Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 augustus 2012, 22:27   #141
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
...en wie zijn die 'traditio's?

...en waaròm laten de Vlamen zich dingen aan hun been lappen?
Gebrek aan ruggengraat?
En wie zijn de Vlamen?
Oud 8 augustus 2012, 22:30   #142
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
En wie zijn de Vlamen?
Vlamingen.

Die 'traditio's', zijn dat Vlamingen, waaròm l�*ten de Vlamingen zich dingen aan hun been lappen?

Had je bedenktijd nodig, meestal vind ik je nochtans ad rem.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2012, 23:10   #143
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlamingen.

Die 'traditio's', zijn dat Vlamingen, waaròm l�*ten de Vlamingen zich dingen aan hun been lappen?

Had je bedenktijd nodig, meestal vind ik je nochtans ad rem.
Ik begrijp niet goed hoe je commentaar hebt over "de Vlamen" als je zelf niet eens de basisbegrippen uit de Belgische politiek kent.

En daar heb je dan gelijk het antwoord waar je achter vroeg, waarom laten de "Vlamen" dat aan hun been lappen, omdat ze helemaal niets van Belgische politiek kennen. Omdat ze een volk van politieke onnozelaars zijn.
Oud 8 augustus 2012, 23:15   #144
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik begrijp niet goed hoe je commentaar hebt over "de Vlamen" als je zelf niet eens de basisbegrippen uit de Belgische politiek kent.

En daar heb je dan gelijk het antwoord waar je achter vroeg, waarom laten de "Vlamen" dat aan hun been lappen, omdat ze helemaal niets van Belgische politiek kennen. Omdat ze een volk van politieke onnozelaars zijn.
Mijn 'commentaar' waren enkele vragen.

Verlicht me, niet iedereen heeft 'n IQ dat grenst aan de waanzin.

De Vlamen, sorry Vlamingen, zijn dus 'n volk van politieke onnozelaars...eens Vlaanderen onafhankelijk is, verdwijnt die politieke onnozelheid, en transformeert elke Vlaming tot 'n politiek genie?
Oud 8 augustus 2012, 23:25   #145
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Mijn 'commentaar' waren enkele vragen.

Verlicht me, niet iedereen heeft 'n IQ dat grenst aan de waanzin.

De Vlamen, sorry Vlamingen, zijn dus 'n volk van politieke onnozelaars...eens Vlaanderen onafhankelijk is, verdwijnt die politieke onnozelheid, en transformeert elke Vlaming tot 'n politiek genie?
Neen, je snapt het nog altijd niet, ik begin stilaan te denken dat je van slechte wil bent.

Nog ene keer, in een onafhankelijke staat Vlaanderen kunnen de traditionele partijen zoals daar zijn, CD&V, OVLD en SPA/Groen als politieke minderheid in Vlaanderen de Vlaming niet uitverkopen aan de Walen om aan de macht te blijven en hun eigen anti-Vlaamse profitariaat zeker te stellen.

Begrijp je me nu?
Oud 8 augustus 2012, 23:26   #146
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, je snapt het nog altijd niet, ik begin stilaan te denken dat je van slechte wil bent.

Nog ene keer, in een onafhankelijke staat Vlaanderen kunnen de traditionele partijen zoals daar zijn, CD&V, OVLD en SPA/Groen als politieke minderheid in Vlaanderen de Vlaming niet uitverkopen aan de Walen om aan de macht te blijven en hun eigen anti-Vlaamse profitariaat zeker te stellen.

Begrijp je me nu?
Dat had ik al langer begrepen, ook zonder jouw interventie, maar ze zullen er wel nog zìjn, die traditio's...en andere 'streek' kunnen verkopen.
Oud 8 augustus 2012, 23:30   #147
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat had ik al langer begrepen, ook zonder jouw interventie, maar ze zullen er wel nog zìjn, die traditio's...en andere 'streek' kunnen verkopen.
Ja, dat is zo typisch, ge kunt er toch niks aan veranderen...

Een slavenmentaliteit noemen we dat.
Oud 8 augustus 2012, 23:36   #148
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, dat is zo typisch, ge kunt er toch niks aan veranderen...

Een slavenmentaliteit noemen we dat.
Je leest dingen die er niet staan.

Maar je zal er bekaaid afkomen als je denkt dat alle rechtse vlaamsgezinde partijen zich zullen verenigen om de traditio's buitenspel te zetten. (Doen ze nu al niet, we hebben ipv 'n vlaamsgezinde partij 'n nieuwe tsjevenpartij erbij gekregen).

Ik help 't je hopen iig...
Oud 8 augustus 2012, 23:43   #149
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je leest dingen die er niet staan.

Maar je zal er bekaaid afkomen als je denkt dat alle rechtse vlaamsgezinde partijen zich zullen verenigen om de traditio's buitenspel te zetten. (Doen ze nu al niet, we hebben ipv 'n vlaamsgezinde partij 'n nieuwe tsjevenpartij erbij gekregen).

Ik help 't je hopen iig...
Die moeten in een Vlaamse staat niet buiten spel gezet worden, ze kunnen ons niet meer uitverkopen aan de Walen om aan de macht te blijven. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, je schijnt het niet te willen begrijpen.
Oud 8 augustus 2012, 23:58   #150
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door KAHRAMAN Yücel Bekijk bericht
Stel ik zie een Turk een vrouw lastig vallen dan zou ik hem aanroepen met :" Ha siktir lan essoglu essek, utanmaz rezil, defol lan burdan, patlatirim simdi, utanmiyormusun lan kadinlari rahatsiz etmeye, ayip be, defol git cabuk burdan."
Mogen we een kleine vertaling?
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 00:04   #151
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die moeten in een Vlaamse staat niet buiten spel gezet worden, ze kunnen ons niet meer uitverkopen aan de Walen om aan de macht te blijven. Ik weet niet hoe ik het anders moet zeggen, je schijnt het niet te willen begrijpen.
Oh maar ik begrijp 't maar al tè goed, voor jou zijn de walen 't grootste probleem?

Zònder walen zouden we hier niet met 'n allahtonenplaag zitten.

Zelfs Dewinter durft niet zeggen wat ik wèl durf, en velen met mij; Smijt ze buiten!

Komt goed...als we maar eerst eens onafhankelijk zijn.
Oud 9 augustus 2012, 00:17   #152
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
AUB dit is geen dubbel draad !!!!!

Ik wil graag enkel een discutie of Uw mening hebben . ivb .... STEL ,

Je bent getuige van een vrouw die lastig gevallen wordt door een moslim die wat schunnige woorden , haar naroept of lastig valt .

Gaat U ageren en hem eens flink je gedacht zeggen of laat U het gewoon begaan .

Zou je het opnemen voor een landgenoot/landgenote /blanke westerling die belaagt wordt door één of meerdere moslims of laat U gewoon begaan en druipt U het af met Uw staart tussen Uw benen ?

Als je zou reageren , hoe zou je dat doen ?

Als ik zie dat die vrouw het zelf niet haalt, zal ik de man aanspreken en zeggen dat haar vader stervende is.

Of en dat heb ik al eens uitgeprobeerd in Leuven toen ik en een vriend in onze geparkeerde auto stapten en in het licht van de koplampen vijf allochtonen gastjes een Belg die al op de grond lag aan het ineenstampen waren.
Mijn vriend en ik zijn dan uitgestapt en ik heb in het Frans geroepen: 'Si ton père et mère étaient ici, qu'est-ce qu'ils doivent penser?'
Die zijn op de loop gegaan. Misschien waren ze dat toch al van plan, weet ik veel.

Ik zou dus spelen op dialoog en op verwarring zaaien zoals bv: 'Ton père et ta mère sont en train de vous regarder.' Iets in die aard. Of 'Laisse la tranquille, elle va solliciter chez les forces spéciales de la police fédérale dans dix minutes.' Of iets heel gek en verwarrend zeggen: 'Fait attention! Elle a cinq Chinois et huit bouviers �* la maison. Et c'est une catastrophe!'
Op café deed ik dat al eens als iemand ambetant begon te doen. Gewoon laten vallen dat mijn zes boers onderling ruzie met elkaar hadden en dat ik een delegatie van hen verwachtte voor familie-overleg.

Als dat niet helpt, ja, dan weet ik het als vrouw ook niet meer. Zo'n reactie kan ook maar één keer. Een echte oplossing is dat dus niet.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 9 augustus 2012 om 00:21.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be