![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voordeel was dat ze stiekem naar elkaar op zoek gingen. En elkaar dus leerden kennen als "partners in crime".
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met een kameraad denken we een toetsencombinatie-boek te schrijven, over de basis(re)acties in het gedrag de hedendaagse mens: - je hebt de Ctrl-Z-reactie - je hebt de Ctrl-Alt-Delete-reactie - je hebt de Alt-Tab-reactie - ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Herlees wat ik schreef: attenties van hun man, maakt vrouwen nu eenmaal gelukkig. Dat was vroeger zo, nu nog, en zal ook in de toekomst zo blijven. Dat is van nature zo bepaald en daar kunnen theorietjes van "vooruitstrevenden" niet veel aan veranderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je geeft soms een paradoxale indruk op mij: enerzijds geef je de indruk van een felle, dominante meid, anderzijds lijk je toch uit te gaan van een mannelijke superioriteit / dominantie. Zie je dit zelf ook zo?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Misschien dien jij er bij te staan waarom slapen in een tent zo belangrijk is voor jou? En als uw potentiële partner dat niet wil, zelf een opoffering te doen voor een relatie? De toegevingen moeten niet van één kant komen. Laatst gewijzigd door perzie : 9 augustus 2012 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Edit: in mijn reactie interesseerde ik mij niet echt voor jouw tentvoorbeeld, maar eerder voor de of/of-stijlfiguur, die men vaak tegenkomt.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 augustus 2012 om 12:35. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Banneling
|
![]() Zeer juist. En uit ervaring weet ik dat wij dan niet dezelfde waarden delen. Er kunnen altijd uitzonderingen zijn, maar deze zijn triviaal om op te sporen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat mij niet belet om jouw voorbeeld schaamteloos uit te buiten om een mijns inziens in deze discussie relevant punt te maken over de techniek van het ultimatum en de sociologie van de toetsencombinaties.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe consequent is men in die toetenbordcommando's als het erop aankomt? Want ja, het zijn misschien primitieve en ongenuanceerde principes, maar niettemin principes. Ik had hier eerder al een draadje geopend, "met wie zou je geen seks hebben?" om hiernaar te peilen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Banneling
|
![]() Bwa, uw mening schrijven of jezelf verbaal uitdrukken (op een forum) is voor een vrouw makkelijker dan écht risicovol gedrag als op verkenning trekken naar de bergen, vechtpartijtjes, uw ladderzat zuipen,... wat een pak dominanter/agressiever is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Wat je ook merkt (ik althans): hoogopgeleiden (ik zal ze voor het gemak zo noemen) hebben nogal de neiging uitgebreid te filosoferen over liefde en relaties en gewichtige analyses te maken.
Met als gevolg dat ze er bijna niet meer aan durven beginnen omdat het toch zo complex is en er zoveel kan mis gaan. Lager opgeleiden doén het gewoon, en zien dan wel hoe het loopt. Het tweede is gunstiger voor het geboortecijfer. Laatst gewijzigd door Mitgard : 9 augustus 2012 om 12:39. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En nee, in dit geval ben ik niet van plan om te buigen. Ik zie mijn eisen als rechtvaardig, zeker gezien de zacht uitgedrukt oppervlakkige eisen die mensen rondom mij stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
De discrepantie tussen de "gelijkheid" op de arbeidsmarkt en de "verscheidenheid" in de intieme sfeer lijkt me dus niet te wijten aan een vertragingseffect, maar structureel te zijn.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 9 augustus 2012 om 12:41. |
||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ben je het er ook over eens dat heel dat gedoe rond dominantie, top en bottom, ook iets typisch voor onze tijd is? Dat je ook een traditioneler model van viriliteit is waarin de viriliteit zich niet uit in spierballengerol en macho benadrukken van dominantie, maar in tegendeel in diep-spirituele zelfbeheersing, nederigheid, extreme zachtheid in woorden en daden, vaderlijke rustgevendheid, enzovoort? Ik heb het niet over watjesmentaliteit, natuurlijk, hé, maar over die fusie van grote moed en grote respectvolheid die je bij diepspirituele mannen kunt aantreffen. (Meestal komt dit slechts met de jaren, maar je ziet het ook bij bepaalde jongeren.)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat: