Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2013, 22:34   #141
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
In't Frans dan nog!
Ah DAAROM dat BDW zo hevig reageerde .
Gwyndion is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 22:36   #142
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De enig mogelijke conclusie is dat het S4B-PVDA verbond snel doorhad dat Bart de Wever provoceren hen geen goed zou doen en de operatie afgeblazen heeft.
Straks ga je dergelijke onzin nog zelf geloven. Alsof een samenscholingsverbod indruk zou maken op relschoppers.

Citaat:
Geen beter bewijs dat het veiligheidsbeleid van de nieuwe coalitie zijn vruchten zal afwerpen dan dit.
Dat is een zuivere drogredenering.

Citaat:
En de eersten die daar profijt zullen van hebben zijn de allochtonen van goede wil.
Ja, de allochtone jongeren van goede wil hebben uit Borgerhout hebben veel profijt bij een de facto huisarrest op zaterdag.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 22:38   #143
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Ik zie niet in hoe Borgerhoutenaren onterecht de indruk geven dat er rellen zullen zijn, kan bijdragen aan zich op hun gemak voelen. En al evenmin hoe straten vol politie (inclusief overvalwagens) dat kunnen doen. Wel integendeel, er wordt zo net een onveiligheidsgevoel gecreëerd.
Waarom zou meer blauw op straat dan voor een onveiligheidsgevoel moeten zorgen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 22:46   #144
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Waarom zou meer blauw op straat dan voor een onveiligheidsgevoel moeten zorgen ?
Voor relschoppers, vandalen, drugdealers, vrouwenmolesteerders, carjackers, handtassendieven, foutparkeerders, straatracers, pickpockets, winkeldieven enz....
Oud 13 januari 2013, 22:48   #145
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beweerde populist Peter Mertens, PVDA, de organisatie die zich graag van Sharia4Belgium bedient om onrust te zaaien.

De oproep via Facebook is nochtans overduidelijk te zien in dit videofragment.

Mensen die zeggen dat er geen oproep was zijn dus bewust aan het liegen. Maar wie kan dat verbazen vanwege PVDA-S4B of Groen?

Bijlage 88979
Jij bent van je laatste leugen duidelijk nog niet gespeend. Peter Mertens beweerde dat de cel diversiteit van de politie had bevestigd dat er geen SMS bestond en die zogezegde oproep op facebook die te zien was op het VTM-journaal spreekt dat alvast op geen enkele manier tegen (of ken je het verschil niet tussen een sms en een status update op facebook).

En wat die oproep betreft die ze daar laten zien. Het betreft een status update van een gebruiker ("Shariah Zal Komen") met amper 172 vrienden, waar niet werd op gereageerd en die niet werd gedeeld. De gebruiker is vandaag niet meer terug te vinden op facebook en er is zelfs via zoekmachines geen spoor meer van te vinden. Sorry, maar dit zaakje stinkt.
Oud 13 januari 2013, 22:48   #146
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Je laat me lachen. Betogen is een universeel recht.

Bartje aka Smeagol laat hier effe zijn spierballen zien om niets. Ik ben benieuwd of hij dat gaat blijven doen om bij iedere kwakkel een staat van beleg af te roepen. Dat gaat Antwerpen veel centjes kosten.
Zelfs als het minder dan een kwakkel is, mag hij van mijn part de staat van beleg afroepen.

Zijn redeneringen zijn die van mij en van vele anderen. En die redeneringswijze is u totaal vreemd. Zoals uw redeneringswijze, uw manier van denken mij niet uitnodigt om met u te communiceren. Het begint echt wel op het randje te komen. Misschien kan je nog een aandoening van weet ik veel welke aard opdisselen ter verschoning.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 23:03   #147
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Zelfs als het minder dan een kwakkel is, mag hij van mijn part de staat van beleg afroepen.

Zijn redeneringen zijn die van mij en van vele anderen.
Niet van mij en vele anderen.

Citaat:
En die redeneringswijze is u totaal vreemd.
Gelukkig. Ik ben namelijk niet voor een politiestaat.

Citaat:
Zoals uw redeneringswijze, uw manier van denken mij niet uitnodigt om met u te communiceren.
Ik kan mij niet herinneren ooit met u op dit forum gecommuniceerd te hebben.

Citaat:
Het begint echt wel op het randje te komen. Misschien kan je nog een aandoening van weet ik veel welke aard opdisselen ter verschoning.
Ga je de persoonlijke toer op?
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 23:18   #148
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Beste NVA'ers, denk eens verder dan de slogans. We zullen het niet alleen met de Franstaligen moeten doen maar met 26 "andere" volkeren. Is jullie identiteit zo veel waard dat dit land dient verlamd te worden? Jullie mogen je identiteit beleven, maar wilt u mijn toekomst niet in gedrang brengen, aub? Slaap er eens over.
Antwoord van een enkeling: Het land is al een hele tijd verlamd. Ik denk verder en ik wil het hebben met meer dan 26 volkeren via goed afgesproken businessdeals (het oude woord : handelsovereenkomsten. Alle naties die iets of wat constructief bezig zijn op deze planeet komen in aanmerking voor handel. Jij met je 26 volkeren... hoe kleingeestig!

Jij hangt met bovenstaande het profiel op van een kruiper. Iemand die altijd maar opkijkt naar 'die anderen'. Het is begrijpelijk als je nagaat hoe dit territorium historisch bezet werd en door wie. Heb je dat ooit eens nagegaan? Hoeveel dat er waren? Vanaf de komst van de Romeinen?
Jij spreekt alsof mijn identiteit en die van vele anderen afhangt van de goodwill van andere naties en andere identiteiten.
Die paplepel van altijd maar opkijken naar 'die anderen' kan je zelf slikken.

Leer eerst maar eens de grond onder je voeten kennen; wroet erin met je blote handen. Mijn invulling van identiteit verschilt klaarblijkelijk van jouw invulling.
Oud 13 januari 2013, 23:27   #149
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een twintigtal agenten in burger om de zaak wat in het oog te houden en groepjes jongeren discreet te vragen niet te blijven rondhangen rond de Roma. Als dat het halve poltiekorps van Antwerpen is
Linkiewinkies kunnen toch echt wel de drama-queen uithangen
Jij was dus duidelijk niet op de Turnhoutsebaan gisteren, want er waren wel wat meer agenten in burger dan jij beweert. Daarnaast reed het er vol politiewagens, combi's en overvalwagens. En op het Astridplein was zelfs een commandopost ingericht.

En in het zog van de politie een meute journalisten die de enige preventieve arrestaties dan maar gretig fotografeerden en filmden.

Kortom een zielige en belachelijke vertoning.

Citaat:
Het is nochtans dat soort debielen dat vorig jaar de hele Turnhoutsebaan kapotsloeg.
Vorige jaar de hele Turnhoutsebaan kapot geslagen? En jij noemt anderen dramaqueen? Wanneer mag dat dan wel gebeurd zijn?
Oud 13 januari 2013, 23:29   #150
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Beschamend deze hele vertoning. En erg doorzichtig. Want als er wordt ingegaan op de provocatie zullen ze zeggen, zie je wel dat het samenscholingsverbod nodig was. En als er niets gebeurd, dan is het dankzij hun kordate beleid. Altijd prijs dus.
Politiek gezien inderdaad een goede zet van de burgemeester.

Ik kan eigenlijk niet wachten tot de volgende onlusten in :A:... Ben razend benieuwd hoe de politie dan gaat optreden. Een eerste maatregel van De Wever zou al moeten zijn om de Antwerpse combi's eens terug naar de spuiterij te sturen, want dit is toch echt geen zicht:

Ik vraag mij af welke knurft dit heeft uitgevonden. Nu, als je ziet welke managers de jongste jaren de politie geïnfiltreerd hebben, zeker bij de lokale politie...
Vlaanderen_onafhankelijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 23:30   #151
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
1. De burgemeester kreeg van de politie te horen dat er wel werd opgeroepen om te betogen, wat stelt u voor, dat de burgemeester dit soort signalen van politie negeert, omdat de cel diversiteit de informatie niet heeft?
2. In het verleden is het al verschillende keren rel geweest in Borgerhout, waar bewoners, winkeliers, of openbaar vervoer met de kosten zitten, wat stelt u voor, pas optreden wanneer de rel aan de gang is, omdat je als burgemeester " stigmatiseert" wanneer je de berichtgeving van politie ernstig neemt?
3. Marokkaanse verenigingen, of die diversiteitscel weten vaak zelf helemaal niet wat er onder jongeren op straat gaande is, dus wanneer bepaalde groeperingen oproepen tot betogen, kan dit beperkt blijven tot een vijftig mensen die de sms ontvangen. Pas wanneer de boel al gaande is, roepen zij weer anderen op, maar blijkbaar kent de cel diversiteit de werkwijze niet. Wat stelt u voor, alerte politiediensten die wel de info te pakken kregen op een schavot op de grote markt?
4. De burgemeester heeft als taak de politie aan te sturen, en dit gedaan op een adequate manier, wie geen rel zocht heeft daar geen enkele hinder van ondervonden, bij mijn weten werden er geen families opgeladen die gewoon boodschappen deden, het probleem zit dan ook niet bij de burgemeester die zijn werk deed, maar bij jongeren zelf, die ervoor hebben gezorgd dat niet aangevraagde manivestaties als een hoog risico worden gezien, waardoor er gewoon geen risico genomen wordt. Hoe u dit opblaast is gewoon lachwekkend.
²!
Oud 13 januari 2013, 23:31   #152
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
De Standaard geen sympathie voor De Wever of de NVA? Meen je dat nu serieus? Het is hét forum bij uitstek van De Wever! Hij heeft er een column, kan er daarnaast ook nog eens - itt zijn tegenstanders - om de haverklap zijn opiniestukken kwijt. Een beetje ernstig blijven hé!
Kom kom, zelfs Paul Magnette - aan wie de doorsnee Vlaming toch geen boodschap heeft want binnenkort burgemeester in Charleroi - heeft zelfs een column in De Standaard.
Oud 13 januari 2013, 23:37   #153
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Een ondoordachte beslissing ja van De Wever. Niemand riep op tot een betoging. Waarom moet er dan een verbod op een betoging zijn als er niemand komt betogen? Van horen zeggen? Tja als men zo gaat beginnen.

Kortom, een bijster slecht begin voor de nieuwe burgemeester van Antwerpen. Als dat zo doorgaat...
Wat ben je wereldvreemd! Die mannekens maken een betoging binnen het uur via GSM. Ze hebben sinds hun kleutertijd nooit iets serieus om handen gehad, bij wijze van spreken.

Wat een geluk dat jij daar geen beslissingen in moet nemen.
Oud 13 januari 2013, 23:38   #154
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht

Zijn redeneringen zijn die van mij en van vele anderen.
Dus van jou mag De Wever een staat van beleg afroepen zonder reden? Ik mag alleen hopen dat dat niet de redenering is van vele anderen. Jij bent een fan van fascisme?

Laatst gewijzigd door Edina : 13 januari 2013 om 23:41.
Oud 13 januari 2013, 23:41   #155
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jakko Bekijk bericht
Een samenscholingsverbod is niet het einde van de wereld en eerlijk gezegd denk ik dat vele Borgerhoutenaren zich hierdoor een beetje meer op hun gemak gaan voelen.
Dat denk ik ook.
Oud 13 januari 2013, 23:52   #156
Vlaanderen_onafhankelijk
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Dus van jou mag De Wever een staat van beleg afroepen zonder reden? Ik mag alleen hopen dat dat niet de redenering is van vele anderen. Jij bent een fan van fascisme?
Voor die ene bepaalde Antwerpse bevolkingsgroep mag er een uitzondering gemaakt worden... Dat mag voor mijn part ook komen in Brussel en andere verislamitiseerde steden in België.

Discriminatie? So what..? Het wordt hoog tijd dat de halflslachtige politiek van bepampering en politiek correct zijn eens achterwege gelaten wordt en er terug met harde hand ingegrepen wordt.

Een samenleving kan pas écht functioneren binnen een wettelijk kader en het respect voor dat wettelijk kader, en bij uitbreiding voor de algemene waarden en normen, dienen er terug ingeslagen te worden.

Ik heb het nu over moslims specifiek, maar je kan die discussie opentrekken naar alle vormen van laakbaar gedrag, van zwartrijden over geweld tegen vrouwen of homo's tot het in elkaar slaan van beambten of verkeersagressie met een bosmaaier.

Dit land is na twintig jaar links beleid danig verziekt. Het wordt hoog tijd voor een rechts beleid dat streeft naar een herstel van waarden en normen.
Oud 13 januari 2013, 23:53   #157
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Weeral, kan even goed communisme zijn. Elke stad kan doen wat Bart De Wever deed en ze doen dat ook, blijkbaar is het pas fascisme als het van een NVA'r komt.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2013, 23:53   #158
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Krijgen we hier binnenkort ook Israëlisch-Palestijnse toestanden?
Er gooit iemand een steen en dat is een terrorist.
Niemand houd zich daar nog aan grenzen, maar de zwaarst bewapende legt de grenzen vast naar zijn goeddunken.
En dan de holocaust maar blijven herdenken, terwijl een gans volk gegijzeld word en hun land beetje bij beetje gestolen word.
Leer ook eerst lezen wat ik schrijf, als de keizer van Vlaanderen niet wil dat jij een vergadering houd, zegt hij eenvoudig dat hij rellen verwacht door een smsje van een van jullie leden.
Bij iedere staking kan hij een samenscholing verbod uitvaardigen en dat is de enige bedoeling van de keizer van Vlaanderen, want boven de keizer staat Voka die hem gekroond hebben.
Ga een beetje roddelen met je buurvrouw over die andere buurvrouw, als je tenminste mag van manlief.
Oud 13 januari 2013, 23:59   #159
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
B Dewever heeft 100 % gelijk: onmiddellijk tonen WIE er de baas is: het bruin gepeupel of het stadsbestuur.
Van mijn part mag er nog een schep bovenop in het geval dat het signaal niet duidelijk genoeg is.
Oud 14 januari 2013, 00:13   #160
parsprototem
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Niet van mij en vele anderen.

Gelukkig. Ik ben namelijk niet voor een politiestaat.

Ik kan mij niet herinneren ooit met u op dit forum gecommuniceerd te hebben.

Ga je de persoonlijke toer op?
Ik pas me aan de stijl van schrijven aan en de teneur. En de redneringswijze deelt u met anderen. Ik haal ze er zo uit. Ik hoef niet te communiceren om een keuze te maken. Jij denkt blijkbaar dat dat nodig is. Ik niet.

Tuurlijk ben je niet voor een politiestaat.

Laatst gewijzigd door parsprototem : 14 januari 2013 om 00:15.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be