Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 augustus 2012, 16:05   #141
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Kom kom kom, dat gewauwel verspreidt door een elite die de macht strak in de handen wil houden, is al l�*�*�*�*�*�*ng achterhaald en passé.
Slechts een zeer kleine minderheid gelooft nog dat het zeer kewl, hip en oh zo progressief is de onuitgesproken regels van een samenleving niet te respecteren omdat je zo graag wil tonen dat je anders bent, lef hebt, durft, ...
De meeste groeien daar overigens uit na hun 16e...

Jij mag morgen gerust als konijn over straat lopen. Ik vrees dan wel niet dat je aan een job bij de E.U. moet denken. En zelfs niet aan een job in het lokale poetsbedrijf waar ze nochtans zeer kleurrijke mixen aannemen.

Je mag ook de dt-regels aan je laars lappen onder het mom van vrijheid, blijheid als je wil hoor. Alleen niet komen klagen dat uw cv telkens op een standaard-afwijzingsbrief onthaald werd...

Maw: hoe hou je het volk dom en klein? ...

Enig idee welke status allochtonen hier al zouden kunnen gehad hebben indien hun werd gezegd dat Vlamingen EISTEN dat ze de taal zeer deftig kenden, zeer goed NL spraken, zeer hard werkten, zeer veel burgerzin vertoonden, zich aansloten bij het verenigingsleven, actief waren bij sporitiviteiten en acties, hun eigen cultuur liefst niet meer en als het echt moet enkel achter gesloten deuren beoefenen (respect eigen privacy + geeft een vreemde indruk naar het land toe waar je te gast bent als je nog iedere avond ligt te bleiten op de hei-mat-mat, hoog opleiden vinden we heel belangrijk, huiswerk moét gemaakt worden, ...
Kortom de grote assimilatiemachine zoals die in de V.S. bestaat.

Enig idee wat dat van deze mensen zou gemaakt hebben?
Ik zal het u zeggen: voorbeeldburgers.
Terwijl ze nu de onderkant van onze samenleving uitmaken en als ratten aan onze tenen komen knagen (van onze uitkeringen leven).

D�*t is pas echt racistisch.
Mensen gaan namelijk concluderen dat het aan deze mensen ligt.
Plus die beleidsvoering impliceert dat je ervan uitgaat dat deze mensen niet in staat zijn het hoge niveau dat België jarenlang op ieder mogelijk vlak maakte, te handhaven ...
"Terwijl ze nu de onderkant van onze samenleving uitmaken en als ratten aan onze tenen komen knagen (van onze uitkeringen leven)."

...oei! Je zal hier iemand verplichten om op het rode driehoekje te klikken,
nietwaar, Bocxoa-1? Hoe durven ze!
...opgelet
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 augustus 2012, 20:48   #142
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Ik heb dit nog willen veranderen, maar uiteindelijk laten staan omdat er veel ergere dingen op dit forum staan (persoonlijke aanvallen van medeforummers waar men niet over maalt, dus zal men bij het maken van een vergelijking ook niet moeilijk doen) en ik niet vind dat je jezelf moet laten censureren door een groepsdruk.
Oud 9 augustus 2012, 20:55   #143
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
dit zinnetje mag je toch efkes uitleggen hoor. wat is de plaats van een geïmmigreerde Rus???
Een immigrant die dit zegt:

Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben

Hij kan mischien ook nog met die "wij" de Russische gemeenschap binnen de migranten bedoelen, dat weet ik niet.
Maar ik vond de onderverdelingen die er mi lijken gemaakt te worden frappant. De persoon plaatst zichzelf duidelijk buiten de groep van de andere migranten, want hij wil niet zelf buitengegooid worden. Maar hij zegt wel dat hij en nog anderen (wie, is niet duidelijk) dat wel willen.
Terwijl hij zelf ook een migrant is.

Daarom begrijp ik het niet.
Oud 9 augustus 2012, 20:59   #144
Groentje-18

Standaard

Citaat:
ik vrees dat ik er geen antwoord op ga krijgen.
Ik vrees dat jij net een poortwachtfunctie van de op pan-Europees niveau achterhaalde multiculti-vrijheid-blijheid theorie wou spelen. Een theorie waar ik overigens zelf ook vurig voorvechtster van was en ergens nog steeds ben.

Ik geloof in de maakbaarheid van de samenleving. Alleen is hoe we ze de voorbije jaren gemaakt hebben geen succesvolle manier gebleken. Dat stellen we vandaag de dag vast. En daarvoor wil ik mijn kop niet in het zand steken.
Wat we nu zien is een westerse maatschappij verdorie niet waardig, onze voorvaderen verwachten veel meer van ons, en ook politie-agenten en zelfs de allochtoonse Yussuf kloppers zijn een pak meer waar dan zo'n ranzige positie in de samenleving! Vergeef me dus mijn racisme, namelijk dat ik die mensen niet in die positie wil laten zitten (geen enkel van de hogergenoemden), laat staan dat er nog meer mensen bijkomen in die positie.
Oud 9 augustus 2012, 20:59   #145
Восход-1
Banneling

Standaard

Citaat:

Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben

Hij kan mischien ook nog met die "wij" de Russische gemeenschap binnen de migranten bedoelen, dat weet ik niet.
Maar ik vond de onderverdelingen die er mi lijken gemaakt te worden frappant. De persoon plaatst zichzelf duidelijk buiten de groep van de andere migranten, want hij wil niet zelf buitengegooid worden. Maar hij zegt wel dat hij en nog anderen (wie, is niet duidelijk) dat wel willen.

Jij begrijpt niet veel he, maar verkondigt hier wel luidkeels je mening. Allezja, mening, vooral vooroordelen en haat.

Ik heb weinig gemeenschappelijk met de meeste Russische migranten hier, en ontwijk ook de Russische gemeenschap hier als ik kan.

Maar dat kan bij je niet in zeker?
Восход-1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 07:57   #146
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

dan begrijp jij wel zeer weinig.

jij moet eens beginnen beseffen dat mensen die naar hier immigreren ook gewone mensen zijn, met evenveel rechten als jij. als zo iemand genaturaliseerd is, is die evenzeer Belg als jij of ik.

ik heb hier al veel vuiligheid gelezen op dit forum, maar qua stupide plat racisme kunnen weinig postings wedijveren met die van jou hoor.
Oud 10 augustus 2012, 08:01   #147
Tafelpoot
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Восход-1 Bekijk bericht
Jij begrijpt niet veel he, maar verkondigt hier wel luidkeels je mening. Allezja, mening, vooral vooroordelen en haat.

Ik heb weinig gemeenschappelijk met de meeste Russische migranten hier, en ontwijk ook de Russische gemeenschap hier als ik kan.

Maar dat kan bij je niet in zeker?
Volgens mij ben je een uitwisselingsstudent aan een Unief ergens

Dat of een Russische spion.
Tafelpoot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:23   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

jij moet eens beginnen beseffen dat mensen die naar hier immigreren ook gewone mensen zijn, met evenveel rechten als jij. als zo iemand genaturaliseerd is, is die evenzeer Belg als jij of ik.

ik heb hier al veel vuiligheid gelezen op dit forum, maar qua stupide plat racisme kunnen weinig postings wedijveren met die van jou hoor.
Je vraagt je af waarom ze die Duitse migranten in de jaren veertig persé terug naar huis hebben gestuurd. Dat waren namelijk ook gewone mensen. Wel racistisch van degenen die ze terugstuurden hé?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:25   #149
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Je vraagt je af waarom ze die Duitse migranten in de jaren veertig persé terug naar huis hebben gestuurd. Dat waren namelijk ook gewone mensen. Wel racistisch van degenen die ze terugstuurden hé?
dit verdient een kadertje. genomineerd voor de meest stupide vergelijking op dit forum. om te beginnen voor dit jaar, maar het maakt kans om meer prijzen te winnen.
Oud 10 augustus 2012, 08:27   #150
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Dat is misschien een reactie omdat je als achtergrond uit een land komt waar de woorden "ik ben vrij om..." nooit moesten uitgesproken worden?
Dan krijg je dat hier te lezen en...
opletten andev, van denken gaat je hoofdje aiai doen
Oud 10 augustus 2012, 08:30   #151
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sammael Bekijk bericht
Ochgotteks ocharme die arme Vlaming die het zo slecht heeft dat hij er een eind aan wil maken.

Hoeveel kinderen sterven er hier dagelijks van de honger?
Hoeveel komer er hier om door oorlogsgeweld iedere dag?
Hoeveel worden er hier per dag doodgemarteld door beulen van een totalitair regime?

Stop eens met dat gejank zeg.

Weet ge wat ze in die buurten moeten doen? Niks. Nul de botten. Denkt ge nu werkelijk dat het bestaan van zulke buurten te vermijden is? Je zal ALTIJD een onderste laag hebben in een samenleving. Er zullen ALTIJD "gevaarlijke" wijken zijn. Maar in een land als België is het ook mogelijk om eruit te kruipen. Ja, de ene moet opboksen tegen die achtergrond, de andere is een fils �* papa die alles in de schoot kreeg geworpen en dat is niet eerlijk, jank, jank, jank. Kruip omhoog en concurreer die fils �* papa weg; sla desnoods eens op zijn bakkes; dat verwend rotjoch begint toch direct te bleiten.

Maar in vele andere landen is het voor degene die in de slechte wijk wonen, gewoon onmogelijk om er uit te geraken. Hier niet.

Als morgen alle allochtonen geëmancipeerd zouden zijn en goedbetaalde jobs zouden hebben, dan nog zullen zulke wijken bestaan. Misschien wonen er dan wel Vlamingen in. Maar er zullen altijd achtergestelde wijken zijn. Dat ze vandaag bijna uitsluitend bewoond worden door immigranten is enerzijds de schuld van een falend, zeg maar onbestaand immigratie en integratiebeleid dat erin bestond niets te doen en zeker maar niets op te leggen want ze moesten u ne keer associëren met het Vlaams Blok en anderzijds de normale gang van zaken. Ge kunt niet verwachten in een land toe te komen zonder cent op zak en het dan massaal binnen één of twee generaties ver te schoppen. Sommige migranten zal dat lukken, bij de meeste zal het zolang duren dat op een gegeven moment niemand zich nog realiseert dat hun voorouders ooit migranten waren.

En trouwens, die paar verwende westerlingen die daar op hun bakkes krijgen omdat ze er niet kunnen paraderen, moeten ook niet janken. Die moeten ofwel zien dat ze kunnen terugkloppen ofwel daar gewoon wegblijven. Wat hebben ze daar te zoeken? De vrolijke multiculti gaan uithalen en het "tof" vinden om eens lekker couscous te eten bij gezellige Marokkanen? Maakt uwe couscous thuis zelf klaar of ga in een deftig Marokkaans restaurant eten i.p.v. daar de flauwe plezante te gaan uithangen. Die mensen hebben geen boodschap aan rijke westerlingen die eens tof door Brussel willen komen wandelen. Het is een illusie om te denken dat ge in elke straat van het land kunt wandelen op elk uur van de dag zonder klop te krijgen. Mocht ik daar wonen, ik zou ook op uw bakkes kloppen. Dat is daar geen dierentuin hè. Het zijn kutwijken waar niemand wil wonen, wat zou ge daar gaan zoeken als ge er niet moet zijn?
Q.E.D.
bedankt Samael, ook al denk ik niet dat je het zelf door hebt...
Oud 10 augustus 2012, 08:40   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
dit verdient een kadertje. genomineerd voor de meest stupide vergelijking op dit forum. om te beginnen voor dit jaar, maar het maakt kans om meer prijzen te winnen.
o, maar dan kan U me vast uitleggen waar de vergelijking niet klopt?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:45   #153
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:

.
Ik heb gewerkt in China, Thailand, Singapore, Indonesie, Argentinie, Colombia, Ecuador, Mexico, Turkije, Iran, Marokko, de Emiraten, Roemenie, Italie
en ik moet zeggen dat daar nergens door niemand zo wordt gedacht, omdat ze menen dat een gemeenschap iets radikaal anders is dan georganiseerd papier.

En weet je wat? Ik beweer dat overal ter wereld zo gedacht wordt.

Mag ik dus 's vragen waaraan wij dan jouw hoogstaande ideëen te danken hebben? Ben je superieur of wat?
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:47   #154
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Conscience Bekijk bericht
Ik heb gewerkt in China, Thailand, Singapore, Indonesie, Argentinie, Colombia, Ecuador, Mexico, Turkije, Iran, Marokko, de Emiraten, Roemenie, Italie
maar als er iemand uit deze landen naar hier komt, ho maar!

M.a.w.: jij hebt het recht je racistische tronie overal naartoe te slepen, maar als er iemand anders hetzelfde wil doen, dan is het kot te klein. Van hypocrisie gesproken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 08:53   #155
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

M.a.w.: jij hebt het recht je racistische tronie overal naartoe te slepen, maar als er iemand anders hetzelfde wil doen, dan is het kot te klein. Van hypocrisie gesproken.
Paar grote verschilpunten. Conscience gaat naar daar om te werken en na het werk komt die terug naar huis.
Oud 10 augustus 2012, 08:58   #156
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Paar grote verschilpunten. Conscience gaat naar daar om te werken en na het werk komt die terug naar huis.
Of dat is toch wat hij zijn vrouw probeert wijs te maken.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 09:00   #157
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
Q.E.D.
bedankt Samael, ook al denk ik niet dat je het zelf door hebt...
Verhelder mijn geest, oh gij enigmatische bron van wijsheden.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 augustus 2012, 09:01   #158
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
en ik moet zeggen dat daar nergens door niemand zo wordt gedacht, omdat ze menen dat een gemeenschap iets radikaal anders is dan georganiseerd papier.

En weet je wat? Ik beweer dat overal ter wereld zo gedacht wordt.

Mag ik dus 's vragen waaraan wij dan jouw hoogstaande ideëen te danken hebben? Ben je superieur of wat?
dus jij vindt dat mensen die naar een ander land immigreren minder waard zijn dan de autochtonen?

dus jij vindt dat genaturaliseerde mensen minder rechten moeten hebben dan mensen die dat papiertje vanbij de geboorte gekregen hebben?

heb jij ooit gehoord van de verlichting of de democratisering? moet je eens opzoeken hoor, interessante lectuur.
Oud 10 augustus 2012, 09:20   #159
smiley

smiley's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ze menen dat een gemeenschap iets radikaal anders is dan georganiseerd papier.
Klopt. Ergens geboren zijn maakt van jou nog geen inboorling. Om het voorbeeld van de indiaan en de Europese immigrant (westerling) in Amerika eens aan te halen. Indiaanse stammen die na raids blanke kinderen met Europese roots meenamen en die als indiaan in hun stam opvoedden groeiden op tot indianen. Blanke indianen die later in die stammen werden teruggevonden konden niet succesvol worden heropgevoed tot westerlingen. Het bleven indianen met hun eigen denken cultuur en gebruiken. Evenmin kon men van een in Amerika geboren westerling en als westerling opgevoed iemand een indiaan maken door die gewoonweg een vodje papier toe te stoppen waarop stond dat die een indiaan was.
Oud 10 augustus 2012, 11:26   #160
DeProf_eet
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door smiley Bekijk bericht
Had ik ook zo begrepen, maar Kallikles blijkbaar weeral niet.
DeProf_eet is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be