Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 maart 2013, 14:28   #141
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Neen.

Ik denk echter evenmin dat de armoede die ook in pre-kapitalistische samenlevingen voorkwam in geen énkel geval met 'religie' samenhing.
De dialectiek van productiekrachten en productiemiddelen, ooit van gehoord?

Ik kan niet beter doen dan verwijzen naar wat Marx heeft geschreven over religie. Zijn analyse van de hypocrisie van de burgerlijke religiekritiek is actueler dan ooit.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 14:36   #142
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

We zullen maar aannemen dat dit allemaal niet waar is en dat de foto's zijn gefotoshopped Kallikles?

Citaat:
Lichamen van door moslims verkrachte en in stukken gehakte Hindoevrouwen in India gevonden
Posted on 23 januari 2013 door E.J. Bron

De effecten van de Islam zijn dodelijk. Talrijke Hindoevrouwen in India zijn verkracht, verminkt en onthoofd gevonden. De jihad tegen de Hindoes is al eeuwen oud. Meer dan 80 miljoen Hindoes werden afgeslacht en die schatting is aan de lage kant. De jihadistische oorlog duurt voort tot op deze dag. Deze gruwelijke afslachting van Hindoes, waaraan maar geen einde komt, wordt volledig weggepoetst in de berichtgeving in het Westen.

In de Indiase staat Assam (India) vonden rellen plaats. Er vonden hevige gevechten plaats tussen de inheemse Bodo Hindoes en velen van de vier miljoen illegale moslim infiltranten (uit het naburige Bangladesh). Deze begonnen op 19 juli 2012 en duurden vervolgens twee weken.

De moslims begonnen met de rellen; waarop de Hindoes passend reageerden. Het dodental is volgens een officiële (laag geschatte) versie 73; en meer dan 200.000 ontheemde mensen verblijven nu in vluchtelingenkampen, nadat hun huizen door het geweld in vlammen waren opgegaan. Maar volgens mijn betrouwbare bronnen (ter plekke) ligt het niet-officiële dodental en het aantal getelde vluchtelingen veel hoger.

Juist tijdens één van die aanvallen op Assam dorpen die niet (meer) worden gerapporteerd, werden de Hindoevrouwen verkracht en gevierendeeld (zoals te zien is op de foto hieronder). PAS OP! GRUWELIJKE FOTO!!!

http://tinyurl.com/av8jays
Meer van die gefotoshopte foto's vind je bij de commentaren op dit artikel bij :
http://ejbron.wordpress.com/2013/01/...ndia-gevonden/

Nonkel Bertje gaat fotoshoppen binnenkort verbieden denk ik.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 15:02   #143
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
kan je me even het vers in het Nieuw Testament citeren waarin dat staat aub? Ik heb mijn bron (en er zijn nog veel meer leuke koranverzen) al gegeven. Nu jij nog aub.

zo grappig dat je het oud testament niet tot de bijbel (de bron van de katolieke kerk) rekent.

of bedoel je soms dat bijvoorbeeld de creationisten geen katolieken zijn? hun geloof komt dan ook uit het eerste boek van het oude testament 'Genesis'.

maar ja, ik kan je wel begrijpen, veel van wat er in het oude testament staat geschreven spreekt jou vierkant tegen. natuurlijk wil je het er niet bij rekenen.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 maart 2013 om 15:03.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 15:21   #144
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
De dialectiek van productiekrachten en productiemiddelen, ooit van gehoord?

Ik kan niet beter doen dan verwijzen naar wat Marx heeft geschreven over religie. Zijn analyse van de hypocrisie van de burgerlijke religiekritiek is actueler dan ooit.
Net zoals als ik nog nooit van 'kapitalisme' heb gehoord, heb ik ooit van 'dialectiek van productiekrachten en productiemiddelen' gehoord.

Dat neemt echter niet weg dat ik van mening blijf dat er wel degelijk een verband is tussen 'armoede' enerzijds en 'religie' anderzijds. Ik wil best toegeven dat het verband niet noodzakelijk ALTIJD en OVERAL éénduidig en dwingend is.

Nu hierboven toch al naar het Hindoeïsme werd verwezen:

hoe en door wie werd het infame kasten-systeem 'gefundeerd'?

Wat zou 'oorzaak' zijn, en wat 'gevolg'?

Iemand anders vermeldde het 'ancien régime' in Europa.

Daaromtrent zou ik dezelfde vragen willen stellen.

Betreffende het fenomeen 'slavernij' - sinds de dagen van het Oude Egypte tot nu - kunnen & mogen we ons wat mij betreft aan een zelfde denkoefening wagen.

Als iemand mij kan aantonen dat ik mij in dezen vergis, zal ik mij met veel plezier van mijn 'verkeerd denkbeeld' ontdoen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 16:12   #145
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

zo grappig dat je het oud testament niet tot de bijbel (de bron van de katolieke kerk) rekent.

of bedoel je soms dat bijvoorbeeld de creationisten geen katolieken zijn? hun geloof komt dan ook uit het eerste boek van het oude testament 'Genesis'.

maar ja, ik kan je wel begrijpen, veel van wat er in het oude testament staat geschreven spreekt jou vierkant tegen. natuurlijk wil je het er niet bij rekenen.
ik vroeg naar het vers aub. niet naar uw (foutieve) commentaar.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 maart 2013, 16:15   #146
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

is er iemand die deze video naar nonkel Bertje en tante Fau kan doorsturen aub? Deze mijnheer is namelijk vast en zeker het eerste slachtoffer van hun queeste naar bescherming tegen de islamofoben. Tot hoeveel jaar zou hij kunnen veroordeeld worden mijnheer Anciaux? of denk je dat het voldoende is om zijn rechterhand en linkervoet te amputeren tante Fau? of verkies je misschien steniging voor zoveel beledigende teksten?

Enjoy:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=nGE_IOr1HtE

Oud 14 maart 2013, 16:29   #147
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
We zullen maar aannemen dat dit allemaal niet waar is en dat de foto's zijn gefotoshopped Kallikles?

Meer van die gefotoshopte foto's vind je bij de commentaren op dit artikel bij :
http://ejbron.wordpress.com/2013/01/...ndia-gevonden/

Nonkel Bertje gaat fotoshoppen binnenkort verbieden denk ik.
Dit zijn de oorspronkelijke artikels, blijkbaar zijn er rellen uitgebroken in een Hindoe land/staat(?) waar moslims over de jaren heen in geïnfiltreerd zijn. De Assam rellen, 200.000 vluchtelingen en dorpen waar onthoofde en verkrachtte lichamen gevonden werden.

http://www.hindujagruti.org/news/14581.html#18

http://hinduexistence.org/tag/assam-riots/

Dat verklaart ook wat de protesten in Indië tegen de verkrachtingen, we horen het niet maar waarschijnlijk zitten daar veel moslims bij de daders en ze willen strengere straffen. Indië heeft 13% moslims, denk dat die dat wel even misdadig zijn als hier dus ...
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 16:54   #148
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indië heeft 13% moslims
Het was bij de splitsing nochtans de bedoeling dat Pakistan (het land van de zuiveren) volledig "hindoe-frei" zou zijn Bengalen eveneens (daar hebben ze zelfs de gematigde moslims en de overblijvende hindoes (3.5 Miljoen mensen) nog in 1975 laten voelen wat er bedoeld wordt met vers 9.5...... maar rara het moslim-vrije India (was de overeenkomst met Gandhi, vandaar de grote volksverhuizing) heeft wèl 13% moslims. Leuk toch die religie van de vrede.

Oud 14 maart 2013, 17:44   #149
Sean
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sywen Bekijk bericht

Gelukkig voor ons is de ene irrationele religie de andere niet, naar nonkel pastoor kan ik zomaar een briefje schrijven dat ik niet meer tot zijn club wens te behoren zonder dat er ook maar iemand jacht op mij komt maken.
Sean is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 18:09   #150
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nu hierboven toch al naar het Hindoeïsme werd verwezen:

hoe en door wie werd het infame kasten-systeem 'gefundeerd'?

Wat zou 'oorzaak' zijn, en wat 'gevolg'?
De "idealistische" verklaring van de burgerlijke religiekritiek:
alles ging goed => een of andere gek krijgt een "religieuze ingeving" => hij grijpt de macht met zijn fanatieke groep aanhangers => hij deelt de anderen in "inferieure kasten" => na zijn dood worden zijn leerstellingen religieuze taboes waar niemand meer aan mag tornen en de aanhangers blijven de macht behouden.

Dat is dus een "deus ex machina" verklaring. Geen verklaring dus. Een gek krijgt een idee. Vanwaar komt dat idee? Wat verklaar het succes van dat idee? Dat komen we niet te weten.

Marx geeft wel een verklaring. Je kan er kritiek hebben, maar dan moet je wel met een betere verklaring afkomen. Met de ontdekking van de landbouw, wordt er een maatschappelijk meerproduct geproduceerd. Op deze basis is er een arbeidsdeling mogelijk omdat niet iedereen in de subsistentieproductie moet werken.

Dit creëert mogelijkheden voor een kaste van administrateurs die de irrigatiewerken organiseren om de landbouwproductie te verbeteren, een kaste van krijgers die het gezag van deze administrateurs afdwingen, een kaste van handelaars, enzovoort. De hogere kasten steunen om evidente redenen die filsofische, politieke en religieuze ideeën die hun macht dienen.

Citaat:
Iemand anders vermeldde het 'ancien régime' in Europa.
Idem voor het Ancien Régime met het grootgrondbezit van adel en clerus, dat anachronistisch werd t.o.v. de toenemende macht van de nieuwe klasse, de burgerij, die uiteindelijk ook de politieke macht zal grijpen.

Citaat:
Betreffende het fenomeen 'slavernij' - sinds de dagen van het Oude Egypte tot nu - kunnen & mogen we ons wat mij betreft aan een zelfde denkoefening wagen.
Ook de slavenhoudersmaatschappij correspondeert aan heel specifiek stadium van ontwikkeling van de productiekrachten. De slavernij in de VS werd afgeschaft toen zij economisch niet meer efficiënt was en het slavenhoudende Zuiden niet meer kon concurreren met het industrieel-kapitalistische Noorden.

Citaat:
Als iemand mij kan aantonen dat ik mij in dezen vergis, zal ik mij met veel plezier van mijn 'verkeerd denkbeeld' ontdoen.
Ut supra.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 14 maart 2013, 18:10   #151
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bedoel je soms dat bijvoorbeeld de creationisten geen katolieken zijn?
Katholieken zijn helemaal geen creationisten. De paus heeft dat verhaaltje van Adam en Eva al meer dan veertig jaar geleden tot het rijk der fabelen verwezen.

Oud 14 maart 2013, 19:22   #152
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

http://ejbron.wordpress.com/2013/03/...pt/#more-35664

oei nonkel Bertje. Hoe moeten we daar nu op reageren? Jij was toch degene die bepaalde boeken wou laten verwijderen als ik me goed herinner (verbranden?). Maar wat doen we nu met Lord Achmed? Worden we gerechterlijk vervolgd als ik dit goed nieuws vind?

Oud 14 maart 2013, 19:49   #153
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Kan je mij zeggen exact welke rechten en vrijheden de Open VLD juist bestrijdt?
Je kan het dus niet.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:13   #154
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Katholieken zijn helemaal geen creationisten. De paus heeft dat verhaaltje van Adam en Eva al meer dan veertig jaar geleden tot het rijk der fabelen verwezen.
Het verhaaltje van Adem en Eva wel, nu hebben ze echter een ander verhaal. Ze geven het idee niet helemaal op, dus ze blijven wel creationisten. Hoe zouden ze anders hun geloof kunnen funderen?
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 22:25   #155
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard off topic:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Heeft het gesmaakt?
http://filesforum.politics.be/showpo...ostcount=20917
http://filesforum.politics.be/showpo...ostcount=20938

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

Laatst gewijzigd door cookie monster : 14 maart 2013 om 22:26.
cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 23:06   #156
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
is er iemand die deze video naar nonkel Bertje en tante Fau kan doorsturen aub? Deze mijnheer is namelijk vast en zeker het eerste slachtoffer van hun queeste naar bescherming tegen de islamofoben. Tot hoeveel jaar zou hij kunnen veroordeeld worden mijnheer Anciaux? of denk je dat het voldoende is om zijn rechterhand en linkervoet te amputeren tante Fau? of verkies je misschien steniging voor zoveel beledigende teksten?

Enjoy:

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=nGE_IOr1HtE
Deze video is niet meer beschikbaar. Het YouTube-account dat aan deze video is gekoppeld, is beëindigd.
Oud 14 maart 2013, 23:15   #157
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Deze video is niet meer beschikbaar. Het YouTube-account dat aan deze video is gekoppeld, is beëindigd.

http://www.youtube.com/user/patcondell

Deze dus, maar zonder Nl. ondertiteling.

Laatst gewijzigd door SDX : 14 maart 2013 om 23:17.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 maart 2013, 23:44   #158
Sywen
Minister-President

Sywen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ziehier hoe circe weeral de discussie probeert naar zijn hand te zetten door verdraaiingen en andere duistere praktijken.

jouw geloofwaardigheid is bijna tot aan het absolute dieptepunt gezakt.

ik heb dan ook nergens in de verste verte ooit beweerd dat katolieken creationisten zijn. ik heb we beweerd dat creationisten katolieken zijn.

1 van de zovele verdraaiingen van circe.

trol of pure domheid? alléz, ik geef je nog het voordeel van de twijfel.

"Flandern muss unabhängig werden" -- Adolf Hitler

Laatst gewijzigd door Sywen : 14 maart 2013 om 23:47.
Sywen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 00:08   #159
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht

1) De "idealistische" verklaring van de burgerlijke religiekritiek:
alles ging goed => een of andere gek krijgt een "religieuze ingeving" => hij grijpt de macht met zijn fanatieke groep aanhangers => hij deelt de anderen in "inferieure kasten" => na zijn dood worden zijn leerstellingen religieuze taboes waar niemand meer aan mag tornen en de aanhangers blijven de macht behouden.

Dat is dus een "deus ex machina" verklaring. Geen verklaring dus. Een gek krijgt een idee. Vanwaar komt dat idee? Wat verklaar het succes van dat idee? Dat komen we niet te weten.

2) Marx geeft wel een verklaring. Je kan er kritiek hebben, maar dan moet je wel met een betere verklaring afkomen. Met de ontdekking van de landbouw, wordt er een maatschappelijk meerproduct geproduceerd. Op deze basis is er een arbeidsdeling mogelijk omdat niet iedereen in de subsistentieproductie moet werken.

Dit creëert mogelijkheden voor een kaste van administrateurs die de irrigatiewerken organiseren om de landbouwproductie te verbeteren, een kaste van krijgers die het gezag van deze administrateurs afdwingen, een kaste van handelaars, enzovoort. De hogere kasten steunen om evidente redenen die filsofische, politieke en religieuze ideeën die hun macht dienen...
1) Ongeloofwaardig verhaaltje. "Alles ging goed"?

2) Deze 'theorie' bevalt me al iets meer, al vertelt ze me niet WAAR die 'filosofische, politieke en religieuze ideeën die de macht van de hogere kasten dienen' dan wél vandaan komen.

Hoe dan ook: ik zie nog steeds een verband tussen 'religie' enerzijds en 'armoede' anderzijds.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 10:07   #160
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
1) Ongeloofwaardig verhaaltje. "Alles ging goed"?

2) Deze 'theorie' bevalt me al iets meer, al vertelt ze me niet WAAR die 'filosofische, politieke en religieuze ideeën die de macht van de hogere kasten dienen' dan wél vandaan komen.
De "bovenbouw" heeft tot op zekere hoogte haar eigen dynamiek. Echter, de krachtsverhoudingen tussen verschillende groepen in de samenleving zullen in laatste instantie bepalen welke ideeën bovendrijven en welke ideeën buiten de maatschappelijke consensus blijven.

In de Oudheid waren er ook filosofen die tegen slavernij waren. De krachtsverhoudingen waren echter van die aard dat dergelijke ideeën exotische hersenspinsels bleven, zonder impact op het terrein.

Citaat:
Hoe dan ook: ik zie nog steeds een verband tussen 'religie' enerzijds en 'armoede' anderzijds.
Wat is dan het verband, aangezien je zelf toegeeft dat "1)" niet klopt?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be