Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2012, 18:50   #141
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Meuh Bekijk bericht
² - Die vraag heb ik al een paar keer gesteld. Blijkbaar zou het niet over bestaande nutsvoorzieningen gelden, maar enkel voor nieuwe.
Vraag mij af of er voor de bestaande "afgelegen" woningen dan enkel een soort van betaling voor de post moet komen? In tijden dat alles elektronisch wordt...
Ik weet het niet , maar zeker is dat de prijzen voor afgelegen woningen enorm stijgen , want iedereen wil tegenwoordig blijkbaar afgelegen wonen .
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 18:54   #142
Meuh
Provinciaal Gedeputeerde

Meuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik weet het niet , maar zeker is dat de prijzen voor afgelegen woningen enorm stijgen , want iedereen wil tegenwoordig blijkbaar afgelegen wonen .
Ok, vraag en aanbod, ben ik volledig mee akkoord.
Meuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 19:09   #143
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ben je beter af in Frankrijk of in Wallonië. In Vlaanderen moeten ze leren verticaal bouwen.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 19:37   #144
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Net die woningen worden voor de vetste prijzen verkocht.
Men kan tegenwoordig gemakkelijk genoeg renoveren binnen het wettelijke, om er een pareltje van te maken.

En ja, vroeger reed de postbode op zijn fiets kilometers ver, voor zijn preeke dat zo minimaal was.
Voor zijn/haar toenmalig preeke doet hij/zij dat niet meer.
Dus kan het niet meer betaald worden met een onnozel timberke.

De dingen evolueren.

.
Het enige wat hier in de bus valt zijn reclames op naam, van overal waar je ooit met een bankkaart hebt betaald en die mogen ze van mij een timberke van 100 € per stuk vragen. Niemand vraagt hen dat te sturen.
Zelfs met een sticker van geen reclame, krijg je die op naam nog toegestuurd.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 19:44   #145
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
De vraag is en blijft wat muyters bedoeld met 'afgelegen'...
Het gros van alle woningen op de buiten liggen langs bestaande wegen met bestaande nutsvoorzieningen..in een soort 'voorsteden' verkavelingen...
Misschien doelt hij op de overstromingsgebieden, waarvan hij vindt dat de Vlaming daar moet kunnen blijven bouwen?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 19:55   #146
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Over verdoken belastingen gesproken.
Het zijn meestal oudere mensen, boeren met een klein pensioen, die nog een afgelegen woning hebben.
En het is de federale vroeger en het Vlaams gewest dat de bouwvergunningen heeft goedgekeurd.
Maar de kleine man plukken is de eigenlijke slogan van N-VA.
"Ieder gelijk voor de wet" geldt duidelijk niet voor N-VA. Nu stem ik zondag as. zeker niet op dat partijtje.
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 19:58   #147
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Kan het zijn dat ik een kritische Limburger ben die niet zomaar klakkeloos aanneemt wat men mij vertelt, maar naar de daden kijkt i.p.v. naar de woorden van de heren politici?
Kan het zijn dat als Muyters het over verder afgelegen bouwgronden praat hij het niet over de bouwgronden in Antwerpen heeft maar vooral over bouwgronden in streken als Limburg, dei hij kunstmatig duurder wil maken in prijs?
Kan het zijn dat ik zit te zagen op Vlaamse politici omdat ik hun trukskes doorzie? Vlamingen zullen nooit aanvaarden dat het aantal Belgische ambtenaren met 30% zal stijgen. Onder het mom van wat we zelf doen doen we beter en dus krijgt Vlaanderen meer bevoegdheid (+ die bijhorende stijging van ambtenaren) aanvaardt men dat zonder enige discussie.
De staatshervorming is dikwijls niet meer dan een dure manier om de zaken op de eigen manier in het honderd te laten lopen i.p.v. zoals de franstaligen het willen. "Wat we zelf verknallen, verknallen we beter."
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 9 oktober 2012 om 19:59.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 20:19   #148
december
Banneling

Standaard

Ik woon ook zeer afgelegen, maar voor mij mag dit gerust wat duurder worden. Het voordeel is dan dat mensen met minder vermogen en vreemdelingen het zich gewoon niet kunnen permitteren om hier te komen wonen, wat mij een veilige oude dag garandeert.
december is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 20:27   #149
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘De belastingbetaler kan niet blijven opdraaien voor wie per se apart wil gaan wonen’, zei Muyters gisteren al in De Morgen en vandaag in Gazet van Antwerpen.

‘Wie er bijvoorbeeld voor kiest om ergens helemaal op zichzelf te gaan wonen, zal dat voelen in zijn portemonnee. Een afgelegen bouwgrond is dan bijvoorbeeld duurder. Openbare nutsvoorzieningen zijn duurder. De post, idem. Wie zo wil wonen, zal moeten betalen voor die luxe.'

Volgens Muyters moeten de Vlamingen wennen aan het idee om samen te gaan leven in compactere woningen met gemeenschappelijke tuinen.

'Tegen 2050 zijn we met 1 miljoen Vlamingen extra. Dat is een enorme toename en dus zullen we keuzes moeten maken. Willen we dat iedereen dan nog steeds zijn eigen eengezinswoning zet?
Voelt ge hem komen? In mensentaal: iedereen met een eigen huis en tuin gaan we flink belasten. En de stedelingen in hun appartementsblokken laten we gerust.
Heb je nu begrepen wat zijn doel is?

Laatst gewijzigd door Akira : 9 oktober 2012 om 22:16.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:14   #150
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De meerkosten, om uw woning te voorzien van al het nodige?
Dat is toch niet moeilijk te begrijpen? Zelfs voor U kan dit niet zo moeilijk zijn.

We kunnen het anders stellen.
Het zal moeilijker worden, om de gemeenschap te laten opdraaien voor het asociaal gedrag van sommigen.
Op de buiten wonen = asociaal gedrag???

Zijde gij gek?
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:23   #151
Stingray
Banneling

Standaard

Dit is toch compleet van de pot gerukt. Ik heb de indruk dat er een stel clowns bezig zijn.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:29   #152
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Voelt ge hem komen? In mensentaal: iedereen met een eigen huis en tuin gaan we flink belasten. En de stedelingen in hun appartementsblokken laten we gerust.
Heb je nu begrepen wat zijn doel is?
Neen, dat wordt daar helemaal niet onder verstaan. Denken we maar aan Duitsland waar het in sommige gebieden heel normaal is om in grotere huizen met enkele gezinnen samen te wonen. Dat biedt trouwens ook flink wat voordelen. Alleen voor Vlamingen die vrij individualistisch denken en handelen, is dit gemeenschapsdenken vrij onbekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:31   #153
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
De staatshervorming is dikwijls niet meer dan een dure manier om de zaken op de eigen manier in het honderd te laten lopen i.p.v. zoals de franstaligen het willen. "Wat we zelf verknallen, verknallen we beter."
Wat verknallen we dan wel? Onze openbare ruimte is in Vlaanderen al vrij beperkt. Daarom is het niet slecht dat we ons vragen gaan stellen bij onze huidige stedebouw.
Oud 9 oktober 2012, 22:35   #154
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Neen, dat wordt daar helemaal niet onder verstaan. Denken we maar aan Duitsland waar het in sommige gebieden heel normaal is om in grotere huizen met enkele gezinnen samen te wonen. Dat biedt trouwens ook flink wat voordelen. Alleen voor Vlamingen die vrij individualistisch denken en handelen, is dit gemeenschapsdenken vrij onbekend.
Awel, beste vriend, ik stel voor dat gij U met uw gezin kandidaat stelt om Borgerhout bij een Marokaan in te trekken.

Trouwens, dat mooie DE van jou is ook toevallig het land van de € 400/maand verdieners. Zie je geen verband ?

Laatst gewijzigd door Stingray : 9 oktober 2012 om 22:36.
Oud 9 oktober 2012, 22:39   #155
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Awel, beste vriend, ik stel voor dat gij U met uw gezin kandidaat stelt om Borgerhout bij een Marokaan in te trekken.

Trouwens, dat mooie DE van jou is ook toevallig het land van de € 400/maand verdieners. Zie je geen verband ?
Waarom zou ik? Als ik met mensen in een groter huisverband wil samenleven, zal ik daartoe plek en mensen kiezen.

En neen, ik zie geen verband. In Beieren bijvoorbeeld waar dergelijke grote huizen van oudsher bestaan, woont de middenklasse. Niet de lagere inkomens. In Duitsland zit die vaak op appartementen.
Oud 9 oktober 2012, 22:44   #156
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris

Jacob Van Artevelde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat verknallen we dan wel? Onze openbare ruimte is in Vlaanderen al vrij beperkt. Daarom is het niet slecht dat we ons vragen gaan stellen bij onze huidige stedebouw.
Inderdaad. Daarom zou men meer moeten in de hoogte bouwen, Le Corbusier achterna! Ook zou er een belasting moeten komen op onbebouwde bouwgrond.
Anderzijds kan nog van heel veel landbouwgrond, bouwgrond gemaakt worden als we de macht van de Boerenbond breken.

Effe een kleine rekenoefening:
Vlaams-Brabant heeft nagenoeg evenveel inwoners dan Het Brussels Gewest, zijnde 1,1 miljoen.
Oppervlakte: Brussel: 161 km² - Vl.-Brabant: 2106 km²

Afgezien van de kriminaliteit is Brussel een stad met relatief zeer veel groen en in dat opzicht dus best wel een leefbare stad.

Stel dat we van Vl.Brabant een stedelijke zone maken zoals Brussel.
Hoeveel keer gaat Brussel in Vl-Brabant; met andere woorden hoeveel inwoners kunnen er daar nog bij?
2106 : 161 = 13,08
13-1 = 12 (Het bevolkingsaantal van Brussel zit reeds 1 x in Vlaams-Brabant.)

Enkel en alleen in Vlaams Brabant kunnen er dus grofweg 12 x 1,1 miljoen = 13,2 miljoen inwoners bij.
En dan is het nog bijlage niet vol want tegen 2060 verwacht men 1,6 miljoen Brusselaars.
Franstalige Brusselaars wel te verstaan, omdat de Vlaamse Regering met NVA op kop weigert van te investern in het NL-onderwijs in zo'n mate dat de Kulturele Reconquista van Brussel zou kunnen worden voltrokken.

U kunt zelf uitrekenen hoe veel plaats er nog is in gans Vlaanderen.

Als ik effe minister van ruimtelijke ordening zou zijn, zou ik gaan voor 50 miljoen Nederlandstaligen in Vlaanderen nog deze eeuw.
En dan nog zou Vlaanderen zeer leefbaar zijn en zeer groen. En wonen zou tenminste betaalbaar zijn door het grotere aanbod.
Ik zou wel de macht van de Boerenbond moeten breken.

Ik verwijs tenslotte naar enkele postjes van mij elders waarbij ik stel dat niet de immigratie maar de emigratie het probleem van Vlaanderen is:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=32
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=40
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=43
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=45
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=65

Het bestrijden van de immobiliën-uittocht naar Wallonië zou het speerpunt van het huidige Vlaamnationalisme moeten zijn in de plaats van het anti-vreemdelingen discour!

Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 9 oktober 2012 om 22:53.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:50   #157
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het zijn meestal oudere mensen, boeren met een klein pensioen, die nog een afgelegen woning hebben.
En het is de federale vroeger en het Vlaams gewest dat de bouwvergunningen heeft goedgekeurd.
Waar zitten de nu de grote voorstanders van liberalisering ?

we hebben het laatste nog niet gezien van die crapule streken , die van alles beursgenoteerde bedrijfjes moeten maken met socilistische likse kloten met twee linkse handen aan het roer
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:57   #158
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
Inderdaad. Daarom zou men meer moeten in de hoogte bouwen, Le Corbusier achterna! Ook zou er een belasting moeten komen op onbebouwde bouwgrond.
Anderzijds kan nog van heel veel landbouwgrond, bouwgrond gemaakt worden als we de macht van de Boerenbond breken.

Effe een kleine rekenoefening:
Vlaams-Brabant heeft nagenoeg evenveel inwoners dan Het Brussels Gewest, zijnde 1,1 miljoen.
Oppervlakte: Brussel: 161 km² - Vl.-Brabant: 2106 km²

Afgezien van de kriminaliteit is Brussel een stad met relatief zeer veel groen en in dat opzicht dus best wel een leefbare stad.

Stel dat we van Vl.Brabant een stedelijke zone maken zoals Brussel.
Hoeveel keer gaat Brussel in Vl-Brabant; met andere woorden hoeveel inwoners kunnen er daar nog bij?
2106 : 161 = 13,08
13-1 = 12 (Het bevolkingsaantal van Brussel zit reeds 1 x in Vlaams-Brabant.)

Enkel en alleen in Vlaams Brabant kunnen er dus grofweg 12 x 1,1 miljoen = 13,2 miljoen inwoners bij.
En dan is het nog bijlage niet vol want tegen 2060 verwacht men 1,6 miljoen Brusselaars.
Franstalige Brusselaars wel te verstaan, omdat de Vlaamse Regering met NVA op kop weigert van te investern in het NL-onderwijs in zo'n mate dat de Kulturele Reconquista van Brussel zou kunnen worden voltrokken.

U kunt zelf uitrekenen hoe veel plaats er nog is in gans Vlaanderen.

Als ik effe minister van ruimtelijke ordening zou zijn, zou ik gaan voor 50 miljoen Nederlandstaligen in Vlaanderen nog deze eeuw.
En dan nog zou Vlaanderen zeer leefbaar zijn en zeer groen. En wonen zou tenminste betaalbaar zijn door het grotere aanbod.
Ik zou wel de macht van de Boerenbond moeten breken.

Ik verwijs tenslotte naar enkele postjes van mij elders waarbij ik stel dat niet de immigratie maar de emigratie het probleem van Vlaanderen is:
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=32
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...1&postcount=40
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...3&postcount=43
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=45
en
http://forum.politics.be/showpost.ph...6&postcount=65

Het bestrijden van de immobiliën-uittocht naar Wallonië zou het speerpunt van het huidige Vlaamnationalisme moeten zijn in de plaats van het anti-vreemdelingen discour!
Enerzijds ben ik tegen sociale woningen , anderzijds ben ik voor mega projecten als YOU PLACE , alleen moest dat You Place in mijn opinie een paar torenflats omvatten met een paar honderden of duizend appartementen en op het gelijkvloers winkels , terrasjes en kantoren .

Nu bouwt men buiten het winkelcentrum ergens in een open ruimte socilale woningen , dat is wel heel absud en groene ruimet verspilling , en je moet zowat met de auto naar de winkel . terwijl alees in een woon-winkel-werkomgeving kan heel mooi gemaakt worden ,
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2012, 22:58   #159
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De meeste bouwvergunningen werden en worden door de gemeente goedgekeurd.
Oud 9 oktober 2012, 23:24   #160
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou ik? Als ik met mensen in een groter huisverband wil samenleven, zal ik daartoe plek en mensen kiezen.

En neen, ik zie geen verband. In Beieren bijvoorbeeld waar dergelijke grote huizen van oudsher bestaan, woont de middenklasse. Niet de lagere inkomens. In Duitsland zit die vaak op appartementen.
In dit soort van regimes dat jij voor staat heeft de staat de macht, m.a.w. zwijgen en luisteren.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be