Zowel het Blok als Spirit als de N-VA stammen af van de VU. Misschien Spirit dan ook maar voor de rechter sleuren?

Citaat:
http://perso.infonie.be/in074793/art...Morlaix_99.htm
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jean-Louis XHONNEUX- sécretaire territorial de l?Association Internationale pour la Défense des Langues et Cultures Menacée
. Le Gouvernement flamand s?est accordé le droit de préemption sur toutes les propriétés qui sont vendues dans 26 communes de Flandre. Cette mesure, prise en application du code flamand de la construction, pourrait paraître normale si les 26 communes n?étaient pas, par hasard, celles qui comptent une minorité francophone. Aucun autre critère rationnel ne rassemble ces 26 communes. L?intention est donc évidente. Le slogan des manifestants flamingants Waalse ratten, rolt uw matten? Adaptez-vous ou déménagez ! trouve ici une voie apparemment légale.
Zou die goede man de flamingantische haat-slogan (die bijna op wens tot Walen-deportatie neerkomt) uit zijn duim gezogen hebben?
Dan zit in diens duim net hetzelfde specie, als waar ik mijn argument uithaal??
En waar linkt die "goede man" dan die slogan aan de N-VA? Uit de duim zuigen zei u?

Citaat:
Kortom, ik sta blijkbaar niet alleen met mijn stelling.........
Maar we hebben nog steeds geen bewijzen gezien.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 09:27   #144
giserke
Banneling

Standaard

Superspil heeft zelfs moeite met begrijpend lezen van teksten
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:03   #145
giserke
Banneling

Standaard

Nu voor eens en altijd dit is de rasismewet, en van geen enkel punt is de N-VA hier in overtreding:

Art. 1.
Onder "discriminatie" in de zin van deze wet wordt verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting beperking of voorkeur, die tot doel heeft of ten gevolge heeft of kan hebben dat de erkenning, het genot of de uitoefening op voet van gelijkheid van de rechten van de mens en de fundamentele vrijheden op politiek, economisch, sociaal of cultureel terrein of op andere terreinen van het maatschappelijk leven, wordt teniet gedaan, aangetast of beperkt.
Elke handelwijze die er in bestaat om het even wie opdracht te geven tot discriminatie jegens een persoon, een groep, een gemeenschap of de leden ervan, wordt beschouwd als een discriminatie in de zin van deze wet..

- De N-VA maakt geen onderscheid op basis van taal, N-VA eist dat de WET wordt toegepast
- De N-VA maakt geen uitsluiting beperking of voorkeur op basis Waal-Vlaming. De N-VA wil ALLE misbruiken aanpakken. Daarom klaagt de N-VA niet Wallonie aan maar het BELGISCH systeem die tot misbruik leent.

- De N-VA steld dat IEDERE belg gelijk is aan de wet! Daarom heeft iedere Belg voor de N-VA dezelfde rechten en plichten. Indien via studies blijkt dat door het Belgisch systeem op bepalde plaatsen de plichten niet worden nageleeft, moet het BELGISCH systeem worden aangepast of geeist worden dat de plichten worden nageleeft

- De N-VA zet niet aan tot DISCRIMINATIE omdat het eisen tot stopzetting van onrechtmatige (VOLGENS DE BELGISCHE WET) transfers niet discriminerend is maar gewoon de eis tot toepassing van de wet.

- De N-VA hanteerd GEEN taalrasisme, omdat we enkel de TOEPASSING van de taalwet eisen van ALLE gemeenschappen.
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:18   #146
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
nog eens een bewijs hoe labiel je bent, dat je zinnen uit hun verband moet halen. En dat die vent advocaat is doet niks terzake. hans 1 is ook advocaat (allee wel één van de onderste deurveeg )
Halfweg uw 'argumentatie'
Enkel gescheld en persoonlijke aanvallen.

Citaat:
Je leest selectief.
Hoe hij of jij of zelfs ik die rechtspraak betitel, speelt geen rol: de conclusie telt.
En die is simpel zowel voor leek én advocaat: als het VB op basis van haar activiteiten door die wet kan veroordeeld worden, dan ook de N-VA.

Dat is het hele eieren eten.
Oud 8 juli 2004, 10:24   #147
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Je leest selectief.
Hoe hij of jij of zelfs ik die rechtspraak betitel, speelt geen rol: de conclusie telt.
En die is simpel zowel voor leek én advocaat: als het VB op basis van haar activiteiten door die wet kan veroordeeld worden, dan ook de N-VA.

Dat is het juist, volgens de wet door mij hierboven gepost, is de N-VA nergens schuldig aan.
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:33   #148
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En die is simpel zowel voor leek én advocaat: dat het VB op basis van haar activiteiten door die wet kan veroordeeld worden, heeft niks te maken met de N-VA.

Gemakkelijk toch he, zo'n dooddoeners.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 10:41   #149
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, Staaf.
"Jullie weten best dat mijn analogie VB//N-VA klopt." D�*t is een gemakkelijke dooddoener. Bewijzen vragen is de normaalste zaak van de wereld wanneer iemand een partij beschuldigd van racisme. Ik hoop dat niemand jou ooit voor de rechter sleept en je na 2 minuten veroordeeld krijgt met "edelachtbare, je weet best dat hij schuldig is".
De zaak is hier lichtelijk anders dan jij ze voorstelt.

"Edelachtbare, U weet best dat N-VA schuldig is. Kijk waar uw Gentse collega het Vlaamsblok op pakte, en behandel iedereen gelijk voor dezelfde wet."

Dat is het volledige plaatje dat ik schilder.
Geen stukjes afknippen, Distelboy!

Citaat:
Citaat:
Dan maar weer een tapijtbombardement met een collectie (gezags)argumenten, bewijzen, citaten,...........
Weer?
Het blokarrest met de passage die toepasbaar is op N-VA, postte ik reeds ettelijke malen, met kleurtjes en al.

Citaat:
De visie van iemand anders is geen bewijs, doch slechts een visie (zoals het woord zegt).
Deze visie van een advocaat, loopt parallel met de mijne: als...... dan.....
Hier gaat het in essentie over het consekwent doortrekken van rechtsspraak, hoe abject je het ook moge vinden.
Dat speelt geen rol: Dura lex, sed lex.

Citaat:
Citaat:
http://users.pandora.be/schilderscen...va/nieuws.html

Turken mogen volgens de N-VA absoluut niet in hun eigen taal bediend worden.
Een fraai staaltje onverdraagzaamheid en taalracisme, met de bedoeling het Vlaamsblok rechts voorbij te steken?
Waarom zijn zij tegen die reclame?
Dat zal me worst wezen: ze ageren tégen een bepaalde bevolkingsgroep, hier krek dezelfden als het Vlaamsblok.
De wettelijkheid of terechtheid is van geen tel: als het VB ervoor veroordeeld wordt, is het maar konsekwent dat ook de N-VA voor de bijl gaat.
Anders is er geen sprake van gelijkberechtiging.
Ook klote-wetten moeten voor iedereen gelijkelijk toegepast worden, en niet �* la gueule du client.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA-GENT
Merk de parallel met de talrijke blokverzuchtingen.
Ofwel mogen beiden vrijelijk hun zeg doen, ofwel moeten beiden zolang deze wetten bestaan ervoor hangen.

Citaat:
De N-VA is niet de VU.
Dan vraag ik je net als giserke mij eens de grote verschillen in standpunten uit te leggen tussen de moederpartij en haar door de tsjeven geadopteerde wezenkindje.
Een hoop stront kan je als 'grote boodschap' aan de man proberen brengen, hij stinkt net hetzelfde.

Citaat:
Zowel het Blok als Spirit als de N-VA stammen af van de VU. Misschien Spirit dan ook maar voor de rechter sleuren?
Spirit is opgeslorpt door de SP-a.
Die hebben het flamingantisme duidelijk afgezworen, en maken geen drukte omwille van solidariteit die van het rijke Vlaanderen naar het behoeftige Wallonië vloeit.
De SP-a zou ik b.v. wel omwille van hun neo-racisme voor het tribunaal sleuren, maar dat is een ander verhaal.

De N-VA stelde duidelijk dat ze niet opgingen in de CD&V, doch een aparte partij en fractie bleven.
Ze slikten reeds veel van hun communautaire discours in, doch hun VU-erfenis kan je niet ontkennen: voor de kiezingen brullen ze zo vervaarlijk als evenzoveel Vlaamse (Blok)leeuwen richting Wallonië en klauwen naar onze goede vorst.

Citaat:
En waar linkt die "goede man" dan die slogan aan de N-VA? Uit de duim zuigen zei u?
Ofwel zijn ze bij de N-VA flaminganten, en dan zijn ze mede schuldig aan het Walen buiten-Waalse-ratten-rolt-uw-matten-discours, ofwel zijn het brave tsjeven geworden die hun ziekelijke prietpraat opgeborgen hebben.
Wat zal het zijn?
Aan jullie de keuze.

Citaat:
Maar we willen de evidenties niet onder ogen zien.....
Oud 8 juli 2004, 10:43   #150
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Superspil heeft zelfs moeite met begrijpend lezen van teksten
Andermaal een totale off-topic reactie.
Bovendien ongegrond.
Tevens beledigende persoonlijke aanval zonder meer.
Oud 8 juli 2004, 10:44   #151
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Je leest selectief.

Dat is het juist, volgens de wet door mij hierboven gepost, is de N-VA nergens schuldig aan.
Advocaten zijn blijkbaar een andere mening toegedaan........
Oud 8 juli 2004, 10:45   #152
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
En die is simpel zowel voor leek én advocaat: dat het VB op basis van haar activiteiten door die wet kan veroordeeld worden, heeft niks te maken met de N-VA.

De door mij geciteerde advocaat, denkt er blijkbaar anders over.
Oud 8 juli 2004, 10:56   #153
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Advocaten? Heb je de juristenkrant gelezen? Dan zou je weten dat beroepsverenigingen van advocaten de vloer hebben geveegd met die uitspraak, (door een rechter die NIET ONPARTIJDIG was)
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 11:00   #154
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

de door u geciteerde advocaat denkt daar niet anders over. Want de door u aanhaalde zin is door die advocaat gebruikt om aan te tonen dat die uitspraak niet deugt. U hebt enkel dat deeltje gepost om het uit zijn context te halen tov de volledige tekst
Wie leest hier selectief?
giserke is offline  
Oud 8 juli 2004, 11:19   #155
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Advocaten? Heb je de juristenkrant gelezen? Dan zou je weten dat beroepsverenigingen van advocaten de vloer hebben geveegd met die uitspraak, (door een rechter die NIET ONPARTIJDIG was)
Dat is de kern van de zaak allemaal niet!
Op basis van die uitspraak, (in)correct of (on)partijdig daargelaten, kan je evengoed de N-VA en D66 aanpakken.
Mijn bron vindt dit eveneens belachelijk, doch hij wijst op de parallel.

Als dus zowel voor als tegenstander hetzelfde zien, dan zou ik de zaak eens overdenken vooraleer iemand om zijn kijk op de zaak voor vorte vis uit te maken.
Oud 8 juli 2004, 11:26   #156
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Neen, Staaf.
De zaak is hier lichtelijk anders dan jij ze voorstelt.

"Edelachtbare, U weet best dat N-VA schuldig is. Kijk waar uw Gentse collega het Vlaamsblok op pakte, en behandel iedereen gelijk voor dezelfde wet."

Dat is het volledige plaatje dat ik schilder.
Geen stukjes afknippen, Distelboy!
En dan gaat die rechter vragen "En wat heeft die zaak in Gent met de N-VA te maken?" Waarop jij blijkbaar geen bewijzen kan voorleggen.
D�*t is het volledige plaatje.

Citaat:
Citaat:

Weer?
Het blokarrest met de passage die toepasbaar is op N-VA, postte ik reeds ettelijke malen, met kleurtjes en al.
Maar veel argumenten hebben we daar niet in gezien, laat staan bewijzen. Ze zijn dan ook allemaal onderuitgehaald.

Citaat:
Citaat:
Deze visie van een advocaat, loopt parallel met de mijne: als...... dan.....
Hier gaat het in essentie over het consekwent doortrekken van rechtsspraak, hoe abject je het ook moge vinden.
Dat speelt geen rol: Dura lex, sed lex.
Het gaat hier in essentie om een poging om te bewijzen dat die uitspraak in Gent hier ook van toepassing is. Pas wanneer dat gebeurd is, kan er gekeken worden of er consequent gebleven wordt. We wachten nog steeds op die bewijzen.

Citaat:
Citaat:
Waarom zijn zij tegen die reclame?
Dat zal me worst wezen: ze ageren tégen een bepaalde bevolkingsgroep, hier krek dezelfden als het Vlaamsblok.
De wettelijkheid of terechtheid is van geen tel: als het VB ervoor veroordeeld wordt, is het maar konsekwent dat ook de N-VA voor de bijl gaat.
Anders is er geen sprake van gelijkberechtiging.
Ook klote-wetten moeten voor iedereen gelijkelijk toegepast worden, en niet �* la gueule du client.
Ze ageren helemaal niet tegen een bevolkingsgroep. Ze ageren tegen iets wat zij zien als een inbreuk op de taalwetten. De Blok VZW's zijn veroordeeld voor aanzet tot racisme. Van racisme is in deze N-VA kwestie geen sprake.

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVA-GENT
Merk de parallel met de talrijke blokverzuchtingen.
Ofwel mogen beiden vrijelijk hun zeg doen, ofwel moeten beiden zolang deze wetten bestaan ervoor hangen.
Ik zie die parallel niet. Is het omdat er nu toevallig "Turkse" in staat? Dat had evengoed "Spaanse" of "Chinese" kunnen zijn, aangezien het de N-VA daar te doen was om een inbreuk op de taalwet, niet om een anti-Turkse campagne.

Citaat:
Citaat:
De N-VA is niet de VU.
Dan vraag ik je net als giserke mij eens de grote verschillen in standpunten uit te leggen tussen de moederpartij en haar door de tsjeven geadopteerde wezenkindje.
Heeft u nog ergens VU-programma's staan? Kan u intussen ook even de grote gelijkenissen geven?

Citaat:
Een hoop stront kan je als 'grote boodschap' aan de man proberen brengen, hij stinkt net hetzelfde.
Zeker wanneer je die hoop stront niet kan bewijzen.

Citaat:
Citaat:
Zowel het Blok als Spirit als de N-VA stammen af van de VU. Misschien Spirit dan ook maar voor de rechter sleuren?
Spirit is opgeslorpt door de SP-a.
Die hebben het flamingantisme duidelijk afgezworen, en maken geen drukte omwille van solidariteit die van het rijke Vlaanderen naar het behoeftige Wallonië vloeit.
De SP-a zou ik b.v. wel omwille van hun neo-racisme voor het tribunaal sleuren, maar dat is een ander verhaal.

De N-VA stelde duidelijk dat ze niet opgingen in de CD&V, doch een aparte partij en fractie bleven.
Ze slikten reeds veel van hun communautaire discours in, doch hun VU-erfenis kan je niet ontkennen: voor de kiezingen brullen ze zo vervaarlijk als evenzoveel Vlaamse (Blok)leeuwen richting Wallonië en klauwen naar onze goede vorst.
Waarmee de aap uit de mouw komt. Eigenlijk zit het flamingantisme van de N-VA je dwars, en is (hoogstwaarschijnlijk zoals men dat met het Blok gedaan heeft) dat racisme maar een excuus.

Citaat:
Citaat:
Ofwel zijn ze bij de N-VA flaminganten, en dan zijn ze mede schuldig aan het Walen buiten-Waalse-ratten-rolt-uw-matten-discours, ofwel zijn het brave tsjeven geworden die hun ziekelijke prietpraat opgeborgen hebben.
Wat zal het zijn?
Aan jullie de keuze.
En hier volgt dus de bevestiging. Ze zijn Flaminganten, dus zijn ze volgens u blijkbaar de facto racistisch. Wel, Staaf, ik ben Flamingant, maar "Walen buiten" en "Waalse-ratten-rolt-uw-matten" klasseer ik verticaal aangezien ik helemaal geen problemen heb met mijn Waalse medemens. Hopelijk steunt je aanklacht tegen de N-VA op iets meer dan "het zijn Flaminganten", anders heb ik uw hele "bewijsvoering" zonet met 1 zinnetje met de grond gelijk gemaakt.

Citaat:
Citaat:
Maar we willen de evidenties niet onder ogen zien.....
De evidentie dat het jou om het Flamingantisme en niet om racisme te doen is?
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 11:29   #157
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Advocaten. En een van de twee is een lolbroek die op deze fora niet verder komt dan "De Flaminganten zijn aan het uitsterven". Het is de moeite.
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 11:30   #158
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

En dan?
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 11:35   #159
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Dat is de kern van de zaak allemaal niet!
Op basis van die uitspraak, (in)correct of (on)partijdig daargelaten, kan je evengoed de N-VA en D66 aanpakken.
Mijn bron vindt dit eveneens belachelijk, doch hij wijst op de parallel.

Als dus zowel voor als tegenstander hetzelfde zien, dan zou ik de zaak eens overdenken vooraleer iemand om zijn kijk op de zaak voor vorte vis uit te maken.
Met incorrecte en partijdige uitspraken kan je uiteindelijk iedereen pakken. In die zin heb je dus wel een punt. Maar met deze uitspraak zouden ze nog steeds moeten aantonen dat de N-VA racistisch is, quod non.
Distel is offline  
Oud 8 juli 2004, 12:33   #160
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

[quote]
Citaat:

Met incorrecte en onpartijdige uitspraken kan je uiteindelijk iedereen pakken.
Inderdaad. Wie de hond wil slaan vindt altijd wel een stok. Met het Genste arrest werd dat voldoende bewezen, dacht ik. Het Vlaams Blok draagt intussen wel het label: racistisch. En daar maken zelfs bepaalde N-VA-ers gretig gebruik van.

Citaat:
In die zin heb je dus wel een punt. Maar met deze uitspraak zouden ze nog steeds moeten aantonen dat de N-VA racistisch is, quod non.
Het arrest tegen het Vlaams Blok WAS partijdig en incorrect. De stok om de hond te slaan werd gevonden én gebruikt. Voor de tegenstanders is het Vlaams Blok nu 'officieel' racistisch. Zijn voorstanders trekken er zich echter geen zak aan van aan omdat het een, naar hun aanvoelen, 'incorrecte en partijdige' gerechtelijke uitspraak was.

Iedereen weet intussen trouwens dat het Vlaams Blok té groot werd en dat de échte reden om die partij proberen uit te schakelen, zijn doorgedreven wil is België te doen barsten. Yves Leterme en Miet Smet hebben dat onlangs nog overduidelijk te verstaan gegeven.
De N-VA betekent, sinds haar kartel met de CD&V, géén hinderpaal (meer) voor België en was bovendien toch al veel te klein om een reëel gevaar voor dit land te kunnen zijn, dus valt ook de noodzaak weg om deze laatste partij door middel van een excuus-truus proberen onderuit te halen.

Feit is echter dat de N-VA op dezelfde gronden zou kunnen veroordeeld worden als het Vlaams Blok indien de Belgische machten dit nodig zouden achten.
Niet dus. Het etiket 'racistische partij' zal de de N-VA dus naar alle waarschijnlijkheid bespaard blijven dankzij het 'gerecht' dat NIET consequent oordeelt maar a la carte de Belgique.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be