Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Voor of tegenstander?
1) Voor 11 22,45%
2) Tegen 38 77,55%
Aantal stemmers: 49. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 26 juli 2004, 05:39   #141
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf
Gezond boerenverstand, weet je wel...
Dus uit jou droomwereld wil je zeggen?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 05:41   #142
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja? Wat dan?
Dat jou vergelijking tusse statistieken uit jou droomwereld van pedofilie niet opgaan of een vergelijking kunnen zijn naar statistieken over criminaliteit.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:34   #143
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dus uit jou droomwereld wil je zeggen?
Wil jij hier nu beweren dat gezond boerenverstand niet bestaat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:37   #144
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Dat jouw vergelijking tussen statistieken uit jouw droomwereld van pedofilie niet opgaat of (g)een vergelijking kan zijn met statistieken over criminaliteit.
Waarom zou de ene gefantaseerde statistiek niet kunnen vergeleken worden met een andere gefantaseerde statistiek?
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:

Laatst gewijzigd door Raf : 26 juli 2004 om 07:39.
Oud 26 juli 2004, 08:31   #145
Michroscoop
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ja? Wat dan?
Illwill bedoelt dat er eens om de 10 jaar zo een verschrikkelijke pedofiliezaak aan het licht komt maar dat er elke dag een half dozijn home-jackings door uw allochtone vrienden worden gepleegd en dat de maatschappelijke impact daarvan dus vele malen groter is.

Over die pedofilie: wie weet wat er allemaal in de kelders van onze Maghrebijnen gebeurt, maar die vormen zo'n sociaal afgesloten groep dat de slachtoffers nooit met hun verhaal naar buiten durven te komen.
Michroscoop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:48   #146
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

Wauw!
U minimaliseert pedofilie tot "Dutroux"
(zonder rekening te houden met het Westerse pedo-sextoerisme in bijvb. Polen of Roemenië of Thailand)
En blaast pedofilie bij Maghrebijnen op door wazige insinuaties in één reply!
Oud 26 juli 2004, 11:49   #147
doggy
Parlementsvoorzitter

doggy's schermafbeelding

Standaard

... maar natuurlijk is iedereen die wat kritischer is een 'knuffelaar' en een 'allochtonenvriendje' of een 'linkiewinke'...
Oud 26 juli 2004, 12:17   #148
Weisse Wolf
Minister

Weisse Wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wil jij hier nu beweren dat gezond boerenverstand niet bestaat?
Als je uw posts lees zou men daar sterk aan beginnen twijfelen.
Oud 26 juli 2004, 13:31   #149
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wolf
Als je uw posts lees zou men daar sterk aan beginnen twijfelen.
Tiens, laat ik nou toch precies hetzelfde denken als ik jouw schrijfsels lees...

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 13:59   #150
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Tiens, laat ik nou toch precies hetzelfde denken als ik jouw schrijfsels lees...
Oud 26 juli 2004, 15:13   #151
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En voor jou ook.

Citaat:
Oud 26 juli 2004, 16:20   #152
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Daar gaan we weer.... little percy is nog 'n keer actief!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 17:06   #153
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als verhuurders niet meer willen verhuren aan allochtonen, vaak uit negatieve ervaringen, zijn dat dus racisten volgens u? Ik noem ze realisten, als je ziet hoe vreemdelingen hun huizen laten verkommeren kan ik hun niet echt ongelijk geven. Ik zou hetzelfde doen denk ik. Ik ben van mening dat een verhuurder nog altijd zelf moet kunnen beslissen aan wie hij ZIJN woning verhuurd.
Bullshit , vaak of eerder altijd gebaseert op vooroordelen.niet meer niet minder.
Zijn woning of niet , apartheidsregime is in de 21ste eeuw ontoelaatbaar !

Laatst gewijzigd door neruda : 28 juli 2004 om 17:07.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 17:16   #154
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Neruda, als jij wil dat ik-of wie dan ook zijn- mijn woning moet verhuren aan het eerste het beste stuk uitschot, blank of zwart,omdat ze wat zielig kunnen doen bij een of ander ambetanteraatje, dan mag jij wel effe de boel opkopen, en zelf verhuren.

Waarschijnlijk heb je een knus sociaal woningkje. Lekker goedkoop.En geen grondlasten,of dure herstellingen.Of hebben pa en ma je gesetteld?

Indien ik ooit in die situatie kom, dan zijn alle middelen goed om er eens stokje voor te steken.Desnoods verhuur ik aan een fictief persoon.
Oud 28 juli 2004, 17:26   #155
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox
Neruda, als jij wil dat ik-of wie dan ook zijn- mijn woning moet verhuren aan het eerste het beste stuk uitschot, blank of zwart,omdat ze wat zielig kunnen doen bij een of ander ambetanteraatje, dan mag jij wel effe de boel opkopen, en zelf verhuren.

Waarschijnlijk heb je een knus sociaal woningkje. Lekker goedkoop.En geen grondlasten,of dure herstellingen.Of hebben pa en ma je gesetteld?

Indien ik ooit in die situatie kom, dan zijn alle middelen goed om er eens stokje voor te steken.Desnoods verhuur ik aan een fictief persoon.
Het probleem, lieve maddox, is dat jij niet op voorhand WEET of het al dan niet om uitschot gaat. Je gaat je dus alleen maar baseren op de vooroordelen die je tegenover bepaalde potentiële huurders koestert. Als je op basis van die vooroordelen weigert om je eigendom aan zo iemand te verhuren, bezondig je je aan discriminatie, hetgeen - zoals je vast wel weet - strafbaar is, en terecht!

Anderzijds ben ik het helemaal met je eens dat je niet kan verplicht worden om toe te kijken hoe je eigendom verwoest wordt door een huurder van slechte wil. Misschien is het interessanter om de huurwet zo aan te passen dat je als eigenaar zo iemand op ZEER korte termijn uit je woning kan laten verdrijven (liefst zelfs met een fikse schadevergoeding erbovenop). Het spreekt vanzelf dat ook HIER iedereen op een gelijke manier behandeld moet worden en niet dat de ene huurder eraan ontsnapt, terwijl de andere huurder wèl voor de kosten moet opdraaien.

Is dat niet beter dan a priori al bepaalde mensen uit te sluiten (lees: discrimineren), enkele en alleen omdat jij BANG bent dat ze je eigendom zullen verwoesten?

Citaat:
Oud 28 juli 2004, 17:34   #156
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Woow..hold your horses...Maddox..ik reageerde wel degelijk op Wolf's citaat ..maw

'Als verhuurders niet meer willen verhuren aan allochtonen, vaak uit negatieve ervaringen, zijn dat dus racisten volgens u? Ik noem ze realisten, als je ziet hoe vreemdelingen hun huizen laten verkommeren kan ik hun niet echt ongelijk geven. Ik zou hetzelfde doen denk ik. Ik ben van mening dat een verhuurder nog altijd zelf moet kunnen beslissen aan wie hij ZIJN woning verhuurd.'

Hier staat niets in over autochtonen , dus niet blank of zwart waar je naar refereert ...maw enkel zwart...
Het is ondenkbaar -en jammer genoeg zien we dit vaak- dat mensen gescreend worden op hun etnische afkomst om toegelaten worden op een huurpand.Dit ruikt naar apartheid wat ik afschuw.
Maar ik ben met u akkoord dat je niet iedereen kan toelaten en ik denk dan meer aan waanbetalers , fraudeurs , enz...

Citaat:
Ik moet je teleurstellen...niet goedkoop..wel grondlasten enz...EN ik wou dat iemand mij had kunnen settelen !!

Laatst gewijzigd door neruda : 28 juli 2004 om 17:35.
Oud 28 juli 2004, 17:35   #157
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Helaas Raf, eenmaal dat je een huurkontrakt hebt afgesloten, is het verdomt moelijk er terug op te komen, als je merkt dat de huur niet betaald word, en de woning verloederd.Dat kost je minsten 18 maanden, en een hoop gezeik met rechtbanken enzo.Nadien sta je daar met een financiele kater van hier tot ginder.Een woning onderhouden is goedkoper dan herbouwen hoor.
Dus ben je als verhuurder wel verplicht op je gevoel af te gaan. Helaas is dat niet het meest accurate meetinstrument.maar dan is er, indien het toch misgaat maar 1 persoon de schuldige. de verhuurder... die had maar beter moeten inschatten.

[size=1]Eneuh, Raf, wil je aub niet zo familiar doen?Kwestie van beleefdheid. Ik noem je toch ook niet rose Raf?[/size]
[size=1]Ik gebruik mijn Nick "Maddox", om zo de "Mr de Jongh" te vermijden, dank U.Zo ook dat ik de gebruikersnamen altijd B zet, om een beetje beleeftheidsnorm te handhaven.[/size]
[size=1]Als dit niet gebeurd in een tekst van mij, dan ben ik het of vergeten, of wens ik mijn ongenoegen over de aangesprokene aan te geven.[/size]

Neruda, je hebt dus een eigen woning... leuk en wel. waarom besef je dan niet dat een eigen woning een enorm voordeel is in België.. lekker goedkope huisvesting.
Waarom dan mensen in de dieperik jagen, omdat je jezelf solidair wil voelen met mensen die al dan niet hun kansen al verbrod hebben?Of gewoon de kansen eisen, de ze anders kunnen verdienen-zoals van ieder van ons verwacht word.
Wanbetalers en fraudeurs. Een gewone burger heeft geen enkele mogelijkheid dat te weten te komen. Dus komt het er weer op neer op persoonlijk inzicht,mensenkennis, vooroordelen en teveel negative media.
Maar als je zulke voorstellen als wat Wolfgang Meister hier aanhaalt, als pre politicus goedkeurt, kan je wel eens verwachten, dat met een kleine aanpassing, je je lege kamers moet verhuren aan de mensen die je aangewezen worden door een een of ander bureaucraatje.

Laat ieder eens beslissen over zijn eigen spulletjes ja. Of moet ik eens een voorstel tot carsharing indienen?

Laatst gewijzigd door maddox : 28 juli 2004 om 17:47.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2004, 17:53   #158
neruda
Banneling

Standaard

Citaat:
Neruda, je hebt dus een eigen woning... leuk en wel. waarom besef je dan niet dat een eigen woning een enorm voordeel is in België.. lekker goedkope huisvesting.
Waarom dan mensen in de dieperik jagen, omdat je jezelf solidair wil voelen met mensen die al dan niet hun kansen al verbrod hebben?Of gewoon de kansen eisen, de ze anders kunnen verdienen-zoals van ieder van ons verwacht word.
Wanbetalers en fraudeurs. Een gewone burger heeft geen enkele mogelijkheid dat te weten te komen. Dus komt het er weer op neer op persoonlijk inzicht,mensenkennis, vooroordelen en teveel negative media.
Maar als je zulke voorstellen als wat Wolfgang Meister hier aanhaalt, als pre politicus goedkeurt, kan je wel eens verwachten, dat met een kleine aanpassing, je je lege kamers moet verhuren aan de mensen die je aangewezen worden door een een of ander bureaucraatje.

Laat ieder eens beslissen over zijn eigen spulletjes ja. Of moet ik eens een voorstel tot carsharing indienen?
Kunt het ook omgekeerd bekijken hé , Maddox ...Wolfgang's voorstel kan ook uitstekend gebruikt worden om de huisjesmelkers tegen te gaan die juist profijt halen en de zwakkere in onze maatschappij zijn 'so called' goede wil misbruikt.Registratie van huurpanden is daarom niet slecht.
Maw persoonlijk inzicht wordt in beide richtingen misbruikt..en wie blijft de slachtoffer ? ...inderdaad de bevooroordeelde persoon...
Oud 28 juli 2004, 18:03   #159
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Oh Neruda, kan je me 1 wet aantonen, die je verplicht van iets te doen, die je leuk vind?

Ik ken er zo direct geen.

En wie blijft het slachtoffer, de kleine man die zijn alternatief spaarpotje ziet geplunderd worden ja.
Een huisjesmelker, die haalt wel allochtonen en pechvogels binnen, om die verder leeg te zuigen.De meeste van die kerels hebben meer invloed bij het gerecht en het ambtenarenapparaat, dan iemand die een geërfd huisje te huur wil aanbieden.
Dus om die huisjesmelkers hard aan te pakken, mag je wel eens andere voorstellen opdiepen.
Ik sta open voor suggesties.
Oud 28 juli 2004, 18:49   #160
Weisse Wolf
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Bullshit , vaak of eerder altijd gebaseert op vooroordelen.niet meer niet minder.
Zijn woning of niet , apartheidsregime is in de 21ste eeuw ontoelaatbaar !
Fascistische dwangmaatregelen evenmin!

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be