![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#141 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het succes v.d. NVA blijft maar nazinderen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#142 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides) Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’ Support the country you live in or live in the country you support. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#143 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Er zijn nog hopen Vlaamse gemeenten waar die dringend nodig zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#144 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat zich aandient bij een status quo, alles bij het oude laten, alle ingebouwde bevoordelingen van de franstaligen van het nep-federalism incluis, leidt tot het faillissement. Er aan sleutelen op de gekende halfslachtige wijze, zoals de afgelopen 40 jaar aantonen, levert een nog slechtere onoverzichtelijke structuur op waar intussen alles blokkeert en waar niemand zijn weg vindt. Hoe doet men de grendel springen in een maatschappij, waar het sociale en politieke establishment en de media de burgers bedotten en voorliegen? Dankzij de nieuwe media is veel mogelijk, maar niet alles. Het komt ook op een klare principiële boodschap aan, geen wollige praatjes maar ook geen revolutionaire slogans. Elk punt dient getoetst aan de mensenrechtprincipes, zoals is iedereen gelijk voor de wet? Weg met de privileges. Daarom is confederalisme zo'n goed uitgangspunt nu duidelijk is dat dit principe zonder grendels en uitzonderingen op Belgische unitaire schaal niet toegepast kan worden, de franstaligen verzetten zich hier immers tegen. De onderhandelingen op basis van artikel 35 zullen uitwijzen wat nog samen kan gedaan worden en wat niet. Dit kan zeer ver gaan, het zij zo. Inderdaad wat de vroegere strategie en tactiek van de N-VA betreft is het vanzelfsprekend dat deze partij ook beïnvloed is door de structurele collaboratiedwang van het Belgische staatsbestel. Zij hebben in het verleden wel enkele steken laten vallen, wie maakt er geen fouten? Wellicht uit zelfbehoud te coulant in aanvang. Ook te voorzichtig en politiek onvoldoende voorbereid door gebrek aan analyse van de politieke tendensen in de samenleving voor de mogelijkheden toen bijvoorbeeld De Decker zich aanbood. Ze hebben ook de overwinning van 2010 niet zien aankomen en zijn in mineur de onderhandelingen gestart. Het, door de franstaligen afgewezen, BDW oktober-voorstel nog volledig op de traditionele Belgicistische voet geschoeid, zij het met hier en daar enkele schuchtere gezonde aanzetten, gaf dat ook aan. Zij lijken er toch iets van opgestoken te hebben vooral toen ze zonder pardon door de franstaligen en de Vlaamse traditionelen er in 2011 federaal uit zijn gekegeld. Federaal wordt in 2014 regionaal beslist. Wordt de N-VA daar 'incontournable' dan kan men zich federaal in een onderhandelingspositie maneuvreren (bvb Senelle-scenario) waarbij via het artikel 35 de zaak kan aangevat worden. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#145 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#146 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Brakelaar : 23 mei 2013 om 17:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#147 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#148 |
Staatssecretaris
|
![]() Vlaenderen valt in armoede...
![]() |
#149 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#150 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Valt nog te bekijken, maar ik help het u hopen. Ik hou echter mijn adem niet vast.
![]() |
![]() |
#151 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het is een beetje als volgt. Eerst pakt X 100 van mij. U werkt voor X en X betaalt u die 100, maar pakt daar onmiddelijk weer 50 van terug om die aan Z te geven (en weer onmiddelijk 25 van Z terug af te pakken). Vanuit uw standpunt betaalt u 50 aan X. Vanuit mijn standpunt betaalt u helemaal niks, van mijn oorspronkelijke 100 zit er nu 50 bij u, 25 bij Z en 25 bij X. In het allerbeste geval ondersteun ik moreel het werk dat u en Z met 'mijn' geld zijn gaan uitvoeren of heb ik er een belang bij. Maar heel vaak heb ik geen enkel belang bij de dingen waarvoor X u heeft ingehuurd, of erger nog gaat het gewoon nog eens lijnrecht tegen mijn belangen/wensen in. Mbt uw tweede punt. U kan zich dan toch de vraag stellen of het normaal is dat u blijkbaar aan de overheid meer kan verdienen dan in de privé-sector... En dan nog eens vastbenoemd zijn én een veel beter pensioen. U ziet zelf toch in dat dat een systeem is dat niet kan blijven duren én veel weerstand oproept bij mensen die in de privé-sector werken?
![]() |