![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 |
|
Banneling
|
Uw obsessie met rokers is tocjh vrij opmerkelijk...
Maar u was toch ook diegene die zijn schoonmoeder uit de auto wilde smijten als ze achteraan geen gordel droeg... ***zoekt even naar de talloze studies over het vroegtijdig overlijden bij chronisch verzuurde pessimistjes*** |
|
|
|
|
|
#142 |
|
Banneling
|
Ik blijf als liberaal het rookverbod in de horeca fundamenteel fout vinden.
|
|
|
|
|
|
#143 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Rokers zouden doodeenvoudig hogere bijdragen moeten betalen voor de ziekteverzekering. Ze zijn immers verzekerden met een merkelijk hoger risico op allerlei kwalen. Hoe groter het risico, hoe hoger de premie.
De vakbonden zouden voor zoiets natuurlijk moord en brand staan schreeuwen, want veel van de dragers van rode en groene plastic-vuilniszakken zijn rokers. But who cares? Er zoiets als primaat van de politiek. |
|
|
|
|
|
#144 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik vind het fundamenteel fout dat rokers een café door hun gedrag feitelijk monopoliseren. Het, volstaat dat rokers tijdens hun café-bezoek niet roken en het café staat open voor iedereen, ook niet-rokers. Maar wanneer ze de lucht zitten te verpesten door kankerstokken te zitten paffen dan ontzeggen ze de toegang aan niet-rokers. Dat is in hoge mate asociaal.
|
|
|
|
|
|
#145 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#146 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Het is zijn zaak, de uwe niet. |
|
|
|
|
|
|
#147 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Al eens bekeken wat een pakje sigaretten kost aan productie, winst voor de producent en taksen voor de staat. Een roker heeft zijn kankerbehandeling dubbel en dik betaald.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
ik heb mijn schoonmoeder nooit willen uit een auto smijten, maar ik vertrok simpelweg niet, stapte uit en ging haar zogezegd helpen die gordel aan te doen. Maar ... die gordel is nog nooit zo rap omgegespt geraakt. Zonder mijn hulp welteverstaan. Ge moet de Schoof niet onderschatten jong ! .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 26 november 2012 om 19:41. |
|
|
|
|
|
|
#149 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En wat zijt ge in de eerste plaats? Liberalist, met vrijheid van vergiftigen? Of democraat, die zich neerlegt bij een democratisch gestemde wet ? .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Vroeg of laat zult ge wel merken waarom... |
|
|
|
|
|
|
#151 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#152 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik blijf dus die regelneverij jammer vinden. Ik ben in de eerste plaats democraat. |
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het is daarentegen wel degelijk een recht. (illustratie: de liberaal heeft het recht om in een dancing binnen te gaan; de homo in een café; de vreemdeling in de sportclub .... en voor mij hebt gij zelfs het recht om te pogen staatshoofd te worden ... oeps). (verdere illustratie: in echte vzw's, maar dan echte, en mits de voorwaarde dat er geen personeel te werk gesteld is, moogt ge wel discrimineren voor zover ge de categorieën in de discriminatiewet niet weigert ... bla bla ...) Maar voor de rest, als democraten onder malkander: de wet is hard maar het is de wet. De veroordeelde cafébaas werd beboet a) wegens de vergiftiging, en b) wegens de concurrentievervalsing (zie de tekst).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
|
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#155 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Asociaal is het gedrag van anderen willen bepalen omdat u dat gewoon niet zint...de café's zitten momenteel nog altijd te wachten op de gezondheidsfreaks die massaal gingen terugkeren.... |
|
|
|
|
|
|
#156 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Rokers daarentegen veroorzaken het ongewenst "mee-roken", wat volstrekt schadelijk is (en ik heb het nog niet eens over de keel- een oog-prikkelingen evenals de stank die daarna in je kleren hangt). Nee, rokerscafés evenals het roken in het algemeen zou moeten flink beboet worden. |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Partijlid
|
Uitlaatgassen van auto's hinderen mij als fietser ook. Terwijl je je ochtans elektrische auto's kan aanschaffen. Daarom stel ik voor de aankoop van verbrandingsmotoren enorm te belasten (zonder daarvoor de prijs van elektrische wagens omlaag gaat). Ook stel ik een sappige jaarlijkse luchtvervuilingsbelasting voor per verbrandingsmotor dat iemand bezit.
|
|
|
#159 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik kan er ook niet aan doen dat de artikelen in de pers zo vlug na mekaar komen:
Roken tast denken en geheugen aan http://www.standaard.be/artikel/deta...21126_00382445 Citaat:
|
|
|
|
|
|
#160 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ge had mij wel enkele decennia vroeger mogen inlichten hé maat. Zie mij hier nu zitten ... .
|
|
|
|