Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 oktober 2012, 10:05   #141
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Mensen motiveren om te werken.

Een kennis van mij die heeft:
- 4 kinderen, waarvan er 2 op het middelbaar en 2 op het hoger onderwijs zitten.
- Een werkloze echtgenote (trekt al meer dan 10 jaar dopgeld).
- Een huurhuis (van zijn vader, die meerdere huiezn en appartementen heeft die deze allemaal ondergebracht heeft in een BVBA, zoon is medevenoot).
- ...
Hij werkt zelf uiteraard niet, staat wel in voor de verhuur van de huizen (onbezoldigd).

- Kinderen krijgen een studiebeurs.
- Kinderen krijgen een ferme korting bij het huren van een kot.
- Hij krijgt extra kindergeld (werkloze).

Tel dit alles samen en hij heeft meer dan iemand die iedere dag gaat werken en net teveel verdient voor studiebeurzen en ...
ONZIN ,, als hij medevennoot is in een vennootschap kan hij zijn werkloosheidvergoeding , normaal gezien op zijn buik schrijven .

Dus als het waar is is het opnieuw een geval van profitariaat en oplichting , hij houd zich onvermogend voor terijl hij vastgoed beheerd ?

Als ze daar achter komen zou ik niet graag in zijn schoenen staan .

Ik ben zelfstandig en mijn vrouw ( komt van het buitenland ) en vatte hier een werk aan met een toelage in de algemene beroeps opleiding .

We hebben die te gemoedkoming of bijkomende vergoeding die ze ontving tijdens haar indivduele beroeps opleiding , mooi kunnen terug geven .

Mijn vrouw heeft bijgevolg 6 maand gewerkt voor 475 € per maand . De aanvulling die de werkgever moest dragen .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:15   #142
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Het zou ook betekenen dat China en de VS de invoerrechten op EU-produkten zouden verhogen.

Daar gaat uw flutplan.
Denk je ?

als je net al china doet is het geen flut plan , dan versterk je gewoon je interne markt en afzet .

van 550. miljoen Europeanen zijn er nog 3.5 miljoen die het echt niet breed hebben en slecht verdienen , als je die an het werk zet en economisch laat maardraaien zodat zij ook potentieel consument worden . kan je een heel eind springen .
Oud 29 oktober 2012, 10:19   #143
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Zo veel onzin en debiliteit in één post.
Ik begin er niet aan...
Jij zit al 25 jaar op Uw lege kloten niet te doen , en geen fluit bijdragen aan de samenleving . enkel klagen en elk idee belachelijk maken .

Elk initiatief in de kiem smoren en zelf niets ondernemen .

en hij gaat het ne keer zeggen zé . nietsnut
Oud 29 oktober 2012, 10:20   #144
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Klopt , en U dacht dat U iets wonderbaarlijks nieuw verteld had ?

Natuurlijk is er voorbereidend werk , maar er zijn toch heel wat Belgische ingenieurs die ervaring hebben met dit voorbereidend werk .

In ieder geval , niets meer zelf maken , en in Uw zetel blijven zitten zal onze welvaart wel redden zeker , Hoe , Sinter Klaas ?

Heb je al eens berekend , als je die 140.000 € ontslagpremie rekend aan 1500 € per maand , dan ben je wel 93 maand verder hé .

Als ze niet in staat zijn om in 93 maand een auto te bouwen van o af aan dan zijn ze terecht ontslagen omdat ze incompetent waren .
Heel veel ingenieurs die de wagen mee ontwerpen werken er niet in Genk, de ingenieurs daar dienen eerder om het ontwerp van die wagen aan de realiteit van de fabriek in Genk aan te passen.

En dan nog 140.000€ brutto / 93 = 1500€ brutto , wil je ze dat als toeslag op hun loon geven of is het de bedoeling dat dit het loon gaat worden

Er is niet alleen voorbereidend werk, er word ook veel bestaand werk overgenomen.

Het is al heel moeilijk om van een bestaande wagen een hybride wagen te maken. Heel moeilijk, terwijl die eigenlijk een bestaande motor delen, de ophanging is identiek, de remmen, bijna identieke interieur enz.

Men recycleert van ene car-line naar de andere, een onderzoek, een investering in een kleiner model kan hergebruikt (kostenbesparing) worden in een groter model en andersom.

Je mag er de beste ingenieurs opzetten, het zal volgens mij tot mislukken gedoemd zijn.
  • De ontwikkeling van een wagen duurt gemiddeld 4 jaar maar hier zit ook de kennis opgebouwd uit de vorige wagens in.
  • Zonder die kennis duurt het zeker zo lang.
  • Een prototype kost tussen de 100.000 en de 200.000 euro per stuk afhankelijk van hun doel.
  • Gemiddeld maakt men er zo een 200 stuks van allerlei uitvoeringen en motoren.
  • Dat aantal kan beperkt worden als men alleen een hybride gaat bouwen en een enkele uitvoering.
  • Maar men zal er nog steeds veel nodig hebben, ook omdat men testen recycleert van ene uitvoering naar de andere.

Kijk maar eens naar de F1 renstallen, iedere nieuwe renstal koopt de kennis en de piloten weg bij andere renstallen omdat er geen tijd is voor vallen en opstaan.

Ik geloof er dus niet in.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:30   #145
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Maar ze moeten toch het wiel niet opnieuw uitvinden zeker .

en de autozetel die de toeleverancier nu maakt en ook zijn afzetmarkt mogelijk kwijt is zal maar wat staan te springen om U over enkele maanden een nieuwe klaar te stomen , dat heeft hij ook voor het vorige model moeten maken en moet dus ook niet onervaren vanaf O beginnen .

Er zijn motoren fabrieken zat om op te starten met een bestaande motor .

en remcylinders veiligheidgordels kan men overal vinden
net als alle andere onderdelen .
Ze moeten het wiel wel opnieuw gaan uitvinden.
De ingenieur en zijn team die de kooi ontwikkeld hebben werkten niet in Genk, die zijn hun job niet kwijt en die zal het moederbedrijf niet verlaten voor een avontuur in Genk.

De andere ingenieurs, hun teams met hun specialiteit ook niet.

Genk was geen ontwikkelingsplant maar een assemblageplant.

Laatst gewijzigd door dpg : 29 oktober 2012 om 10:31.
Oud 29 oktober 2012, 10:45   #146
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Heel veel ingenieurs die de wagen mee ontwerpen werken er niet in Genk, de ingenieurs daar dienen eerder om het ontwerp van die wagen aan de realiteit van de fabriek in Genk aan te passen.

En dan nog 140.000€ brutto / 93 = 1500€ brutto , wil je ze dat als toeslag op hun loon geven of is het de bedoeling dat dit het loon gaat worden

Er is niet alleen voorbereidend werk, er word ook veel bestaand werk overgenomen.

Het is al heel moeilijk om van een bestaande wagen een hybride wagen te maken. Heel moeilijk, terwijl die eigenlijk een bestaande motor delen, de ophanging is identiek, de remmen, bijna identieke interieur enz.

Men recycleert van ene car-line naar de andere, een onderzoek, een investering in een kleiner model kan hergebruikt (kostenbesparing) worden in een groter model en andersom.

Je mag er de beste ingenieurs opzetten, het zal volgens mij tot mislukken gedoemd zijn.
  • De ontwikkeling van een wagen duurt gemiddeld 4 jaar maar hier zit ook de kennis opgebouwd uit de vorige wagens in.
  • Zonder die kennis duurt het zeker zo lang.
  • Een prototype kost tussen de 100.000 en de 200.000 euro per stuk afhankelijk van hun doel.
  • Gemiddeld maakt men er zo een 200 stuks van allerlei uitvoeringen en motoren.
  • Dat aantal kan beperkt worden als men alleen een hybride gaat bouwen en een enkele uitvoering.
  • Maar men zal er nog steeds veel nodig hebben, ook omdat men testen recycleert van ene uitvoering naar de andere.

Kijk maar eens naar de F1 renstallen, iedere nieuwe renstal koopt de kennis en de piloten weg bij andere renstallen omdat er geen tijd is voor vallen en opstaan.

Ik geloof er dus niet in.
Hebt U hier meteen de reden gegeven van het mislukken van de Belgische industrieele tewerkstelling ?

De scouders laten hangen ennnnnnnnn t'zal toch niet gaan ..................

Kijk eens naar de merken met kleine afzetmarkten als Rolls , Spiker , Aston Martin met hoe weinig mensen op welke kleine schaal dat die wagens bouwen ?

Zo waren er in de jaren 1950 tot 1980 tientallen in Engeland , allemaal samengesteld uit componenten van diverse merken .

Kom mij nu niet vertellen dat we in België geen ingenieurs hebben die dat niet kunnen , en als ze nieuw beginnen en onafhankelijk zijn kunnen ze eens de productie loop uiteraard inzetten op nieuwe ontwikkelingen .

Ik ben zelfs zeker dat er binnen het ingennieurs team mensen waren met genieuze ideeen die ze niet mochtentoepassen en realiseren omdat dat vb niet paste in de Ford Politiek .

Leuke annecdote .

Twee jaar geleden had ik problemen met mijn motoren , ik heb een collectie wagens, en de motoren V8 leverden problemen op , er zijn er maar 90 in België en de motor is in geen enkel andere wagen te vinden . De motor was speciaal ontworpen in voor dit type wagen , gevolg die motor stond niet op punt en brengt enorm veel problemen mee .

Ik heb twee keer een volledige rivisie laten doen ( 4000 €) per keer en één keer reed ik 38 km en de andere keer 759 km en de boel was weer naar de kloten .

Ik was dat gedonder van inbouwen en uitbouwen met het gevaar op koetswerkschade grondig beu , ook omdat voor het wegnemen van dekarterpan de moter volledig moest worden uitgebouwd .

Ik wou de motor kunnen testen en rijden terwijl ik overal aan kon om te werken en te verbeteren .

DUS , heb ik zelf eigenhandig een nieuw chassie gebouwd waar de torsie vering de onderbrug en de hydraulische besturing niet meer onder de carter zat , en ik overal aan kan , het testchassie heft mij nu al voor 8 motoren een enorme dienst bewezen , zodat we de motoren volledig op punt kunnen zetten alvoor we hem terug in de originele wagen zetten .

Ik ben geen ingenieur en heb een heel klein budget maar ik heb bereikt wat ik wou en nodig had .

Kom mij niet vertellen dat de 10.000 man van Ford inclus diverse Ingenieurs in dit land niet in staat zijn een wagen te bouwen .
Oud 29 oktober 2012, 10:46   #147
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De ontwikkeling van de kooi en dergelijke klopt .

Maar ze moeten toch het wiel niet opnieuw uitvinden zeker .

en de autozetel die de toeleverancier nu maakt en ook zijn afzetmarkt mogelijk kwijt is zal maar wat staan te springen om U over enkele maanden een nieuwe klaar te stomen , dat heeft hij ook voor het vorige model moeten maken en moet dus ook niet onervaren vanaf O beginnen .

Er zijn motoren fabrieken zat om op te starten met een bestaande motor .

en remcylinders veiligheidgordels kan men overal vinden
net als alle andere onderdelen .
Zo eenvoudig is het echt niet.
Je zit met bepaalde onderdelen die onder patent staan. Deze mag je dus niet gebruiken.
En een motor is één zaak, de randbenodigdheden zijn een andere zaak.

Die kan je namelijk niet zonder toelating van een ander merk overnemen.

Een nieuwe wagen met een nieuw merknaam op de markt brengen betekend inderdaad dat je het wiel terug moet uitvinden, ontwikkelen en laten homologeren.

En je moet te toeleveranciers ervan kunnen overtuigen dat het opstarten van een nieuwe productielijn rendabel zal zijn voor hen. Want ook zij moeten dan nieuwe onderdelen ontwikkelen en homologeren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk

1) Natuurlijk is er voorbereidend werk , maar er zijn toch heel wat Belgische ingenieurs die ervaring hebben met dit voorbereidend werk .

2)In ieder geval , niets meer zelf maken , en in Uw zetel blijven zitten zal onze welvaart wel redden zeker , Hoe , Sinter Klaas ?

3)Heb je al eens berekend , als je die 140.000 € ontslagpremie rekend aan 1500 € per maand , dan ben je wel 93 maand verder hé .

4)Als ze niet in staat zijn om in 93 maand een auto te bouwen van o af aan dan zijn ze terecht ontslagen omdat ze incompetent waren .
1) Die ingenieurs zijn hun job niet kwijt, zij werken immers niet in Genk.
De meeste van hen zitten in het hoofdkartier op de afdeling ontwikkelingen.

2) Vele zijn inderdaad afhankelijk van het initiatief van andere en hopen dat derde hun welvaart wel zal redden.

3) Die 140.000€ is bruto, daar gaat dus nog +50% af voor vaderke staat.
Om een inkomen van 1500€ per maand te behouden, moet je dus 93 delen door 50% en kom je op 46 1/2 maand of 3 jaar en 10 1/2maand.

4) Genk is een assemblage afdeling. Die mensen hebben dus geen ervaring in het uittekenen en ontwikkelen van een auto. Vele onder hen kunnen trouwens enkel de onderdelen plaatsen van de auto op hun productielijn met de hulpmiddelen van de afdeling. Zet hen op een andere plaats in het fabriek en ze zijn verloren en hulpeloze sukkelaars.
Dus nee, het personeel van Ford Genk is niet instaat een auto te ontwikkelen en bouwen. Zij zijn bandarbeiders, geen ingenieurs in de autowereld.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 10:47   #148
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ze moeten het wiel wel opnieuw gaan uitvinden.
De ingenieur en zijn team die de kooi ontwikkeld hebben werkten niet in Genk, die zijn hun job niet kwijt en die zal het moederbedrijf niet verlaten voor een avontuur in Genk.

De andere ingenieurs, hun teams met hun specialiteit ook niet.

Genk was geen ontwikkelingsplant maar een assemblageplant.
En met ne keutel in uw broek kan je nooit iets bereiken .
Oud 29 oktober 2012, 10:54   #149
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kom mij niet vertellen dat de 10.000 man van Ford inclus diverse Ingenieurs in dit land niet in staat zijn een wagen te bouwen .
Er worden elk jaar auto's gebouwd in de hoge scholen van dit land.
Maar deze mensen verdwijnen na het afstuderen naar het buitenland.
Dit omdat Belgie geen industrie heeft voor het ontwikkelen van voertuigen.
De enige die nog voertuigen test in Belgie, is Ford op zijn testpiste in Lommel.
Maar dat zijn afgewerkte prototypes, die getest worden op kwaliteit en rijgedrag.
Daar word niets ontwikkeld of veranderd aan de wagens.
Oud 29 oktober 2012, 11:09   #150
dpg
Banneling

Standaard

Citaat:

Kijk eens naar de merken met kleine afzetmarkten als Rolls , Spiker , Aston Martin met hoe weinig mensen op welke kleine schaal dat die wagens bouwen ?

Citaat:
Jawel die zijn perfect in staat om een wagen te bouwen van uitstekende kwaliteit. Maar die zijn niet allemaal in staat om een wagen te ontwikkelen omdat de meesten van hen zelfs nooit betrokken geweest zijn bij het ontwikkelen van een wagen.

In een assemblage fabriek is de ontwikkeling van een wagen van weinig belang. Daar telt het dat het ontwerp of de assemblagelijn aangepast moet worden om er zoveel mogelijk te kunnen produceren met zo weinig mogelijk arbeid. Automatisatie en efficient assembleren in een fabriekslayout van 50 jaar oud, dat was de hoofdtaak van de ingenieurs in Genk.
Iets waar een ingenieur in Valencia zich minder mee moet bezighouden en die van Mexico al helemaal niet.
Oud 29 oktober 2012, 11:53   #151
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Jij zit al 25 jaar op Uw lege kloten niet te doen , en geen fluit bijdragen aan de samenleving . enkel klagen en elk idee belachelijk maken .

Elk initiatief in de kiem smoren en zelf niets ondernemen .

en hij gaat het ne keer zeggen zé . nietsnut
Hier wat halfbakken ideeën posten van het niveau van een goede BUSO-leerling, is dat uw bijdrage aan de samenleving?

We hebben net een autofabriek gesloten, de hele automobielsector lijdt aan overcapaciteit, maar meneer Klarekijk denkt dat de wereld staat te wachten op een gloednieuw Belgisch merk.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 29 oktober 2012 om 11:55.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:17   #152
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hier wat halfbakken ideeën posten van het niveau van een goede BUSO-leerling, is dat uw bijdrage aan de samenleving?

We hebben net een autofabriek gesloten, de hele automobielsector lijdt aan overcapaciteit, maar meneer Klarekijk denkt dat de wereld staat te wachten op een gloednieuw Belgisch merk.
De wereld staat te wachten op hernieuwbare energie.
In één maand kunnen heel wat techniekers van Ford omgeschoold worden tot konstrukteurs van windmolens . D�*t hebben we nodig
Agoria is 100 % gewonnen om deze troef op tafel te leggen.

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 12:55   #153
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Er worden elk jaar auto's gebouwd in de hoge scholen van dit land.
Maar deze mensen verdwijnen na het afstuderen naar het buitenland.
Dit omdat Belgie geen industrie heeft voor het ontwikkelen van voertuigen.
De enige die nog voertuigen test in Belgie, is Ford op zijn testpiste in Lommel.
Maar dat zijn afgewerkte prototypes, die getest worden op kwaliteit en rijgedrag.
Daar word niets ontwikkeld of veranderd aan de wagens.
En wat betekend dat onderste zinnentje als bijsluiter van elke post van U

" Waar een wil is is een weg " ??????
Oud 29 oktober 2012, 12:57   #154
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:

Ik had het niet over een kopie van de karren die je aan de straatstenen niet kwijt raakt .

Ik heb het over een nieuw consept , dat zich niet met handen en voeten aan de oliebaronnen heeft gebonden .
Oud 29 oktober 2012, 12:59   #155
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
De wereld staat te wachten op hernieuwbare energie.
In één maand kunnen heel wat techniekers van Ford omgeschoold worden tot konstrukteurs van windmolens . D�*t hebben we nodig
Agoria is 100 % gewonnen om deze troef op tafel te leggen.

Klopt , DAT hebben we nodig schreeuwen we allen tegelijk en als er een gebouwd wordt of er al staat mag hij niet draaien omdat hij te veel lawaai maakt en omdat er 700 aanklachten zijn van Slagschaduw .
Oud 29 oktober 2012, 17:23   #156
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klopt , DAT hebben we nodig schreeuwen we allen tegelijk en als er een gebouwd wordt of er al staat mag hij niet draaien omdat hij te veel lawaai maakt en omdat er 700 aanklachten zijn van Slagschaduw .
Bah, je mag een beetje overdrijven maar niet te veel.
Als ik m'n deur uitstap, zie ik in de verte 21 prachtige windmolens.
Die draaien dag & nacht ongeveer 350 dagen per jaar.
De eersten staan er al meer dan 15 jaar. Nog NOOIT heeft iemand geklaagd over die staaltjes van moderne technologie.
Ik & mijn omgeving vinden dat PRACHTIG !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2012, 23:09   #157
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
De eersten staan er al meer dan 15 jaar. Nog NOOIT heeft iemand geklaagd over die staaltjes van moderne technologie.

Ik zou ook liever een windmolen acht mijn huis hebben staan dan een spoorlijn of een snelweg op 30 m van mijn deur .

Maar ja ,

met al die tegenstand hier lijkt het wel of ons lot geslagen is , en we niets meer mogen / willen / kunnen doen ivb echte jobs .

Geloven jullie dan echt in een economie , dat jij mijn gras gaat afrijden en ik Uw ruiten ga kuisen . dat Uw vrouw op mijn moeder gaat passen in het rusthuis , en mijn vrouw Uw stomme vragen gaat beantwoorden in het Cal center .

SORRY met alle respect , maar met die flutjobkes gaan we geen welvaardstaat in leven houden . met dat soort economie daar geloof ik echt geen fluit van .
Oud 30 oktober 2012, 08:14   #158
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En toch zal je versteld staan van het aantal klachten dat er tegen windmolens worden neergelegd.
En de klachten komen zeer vaak niet van de omwonenden, maar van mensen die daar slechts komen wandelen of fietsen op een vrije dag.
Oud 30 oktober 2012, 08:22   #159
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En wat betekend dat onderste zinnentje als bijsluiter van elke post van U

" Waar een wil is is een weg " ??????
In Belgistan is er geen WIL.

Onze jonge afgestudeerden verdwijnen dat ook zeer vaak naar het buitenland.
Oud 30 oktober 2012, 09:20   #160
Klarekijk
Banneling

Standaard

Vlaamingen moet zowat het meest persimistische gemeenschap zijn van de aardbol .

Als er een bedrijf sluit , is het altijd iemand anders schuld . en als je een vraag stelt om initiatief in eigen handen te nemen is het niet mogelijk , als je spreekt over nieuwe jobs , is het enige waar men aan denkt , SERVICE , wat houd dat in ?

Dat we elkanders onderbroek gaan wassen en hopen dat we daar rijker van worden ?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be