![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#142 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Nee, om het simpele feit dat je de doodstraf krijgt voor het bezit van enkele grammen drugs
Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 01:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#143 |
Minister-President
|
![]() En is er één beschaafde mens te vinden die dáár voorstander van is? Neen.
![]() |
#144 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 01:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#146 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() De vrije markt werkt, die ondernemers trachten winst te maken onder zware omstandigheden, geen staatssteun, politieke en gerechtelijke tegenwerking, heel anders als de verslavende game, i-pod, i-pad en GSM dealers, die alle steun krijgen.
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Burgemeester
|
![]() Eindelijk het begin van een goed beleid in onze stad. Eerst iedereen die met drugs experimenteert criminaliseren. Private gevangenissen bouwen want dat is goed voor de economie en het afbouwen van het staatsbeslag. Dan de café's dicht en alcohol criminaliseren. Antwerpen moet zich losrukken van het verderfelijke zuiderse bourgondische leven. Weg met leven zoals de Grieken, Italianen, Fransen en Walen. En hoe voller de gevangenissen hoe beter. Dat laag volk kan ingezet worden als lage lonen in de fabrieken zodat we terug kunnen concurreren met kommetjes rijst. Volgt de Spartaanse weg van onze leiders. Heil. Stop met u vol te vreten, ga op crashdieet. Stop met zuipen en drugs, ga op ontwenningsreis. Want we moeten allemaal keihard kunnen werken voor de economie. Die die niet mee kunnen moeten extra gestraft worden en verliezen al hun rechten en worden onze slaven.
Laatst gewijzigd door Nar : 16 december 2012 om 08:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ze zitten daar in Amerika ook zo'n beetje te denken over de gevolgen van de gemakkelijke verwerving van wapens en over het onder controle houden van de gevolgen daarvan. Ik "denk" dus niet dat het beter is om illegale drugs legaal te maken. We hebben al miserie genoeg met de legale drugs, waarvan we de nefaste gevolgen ook niet onder controle krijgen. Dus herhaal ik maar wat ik al ontelbare keren gezegd heb op dit forum aan de voorstanders van legalisering: Zorg voor een beleid dat de gevolgen van legale drugs beperkt tot redelijke proporties (zet zelf maar een goal voor gevolgen van tabaksrook en voor gevolgen van ongevallen met alcoholmisbruik ...), en als je daarin lukt, dan kunnen we nog eens praten. Maar niet eer. En bedankt voor de tip van forummer Vernieuwer: wie voor legalisering van drugs is, is wellicht ook voor de volledige vrijmaking van alle wapens. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Banneling
|
![]() Paar bedenkingen.
Indien drugs legaal worden zal het groot-geldgewin door de gangsterwereld inderdaad verdwijnen. Gaan die dan braaf in een fabriekske werken voor 1000 Euro /mnd of zoeken zij andere inkomsten ? In vele scholen hebben ze nu al problemen wegens leerlingen die stoned in de klas zitten. Als dat nog zou toenemen wegens legalisatie, gaan we dan nog binnen 15 jaren een electricien vinden ? A ja.. buitenlanders gaan hier al het werk gaan doen...simpel. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#151 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Op voorwaarde dat ik noch de sociale zekerheid, noch de gezondheidszorg van druggebruikers moet betalen.
![]() |
#152 | ||
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Tevens wil ik ook de nadelen van de drooglegging in de VS ook hier aankaarten. Net zoals toen de maffia rijk werd van de illegale alcoholconsumptie, kunnen ze nu een omvangrijk deel van praktijken bekostigen met de zeer winstgevende verkoop van drugs. Indien deze handel zou vallen in de handen van legale particulieren zou voor hun een belangrijke financiele ader deels wegvallen. Dat alleen lijkt mij al bijna genoeg om te pleiten voor een gedoogbeleid. Uw vergelijking klopt niet, wanneer men pleit voor de legalisering van drugs zal deze vallen onder dezelfde restricties die nu gelden voor alcohol. Net zoals wapens bij ons tot 2006 zo goed als vrij verkrijgbaar waren onder enkele restricties. Citaat:
Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 10:38. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#153 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik zou enkel van de linkiewinkies die illegale drugs willen legaliseren, eerst een paar bewijzen op tafel zien liggen. Namelijk dat het mogelijk is om de nefaste gevolgen van drug die geliberaliseerd verkrijgbaar is, te beperken tot een minimum. (en je zit maar te zagen wat mijn criteria daarvoor zijn; terwijl ik in mijn initiële post al zei dat jij die zelf mag invullen. Bijvoorbeeld op vlak van risico om in budgetbegeleiding te komen; risico om je achtergelaten kinderen en vrouw geen alimentatie te willen/kunnen geven; risico om je werk kwijt te geraken, aan de dop/ziekenkas te geraken, je gezondheid te verspillen aan jonge leeftijd, arbeidsongevallen, verkeersongevallen ...) Werk een preventieprogramma uit. Voorzie een programma voor opvang van de verslaafden. Financier dat alles. Bewijs .... en we legaliseren alle drugs die actueel nog illegaal zijn. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#154 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Of waren daar de wapens reeds verboden/onder controle? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Vandaar dat mijn "boodschap" voor jou onduidelijk is. Voor zover ik weet woont er minstens één mens (die slim is) in Kortemark- W.-Vl. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Minister-President
|
![]() Nog nooit tabak gerookt of andere drugs gebruikt (m.u.v. alcohol).
![]() |
#157 |
Minister-President
|
![]() Uiteraard.
![]() |
#158 |
Minister-President
|
![]() Waarom zou tabak of alcohol anders behandeld moeten worden dan cocaïne of heroïne? Waarom zouden al deze drugs (incl. alcohol) anders moeten behandeld worden dan melk of patatten?
![]() |
#159 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo neen, wat bedoel je dan wel eigenlijk ? .
|
![]() |
![]() |