Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 mei 2013, 07:44   #141
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
En als ze ruggegraat zouden hebben dan zouden ze zich niet laten afdreigen. I.e. het is weer heel het verhaal van de 'arme vlaamse politici die toch zo hun best doen'.

N-VA is imo evengoed een collaborateur. Ze kiezen voor een coalitie met de collaborateurs en houden de tot nu toe enige vlaamse partij van wie ik al wel wat ruggegraat gezien heb mee achter een schutskring. Ze hebben belgië ten tijde Leterme al gered, Dedecker op bevel van CD&V uit hun partij gegooid en van de vorige regeringsonderhanelingen herinner ik mij mbt N-VA vooral dat ze - nadat hun programma sowieso al sterk afgezwakt was vgl met bij het begin ook nog bereid waren 90% van het restant in te slikken.
En "als" "ze" "zouden ze" "de arme vlaamse politici" ...
Het succes v.d. NVA blijft maar nazinderen...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 08:50   #142
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor een stuk heb je gelijk maar wat je over het hoofd ziet is dat de mensen die géén ambtenaar zijn heel het zaakje moeten financieren en voortdurend met de overheidsbemoeienis geconfronteerd worden. En uiteindelijk hebt u er vrijwillig voor gekozen ambtenaar te worden en te blijven. Dus het is niet bepaald onlogisch dat ambtenaren in de eerste lijn staan om de wrevel van de burger over zich heen te krijgen...
Ik betaal ook belastingen hoor, en veel. En de privé wil mij al niet meer wegens te duur (de sfeer op ons werk is zo rot dat ik met plezier mijn vaste benoeming zou opgeven). En ik ben nog maar begin veertig...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 10:41   #143
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Ik betaal ook belastingen hoor, en veel. En de privé wil mij al niet meer wegens te duur (de sfeer op ons werk is zo rot dat ik met plezier mijn vaste benoeming zou opgeven). En ik ben nog maar begin veertig...
Geef je aan als ambtenaar voor Vlaamse zaken, onder een schepen van Vlaamse zaken.
Er zijn nog hopen Vlaamse gemeenten waar die dringend nodig zijn.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 14:28   #144
fcal
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En als ze ruggegraat zouden hebben dan zouden ze zich niet laten afdreigen. I.e. het is weer heel het verhaal van de 'arme vlaamse politici die toch zo hun best doen'.
De ruggegraat wordt bij alle nederlandstaligen in België door het onderwijs, de media en uiteindelijk de door de traditionelen gestuurde gemeenschap op allerlei manieren als het ware van van kalk naar rubber omgezet. Mede door de nieuwe media schijnt dat nu niet meer zo goed te lukken. Maar de traditionelen, die nog aan zet zijn of het vroeger waren vertonen allen deze soepelheid. Trouwens als reeds uitgelegd werd dit bij enkelingen waar noch restjes kalk overbleven dit door de franstalige collega's medebestuurders weggemasseerd of werden deze bestuurders in spe uitgestoten. Dat was en is nu eenmaal de werkelijkheid. Ik beschrijf dit alleen, niet als excuus maar als een uitleg en verduidelijking, die wellicht hulp kan bieden bij het zoeken en het inzetten van een remedie.

Citaat:
N-VA is imo evengoed een collaborateur. Ze kiezen voor een coalitie met de collaborateurs en houden de tot nu toe enige vlaamse partij van wie ik al wel wat ruggegraat gezien heb mee achter een schutkring. Ze hebben belgië ten tijde Leterme al gered, Dedecker op bevel van CD&V uit hun partij gegooid en van de vorige regeringsonderhanelingen herinner ik mij mbt N-VA vooral dat ze - nadat hun programma sowieso al sterk afgezwakt was vgl met bij het begin ook nog bereid waren 90% van het restant in te slikken.
Ik ben een realistische Vlaamse democraat en ben het beu, dat onze samenleving ten gronde gericht wordt door een ondemocratische structuur waarin autoritaire gepriviligieerden van een bepaalde cultuur, die de tering naar de nering niet weten te zetten, de zaken naar hun hand zetten. In België is iedereen niet gelijk voor de wet. Er is sprake van discriminatie en een groot democratisch deficit. Het strekt zich uit alle terreinen. Daar dient verandering in te komen. De vraag is hoe?

Wat zich aandient bij een status quo, alles bij het oude laten, alle ingebouwde bevoordelingen van de franstaligen van het nep-federalism incluis, leidt tot het faillissement.
Er aan sleutelen op de gekende halfslachtige wijze, zoals de afgelopen 40 jaar aantonen, levert een nog slechtere onoverzichtelijke structuur op waar intussen alles blokkeert en waar niemand zijn weg vindt.
Hoe doet men de grendel springen in een maatschappij, waar het sociale en politieke establishment en de media de burgers bedotten en voorliegen?

Dankzij de nieuwe media is veel mogelijk, maar niet alles. Het komt ook op een klare principiële boodschap aan, geen wollige praatjes maar ook geen revolutionaire slogans. Elk punt dient getoetst aan de mensenrechtprincipes, zoals is iedereen gelijk voor de wet? Weg met de privileges. Daarom is confederalisme zo'n goed uitgangspunt nu duidelijk is dat dit principe zonder grendels en uitzonderingen op Belgische unitaire schaal niet toegepast kan worden, de franstaligen verzetten zich hier immers tegen.
De onderhandelingen op basis van artikel 35 zullen uitwijzen wat nog samen kan gedaan worden en wat niet. Dit kan zeer ver gaan, het zij zo.

Inderdaad wat de vroegere strategie en tactiek van de N-VA betreft is het vanzelfsprekend dat deze partij ook beïnvloed is door de structurele collaboratiedwang van het Belgische staatsbestel. Zij hebben in het verleden wel enkele steken laten vallen, wie maakt er geen fouten? Wellicht uit zelfbehoud te coulant in aanvang. Ook te voorzichtig en politiek onvoldoende voorbereid door gebrek aan analyse van de politieke tendensen in de samenleving voor de mogelijkheden toen bijvoorbeeld De Decker zich aanbood. Ze hebben ook de overwinning van 2010 niet zien aankomen en zijn in mineur de onderhandelingen gestart. Het, door de franstaligen afgewezen, BDW oktober-voorstel nog volledig op de traditionele Belgicistische voet geschoeid, zij het met hier en daar enkele schuchtere gezonde aanzetten, gaf dat ook aan. Zij lijken er toch iets van opgestoken te hebben vooral toen ze zonder pardon door de franstaligen en de Vlaamse traditionelen er in 2011 federaal uit zijn gekegeld.

Federaal wordt in 2014 regionaal beslist. Wordt de N-VA daar 'incontournable' dan kan men zich federaal in een onderhandelingspositie maneuvreren (bvb Senelle-scenario) waarbij via het artikel 35 de zaak kan aangevat worden.
fcal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 14:58   #145
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Geen wonder dat geen kat zich bij jullie aansluit.
Met dat betweterig toontje altijd.
Jij weet en kan toch alles beter,
van achter uw computer,
maar ondertussen leven er meer en meer mensen in armoede.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 17:11   #146
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack
Geen wonder dat geen kat zich bij jullie aansluit.
Met dat betweterig toontje altijd.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht
van achter uw computer,
Tis nen blauwen,die weten alles altijd beter,wist je dat nog niet?

Laatst gewijzigd door Brakelaar : 23 mei 2013 om 17:11.
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 17:14   #147
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
van achter uw computer,
Ja, dat lijkt me een typisch probleem dat neutron in een knip kan oplossen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 19:11   #148
Echte Waal
Staatssecretaris

Echte Waal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
van achter uw computer,
Vlaenderen valt in armoede...
Oud 23 mei 2013, 19:16   #149
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Echte Waal Bekijk bericht
Vlaenderen valt in armoede...
Stille hoop en wishful thinking maakt jullie miezerige situatie draaglijker nietwaar?
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 mei 2013, 20:04   #150
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Inderdaad wat de vroegere strategie en tactiek van de N-VA betreft is het vanzelfsprekend dat deze partij ook beïnvloed is door de structurele collaboratiedwang van het Belgische staatsbestel. Zij hebben in het verleden wel enkele steken laten vallen, wie maakt er geen fouten? Wellicht uit zelfbehoud te coulant in aanvang. Ook te voorzichtig en politiek onvoldoende voorbereid door gebrek aan analyse van de politieke tendensen in de samenleving voor de mogelijkheden toen bijvoorbeeld De Decker zich aanbood. Ze hebben ook de overwinning van 2010 niet zien aankomen en zijn in mineur de onderhandelingen gestart. Het, door de franstaligen afgewezen, BDW oktober-voorstel nog volledig op de traditionele Belgicistische voet geschoeid, zij het met hier en daar enkele schuchtere gezonde aanzetten, gaf dat ook aan.
Ok u begrijpt wat ik bedoel. En waarschijnlijk begrijpt u dan ook waarom ik geen vertrouwen heb in N-VA.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Zij lijken er toch iets van opgestoken te hebben vooral toen ze zonder pardon door de franstaligen en de Vlaamse traditionelen er in 2011 federaal uit zijn gekegeld.
Valt nog te bekijken, maar ik help het u hopen. Ik hou echter mijn adem niet vast.
Oud 23 mei 2013, 22:09   #151
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Vanuit uw standpunt klopt dat natuurlijk. Maar bekijk het eens even door de ogen van een zelfstandige of een werknemer uit de privé... En dan betaalt u helemaal geen belastingen. U geeft simpelweg een stuk van wat eerst door de overheid werd afgepakt van de man/vrouw uit de privé terug aan de overheid.

Het is een beetje als volgt. Eerst pakt X 100 van mij. U werkt voor X en X betaalt u die 100, maar pakt daar onmiddelijk weer 50 van terug om die aan Z te geven (en weer onmiddelijk 25 van Z terug af te pakken).

Vanuit uw standpunt betaalt u 50 aan X. Vanuit mijn standpunt betaalt u helemaal niks, van mijn oorspronkelijke 100 zit er nu 50 bij u, 25 bij Z en 25 bij X.

In het allerbeste geval ondersteun ik moreel het werk dat u en Z met 'mijn' geld zijn gaan uitvoeren of heb ik er een belang bij. Maar heel vaak heb ik geen enkel belang bij de dingen waarvoor X u heeft ingehuurd, of erger nog gaat het gewoon nog eens lijnrecht tegen mijn belangen/wensen in.

Mbt uw tweede punt. U kan zich dan toch de vraag stellen of het normaal is dat u blijkbaar aan de overheid meer kan verdienen dan in de privé-sector...
En dan nog eens vastbenoemd zijn én een veel beter pensioen. U ziet zelf toch in dat dat een systeem is dat niet kan blijven duren én veel weerstand oproept bij mensen die in de privé-sector werken?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be