![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, .... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
De opwarming bvan de aarde is vanzelfsprekend een sprookje zoals de goede "belgische wijnen" - binnenkort zijn er ook skandinavische wijndruiven;nog een sprookje... Totdat het methaan onder de toendra's zalsmelten en onze atmosfeer nog een beetje meet broeikaseffect geeft zal de russische regering zeer enthoesiast de huidige "opwarming" blijven begroeten. Zorgen moeten we ons niet maken : ik ben er al jaren van overtuigd dat de huidige iopwarming of het nu veroorzaakt is door menselijke activiteiten of het over een natuurlijk verschijnsel gaat in ieder geval onomkeerbaar is. Die staten/volkeren die gunstige vooruitzichten hebben qua ligging, rijkdom en militaire macht zullen waarschijnlijk overleven... Ik hoop alleen maar dat het iets voor na mijnen tijd is. Het smelten van het ijs, het meer voorkomen van triopische stormen, grotere droogtes het zijn allemaal zichtbare zaken die absoluut niet op een opwarming van de aardse atmosfeer terug te voeren zijn. Onze regeringen zullen hopelijk de dijken een paar mleter verhogen enz..
![]() |
![]() |
#143 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ah ! De vraag is wat was de zee voor de zee zee was ? Ik gok op waterdamp of nog pure waterstof en zuurstof; alhoewel ik denk dat de meeste elementen in de "oerplaneet" in verbindingen voorkwamen...
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het is al altijd zo geweest dat groenland van onder sneeuw kwam en er terug onder kroop. Het is al altijd zo geweest dat er dikwijls geen sneeuw genoeg ligt om de skieen. Het water is nog altijd niet gestegen, vanavond op het nieuws stond daar een kerel naast de schelde in destelbergen ook vanalles aan te kondigen. Tussendoor ligt het slib nog altijd op dezelfde plaats van 50 jaar geleden. Och kom...het is een takssprookje voor bange internetters die niet veel buitenkomen. Genre de wereld gaat vergaan en zo. Trouwens met taks te betalen zal er ook niks veranderen, waarom dan betalen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar valt niks aan te doen. Ook niet door te stemmen op kortzichtige onheilsprofeten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Korte termijn-winst? Moeten we niet verder kijken dan dat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Blijkbaar is er een lag van zowat 30 jaar tussen uitstoot en klimaat-effect dus we kunnen in elk geval al een globale opwarming van minstens 2 graden C tegemoet zien. Ik heb alvast druiven geplant in mijn tuintje. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
b. Ik heb nooit gepleit voor het bestendigen van de huidige gang van zaken (u misleidt de lezer) c. We moeten zeker af van de fossiele brandstof-economie. d. Op dit ogenblik is de nucleaire energie de enige valabele variante. e. Dit betekent niet dat de groen varianten geen alternatief moeten worden. Absoluut. Gesteund door korte-termijn-politici Tuurlijk. We hadden de kans. Maar Vivant werd niet au serieux genomen. En ziet wat die "serieuze" politici ervan bakten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En druiven groeien hier al sinds druiven bestaan. En huizen staan al onder water sinds huizen bestaan. Is er feitelijk iets nieuws te melden? De taks. Die is er bij gekomen. Vervelender dan al de rest, die vallen onder uw brandverzekering. Laatst gewijzigd door Mambo : 26 november 2012 om 21:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat we nu al de 333ste maand op rij boven de gemiddelde temperatuur van de 20 ste eeuw meemaken, is dat nieuws? Hoe hoog moet het water in uw living staan voor je gaat beseffen dat er iets gaande is? Tot 5 Cm boven uw neusgaten? Laatst gewijzigd door parcifal : 26 november 2012 om 21:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar huisjes die onderlopen bestaan al honderden jaren hoor. De meeste zijn wel al afgebroken daar niet van. Ik blijf me verbazen dat mensen dat niet meer weten. Is er iets mis met het collectief geheugen? Ik maak me daar zorgen over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vele van die wijken die jaarlijks wel eens onderlopen zijn meestal ofwel nieuwbouw, ofwel uitgerust met die collectoren voor het water.
Je hebt als waterdoorloop per m² 1 cm² nodig. Alle oppervlakten wel samen te tellen dus ook de verticale. Daar zit het probleem...het gat is te klein. En waarschijnlijk vol vuiligheid. Wat dan ook nog horizontaal ligt. Laatst gewijzigd door Mambo : 26 november 2012 om 22:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Minister
|
![]() Krijg nog altijd het vliegende schijt als ik sommige redenaties lees over dit onderwerp. Elk aangedragen bewijs, elk argument wordt genadeloos door de propaganda machine gelijkgemaakt of toch getracht.
Zelfs al drukken we sommigen hier met de neus in de stront, een hond leert sneller.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Banneling
|
![]() Dat geldt voor vertikale afvoeren op dakoppervlakken.
Voor rivieren geldt 171 l/ha/sec voor buien van 15' met een retourtijd van 10 jaar. Laatst gewijzigd door Descartes Jr : 27 november 2012 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar jij niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |