Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 december 2012, 00:57   #141
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
En u gelooft werkelijk dat daar geen cannabinoïden te krijgen zijn ?
Ga eens verkopen je zal het snel merken .
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 01:06   #142
stevensterk
Lokaal Raadslid

stevensterk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
En u gelooft werkelijk dat daar geen cannabinoïden te krijgen zijn ?
Nee, om het simpele feit dat je de doodstraf krijgt voor het bezit van enkele grammen drugs

Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 01:09.
stevensterk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 01:15   #143
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Nee, om het simpele feit dat je de doodstraf krijgt voor het bezit van enkele grammen drugs
En is er één beschaafde mens te vinden die dáár voorstander van is? Neen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 01:26   #144
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Raaf Bekijk bericht
denk jij nu écht dat ze voor elke job een bewijs van goed gedrag en zeden vragen ?
Ja, voor elke sollicitatie.

Citaat:
Maar voor een job als metsersgast, magazijnier en noem maar op, zou ik van verschieten dat zoiets gevraagd word.
Heb geen persoonlijke ervaring voor vaste job maar moest dit wil voorleggen toen ik solliciteerde als jobstudent voor magazijnier.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 01:47.
Oud 16 december 2012, 01:46   #145
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de vernieuwing Bekijk bericht
Ik denk ook dat het legaliseren van drugs vee beter is en dat men dan alles veel beter onder controle krijgt.

Daarom zou ik het ook verstandig vinden dat men vrijelijk wapens kan kopen en gebruiken.
Dan heeft men er ook een betere controle over.

Klein vraagje... Is er iemand van de voorstanders voor het legaliseren van drugs die zelf niet gebruikt?
Hilarisch
Oud 16 december 2012, 06:33   #146
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

De vrije markt werkt, die ondernemers trachten winst te maken onder zware omstandigheden, geen staatssteun, politieke en gerechtelijke tegenwerking, heel anders als de verslavende game, i-pod, i-pad en GSM dealers, die alle steun krijgen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 08:11   #147
Nar
Burgemeester

Nar's schermafbeelding

Standaard

Eindelijk het begin van een goed beleid in onze stad. Eerst iedereen die met drugs experimenteert criminaliseren. Private gevangenissen bouwen want dat is goed voor de economie en het afbouwen van het staatsbeslag. Dan de café's dicht en alcohol criminaliseren. Antwerpen moet zich losrukken van het verderfelijke zuiderse bourgondische leven. Weg met leven zoals de Grieken, Italianen, Fransen en Walen. En hoe voller de gevangenissen hoe beter. Dat laag volk kan ingezet worden als lage lonen in de fabrieken zodat we terug kunnen concurreren met kommetjes rijst. Volgt de Spartaanse weg van onze leiders. Heil. Stop met u vol te vreten, ga op crashdieet. Stop met zuipen en drugs, ga op ontwenningsreis. Want we moeten allemaal keihard kunnen werken voor de economie. Die die niet mee kunnen moeten extra gestraft worden en verliezen al hun rechten en worden onze slaven.

Laatst gewijzigd door Nar : 16 december 2012 om 08:12.
Nar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 08:13   #148
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk ook dat het legaliseren van drugs vee beter is en dat men dan alles veel beter onder controle krijgt.

Daarom zou ik het ook verstandig vinden dat men vrijelijk wapens kan kopen en gebruiken.
Dan heeft men er ook een betere controle over.

Klein vraagje... Is er iemand van de voorstanders voor het legaliseren van drugs die zelf niet gebruikt?
Mooie illustratie.

Ze zitten daar in Amerika ook zo'n beetje te denken over de gevolgen van de gemakkelijke verwerving van wapens en over het onder controle houden van de gevolgen daarvan.

Ik "denk" dus niet dat het beter is om illegale drugs legaal te maken.
We hebben al miserie genoeg met de legale drugs, waarvan we de nefaste gevolgen ook niet onder controle krijgen.

Dus herhaal ik maar wat ik al ontelbare keren gezegd heb op dit forum aan de voorstanders van legalisering:

Zorg voor een beleid dat de gevolgen van legale drugs beperkt tot redelijke proporties (zet zelf maar een goal voor gevolgen van tabaksrook en voor gevolgen van ongevallen met alcoholmisbruik ...), en als je daarin lukt, dan kunnen we nog eens praten. Maar niet eer.

En bedankt voor de tip van forummer Vernieuwer: wie voor legalisering van drugs is, is wellicht ook voor de volledige vrijmaking van alle wapens.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 09:17   #149
Don Quichote
Banneling

Standaard

Paar bedenkingen.

Indien drugs legaal worden zal het groot-geldgewin door de gangsterwereld inderdaad verdwijnen.
Gaan die dan braaf in een fabriekske werken voor 1000 Euro /mnd of zoeken zij andere inkomsten ?

In vele scholen hebben ze nu al problemen wegens leerlingen die stoned in de klas zitten.
Als dat nog zou toenemen wegens legalisatie, gaan we dan nog binnen 15 jaren een electricien vinden ?

A ja.. buitenlanders gaan hier al het werk gaan doen...simpel.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 09:54   #150
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Raaf Bekijk bericht
Ik.
2

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 10:08   #151
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op voorwaarde dat ik noch de sociale zekerheid, noch de gezondheidszorg van druggebruikers moet betalen.
Oud 16 december 2012, 10:32   #152
stevensterk
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Zorg voor een beleid dat de gevolgen van legale drugs beperkt tot redelijke proporties (zet zelf maar een goal voor gevolgen van tabaksrook en voor gevolgen van ongevallen met alcoholmisbruik ...), en als je daarin lukt, dan kunnen we nog eens praten. Maar niet eer.

En bedankt voor de tip van forummer Vernieuwer: wie voor legalisering van drugs is, is wellicht ook voor de volledige vrijmaking van alle wapens.
Wat is uw criteria voor "redelijke proporties"? De problemen die u aankaart zullen blijven gebeuren zelfs als men alcohol volledig verbiedt zoals tijdens de drooglegging in de jaren 20".

Tevens wil ik ook de nadelen van de drooglegging in de VS ook hier aankaarten. Net zoals toen de maffia rijk werd van de illegale alcoholconsumptie, kunnen ze nu een omvangrijk deel van praktijken bekostigen met de zeer winstgevende verkoop van drugs. Indien deze handel zou vallen in de handen van legale particulieren zou voor hun een belangrijke financiele ader deels wegvallen. Dat alleen lijkt mij al bijna genoeg om te pleiten voor een gedoogbeleid.

Uw vergelijking klopt niet, wanneer men pleit voor de legalisering van drugs zal deze vallen onder dezelfde restricties die nu gelden voor alcohol. Net zoals wapens bij ons tot 2006 zo goed als vrij verkrijgbaar waren onder enkele restricties.

Citaat:
Op voorwaarde dat ik noch de sociale zekerheid, noch de gezondheidszorg van druggebruikers moet betalen.
Deze worden al reeds door u betaalt en in tegenstelling tot alcohol kunnen de hoge ziekenhuiskosten van gebruikers niet bekostigd worden met accijnzen.

Laatst gewijzigd door stevensterk : 16 december 2012 om 10:38.
Oud 16 december 2012, 10:53   #153
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stevensterk Bekijk bericht
Wat is uw criteria voor "redelijke proporties"? De problemen die u aankaart zullen blijven gebeuren zelfs als men alcohol volledig verbiedt zoals tijdens de drooglegging in de jaren 20".

...
Ik wil alcohol niet verbieden.
Ik zou enkel van de linkiewinkies die illegale drugs willen legaliseren, eerst een paar bewijzen op tafel zien liggen.

Namelijk dat het mogelijk is om de nefaste gevolgen van drug die geliberaliseerd verkrijgbaar is, te beperken tot een minimum.
(en je zit maar te zagen wat mijn criteria daarvoor zijn; terwijl ik in mijn initiële post al zei dat jij die zelf mag invullen.
Bijvoorbeeld op vlak van risico om in budgetbegeleiding te komen; risico om je achtergelaten kinderen en vrouw geen alimentatie te willen/kunnen geven; risico om je werk kwijt te geraken, aan de dop/ziekenkas te geraken, je gezondheid te verspillen aan jonge leeftijd, arbeidsongevallen, verkeersongevallen ...)

Werk een preventieprogramma uit.
Voorzie een programma voor opvang van de verslaafden.

Financier dat alles.

Bewijs .... en we legaliseren alle drugs die actueel nog illegaal zijn.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 16 december 2012, 13:30   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
...

Ze zitten daar in Amerika ook zo'n beetje te denken over de gevolgen van de gemakkelijke verwerving van wapens en over het onder controle houden van de gevolgen daarvan.

...

.
Doen ze dat in Wallonie ook waar die gek overtijd op de markt een aantal mensen doodschoot?

Of waren daar de wapens reeds verboden/onder controle?
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 14:08   #155
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Is gewoon quoten te moeilijk? Uw boodschap is nogal onduidelijk, is dat omdat je van Kortemark bent?
Ik ben niet zo slim als jij.
Vandaar dat mijn "boodschap" voor jou onduidelijk is.
Voor zover ik weet woont er minstens één mens (die slim is) in Kortemark- W.-Vl.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 14:12   #156
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nog nooit tabak gerookt of andere drugs gebruikt (m.u.v. alcohol).

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Oud 16 december 2012, 14:13   #157
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Uiteraard.

Oud 16 december 2012, 14:15   #158
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil alcohol niet verbieden.
Ik zou enkel van de linkiewinkies die illegale drugs willen legaliseren, eerst een paar bewijzen op tafel zien liggen.
Waarom zou tabak of alcohol anders behandeld moeten worden dan cocaïne of heroïne? Waarom zouden al deze drugs (incl. alcohol) anders moeten behandeld worden dan melk of patatten?

Oud 16 december 2012, 14:18   #159
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Doen ze dat in Wallonie ook waar die gek overtijd op de markt een aantal mensen doodschoot?

Dat is nationale wetgeving, is voor iedereen hetzelfde.
peter1962 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 december 2012, 15:35   #160
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Insinueer je ergens dat iemand beweert dat een strenge wapenreglementering een garantie is voor een geweldloze maatschappij ?

Zo neen, wat bedoel je dan wel eigenlijk ?

.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be