Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2012, 22:05   #141
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ongeacht hoe groot het ook is, hardrijden is een probleem. Het bestaan van andere problemen houdt niet in dat we het eerste dan maar zouden moeten vergeten of wegmoffelen.
Waarom zou hard rijden een probleem moeten zijn ?

Zuipen, paffen en drugs zijn ook een probleem dan ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:06   #142
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DeProf_eet Bekijk bericht
Alles in orde in de bovenkamer ?
De mensen die U zo aanbid, de moslims, daar moet ge uw terroristen onder zoeken. Niet bij ons.
Wat komt u hiermee aandraven? Nu kan ik niet verdacht worden van veel sympathie voor de islam, maar ik zie geen reden om het hier over die godsdienst te hebben.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:07   #143
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Waarom zou hard rijden een probleem moeten zijn ?

Zuipen, paffen en drugs zijn ook een probleem dan ?
Leest u wat er staat? Schijnbaar niet.

Citaat:
Het bestaan van andere problemen houdt niet in dat we het eerste dan maar zouden moeten vergeten of wegmoffelen.
Oud 7 september 2012, 22:13   #144
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ongeacht hoe groot het ook is, hardrijden is een probleem. Het bestaan van andere problemen houdt niet in dat we het eerste dan maar zouden moeten vergeten of wegmoffelen.
Maar we moeten ook niet met een kanon op een vlieg gaan schieten. Want het lost blijkbaar het veel te groot ingeschatte probleem van hardrijden niet echt op, terwijl het die andere problemen wel groter maakt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:15   #145
Doa
Banneling

Standaard

Citaat:
wat is jou probleem eigenlijk? kan je geen auto kopen? mis je de nodige reflexen om rapper dan 10km/h te rijden?
het probleem is niet hardrijden maar mensen zoals jij
Doa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:19   #146
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Maar we moeten ook niet met een kanon op een vlieg gaan schieten. Want het lost blijkbaar het veel te groot ingeschatte probleem van hardrijden niet echt op, terwijl het die andere problemen wel groter maakt.
Welke 'andere problemen' maakt men groter door op bepaalde plaatsen ervoor te zorgen dat automobilisten niet meer door bijvoorbeeld een dorpskom razen?
Oud 7 september 2012, 22:22   #147
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk bericht
wat is jou probleem eigenlijk? kan je geen auto kopen? mis je de nodige reflexen om rapper dan 10km/h te rijden?
het probleem is niet hardrijden maar mensen zoals jij
Mijn probleem? Laat ik het u vertellen: als vader is het mijn wens dat al mijn kinderen ook op de openbare weg veilig mogen zijn. Daartoe is het ogenschijnlijk nodig dat de overheid een bepaalde categorie automobilisten in het gareel moet duwen. Anders leren ze het niet.

Voor het overige heb ik niets tegen hardrijden op bepaalde een passende autosnelweg. Als we met het gezin in Duitsland zijn of erdoor rijden, geef ik ook plankgas op de Duitse autosnelwegen. Niet daarbuiten. Dan rijd ik met het besef dat ik als automobilist de openbare weg deel met het niet-gemotoriseerd verkeer. En daarom gaat de snelheid bij mij naar omlaag.
Oud 7 september 2012, 22:32   #148
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Welke 'andere problemen' maakt men groter door op bepaalde plaatsen ervoor te zorgen dat automobilisten niet meer door bijvoorbeeld een dorpskom razen?
Kom kom, jij weet ook wel dat het gaat om veel meer dan het verhinderen dat men door een dorpskom raast. Het gaat om een wildgroei aan rode lichten, drempels, zone 30s, onaangepaste snelheidsbeperkingen, ... Kortom, maatregelen die er in heel wat situaties over zijn en die zorgen voor onnodige frustraties. Dus een kanon dat andere problemen (o.a. verkeersagressie) groter maakt.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 7 september 2012, 22:39   #149
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Hardrijden is wel degelijk een probleem, maar er zijn meedere problemen. Ons enkel en alleen vastklampen op hardrijden, is onnozel.

Zolang micele al zei, is 120 kmh bumperkleven veel gevaarlijker dan 200 kmh rijden op een rustige snelweg. Toch zal die van 200 kmh, sneller en meer problemen krijgen met politie.

De manier hoe mensen rijden, is vaak gevaarlijker dan de snelheid. Wat niet wegneemt, dat de snelheid wel degelijk een gevaar kan zijn voor andere weggebruikers.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 22:42   #150
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Kom kom, jij weet ook wel dat het gaat om veel meer dan het verhinderen dat men door een dorpskom raast. Het gaat om een wildgroei aan rode lichten, drempels, zone 30s, onaangepaste snelheidsbeperkingen, ... Kortom, maatregelen die er in heel wat situaties over zijn en die zorgen voor onnodige frustraties. Dus een kanon dat andere problemen (o.a. verkeersagressie) groter maakt.
Neen, ik weet dat niet. En ik zie ook geen aanwijzingen om zoiets te concluderen.

Verkeersagressie ontstaat doordat mensen niet goed kunnen omgaan met het gegeven dat ze niet alleen op de weg zijn, maar ook rekening moeten houden met anderen. Gemotoriseerd als niet-gemotoriseerd verkeer.
Oud 7 september 2012, 23:22   #151
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn probleem? Laat ik het u vertellen: als vader is het mijn wens dat al mijn kinderen ook op de openbare weg veilig mogen zijn. Daartoe is het ogenschijnlijk nodig dat de overheid een bepaalde categorie automobilisten in het gareel moet duwen. Anders leren ze het niet.

Voor het overige heb ik niets tegen hardrijden op bepaalde een passende autosnelweg. Als we met het gezin in Duitsland zijn of erdoor rijden, geef ik ook plankgas op de Duitse autosnelwegen. Niet daarbuiten. Dan rijd ik met het besef dat ik als automobilist de openbare weg deel met het niet-gemotoriseerd verkeer. En daarom gaat de snelheid bij mij naar omlaag.
Wel vreemd toch, nu je zo voor de eerste keer toegeeft dat je durft sneller rijden dan 120km/u, ga ik u nu een 'opengeest' vraag stellen:

Denk jij nu ook dat bvb op de E40 tussen Brussel en Luik er geen enkel stukje zit waar je veilig sneller kunt dan 120km/u ???
En laat dat nu daar precies zijn waar onze beminnelijke ambtenaren zitten te controleren ??

De daarbij passende vraag: draagt die controle dan bij tot de verkeersveiligheid op dat stukje ? Of is het gewoon nog eens inlepelen dat de harde wet moet nageleefd worden met een nazinderend effect wanneer elke belg elk jaar een boete betaalt, dat elke belg zich dan voor de rest van het jaar gaat gedragen ???

En nog een laatste opengeest vraag: als je dan bedenkt dat in feite ons systeem steunt op intimidatie, vind je dat nu zo een geniaal systeem die snelheidscontroles ?? Denk je dan ook niet dat het eenvoudiger zou zijn om bvb GPSgestuurde snelheidsbegrenzing in te voeren ?
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2012, 23:58   #152
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, ik weet dat niet. En ik zie ook geen aanwijzingen om zoiets te concluderen.

Verkeersagressie ontstaat doordat mensen niet goed kunnen omgaan met het gegeven dat ze niet alleen op de weg zijn, maar ook rekening moeten houden met anderen. Gemotoriseerd als niet-gemotoriseerd verkeer.
Vele van die "drempels" zijn toch soms gevaarlijk.

Is dat dan de bedoeling?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 08:15   #153
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Oogjes dicht, die 500 pound gorilla is niet echt.
Een van de grote drama's in het belgische verkeer...
Oud 8 september 2012, 08:56   #154
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Wel vreemd toch, nu je zo voor de eerste keer toegeeft dat je durft sneller rijden dan 120km/u, ga ik u nu een 'opengeest' vraag stellen:
Vreemd? Weer Don Quichote aan het spelen?
Oud 8 september 2012, 08:57   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vele van die "drempels" zijn toch soms gevaarlijk.

Is dat dan de bedoeling?
Ja. Je moet als automobilist het verstand hebben daar niet aan hoge snelheid te vlammen. Doe je het wel, dan moet je het maar voor lief nemen dat je je wagen beschadigt.
Oud 8 september 2012, 08:57   #156
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk jij nu ook dat bvb op de E40 tussen Brussel en Luik er geen enkel stukje zit waar je veilig sneller kunt dan 120km/u ???
En laat dat nu daar precies zijn waar onze beminnelijke ambtenaren zitten te controleren ??
De regels zijn in België anders dan in Duitsland. Daar gaat het over. Als deelnemer aan het verkeer respecteer je die.
Oud 8 september 2012, 09:00   #157
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De daarbij passende vraag: draagt die controle dan bij tot de verkeersveiligheid op dat stukje ? Of is het gewoon nog eens inlepelen dat de harde wet moet nageleefd worden met een nazinderend effect wanneer elke belg elk jaar een boete betaalt, dat elke belg zich dan voor de rest van het jaar gaat gedragen ???
De wet hoort inderdaad nageleefd te worden, iets waarmee menig Belg vanuit zijn bijna aangeboren individualisme het bijzonder moeilijk heeft. In Duitsland heerst er een andere mentaliteit.

Iedere Belg, ieder jaar een boete? Mijn vrouw heeft in heel haar leven nog geen enkele boete; mijn laatste boete dateert van lang geleden, waarbij het dan nog eens ging om een parkeerboete.
Oud 8 september 2012, 09:01   #158
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En nog een laatste opengeest vraag: als je dan bedenkt dat in feite ons systeem steunt op intimidatie, vind je dat nu zo een geniaal systeem die snelheidscontroles ?? Denk je dan ook niet dat het eenvoudiger zou zijn om bvb GPSgestuurde snelheidsbegrenzing in te voeren ?
Ons systeem? Ook in de rest van Europa voorziet de wetgeving boetes voor wie zich niet houdt aan de regels in het verkeer.

Waarom zou de burger niet zelf tot respect voor de regels kunnen komen? 'n Aangescherpt geweten heeft geen machine nodig.
Oud 8 september 2012, 09:08   #159
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De wet hoort inderdaad nageleefd te worden, iets waarmee menig Belg vanuit zijn bijna aangeboren individualisme het bijzonder moeilijk heeft. In Duitsland heerst er een andere mentaliteit.

Iedere Belg, ieder jaar een boete? Mijn vrouw heeft in heel haar leven nog geen enkele boete; mijn laatste boete dateert van lang geleden, waarbij het dan nog eens ging om een parkeerboete.
Wetslaaf.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2012, 09:12   #160
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Wetslaaf.
Als iedere burger de wetten naleeft, wordt ons samenleven veel eenvoudiger en gemakkelijker. Vooral bij de verkeersreglementering is dat overduidelijk.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be