Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juli 2004, 19:05   #141
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oriana
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes
Ik vind het noch meesterlijk noch doorzichtig, maar wel gewoon gezond verstand en zeer duidelijk.
Ik zeg toch niet dat (alleen) de immigrant schuldig is. Wel dat grootscheepse plotse immigratie oorzaak is van de problemen, dat kan toch niemand ontkennen. En natuurlijk is er veel grijze zone en moet iedereen trachten er het beste van te maken, maar het is wel de verantwoordelijkheid van de overheid om er in eerste plaats voor te zorgen dat dit mogelijk wordt.
Het is toch godgeklaagd dat men mensen zomaar 'Belg' laat worden zonder zelfs een taalvereiste. Dat is toch een recept voor problemen. En dan maar aan de mensen vragen om 'verdraagzaam' te zijn en te praten van racisme als vele autochtonen niet aan werk geraken.
Het is toch even godgeklaagd dat vele allochtonen die wél een diploma hebben gewoon niet aan de bak komen.
Als het aan het VB ligt, dan worden werkgevers nog eens gestraft ook, als ze een allochtoon mét diploma en alle vereisten wel een job geven.
Er zijn ook goede mannelijke jonge autobestuurders die nog nooit een ongeval hebben veroorzaakt, en toch een hoge verzekeringspremie dienen te betalen, gewoon omdat ze tot een bepaalde groep behoren. Mensen , en dus ook verzekeringen, zijn immers realisten, geen idealisten. Het initiatief ligt bij de "gestigmatiseerde" groep zelf om iets te veranderen, niet om de vrijheid van de verzekeraar, de verhuurder, de werkgever in te dijken
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 19:55   #142
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Misschien toch een poging wagen om zich in de plaats van de ondernemer te stellen:
Ondernemers zijn uitteraard niet geneigd iemand aan te werven waarvan de solidariteit met de gemeenschap en dus ook met de cliënteel twijfelachtig is. Iemand waarvan de houding slechts arrogantie uitstraalt en voor wie eisend gedrag een tweede natuur is.
Wie werft nu iemand aan, waarbij de kans bestaat, dat, in geval van berisping of ontslag, een hele meute de boel kort en klein komt kloppen?

Wakker worden.

Ze hebben het louter en alleen aan zichzelf te danken.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 21:25   #143
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oriana, als ik ooit in je huis kom dan zal ik mij behoorlijk gedragen en dat hoort ook zo. En dat is niet omdat jij superieur bent (echt waar!) maar wel omdat het jou huis is en ik nieuwkomer, ook als ik en beetje langer blijf.
Alvader bedoelt helemaal niet dat autochtonen 'superieur' zijn. Dat is een oneerlijke beschuldiging.
Als morgen iemand in mijn huis intrekt, dan moet die mij niet voorrang geven in de badkamer, moet die niet eerst aan mij vragen of ie iets uit de koelkast mag nemen en God forbid, zich zeker niet verantwoorden voor alles wat ie doet.
Ook mag die inspraak hebben over het onderhoud, welke kleur van verf edm. we wonen dan samen en dan heeft die voor mij inspraak, en dus ook stemrecht
Jij praat van een vaste partner die bij jouw intrekt, niet van iemand die door de overheid aan jouw toegewezen wordt. Wat je hier vertelt doet hier dus niets ter zake, jij praat over heel iets anders.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 21:29   #144
oriana
Minister-President

oriana's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar oriana
Standaard

Citaat:
Citaat:
Als morgen iemand in mijn huis intrekt, dan moet die mij niet voorrang geven in de badkamer, moet die niet eerst aan mij vragen of ie iets uit de koelkast mag nemen en God forbid, zich zeker niet verantwoorden voor alles wat ie doet.
Ook mag die inspraak hebben over het onderhoud, welke kleur van verf edm. we wonen dan samen en dan heeft die voor mij inspraak, en dus ook stemrecht
Jij praat van een vaste partner die bij jouw intrekt, niet van iemand die door de overheid aan jouw toegewezen wordt. Wat je hier vertelt doet hier dus niets ter zake, jij praat over heel iets anders.
Ik weet niet, jij haalde dat voorbeeld toch aan?
Met dat verschil dat jij die persoon beschouwde als een tijdelijke gast terwijl ik het heb over samenleven, door de overheid of niet.
Daar gaat het toch om? Samenleven?
Jouw voorbeeld, niet 't mijne.
Oud 14 juli 2004, 21:35   #145
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Ik vind het noch meesterlijk noch doorzichtig, maar wel gewoon gezond verstand en zeer duidelijk.
Ik zeg toch niet dat (alleen) de immigrant schuldig is. Wel dat grootscheepse plotse immigratie oorzaak is van de problemen, dat kan toch niemand ontkennen. En natuurlijk is er veel grijze zone en moet iedereen trachten er het beste van te maken, maar het is wel de verantwoordelijkheid van de overheid om er in eerste plaats voor te zorgen dat dit mogelijk wordt.
Het is toch godgeklaagd dat men mensen zomaar 'Belg' laat worden zonder zelfs een taalvereiste. Dat is toch een recept voor problemen. En dan maar aan de mensen vragen om 'verdraagzaam' te zijn en te praten van racisme als vele autochtonen niet aan werk geraken.
Het is toch even godgeklaagd dat vele allochtonen die wél een diploma hebben gewoon niet aan de bak komen.
Als het aan het VB ligt, dan worden werkgevers nog eens gestraft ook, als ze een allochtoon mét diploma en alle vereisten wel een job geven.
Vooreerst, als vele allochtonen met een geschikt diploma niet aan de bak komen dan is dat NIET de schuld van het VlaamsBlok maar wel van de meeste ondernemingen. Het VB heeft 'maar' 24% en geen 80%! Het VB heeft ook geen ondernemingen waar mensen te werk gesteld worden.
Werkgevers die allochtonen met de Belgische nationaliteit te werk stellen worden door het VB NIET geviseerd. Dat is een oneerlijke beschuldiging. Maar Belgen zouden wel voorrang moeten hebben op niet Belgen. Gelijkaardige wetten bestaan trouwens in de meeste landen.
Oud 14 juli 2004, 21:43   #146
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Met dat verschil dat jij die persoon beschouwde als een tijdelijke gast terwijl ik het heb over samenleven, door de overheid of niet.
Oriana, het voorbeeld dat ik aanhaalde was: 'als ik ooit in je huis kom'. Daarover gaat het dus.
Jij praat dus over heel iets anders dan het voorbeeld dat ik aanhaalde.
Oud 14 juli 2004, 21:48   #147
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Vooreerst, als vele allochtonen met een geschikt diploma niet aan de bak komen dan is dat NIET de schuld van het VlaamsBlok maar wel van de meeste ondernemingen. Het VB heeft 'maar' 24% en geen 80%! Het VB heeft ook geen ondernemingen waar mensen te werk gesteld worden.
Werkgevers die allochtonen met de Belgische nationaliteit te werk stellen worden door het VB NIET geviseerd. Dat is een oneerlijke beschuldiging. Maar Belgen zouden wel voorrang moeten hebben op niet Belgen. Gelijkaardige wetten bestaan trouwens in de meeste landen.
Als het is om zeggenschap te krijgen is het een kwart van de bevolking stemt VB ~ nu het in uw kraam past is het "maar" 24 %
Afin, los daarvan heb ik niet gezegd dat dat de schuld van het VB is, ik heb gezegd
Citaat:
Als het aan het VB ligt, dan worden werkgevers nog eens gestraft ook, als ze een allochtoon mét diploma en alle vereisten wel een job geven
Daarover dient u niet zo verontwaardigd te zijn, ik zuig dat toch niet uit mijn duim? Was dat geen voorstel van het vlaams blok? Om het 'eigen volk eerst' - af te dwingen?
Het gaat hier trouwens niet om niet-Belgen, die allochtonen met een diploma ZIJN Belg. En zouden dus gelijk voor de wet moeten zijn.
Maar zoals steeds worden zij niet eens hier als Belg beschouwd, laat staan op de arbeidsmarkt, dat zegt toch genoeg?
Oud 14 juli 2004, 21:50   #148
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oriana, het voorbeeld dat ik aanhaalde was: 'als ik ooit in je huis kom'. Daarover gaat het dus.
Tuurlijk praten wij over iets anders, voor mij zijn die gelijkwaardig mét alle rechten en plichten.
Voor jou blijven het tijdelijke gasten.
Oud 14 juli 2004, 21:56   #149
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:
Tuurlijk praten wij over iets anders, voor mij zijn die gelijkwaardig mét alle rechten en plichten.
Ik ben toch eens benieuwd of u, indien dit natuurlijk het geval is, geen onderscheid maakt tussen eigen familie en schoonfamilie.

Wees trouwens maar gerust, meer dan 24 proc van de bevolking is het in dit verband eens met het VB-standpunt.
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juli 2004, 21:57   #150
luc broes

Standaard

Citaat:
Daarover dient u niet zo verontwaardigd te zijn, ik zuig dat toch niet uit mijn duim? Was dat geen voorstel van het vlaams blok? Om het 'eigen volk eerst' - af te dwingen?
Het gaat hier trouwens niet om niet-Belgen, die allochtonen met een diploma ZIJN Belg. En zouden dus gelijk voor de wet moeten zijn.
Maar zoals steeds worden zij niet eens hier als Belg beschouwd, laat staan op de arbeidsmarkt, dat zegt toch genoeg?
Oriana, maak je niet de illusie dat ik 'verontwaardigd ' wordt door valse beschuldigingen tegen het VB. Ik moet erom lachen omdat men steeds zaken verzint en verdraait, omdat men geen echte argumenten heeft.
Zo ook nu weer: het gaat over staatsburgers tegenover niet-staatsburgers. Zoals ik trouwens zopas zeer duidelijk gezegd heb en zoals reeds zo dikwijls door de partij werd verwoord.
Oud 14 juli 2004, 22:03   #151
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oriana, maak je niet de illusie dat ik 'verontwaardigd ' wordt door valse beschuldigingen tegen het VB. Ik moet erom lachen omdat men steeds zaken verzint en verdraait, omdat men geen echte argumenten heeft.
AHHH u bedoelt zoals de beide rapporten verdraaid zijn en conclusies verzonnen op de VB-site.
Weet u nog, on-topic?
Oud 14 juli 2004, 22:17   #152
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar gaan we weer. Waar haal jij het recht vandaan om te besluiten dat ik iemand als een tijdelijke gast beschouw.
Ik ken verschillende allochtonen hier in Brugge die ik persoonlijk geholpen heb om hen het leven hier aangenaam te maken, en ik beschouw ze als een positieve bijdrage hier en denk en hoop dat ze hier zullen blijven.
Maar jij weet het zoveel beter, jij doorziet mijn snode plannen, ik ben een boze Blokker en ik haat mensen. Ik wil ze hier buiten !!!
Is dat nu echt niet om te lachen?
Oud 15 juli 2004, 00:09   #153
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Citaat:
Daar gaan we weer. Waar haal jij het recht vandaan om te besluiten dat ik iemand als een tijdelijke gast beschouw.
Ik ken verschillende allochtonen hier in Brugge die ik persoonlijk geholpen heb om hen het leven hier aangenaam te maken, en ik beschouw ze als een positieve bijdrage hier en denk en hoop dat ze hier zullen blijven.
Maar jij weet het zoveel beter, jij doorziet mijn snode plannen, ik ben een boze Blokker en ik haat mensen. Ik wil ze hier buiten !!!
En steeds val jij er zelf in, Luc Broers, het is jouw vb en jouw vergelijking.
Citaat:
Oriana, als ik ooit in je huis kom dan zal ik mij behoorlijk gedragen en dat hoort ook zo. En dat is niet omdat jij superieur bent (echt waar!) maar wel omdat het jou huis is en ik nieuwkomer, ook als ik en beetje langer blijf.
Dat is voor mij tijdelijk, geen blijver, en jij wil in jouw vb dat die zich als gast blijft gedragen.
Ik stelde dat die situatie anders is als het blijvers zijn, dan krijgen zij wél inspraak in de gemeenschappelijke debatten.
Jij noemt dat dan een slecht vergelijk, en ik geef je daar gelijk in, voor jou zijn het blijkbaar tijdelijken, voor mij blijvers.

Maar blijf jij over dit soort postjes maar struikelen hoor, over de andere, over het manipuleren van de conclusies van die 2 rapporten op de VB-site hoor ik je anders niets zeggen.
Nu DAT zou mij storen als dat een onterechte opmerking is.
Oud 15 juli 2004, 03:27   #154
ingenious

Standaard

wat heeft die tekst van het blok (uit de openingspost) te maken met de vernoemde rapporten? ik lees toch iets heel anders in die rapporten. volgens mij heeft het blok een foutje gemaakt en de verkeerde studie vermeld.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juli 2004, 08:41   #155
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
En steeds val jij er zelf in, Luc Broers, het is jouw vb en jouw vergelijking.
Citaat:
Dat is voor mij tijdelijk, geen blijver, en jij wil in jouw vb dat die zich als gast blijft gedragen.
Ik stelde dat die situatie anders is als het blijvers zijn, dan krijgen zij wél inspraak in de gemeenschappelijke debatten.
Jij noemt dat dan een slecht vergelijk, en ik geef je daar gelijk in, voor jou zijn het blijkbaar tijdelijken, voor mij blijvers.
Maar blijf jij over dit soort postjes maar struikelen hoor, over de andere, over het manipuleren van de conclusies van die 2 rapporten op de VB-site hoor ik je anders niets zeggen.
Nu DAT zou mij storen als dat een onterechte opmerking is.
Oriana, steeds op de loer om een racist te ontmaskeren.
Als ik als gast in jou huis kom en ik wil blijven dan geniet ik niet alleen de warmte van je vriendelijkheid, maar respecteer ik de regels die de regels van jou huis zijn. In het ander geval doe je met mij wat je met je eigen broer deed. Niet omdat iemand superieur of inferieur is maar omdat het jou huis is en de andere de gast.
Als alles goed verloopt en je wil verder gaan dan sluit je mogelijk een overeenkomst met gelijke rechten en plichten.
Een concreet voorbeeld. Nederlands is de voertaal in Vlaanderen. Als anderen (Franstaligen of vreemdelingen van waar ook) hier willen komen wonen dat moeten ze aanvaarden dat in het openbare het Nederlands hier de voertaal is. Niet omdat het Nederlands superieur is, maar wel omdat in Vlaanderen het Nederlands de wettelijke voertaal is. Frans of Duits of wat dan ook hebben dus geen gelijke rechten als het Nederlands.

Ben ik er nu 'weer ingevallen'? Zoekplaatje, waar is de racist?
Oud 15 juli 2004, 08:49   #156
luc broes

Standaard

Oriana, zou dat hier ook 'manipulatie' zijn?

Niet lang geleden heeft de Engelse 'Commissie voor rassengelijkheid' (vergelijkbaar met 'ons' Centrum-Leman) openlijk afstand genomen van de multicultuur als samenlevingsmodel. Trevor Philips, de voorzitter van het centrum, stelde dat het multicultureel concept voorbijgestreefd is en enkel leidt tot 'apartheid'. Daarnaast stelde hij dat er nood is aan meer culturele homogeniteit en het nodige moet worden gedaan om "de cultuur van onze eilanden, zoals die getekend is door Shakespeare en Dickens" in stand te houden.
Oud 15 juli 2004, 09:13   #157
luc broes

Standaard

Oriana, ik heb goed nieuws voor je ik heb namelijk een racist ontdekt voor je, en dan nog niet van de minste! Het gaat over sexy Wouter Bos, de Steve Stevaert van de Nederlandse socialisten.
Hij is er ook 'weer ingevallen' zoals ikzelf. Hij zegt over immigratie:

"Wat we nu meemakenis in omvang en aard volkomen onvergelijkbaar met alles wat Nederland eerder heeft meegemaakt... Dus iedereen die zegt dar de Joden en hugenoten zich ook hebben geïntegreerd...gaat volstrekt voorbij aan wat nu aan de hand is....
Ik vind het volstrekt bespreekbaar om na te denken over 'green-card-achtig systeem' waarbij buitenlanders die uit vrije wil naar ons land komen, pas na verloop van tijd volle rechten opbouwen.... lukraak mensen binnen halen, en over dertig jaar weer met dezelfde problemen zitten als nu."

Hopelijk heb ik mij nu niet schuldig gemaakt aan 'manipulatie'.
Oud 15 juli 2004, 13:06   #158
oriana
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oriana, ik heb goed nieuws voor je ik heb namelijk een racist ontdekt voor je, en dan nog niet van de minste! Het gaat over sexy Wouter Bos, de Steve Stevaert van de Nederlandse socialisten.

"Wat we nu meemakenis in omvang en aard volkomen onvergelijkbaar met alles wat Nederland eerder heeft meegemaakt... Dus iedereen die zegt dar de Joden en hugenoten zich ook hebben geïntegreerd...gaat volstrekt voorbij aan wat nu aan de hand is....
Ik vind het volstrekt bespreekbaar om na te denken over 'green-card-achtig systeem' waarbij buitenlanders die uit vrije wil naar ons land komen, pas na verloop van tijd volle rechten opbouwen.... lukraak mensen binnen halen, en over dertig jaar weer met dezelfde problemen zitten als nu."

Citaat:

Niet lang geleden heeft de Engelse 'Commissie voor rassengelijkheid' (vergelijkbaar met 'ons' Centrum-Leman) openlijk afstand genomen van de multicultuur als samenlevingsmodel. Trevor Philips, de voorzitter van het centrum, stelde dat het multicultureel concept voorbijgestreefd is en enkel leidt tot 'apartheid'. Daarnaast stelde hij dat er nood is aan meer culturele homogeniteit en het nodige moet worden gedaan om "de cultuur van onze eilanden, zoals die getekend is door Shakespeare en Dickens" in stand te houden.
En nu doe je het weer
Ik zal eens een simplistische vergelijking maken met wat jij doet :

Een dievegge wordt betrapt op stelen, als 'defense' haalt ze aan dat ze wel 100 keren eerder in een winkel is geweest zonder te stelen, en tracht zo voorbij te gaan aan het feit dat ze nu wél betrapt is.
Als extra middel gaat ze dan ook nog eens een andere aanwijzen die net een snoepje in z'n zak steekt met de woorden : kijk eens, ik ben niet alleen, die doet dat ook dus is mijn foutje toch niet zo erg?"

allemaal afleidingsmanouvres, feit blijft dat het VB die 2 rapporten totaal uit de context heeft gehaald en zodoende heeft gemanipuleerd om de publieke opinie te beïnvloeden. Ongeacht wat anderen zeggen, dat was een grove fout.
Oud 15 juli 2004, 13:28   #159
luc broes

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nu doe je het weer
Ik zal eens een simplistische vergelijking maken met wat jij doet :
Een dievegge wordt betrapt op stelen, als 'defense' haalt ze aan dat ze wel 100 keren eerder in een winkel is geweest zonder te stelen, en tracht zo voorbij te gaan aan het feit dat ze nu wél betrapt is.
Als extra middel gaat ze dan ook nog eens een andere aanwijzen die net een snoepje in z'n zak steekt met de woorden : kijk eens, ik ben niet alleen, die doet dat ook dus is mijn foutje toch niet zo erg?"
allemaal afleidingsmanouvres, feit blijft dat het VB die 2 rapporten totaal uit de context heeft gehaald en zodoende heeft gemanipuleerd om de publieke opinie te beïnvloeden. Ongeacht wat anderen zeggen, dat was een grove fout.
Beste Oriana, voor één keer moet ik je volmondig gelijk geven, je maakt inderdaad een simplistische vergelijking.
En daarmee heb je ook alles gezegd.
Ik weet alleen nog niet of ik met mijn aangehaalde citaten schuldig ben aan manipulatie.
En mag ik ook afleiden uit je simplistische vergelijking dat je inderdaad sexy Wouter Bos tot racist verklaart? Of is dat te simplistisch?
Oud 15 juli 2004, 18:20   #160
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Lees de vergelijking van Oriana ivm de bezoeker in haar huis nog eens... Daaruit komt net dezelfde conclusie. Eens geaccepteerd en eens Oriana haar gast niet als tijdelijk meer ziet, krijgt die gast dezelfde rechten en plichten als haar. Net zoals W. Bos in uw tekst zegt.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be