Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 5 oktober 2013, 07:42   #141
69kk
Partijlid

Standaard Belgische woningen 60 procent te duur?

De schuld van al die ingevoerde mensen in een al overbevolkt land. Met dank aan onze regerende slimme partijen.
69kk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:02   #142
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Belgische woningen 60 procent te duur ? Voor de gewone mensen misschien ! Niet voor de investeerders. 'Uitstekend jaar voor Belgische investeringen in vastgoed'
Het artikel gaat nu wel over alle vastgoed (kantoren, winkels...) doch uitgezonderd woningen. Maar daarbuiten, wat wilt ge bewijzen ?
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:12   #143
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 69kk Bekijk bericht
De schuld van al die ingevoerde mensen in een al overbevolkt land. Met dank aan onze regerende slimme partijen.
Och, die kopen allemaal woningen in Marokko, en huizen hier in sociale woningen.
De "schuld" zal wel liggen bij de Belgen/Vlamingen die met een baksteen in hun maag geboren zijn.
Bob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:14   #144
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Allemaal dikke zever.

Geen land ter wereld heeft een groter percentage van gezinnen die een eigen woning bezitten.
Bezitten in volle eigendom, of met zicht daarop op korte termijn (ik zeg dit omdat blijkbaar in Nederland er systemen zouden bestaan waarbij je lening zolang lang loopt, dat praktisch gezien het huis eigendom is van de bank, en de afbetaling van je lening eigenlijk een betaling van de huur is).

Straks verkoop ik mijn huisje met tuintje. Aan "le juste prix", namelijk aan de meest biedende. Die meest biedende heeft de centen er voor over.
Ongeveer in dezelfde periode koop ik een leuk appartement, aan de prijs die ... enz.

Mijn kinderen, die hun eigen huis eerstdaags afbetaald zullen hebben, zullen dat appartementje wellicht verkopen, als ik definitief off line ga, om de centen onder mekaar te verdelen
Kunnen ze mijn kleinkinderen hun bouwgrond kopen ... ook aan le juste prix.

Tenzij ik van gedacht verander, en alles ga verbrassen. Bijvoorbeeld aan een jonge blonde met geldhonger. Dan zal er een vertragingseffect zijn voor de ontwikkeling van het vermogen van mijn kleinkinderen.
Maar wees gerust: de Schoof houdt van verantwoordelijkheid opnemen. Ik heb mijn nageslacht niet op de wereld gezet om ze vervolgens niet meer te helpen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 oktober 2013 om 09:17.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 09:31   #145
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaterlach Bekijk bericht
Er zijn natuurlijk hopen kinderen die zulke ouders niet hebben.

Wat nu?!
70 procent van de gezinnen woont in de eigen woning;
30 procent is mogelijks te jong, te oud, of .... bezig met een jonge blonde, al dan niet menselijk, drankelijk, drugsgerelateerd of simpelweg hangmatverslaafd.

Die 30 procent kan evenwel nog altijd zijn/haar kansen grijpen.
Maar kansen grijpen is niet gaan stelen bij de buren.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 5 oktober 2013, 11:14   #146
Johan Daelemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Allemaal dikke zever.

Geen land ter wereld heeft een groter percentage van gezinnen die een eigen woning bezitten.
Bezitten in volle eigendom, of met zicht daarop op korte termijn (ik zeg dit omdat blijkbaar in Nederland er systemen zouden bestaan waarbij je lening zolang lang loopt, dat praktisch gezien het huis eigendom is van de bank, en de afbetaling van je lening eigenlijk een betaling van de huur is).

Straks verkoop ik mijn huisje met tuintje. Aan "le juste prix", namelijk aan de meest biedende. Die meest biedende heeft de centen er voor over.
Ongeveer in dezelfde periode koop ik een leuk appartement, aan de prijs die ... enz.

Mijn kinderen, die hun eigen huis eerstdaags afbetaald zullen hebben, zullen dat appartementje wellicht verkopen, als ik definitief off line ga, om de centen onder mekaar te verdelen
Kunnen ze mijn kleinkinderen hun bouwgrond kopen ... ook aan le juste prix.

Tenzij ik van gedacht verander, en alles ga verbrassen. Bijvoorbeeld aan een jonge blonde met geldhonger. Dan zal er een vertragingseffect zijn voor de ontwikkeling van het vermogen van mijn kleinkinderen.
Maar wees gerust: de Schoof houdt van verantwoordelijkheid opnemen. Ik heb mijn nageslacht niet op de wereld gezet om ze vervolgens niet meer te helpen.

.
Nog zo'n rijkeluiskindje. Als het niet mogelijk is om een leven op te bouwen zonder rijke ouders dan zit er fundamenteel iets verkeerd.
Johan Daelemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 11:14   #147
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:

Stel je eens voor dat je van onbemiddelde afkomst bent en alles alleen moet doen.
Begin dan eens met een stuk grond te kopen en daarna te bouwen.

Leg eens uit hoe jij dat als gewone mens nog zou realiseren... zonder te gaan stelen bij de buren.
als ge iets niet kunt kopen, dan kunt ge het niet kopen.
gij hebt evenveel recht op een huis/appartement als ik recht heb op een Bentley.
Ik heb de centen niet voor een Bentley en toch zal ik niet klagen.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 11:16   #148
Johan Daelemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
gij hebt evenveel recht op een huis/appartement als ik recht heb op een Bentley.
Daar is een hoek af.... een Bentley vergelijken met een broodnodig huisje.

Laatst gewijzigd door Johan Daelemans : 5 oktober 2013 om 11:21.
Oud 5 oktober 2013, 11:20   #149
Johan Daelemans

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=192150
Oud 5 oktober 2013, 11:22   #150
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Detail, een Bentley is pure luxe. Een dak boven het hoofd is een quasi noodzaak.

Dus zoek effe een andere vergelijking.
Oud 5 oktober 2013, 11:36   #151
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Detail, een Bentley is pure luxe. Een dak boven het hoofd is een quasi noodzaak.

Dus zoek effe een andere vergelijking.
Een dak boven het hoofd is een noodzaak; een eigen dak boven het hoofd is dat niet. En een dak, vrijstaand met mooie tuin, 4 grote slaapkamers, alle moderne luxe en isolatie om u tegen te zeggen is al helemaal geen noodzaak. Daar zit het verschil...

Mensen klagen en janken veel te snel veel te hard. Heb op mijn 31ste ook een huis neergeploft van zowat 550kUSD, zonder ook maar enige steun van thuis uit. Allemaal doenbaar; gewoon kwestie van te sparen, je levensstijl erop in te stellen en zien dat je genoeg geld binnen haalt om de bank als een schoothondje rechtop te laten zitten.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 11:52   #152
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob Bekijk bericht
Het artikel gaat nu wel over alle vastgoed (kantoren, winkels...) doch uitgezonderd woningen. Maar daarbuiten, wat wilt ge bewijzen ?
Ik had over dat 'exclusief residentieel vastgoed' over gelezen. Wie zet er nu ook zo iets essentieels tussen haakjes. Ik lees nog eerder een voetnoot dan een tussen haakjes.

Maar daarbuiten dan, dat de enige zelfstandigen die het moeilijk hebben en kopje onder gaan deze zijn die slaaf zijn van de kapitalistische vastgoedbezitters en hun pand moeten huren.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 13:18   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Stel je eens voor dat je van onbemiddelde afkomst bent en alles alleen moet doen.
Begin dan eens met een stuk grond te kopen en daarna te bouwen.

Leg eens uit hoe jij dat als gewone mens nog zou realiseren... zonder te gaan stelen bij de buren.
De Schoof heeft dat gedaan.
Met die uitzondering dat zijn ouders, beide simpele mensen zonder opleiding, toch heel erg hun best gedaan hebben.

.

Oud 5 oktober 2013, 13:21   #154
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Daelemans Bekijk bericht
Nog zo'n rijkeluiskindje. Als het niet mogelijk is om een leven op te bouwen zonder rijke ouders dan zit er fundamenteel iets verkeerd.
Een leven opbouwen .... dat betekent niet noodzakelijk in een villa wonen hé.

Of een hobby hebben als "uit huis gaan eten in een goed restaurant, twee drie keren in de maand", en op vakantie in een sjiek hotel.

.

Oud 5 oktober 2013, 13:28   #155
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja...

Maar zou Schoof het momenteel kunnen (als 'normale' mens)?
Kent ge het beroep nog van de oude van het Weverke ?

Afijn, ik bedoel maar:
de simpele werkende mens die in de jaren 60, toen het economische leven boomde als nooit tevoren, een beetje bedachtzaam was, die bouwde een toekomst(je) voor zichzelf en voor zijn kinderen.
Die zorgde voor een appeltje voor de dorst.
Mijn ouders deden dat, met veel moeite. Zonder iets te verprutsen.
Zij deden dat "voor een beter leven, voor mijn siblings en mezelve".
Ik heb het inmiddels niet verkloot voor mijn kinderen.
Verder ben ik bereid tot behoorlijke solidariteit, maar niet tot me te laten bestelen.
Men heeft me ook geleerd dat het leven evolueert. Sommige dingen worden schaarser, en dus duurder. Bouwgrond en handenarbeid bijvoorbeeld. Ja, dan moet je zelf de handen uit de mouwen steken bijwijlen.

.

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 5 oktober 2013 om 13:35.
Oud 5 oktober 2013, 13:37   #156
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
SS'er?
Sommige flauwe grappenmakers, maar ook politieke smeerlappen, dichten die brave man die "obediëntie" toe.

Maar zijn beroep was spoorwegarbeider.

.

Oud 5 oktober 2013, 13:52   #157
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
70 procent van de gezinnen woont in de eigen woning;
30 procent is mogelijks te jong, te oud, of .... bezig met een jonge blonde, al dan niet menselijk, drankelijk, drugsgerelateerd of simpelweg hangmatverslaafd.

Die 30 procent kan evenwel nog altijd zijn/haar kansen grijpen.
Maar kansen grijpen is niet gaan stelen bij de buren.

.
Dat is waar circa 70 procent is huiseigenaar. Maar gaat dat zo blijven ? Ik denk het niet. De vorige generatie betaalde hun huis zelf , de huidige kan alleen maar kopen mits steun van de ouders en de volgende koopt niet , want hun ouders hebben geen geld voor te steunen.
Dat cijfer van 70 procent gaat zakken , Schoof.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 14:02   #158
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Dat is waar circa 70 procent is huiseigenaar. Maar gaat dat zo blijven ? Ik denk het niet. De vorige generatie betaalde hun huis zelf , de huidige kan alleen maar kopen mits steun van de ouders en de volgende koopt niet , want hun ouders hebben geen geld voor te steunen.
Dat cijfer van 70 procent gaat zakken , Schoof.
Tenzij dat we nog wat orde op zaken kunnen stellen.
25 mei 2014 is een belangrijke datum.

.

Oud 5 oktober 2013, 14:05   #159
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Tenzij dat we nog wat orde op zaken kunnen stellen.
25 mei 2014 is een belangrijke datum.

.
Bstaan er N-VA plannen over woonbeleid?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2013, 14:21   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Bstaan er N-VA plannen over woonbeleid?
Heb je zelf al gepoogd iets te zoeken daarover op onze webstek ?
Of zijt ge te lui en moet ik het maar gratis doen voor jou ?

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be