Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 november 2012, 18:28   #141
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Uw obsessie met rokers is tocjh vrij opmerkelijk...
Maar u was toch ook diegene die zijn schoonmoeder uit de auto wilde smijten als ze achteraan geen gordel droeg...

***zoekt even naar de talloze studies over het vroegtijdig overlijden bij chronisch verzuurde pessimistjes***
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:47   #142
Another Jack
Banneling

Standaard

Ik blijf als liberaal het rookverbod in de horeca fundamenteel fout vinden.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:49   #143
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Rokers zouden doodeenvoudig hogere bijdragen moeten betalen voor de ziekteverzekering. Ze zijn immers verzekerden met een merkelijk hoger risico op allerlei kwalen. Hoe groter het risico, hoe hoger de premie.

De vakbonden zouden voor zoiets natuurlijk moord en brand staan schreeuwen, want veel van de dragers van rode en groene plastic-vuilniszakken zijn rokers. But who cares? Er zoiets als primaat van de politiek.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 18:53   #144
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik vind het fundamenteel fout dat rokers een café door hun gedrag feitelijk monopoliseren. Het, volstaat dat rokers tijdens hun café-bezoek niet roken en het café staat open voor iedereen, ook niet-rokers. Maar wanneer ze de lucht zitten te verpesten door kankerstokken te zitten paffen dan ontzeggen ze de toegang aan niet-rokers. Dat is in hoge mate asociaal.
Oud 26 november 2012, 18:53   #145
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Rokers zouden doodeenvoudig hogere bijdragen moeten betalen voor de ziekteverzekering. Ze zijn immers verzekerden met een merkelijk hoger risico op allerlei kwalen. Hoe groter het risico, hoe hoger de premie.

De vakbonden zouden voor zoiets natuurlijk moord en brand staan schreeuwen, want veel van de dragers van rode en groene plastic-vuilniszakken zijn rokers. But who cares? Er zoiets als primaat van de politiek.
Ook voor truckchauffeurs (meer kansen op ongevallen) bedrijfsleiders (meer kansen op hartinfarcten) metsers (meer kansen op ruggeletsels) ...?
Oud 26 november 2012, 18:55   #146
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind het fundamenteel fout dat rokers een café door hun gedrag feitelijk monopoliseren. Het, volstaat dat rokers tijdens hun café-bezoek niet roken en het café staat open voor iedereen, ook niet-rokers. Maar wanneer ze de lucht zitten te verpesten door kankerstokken te zitten paffen dan ontzeggen ze de toegang aan niet-rokers. Dat is in hoge mate asociaal.
Het is de cafébaas die dat zou mogen beslissen, hij alleen.
Het is zijn zaak, de uwe niet.
Oud 26 november 2012, 19:34   #147
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat doen ze toch al?
Al eens bekeken wat een pakje sigaretten kost aan productie, winst voor de producent en taksen voor de staat.
Een roker heeft zijn kankerbehandeling dubbel en dik betaald.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 19:41   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Uw obsessie met rokers is tocjh vrij opmerkelijk...
Maar u was toch ook diegene die zijn schoonmoeder uit de auto wilde smijten als ze achteraan geen gordel droeg...

***zoekt even naar de talloze studies over het vroegtijdig overlijden bij chronisch verzuurde pessimistjes***
Typisch voor mannekes die zo graag een andere beschimpen als verzuurd: liederlijk overdrijven.

ik heb mijn schoonmoeder nooit willen uit een auto smijten, maar ik vertrok simpelweg niet, stapte uit en ging haar zogezegd helpen die gordel aan te doen. Maar ... die gordel is nog nooit zo rap omgegespt geraakt. Zonder mijn hulp welteverstaan.

Ge moet de Schoof niet onderschatten jong !

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 november 2012 om 19:41.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 19:43   #149
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Behoort het tot het liberalisme dat men het recht zou hebben om andere mensen te vergiftigen ?

En wat zijt ge in de eerste plaats?
Liberalist, met vrijheid van vergiftigen?
Of democraat, die zich neerlegt bij een democratisch gestemde wet ?

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 26 november 2012, 19:45   #150
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Typisch voor mannekes die zo graag een andere beschimpen als verzuurd: liederlijk overdrijven.

ik heb mijn schoonmoeder nooit willen uit een auto smijten, maar ik vertrok simpelweg niet, stapte uit en ging haar zogezegd helpen die gordel aan te doen. Maar ... die gordel is nog nooit zo rap omgegespt geraakt. Zonder mijn hulp welteverstaan.

.
Nooit uw schoonmoeder schofferen, Schoof.
Vroeg of laat zult ge wel merken waarom...
Oud 26 november 2012, 19:47   #151
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Dat doen ze toch al?
Al eens bekeken wat een pakje sigaretten kost aan productie, winst voor de producent en taksen voor de staat.
Een roker heeft zijn kankerbehandeling dubbel en dik betaald.
Goed zo! Het mag wat mij betreft nog véél hoger.
Oud 26 november 2012, 19:49   #152
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Behoort het tot het liberalisme dat men het recht zou hebben om andere mensen te vergiftigen ?

En wat zijt ge in de eerste plaats?
Liberalist, met vrijheid van vergiftigen?
Of democraat, die zich neerlegt bij een democratisch gestemde wet ?

.
Er is geen plicht om u te begeven naar een privé-aangelegenheid waarvan de eigenaar zichzelf samen met anderen wensen te vergiftigen.
Ik blijf dus die regelneverij jammer vinden.

Ik ben in de eerste plaats democraat.
Oud 26 november 2012, 19:57   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er is geen plicht om u te begeven naar een privé-aangelegenheid waarvan de eigenaar zichzelf samen met anderen wensen te vergiftigen.
Ik blijf dus die regelneverij jammer vinden.

Ik ben in de eerste plaats democraat.
Er is inderdaad geen plicht.

Het is daarentegen wel degelijk een recht.
(illustratie: de liberaal heeft het recht om in een dancing binnen te gaan; de homo in een café; de vreemdeling in de sportclub .... en voor mij hebt gij zelfs het recht om te pogen staatshoofd te worden ... oeps).
(verdere illustratie: in echte vzw's, maar dan echte, en mits de voorwaarde dat er geen personeel te werk gesteld is, moogt ge wel discrimineren voor zover ge de categorieën in de discriminatiewet niet weigert ... bla bla ...)

Maar voor de rest, als democraten onder malkander: de wet is hard maar het is de wet. De veroordeelde cafébaas werd beboet a) wegens de vergiftiging, en b) wegens de concurrentievervalsing (zie de tekst).

Oud 26 november 2012, 20:01   #154
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

.
Dat zegt al voldoende hoor over uw 'persoonlijkheid'...enkel verzuurde regelfreaks reageren zo...
Oud 26 november 2012, 20:05   #155
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ontzegt een restaurant zonder veggie schotel ook de toegang voor vegetariers ?

Asociaal is het gedrag van anderen willen bepalen omdat u dat gewoon niet zint...de café's zitten momenteel nog altijd te wachten op de gezondheidsfreaks die massaal gingen terugkeren....
Oud 26 november 2012, 20:11   #156
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is de cafébaas die dat zou mogen beslissen, hij alleen.
Het is zijn zaak, de uwe niet.
Akkoord. Wie niet akkoord is dat er gepaft wordt gaar maar elders zijn drank zoeken.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 november 2012, 20:14   #157
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ontzegt een restaurant zonder veggie schotel ook de toegang voor vegetariers ?

Asociaal is het gedrag van anderen willen bepalen omdat u dat gewoon niet zint...de café's zitten momenteel nog altijd te wachten op de gezondheidsfreaks die massaal gingen terugkeren....
Niet-vegetariërs brengen geen schade toe aan de gezondheid van vegetariër. Wanneer een vegetariër zijn eigen darmen volperst met half-gaar gebakken rood vlees, dan ondervindt de vegetariër daar geen hinder van. Ook niet wanneer hij dat niet-vegetarisch restaurant zou binnenstappen om een slaatje te eten.

Rokers daarentegen veroorzaken het ongewenst "mee-roken", wat volstrekt schadelijk is (en ik heb het nog niet eens over de keel- een oog-prikkelingen evenals de stank die daarna in je kleren hangt). Nee, rokerscafés evenals het roken in het algemeen zou moeten flink beboet worden.
Oud 26 november 2012, 22:29   #158
dat face soldier
Partijlid

Standaard

Uitlaatgassen van auto's hinderen mij als fietser ook. Terwijl je je ochtans elektrische auto's kan aanschaffen. Daarom stel ik voor de aankoop van verbrandingsmotoren enorm te belasten (zonder daarvoor de prijs van elektrische wagens omlaag gaat). Ook stel ik een sappige jaarlijkse luchtvervuilingsbelasting voor per verbrandingsmotor dat iemand bezit.
Oud 27 november 2012, 08:37   #159
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik kan er ook niet aan doen dat de artikelen in de pers zo vlug na mekaar komen:

Roken tast denken en geheugen aan

http://www.standaard.be/artikel/deta...21126_00382445
Citaat:
BRUSSEL - Een Britse studie bevestigt dat roken niet alleen slecht is voor het hart, de bloedvaten en de longen, maar ook voor de hersenen. Dat meldt de BBC.

Onderzoekers van King's College in Londen volgden 8.800 personen van boven de vijftig. Er werd informatie ingezameld over hun levensstijl en gewoonten, en om de vier jaar moesten ze proeven afleggen om de conditie van hun hersenen te peilen. Daarbij werd hun denkvermogen, hun geheugen en hun vermogen om nieuwe dingen te leren op de proef gesteld. Volgens de onderzoekers scoorden de rokers gemiddeld merkbaar lager in de tests.

Ook een hoge bloeddruk en overgewicht gingen samen met lagere scores.

Onderzoeker Alex Dregan wijst erop dat het allemaal risicofactoren zijn die iedereen zelf in de hand heeft. ‘We moeten de mensen bewust maken van de nood om hun levensstijl aan te passen wegens het risico op cognitieve achteruitgang.' Hij raadt aan niet te roken en gezond te eten.

Oud 27 november 2012, 08:39   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nooit uw schoonmoeder schofferen, Schoof.
Vroeg of laat zult ge wel merken waarom...
Ik heb het inderdaad in tienvoud mogen "terug betalen".
Ge had mij wel enkele decennia vroeger mogen inlichten hé maat.

Zie mij hier nu zitten ...

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be