![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Banneling
|
![]() Goed, stel dat het zo is. Hoe helpt dat al de winkels en mensen met een zaak in de stad ? Ze gaan bankroet en dat interesseert de groenen en roden van weleer in de gemeente geen barst. Kijk maar naar al de zaken die rond de Meir in Antwerpen bankroet zijn gegaan. St.Kathelijnevest, ooit een bloeiende straat met electronica en audio/video zaken. Na de heraanleg en het grotendeels afschaffen van de parkeerplaatsen schiet er na een aantal jaren niets meer van over. Wat je commentaar over andere steden betreft kan ik niet over oordelen. Vraag verder de mening aan enkele winkeleigenaars van de St.Kathelijnevest vanaf waanneer het klienteel pijlsnel de dieperik inging ? Of vraag het gewoon aan een forumlid dat van Antwerpen is. Hij weet het antwoord ook. De wagen uit het centrum bannen is not done. En nog eens voor zij die het vergeten zijn.. ik heb geen wagen dus kun je mij toch al zeker niet als bevooroordeeld beschouwen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Banneling
|
![]() Erg natuurlijk, maar misschien was de fietser ook poepeloere. Wie zou dan volgens U het meest in fout zijn ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat spijtig en een vorm van discriminatie. Met een fluogroen jasje mogen al die fietsers van mij op de autostrade op voorwaarde dat de automobilisten een minimumsnelheid van 120km/h opgelegd word. Op eigen risico uiteraard. Ik heb daarover een toekomstvisie ...
![]() Laatst gewijzigd door DeProf_eet : 12 november 2012 om 16:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Maar ik begrijp je ![]()
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 november 2012 om 16:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Was maar een graptje natuurlijk. Maar ik blijf erbij dat ik het niet zo op die groene fietsers begrepen heb die denken dat het verkeersreglement niet voor hun is, maar enkel voor automobilisten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik wist trouwens niet dat er nog mensen bestonden die geen fiets hebben ( naast Bart De Wever dan natuurlijk ). Uw subjectieve standpunt toont eveneens dat u bovendien niet in staat bent de situatie juist in te schatten. De auto vervuilt en maakt daardoor andere mensen ziek ( met als gevolg kankers bij mensen, astma en andere luchtwegaandoeningen, allergieën, hart- en vaatziekten, prematuurtjes, …) en dat terwijl degene die met de auto rijdt zelf geen last van heeft van de vervuiling die hij produceert – wat op zich al moreel enorm verwerpelijk is. Bovendien zorgt hij ook voor lawaaiproductie, houden de mensen daarmee uit hun slaap en veroorzaakt daarmee tal van hartaanvallen bij mensen. http://www.gezondheidsnet.nl/goed-ge...hartaanvallen- Daarnaast rijden automobiliste dagelijks mensen en dieren dood, of verminken ze die voor het leven waardoor families uiteen gerukt worden en voor de rest van hun leven verscheurd zijn van verdriet. De auto is een moordwapen, maar helaas wordt daar niet zo mee omgegaan en wordt er niet defensief mee gereden. Dat bewijzen ook de statistieken die mijn assistent Micele met veel plezier uit zijn hoed zal toveren; in maar liefst de helft van de feiten is de automobilist in fout. Gezien het feit dat de automobilist een rijbewijs heeft moeten halen, gezien er bij de fietsers ook veel kinderen bij zijn is dat op zijn minst onthutsend te noemen. Laten we eens het aantal doden / verminkten door toedoen van de auto vergelijken met die van de fietser. Dat zou al een goede indicatie moeten geven. http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...in-moskou.aspx Voorts nog volgende statistiekjes; -7/10 gebruikt richtingaanwijzer niet bij rond punt http://www.gva.be/arch/7-op-10-gebru...p-rotonde.aspx -2/3 gebruikt dagelijks GSM in wagen http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...et-stuur.dhtml -2/3 rijdt te snel in bebouwde kom http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...ouwde-kom.aspx -de helft kent de voorrangsregels niet met betrekking tot fietsers http://www.standaard.be/artikel/deta...18870129070904 Fietsen is bovendien stil en je produceert geen vervuiling. Het is goedkoop en is goed voor je eigen gezondheid en is bovendien ontspannend. Moet er nog zand zijn? Maar ja, sommigen ergeren zich 1000x meer aan de boosaardige, groene fietser. Mij reactie op dat standpunt; I pity the fool. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() http://www.youtube.com/watch?v=qmKSE5FsQOM Laatst gewijzigd door Doa : 12 november 2012 om 21:18. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Tegen dat je er door rijdt is het rood,.... het blijft geen tien seconden oranje hé. Lichten hebben bij mij steeds de gewoonte om op de meest ongelegen momenten op oranje te springen. Ik denk wel dat je het al voor gehad hebt. Zo net de plaats waar je denkt gaat het rood zijn als je erdoor rijdt of nog oranje. Laat me dus zeggen dat die flitspalen me op de zenuwen werken als ze aan lichten staan en ik liever hard rem dan het risico te nemen om door rood te rijden. Even een berekening: een licht blijft drie seconden op rood. Als je nadert tegen 90 dan doe je 25 meter per seconde. Wanneer het licht dus op 75 meter afstand op rood springt heb je een boete aan je been. Wanneer je begint te remmen ben je al een seconde kwijt en heb je dus nog vijftig meter om van 90 naar nul te gaan. Dat staat gelijk aan hard remmen http://nl.wikipedia.org/wiki/Remweg Flitspalen aan lichten zijn dus een gevaar. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Zet op gevaarlijke punten een flitspaal, dan gaat men niet te snel rijden, maar schaf die bemande controles af. Die bemande controles hebben niets met verkeersveiligheid te maken maar met geldklopperij. Bovendien moet je bijna meer bezig zijn in het verkeer met al die snelheidsborden dan op te letten op de andere weggebruikers. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In men jonge jaren heb ik als fervente fietser dikwijls bijna onder een auto gelegen. Ja de autobestuurder zou in fout geweest zijn. De vraag is echter of deze er altijd kan aan doen. Doordat er in België veel meer punten zijn waar men fietsers of voetgangers kan aanrijden dan in andere landen is het ook logisch dat er meer ongevallen gebeuren. De overheid steekt het echter maar al te graag op overdreven snelheid. Men heeft dan een mooie stok om met te slaan om hun eigen gebreken te verdoezelen. Om op mijn ervaringen als fietser terug te komen. Het zijn vooral de ronde punten die gevaarlijk zijn alsook parkeerplaatsen net tegen een fietspad. Autobestuurders hebben dikwijls de fietser niet zien aankomen (dode hoek of onvoorzichtigheid) Ronde punten zijn zoiezo plaatsen waar je als bestuurder reeds veel in het oog moet houden. In vele andere landen liggen de fietspaden en parkeerplaatsen gescheiden,... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
|
![]() Bovendien mogen de snelheidsbeperkingen aangepast worden:
bebouwde kom: 30 km/u in zeer smalle straatjes, bij scholen, winkelstraten en dergelijke 50 km/u in de rest rond de kerktoren 70 km/u in mooie rechte tweevaksbanen in de bebouwde kom buiten bebouwde kom schaf soms waanzinnige beperking 50 km/u buiten de bebouwde kom af ! 70 km/u op gevaarlijke punten of punten waar huizen of winkels zijn 90 km/u op de gewone tweevakswegen buiten de bebouwde kom 110 km/u op expreswegen: dus viervakswegen die geen autosnelweg zijn autosnelwegen 130 km/u in plaats van 120 km/u Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 12 november 2012 om 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#155 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jawel, daar u met "op verschillende plaatsen" fijntjes suggereerde alsof de snelheid ook op andere types wegen omhoog zou gaan, zeker al omdat uw opmerking in het geheel van de discussie wordt geplaatst die juist niet gaat over autosnelwegen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#158 | |
|
![]() Citaat:
Op gevaarlijke punten kun je een flitspaal zetten en dat is het dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik stel vragen bij wat u schrijft. Zijn er in Frankrijk bijvoorbeeld dan minder punten waar fietsers aangereden kunnen worden dan in België?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welneen, er moeten veel controle komen. Alleen kan dat uitgevoerd worden door ander personeel dan de politie. 'n Flitscamera opstellen en die laten werken, hoeft niet gebeuren door de politie.
|
![]() |
![]() |