![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Burger
|
![]() 'Meerwaarde' neem jij wel echt met een korreltje hé...
Laatst gewijzigd door drenkeling : 21 november 2012 om 17:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Minister-President
|
![]() Hangt af van welk niveau en normaal enkel bij spoedprocedure. Idd ook enkel bij contractueel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() Ik ken enkel de procedure bij fedict. Kan op andere departementen natuurlijk anders zijn. Er was iemand die beweerde dat het nogal rap rap en makkelijk was, maar daar geloof ik niks van. De overheid zoekt ook deftig personeel, nogal wiedes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#146 |
Minister-President
|
![]() Mja, ik zit op de personeelsdienst van een stad dus neem aan dat de procedures wel deels verschillen. De testvoorwaarden verschillen wel van functie deels, nogal logisch dat er net andere testen zijn voor een poetsvrouw dan voor een diensthoofd, maar raprap voor een contract, laat staan statutair is onzin.
Laatst gewijzigd door Gwyndion : 21 november 2012 om 20:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Minister-President
|
![]() Je haalt regelgeving van minstens 6 jaar oud en verwacht dat dat serieus wordt genomen? I smell BS
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#151 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.selor.be/nl/werken-bij-de...ntractuele-job Goedenavond. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#152 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat gezever over mijn pensioen hangt deftig mijn teelballen uit, maar amuseert me tegelijk: geen enkele politieke partij zal iets veranderen aan mijn "verworven rechten". Verder ben ik geen ps'er, geen sos, wel flamingant en nva-lidkaart-bezitter en militant. Maar wat ik wou zeggen: ik heb "meer bijgedragen", namelijk gemakkelijk het dubbele dan een privé-werknemer, en het driedubbele van een zelfstandige, in de "aparte pensioenkas" zoals die door de politieke verantwoordelijken georganiseerd is. Het systeem mag best veranderd worden. Mij niet gelaten. Maar "contract' is 'contract'. Moet ik herhalen dat ik er alle vertrouwen in heb ? En dat dus die jeremiades hier puur tijdverlies zijn? Vaak moet ik zelfs hartelijk lachen om zoveel naïviteit. Moeten er zaken gemoderniseerd worden? Ongetwijfeld ja !! Zeker en vast voor wie 'werkt, spaart, onderneemt, risico neemt, zijn verantwoordelijkheid opneemt'. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het zal gene vette zijn. Men kan veilig stellen dat de bijdragen (of diefstal) van de werknemers, zelfstandigen en vrije beroepen voor 90 % opdraaien voor uw pensioen. En die zitten zelf in een systeem waarin NIET voor hun gezorgd wordt. Met als maar hogere lasten op alles wat ze extra proberen te sparen boven het wettelijk pensioen. Ambtenarij is een speciale kaste in de maatschappij. Overbeschermd, overgepriviligeerd. Verworven rechten ? Diefstal. Het is niet meer, niet minder. En geen enkele politieke partij heeft de ballen om er tegen in te gaan omdat....er zo gods veel ambtenaren zijn. Private industrie zou eens een moeten staken met het betalen van belastingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om te beginnen heeft uw werkgever nooit patronale bijdragen betaald. Tweedens is uw loonbriefje fictie. Kunt U mij zeggen wat het gevolg is voor de staatskas indien uw loonbriefje vermeldt : - afhouding rsz 0 Euro. - afhouding rsz 287 Euro. - afhouding rsz 999.999.397.178.123.222.756 Euro? Uw pensioen wordt uit de algemene middelen betaald. Hierin zitten voor 2012 voor 25 miljard Euro nieuwe leningen. Vanaf 2015 mag België geen schulden meer bijmaken. "Men" zegt dat vanaf 2015 geen pensioenen meer kunnen uitbetaald worden tenzij men de ambtenaren pensioenen behoud op het huidig niveau en de andere pensioenen verlaagt naar 480 Euro/maand. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
"De openbare omroep moet in de eerste plaats een essentiële, geloofwaardige en betrouwbare pijler van informatie en duiding zijn en een baken van objectiviteit." - Luc Van den Brande (voorzitter RvB VRT) ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bovenop de belastingen edm welteverstaan. U moet me niet bedanken voor zoveel gedwongen solidariteit. Citaat:
Maar dat moet je mij niet verwijten. Verder is mijn loonbriefje inderdaad minstens gedeeltelijk fictief. Er staat niet op welk gedeelte ik niet nu ontvang, maar gereserveerd wordt voor later voor een beter pensioen. Dat vind ik ook wel spijtig. Gelukkig staat er een en ander vermeld in een paar duizend wetten en koninklijke besluiten, dat is wel recht heb op dat 'verborgen' gedeelte. Tuurlijk kunnen die wetteksten gewijzigd worden, maar daar ben ik heel gerust in. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#158 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Wel dan geef ik gemiddeld half mijn jaarinkomen af en krijg ik er nauwelijks iets voor terug. Meer nog: op mijn variabele vergoedingen geef ik tegen de 60 % af. Ik wil dan ook een groot ambtenarenpensioen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#159 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bon, uit de hele "discussie" onthoud ik dat er geen enkele goeie reden te vinden is om het ambtenarenstatuut aan te houden.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zullen zich nieuwe partijen vormen, nieuwe mensen, ... Ik schat een technocratenregering zeer goed mogelijk en dit binnen afzienbare tijd. Alles zal herzien worden, en "verworven" rechten blijken dan voor de verweesd achtergebleven dan toch niet echt "verworven" te zijn. Wij zien de laatste stuiptrekkingen van een ancien regime dat geen antwoorden heeft op de immense problemen. De grootste uitdagingen zijn : - Dexia - afbouw staatsschuld (versneld) - pensioenkosten - vergrijzingskosten - verschuiving lasten arbeid naar vul maar in - migratiekosten - energiekosten Dit gaat om gigantische bedragen en geloof mij, wat vandaag een zekerheid was is dat morgen niet meer! Wij zullen collectief 20 of meer procent inleveren op onze welvaart. Indien jij denkt uitverkoren te zijn dan vergis je je grondig! Laatst gewijzigd door demonen : 22 november 2012 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |