Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 september 2012, 11:59   #141
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
De haan op zijn hoop is niet belachelijk. Hij is trots en mooi. En hij zal Wallonie opnieuw bij Frankrijk aanhechten, zoals het moet
Een leeuw in zijn kooi daarentegen...
U snapt het niet? Geen erg.
Trouwens de meeste leeuwen zitten niet in kooien, maar heersen over de natuur om hen heen, terwijl hanen alleen maar trots kunnen zijn op het heersen over de stront onder hen.
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 11:59   #142
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Noch de N-VA of het Vlaams Belang in de gemeentes van de niet-benoemde burgemeesters.
Wel waar, je zegt het zelf :

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Everyone loves a good underdog.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 12:11   #143
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robrecht de Fries Bekijk bericht
U snapt het niet? Geen erg.
Trouwens de meeste leeuwen zitten niet in kooien, maar heersen over de natuur om hen heen, terwijl hanen alleen maar trots kunnen zijn op het heersen over de stront onder hen.
Ik heb blijkbaar ni de intellectuele vermogens om te snappen dat Herge ondergeschikt was. Heeft immers de grote M. De Zever, van alle personen, hem geen "collabo" genoemd?

De haan heeft zijn kippen en mijn leeuw is erop jaloers. Hij heeft meermaals de kippen geprobeerd te versieren, maar ze weigeren hem, koning van natuur of ni. Misschien de geur.
Oud 9 september 2012, 12:22   #144
Robrecht de Fries
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Ik heb blijkbaar ni de intellectuele vermogens om te snappen dat Herge ondergeschikt was. Heeft immers de grote M. De Zever, van alle personen, hem geen "collabo" genoemd?

De haan heeft zijn kippen en mijn leeuw is erop jaloers. Hij heeft meermaals de kippen geprobeerd te versieren, maar ze weigeren hem, koning van natuur of ni. Misschien de geur.
De leeuw denkt:"Eén hapje en die haan met zijn kiekens is er geweest!"
Robrecht de Fries is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 12:30   #145
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

't Is al goed, jongens. Je moet je niet van vijand vergissen. De één of andere Waal uit Charleroi gaat echt niet Vlaanderen verfransen. Ik nodig daarentegen iedereen nogmaals uit de site van het blad Carrefour eens uitgebreid door te nemen, we kunnen ons onder meer verheugen dat de sales flamands nog verder teruggedrongen worden in de Rand:

http://carrefour.be/

Vooral dit:

http://carrefour.be/geographie.html

Laatst gewijzigd door Vlaanderen Boven : 9 september 2012 om 12:47.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 12:33   #146
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Kijk, ik roep nergens op om, zoals Vic Van Aelst doet, om het onderricht van het Frans af te schaffen. Dat zou trouwens helemaal contraproductief zijn. En er zullen altijd Vlamingen zijn die, omwille van commerciële of andere redenen, Frans leren en dat ook gebruiken tegen Franstaligen. Het verschil is echter dat wanneer werkelijk iedereen in Vlaanderen Frans spreekt, er in theorie geen enkel argument is waarom een Franstalige die naar Vlaanderen komt Nederlands zou leren. Niet alleen om te shoppen op de markt, maar ook om een pint te bestellen op café of, wanneer hij zich daadwerkelijk in Vlaanderen vestigt, doodgewoon te communiceren in zijn leefomgeving. Hij komt in een omgeving terecht waarin iedereen in principe een voldoende basiskennis van het Frans heeft om hem verder te helpen, zonder dat hij Nederlands moet kennen. Kun je het in dit opzicht dan de Franstaligen zelfs eigenlijk kwalijk nemen dat ze ervan uitgaan dat ze in het Frans geholpen zullen worden, en dat sommigen verontwaardigd zijn wanneer de Vlamingen het niet willen gebruiken? 'Die Vlamingen hebben allemaal onze taal geleerd op school en ze willen ze niet spreken, wat is me dat nu? Hebben die iets tegen ons?' Zolang dat idée fixe bestaat, zal de verfransing doorgaan en zullen er Franstaligen zijn die ervan uitgaan dat ze in Vlaanderen geen Nederlands nodig hebben. Nergens in Vlaanderen. In dit opzicht beschouw ik het feit dat de Nederlandstaligen verplicht Frans moeten leren en Franstaligen omgekeerd geen verplichting hebben om Nederlands te leren zelfs als een van de katalysatoren voor de communautaire problemen in België.
Als Franstalig bestel ik altijd in het Nederlands als ik in Vlaanderen ben.
De burgemeester van Lennik, Willy De Waele, zei eens in een interview dat dit niet meer genoeg was om door de Vlamingen geaccepteerd te worden. Dus, grosso modo, dat een deel van de Vlaamse bevolking de Franstaligen nooit zullen accepteren zelf als hun Frans perfect is. Ik weet niet of De Waele aan het trollen was of de waarheid zei - ik kies liever voor de eerste optie - maar mocht de tweede optie de waarheid zijn, zou ik zeggen : En dan? Het is niet mijn probleem als ze ons niet meer accepteren.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 12:34   #147
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je hebt mij blijkbaar niet begrepen. Ik bedoelde dat in voornoemde gemeenten Franstaligen zonder ook maar één probleem in nagenoeg alle winkels en café's in het Frans bediend worden, en er zelfs mee praatjes maken. Dat is natuurlijk zeer hoffelijk en vriendelijk, maar kom achteraf dan niet klagen dat uw gemeente verfranst is.
Klant is koning.
Oud 9 september 2012, 12:39   #148
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
De burgemeester van Lennik, Willy De Waele, zei eens in een interview dat dit niet meer genoeg was om door de Vlamingen geaccepteerd te worden.
Heb je daar ook een bron voor? Want het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij dat op die manier zou gezegd hebben.
Oud 9 september 2012, 12:43   #149
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
De burgemeester van Lennik, Willy De Waele, zei eens in een interview dat dit niet meer genoeg was om door de Vlamingen geaccepteerd te worden. Dus, grosso modo, dat een deel van de Vlaamse bevolking de Franstaligen nooit zullen accepteren zelf als hun Frans perfect is. Ik weet niet of De Waele aan het trollen was of de waarheid zei - ik kies liever voor de eerste optie - maar mocht de tweede optie de waarheid zijn, zou ik zeggen : En dan? Het is niet mijn probleem als ze ons niet meer accepteren.
Hoe is het mogelijk? Maak jezelf blaasjes wijs...
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 12:46   #150
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
What's in a name?
Oud 9 september 2012, 12:48   #151
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Heb je daar ook een bron voor? Want het lijkt me onwaarschijnlijk dat hij dat op die manier zou gezegd hebben.
Het was in de RTBF uitzending "Mise au point".
Oud 9 september 2012, 13:16   #152
Freddie
Gouverneur

Freddie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Moet dat niet "Nederlands" zijn?
Oud 9 september 2012, 13:39   #153
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Praat voor de vaak van iemand die zich nog eens electoraal wil profileren. België zal nooit splitsen, want wat gaan jullie dan met Brussel doen?
De vraag is niet "wat gaan wij met brussel doen" de vraag is waar zal brussel zijn centjes halen..... en dan gaan al die verfranste brusselaars terug nederlands spreken. ....zucht man
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 13:42   #154
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HOUZEE ! Bekijk bericht
Ja maar welke zin heeft een onafhankelijk Vlaanderen nog zonder Brussel? En wat met Vlaams-Brabant, want die mensen voelen zich toch meer Brabander en dus Brusselaar, dan Vlaming. Een onafhankelijk Vlaanderen zou meteen een onthoofde staat zijn.
zeg de Belgische vod is wel zwart geel rood niet rood geel zwart, t'is maar dat het weet.
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
Tiocfaidh ár lá
Oud 9 september 2012, 13:49   #155
nabat54
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het Grote Licht uit Tienen krijgt volgelingen...
Zorg maar dat Turtelboompje in Antwerpen haar 10 % haalt, maare het ziet er precies niet goed uit.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=65

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...eilingDeMorgen
Tiocfaidh ár lá
Oud 9 september 2012, 13:49   #156
nabat54
Minister-President

Standaard

dubbel
Tiocfaidh ár lá

Laatst gewijzigd door nabat54 : 9 september 2012 om 13:50.
Oud 9 september 2012, 19:11   #157
Echte Waal
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Zorg maar dat Turtelboompje in Antwerpen haar 10 % haalt, maare het ziet er precies niet goed uit.

http://forum.politics.be/showpost.ph...4&postcount=65

http://deredactie.be/cm/vrtnieuws/ve...eilingDeMorgen
Oud 9 september 2012, 19:47   #158
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Is al goed, jongens. Je moet je niet van vijand vergissen. De één of andere Waal uit Charleroi gaat echt niet Vlaanderen verfransen. Ik nodig daarentegen iedereen nogmaals uit de site van het blad Carrefour eens uitgebreid door te nemen, we kunnen ons onder meer verheugen dat de sales flamands nog verder teruggedrongen worden in de Rand:

http://carrefour.be/

Vooral dit:

http://carrefour.be/geographie.html
Op dezelfde web-stek zijn nog wel enkele andere pagina's het bestuderen waard:

http://carrefour.be/associations.html

http://carrefour.be/liens.html

http://www.carrefour.be/documents/communales2006-2.pdf

http://carrefour.be/elections.html

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2012, 19:54   #159
Vlaanderen Boven

Standaard

Samengevat: een stappenplan om zoveel mogelijk Vlaams grondgebied te verfransen en permanent in te palmen ter meerdere eer en glorie van een zo Franstalig mogelijk Groot-Brussel. Dat is geen cliché of dramatische overdrijving. Het is letterlijk, zwart op wit, waar ze mee bezig zijn. Heerlijk toch, dat Belgenlandje.
Oud 9 september 2012, 20:05   #160
jump in the box
Banneling

Standaard

Citaat:
Samengevat: een stappenplan om zoveel mogelijk Vlaams grondgebied te verfransen en permanent in te palmen ter meerdere eer en glorie van een zo Franstalig mogelijk Groot-Brussel. Dat is geen cliché of dramatische overdrijving. Het is letterlijk, zwart op wit, waar ze mee bezig zijn. Heerlijk toch, dat Belgenlandje.
Ja maar, je begrijpt toch dat onze Vlaamse regeringspartijen dat niet zullen toelaten...
jump in the box is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be