![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
...oei! Je zal hier iemand verplichten om op het rode driehoekje te klikken, nietwaar, Bocxoa-1? Hoe durven ze! ...opgelet |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik heb dit nog willen veranderen, maar uiteindelijk laten staan omdat er veel ergere dingen op dit forum staan (persoonlijke aanvallen van medeforummers waar men niet over maalt, dus zal men bij het maken van een vergelijking ook niet moeilijk doen) en ik niet vind dat je jezelf moet laten censureren door een groepsdruk.
![]() |
![]() |
#143 | |
|
![]() Citaat:
Gooi ze buiten" is geen oplossing, je weet even goed als mij dat het niet zal gebeuren, hoe graag wij het ook zouden hebben Hij kan mischien ook nog met die "wij" de Russische gemeenschap binnen de migranten bedoelen, dat weet ik niet. Maar ik vond de onderverdelingen die er mi lijken gemaakt te worden frappant. De persoon plaatst zichzelf duidelijk buiten de groep van de andere migranten, want hij wil niet zelf buitengegooid worden. Maar hij zegt wel dat hij en nog anderen (wie, is niet duidelijk) dat wel willen. Terwijl hij zelf ook een migrant is. Daarom begrijp ik het niet.
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
|
![]() Ik vrees dat jij net een poortwachtfunctie van de op pan-Europees niveau achterhaalde multiculti-vrijheid-blijheid theorie wou spelen. Een theorie waar ik overigens zelf ook vurig voorvechtster van was en ergens nog steeds ben.
Ik geloof in de maakbaarheid van de samenleving. Alleen is hoe we ze de voorbije jaren gemaakt hebben geen succesvolle manier gebleken. Dat stellen we vandaag de dag vast. En daarvoor wil ik mijn kop niet in het zand steken. Wat we nu zien is een westerse maatschappij verdorie niet waardig, onze voorvaderen verwachten veel meer van ons, en ook politie-agenten en zelfs de allochtoonse Yussuf kloppers zijn een pak meer waar dan zo'n ranzige positie in de samenleving! Vergeef me dus mijn racisme, namelijk dat ik die mensen niet in die positie wil laten zitten (geen enkel van de hogergenoemden), laat staan dat er nog meer mensen bijkomen in die positie.
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik heb weinig gemeenschappelijk met de meeste Russische migranten hier, en ontwijk ook de Russische gemeenschap hier als ik kan. Maar dat kan bij je niet in zeker? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jij moet eens beginnen beseffen dat mensen die naar hier immigreren ook gewone mensen zijn, met evenveel rechten als jij. als zo iemand genaturaliseerd is, is die evenzeer Belg als jij of ik. ik heb hier al veel vuiligheid gelezen op dit forum, maar qua stupide plat racisme kunnen weinig postings wedijveren met die van jou hoor.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Dat of een Russische spion. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dit verdient een kadertje. genomineerd voor de meest stupide vergelijking op dit forum. om te beginnen voor dit jaar, maar het maakt kans om meer prijzen te winnen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
|
![]() opletten andev, van denken gaat je hoofdje aiai doen
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
|
![]() Citaat:
bedankt Samael, ook al denk ik niet dat je het zelf door hebt...
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() o, maar dan kan U me vast uitleggen waar de vergelijking niet klopt?
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
en ik moet zeggen dat daar nergens door niemand zo wordt gedacht, omdat ze menen dat een gemeenschap iets radikaal anders is dan georganiseerd papier. En weet je wat? Ik beweer dat overal ter wereld zo gedacht wordt. Mag ik dus 's vragen waaraan wij dan jouw hoogstaande ideëen te danken hebben? Ben je superieur of wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
M.a.w.: jij hebt het recht je racistische tronie overal naartoe te slepen, maar als er iemand anders hetzelfde wil doen, dan is het kot te klein. Van hypocrisie gesproken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
|
![]() Paar grote verschilpunten. Conscience gaat naar daar om te werken en na het werk komt die terug naar huis.
![]() |
#156 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Of dat is toch wat hij zijn vrouw probeert wijs te maken.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
dus jij vindt dat genaturaliseerde mensen minder rechten moeten hebben dan mensen die dat papiertje vanbij de geboorte gekregen hebben? heb jij ooit gehoord van de verlichting of de democratisering? moet je eens opzoeken hoor, interessante lectuur.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
|
![]() Klopt. Ergens geboren zijn maakt van jou nog geen inboorling. Om het voorbeeld van de indiaan en de Europese immigrant (westerling) in Amerika eens aan te halen. Indiaanse stammen die na raids blanke kinderen met Europese roots meenamen en die als indiaan in hun stam opvoedden groeiden op tot indianen. Blanke indianen die later in die stammen werden teruggevonden konden niet succesvol worden heropgevoed tot westerlingen. Het bleven indianen met hun eigen denken cultuur en gebruiken. Evenmin kon men van een in Amerika geboren westerling en als westerling opgevoed iemand een indiaan maken door die gewoonweg een vodje papier toe te stoppen waarop stond dat die een indiaan was.
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |