![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hierin is het een strategische noodzaak er alles aan te doen om aan te tonen dat België niet werkt. Zij hebben er geen enkele baat bij om België zo te structureren, dat het kan werken. Alles wordt dan ook door een negatieve bril gestuurd en alles is gericht "tegen goed bestuur", of weet ik wat. Het feit dat u op geen enkel ogenblik echt ingaat op het idee achter mijn "voorstel", is daar een voorbeeld van. ![]()
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Behalve uiteraard indien onafhankelijk Vlaanderen een doel op zich is, maar iK dacht, in uw geval althans, van niet.
![]() |
![]() |
#143 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk komt uw "voorstel" neer op: "Duitsland is een probleem. Verdeel Duitsland." Vlaanderen met zijn groeiende emancipatie vormt een probleem voor menig belgicist en de toekomst van België. Dus, laten we Vlaanderen in stukken breken. Hopelijk verdeelt dit de Vlamingen onder elkaar en kan België hierdoor blijven bestaan. M.a.w. een soort verdeel en heers.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#145 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar als iemand afkomt met de boodschap dat er maar twee opties zijn: unitair België of splitsing België, dan ben ik het daar niet mee eens, en toon ik aan dat er wel degelijk andere mogelijkheden zijn, en ik heb daar één voorbeeld van gegeven. Dat u mijn mening niet volgt, is niet erg, daar dient een discussieforum voor. Maar vermijd om mij zaken te laten zeggen die ik zelfs niet denk., meer nog, die ik zelfs nooit gedacht heb.
![]() |
![]() |
#146 | ||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De ironie van die uitspraak van U is dat ge zelf België wilt verdelen in dan nog wel in meerdere entiteiten dan de huidige verdeeldheid. Waarbij het er dan uiteindelijk op neerkomt dat de gemeenschappen/gewesten verdeeld worden. Citaat:
En de meest aangewezen optie om België te laten voortbestaan is daarbij uiteraard de (grosso modo) tweedeligheid breken. Citaat:
Citaat:
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 5 juni 2013 om 11:02. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#147 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat mij interesseert is hoe uw ego ertoe gekomen is die binding met België aan te gaan. Wat vormde het sleutelmoment waarbij U zich begon te identificeren met België?
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#148 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Bron: Departement internationaal Vlaanderen. Flemish Department of Foreign Affairs. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#149 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]()
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#151 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik doe niets meer of minder dan U trachten te begrijpen en vroeg U daartoe trouwens iets.
![]() |
![]() |
![]() |
#152 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#153 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#154 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En juist daar zit het verschil: België werkt niet. Er zijn in het verleden reeds allerlei oplossingen uitgeprobeerd. Allemaal binnen een Belgische context en al allemaal even weinig succesvol. Vandaar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#155 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#156 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dan begrijpt u mij totaal verkeerd...
![]() |
#157 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ja, blijkbaar is Judge Dredd effen gepasseerd, en hij heeft het proces gevoerd. ![]()
![]() |
![]() |
#158 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil te weten komen wat U werkelijk beweegt, waar die identifikatie met België vandaan komt.
Maar ge hoeft het natuurlijk niet uit de doeken te doen, als ge echt niet wilt; ik beschouw U uiteindelijk gewoon maar als willekeurig studieobjekt.
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 10:30. |
![]() |
![]() |
![]() |
#159 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zoals elke zet van een schaakspeler op zich niet belangrijk is; de achterliggende bedoeling is van de andere mat te zetten en de partij te winnen. De zet die U hier doet zou volstrekt kunnen vervangen worden door de zet die men hier doet: http://forum.politics.be/showpost.ph...7&postcount=66
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal. Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie! Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden. Laatst gewijzigd door Jacob Van Artevelde : 6 juni 2013 om 10:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#160 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wikipedia. De Gemeenschappen en GewestenBelgië was oorspronkelijk een unitaire Staat, zonder deelstaten. De communautaire problemen tussen Nederlandstaligen en Franstaligen maakten een behoud van deze structuren onmogelijk. Op taalvlak werd een regeling uitgewerkt in de taalwetgeving, wat echter niet voldoende bleek. Een ruimere autonomie werd daarom uitgewerkt in de staatshervorming. Inrichting België is een federale Staat, samengesteld uit de gemeenschappen en de gewesten (art. 1). In tegenstellingen tot andere federale Staten heeft België dus twee types van deelstaten. Laatst gewijzigd door Het Oosten : 6 juni 2013 om 11:10. |
|
![]() |
![]() |