![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik beschouw dit geval als opgelost, zodra ze haar C4 krijgt.
Verwonderlijk dat niemand reageert op de laatste post van Revenge, waarin die uitdrukt dat hij het een schandaal vindt, dat ze niet aan de ziekteverzekering kan blijven staan. Zo interpreteer ik zijn post toch... Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 12:49. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() als je arbeidsgeschikt erkend wordt door het RIZIV en je kan niet terug naar je vorige functie omwille van Medische Ongeschiktheid voor die job, dan KRIJG JE JE C4.
(dit is ongeveer de vijftigste keer dat het hier herhaald werd).
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en rara wat gebeurt er als je ontslagen wordt? wel dan krijg je een C4 Straf hé.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze kan toch ook binnen de week telefonisch contact opnemen met de sociale dienst om zo te horen waar ze zich moet aanmelden op de datum waarop ze verondersteld wordt terug te gaan werken. En dan zal ze meer dan waarschijnlijk haar C4 krijgen als ze haar vorige job niet meer kan uitvoeren, en onmiddellijk kunnen gaan doppen. Wat is in feite het probleem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Banneling
|
![]() En ik zal het voor de 51-ste keer herhalen: Uit niets blijkt, dat ze haar C4 kreeg. Indien wel, dan was er geen probleem.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het tweede probleem is, dat ze blijkbaar haar activiteit van voorheen moet terug opnemen, hoewel ze dat niet kan. (omdat een aantal verantwoordelijken afwezig zijn) Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 13:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ondertussen is ze nog op ziekenkas. ze gaat zich aanmelden en meldt met het papierke erbij dat ze niet geschikt is voor de job die ze had, maar wel aangepast werk kan doen. OCMW zegt dat ze geen aangepast werk hebben OCMW geeft haar C4 wegens MO (medische ongeschiktheid) mevrouw kan gaan doppen. Krijgt ze haar C4 niet dan moet het OCMW haar loon uitbetalen zolang ze alle dagen naar het werk komt en vraagt of ze aangepast werk kan uitvoeren. amai zeg! o ja, om het nog leuker te maken: zoals Alice al zei: ze kan het besluit van de adviserend geneesheer aanvechten. Binnen 2 tot 3 jaar krijgt ze dan uitsluitsel via de arbeidsrechtbank; ondertussen kan ze doppen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 2 november 2012 om 13:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We zullen zien over een week. En misschien vernemen we of ze het besluit van het Riziv aanvecht. Niets te verliezen. DE dop is de langzame armoede. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen met diabetes krijgen géén totale arbeidsongeschiktheid (10% van de vlamingen is diabeet). Waarom zou ze geen job meer vinden? zoals Alice al zei: ze had zich al heel de tijd kunnen bijscholen ook.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Die mevrouw dit adviseren zou heel verkeerd zijn want ze heeft geen zaak tegen de beslissing! 1. Ze zat vijf jaar thuis omdat ze kankerpatiente was, na vijf jaar wordt je als uit de gevarenzone beschouwd dus is er geen reden om op de ziekenkas te blijven. 2. Nu is ze diabetici, geen reden om op de ziekenkas te blijven, en heeft ze artrose in haar schouder, geen reden om op de ziekenkas te blijven, wel voor MO en dat moet die mevrouw dus in orde maken. 3. Een rechtzaak verliest ze zeker en dan mag ze de kosten betalen van de tegenpartij, reken maar op een drieduizend frank. De dop hoeft geen langzame armoede te zijn, die mevrouw is via MO beschermd voor dezelfde werkaanbiedingen en kan een opleiding volgen, zich bijscholen en andere, meer aangepast werk vinden. De dop is vooral armoede wanneer je niet van plan bent ooit te gaan werken, met goede begeleiding en bredere kansen op herscholing kun je veel mensen wel opnieuw aan het werk zetten. Die begeleiding faalt, daar moet iets aan gedaan worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De meesten gaan naar een jaar weer aan het werk, vaak via progressieve tewerkstelling. Dat hoeft de werkgever niet te aanvaarden, maar blijkbaar stelde deze dame ook nooit de vraag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of zie mijn volgende post hieronder Citaat:
Dat gebeurde verleden jaar Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
[quote] Citaat:
In haar geval zijn de kansen nog beperkter Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 15:10. |
|||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Banneling
|
![]() @ Alice
Ik kwoot Revenge eens opnieuw voor jou . Haar kanker dateert van VERLEDEN JAAR. En ze is niet volledig geopereerd. Ze was voordien thuis wegens depressie Zolang thuis zijn voor depressie, dat is niet niks. En dan nog door pesterijen op het werk. Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 2 november 2012 om 15:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Die mevrouw " moet" helemaal geen andere job krijgen, de werkgever is dat niet verplicht, evenmin " moet" de werkgever haar ontlsag geven, ze kan via MO ontslagen worden met onmiddellijke verbreking van de arbeidsovereenkomst, en Medische werkloosheid" bestaat helemaal niet! Die mevrouw "moet" ook helemaal niet naar de arbeidsrechtbank, niet de werkgever maar die mevrouw zegt de arbeidsovereenkomst niet langer te kunnen naleven omwille van medische problemen die gevleven zijn na zeer langdurige ziekte. Geen enkele werkgever zal wanneer er een medisch verslag is met verklaring van een behandelend arts, dit weigeren. Die mevrouw is trouwens opnieuw arbeidsgeschikt verklaart, dus " moet" de werkgever niets, de werknemer hoort zich aan te bieden op het werk en doet ze dit niet kan ze ontslagen worden om dringende reden en dan heeft ze geen recht meer op uitkering. Het best vraagt ze tijdelijk op economische werkloosheid gezet te worden totdat ze MO heeft kunnen regelen,maar dan zal ze toch moeten zorgen voor een verklaring van ongeschiktheid voor haar huidige functie en medisch dossier. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wel ging ze zonder iets te ondernemen vier jaar thuiszitten? Geen chemo, geen bestraling maar enkel een operatie en nog een jaar thuis? Dan vrees ik dat die mevrouw echt geen zaak heeft om de beslissing aan te vechten, het RIZIV gaf haar vijf jaar tijd, langer lijkt niet nodig. Voor de rest verandert er dus niets aan de mogelijkheden nu op dit moment voor die mevrouw, best vraagt ze dus MO aan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Banneling
|
![]() Ontslag wegens dringende redenen= een sanctie van het RVA
Dat kan 6 maand zonder dop zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote=eno2;6397584]Klopt niet. Herlees wat Revenge zegt in zijn tweede post.
Of zie mijn volgende post hieronder Het is geen vijf jaar geleden dat haar fybroom wegghaald is Dat gebeurde verleden jaar Zou kunnen, maar haar dossier is ingewikkelder dan dat Misschien heeft ze een vakbond en neemt die dat op zich Dop is eugenlijk directe armoede als je geen eigen ressources hebt Ik schat haar kansen erg klein in Werkweigeraars worden geschrapt Citaat:
Hou toch op over dop en armoede, je kunt zelf ook actief ondernemen, veel sollicieren of opleiding zoeken en volgen. Het is eerder een probleem voor oudere werklozen en jongeren zonder goed startkapitaal en bijbehorend diploma, maar daarom nog niet voor deze mevrouw! Voor de rest kreeg je al antwoord. |
|
![]() |
![]() |